winsu kirjoitti:Juke kirjoitti:ARESissa ja BD-10ssä oli sama moottori.
BD-10 onkin erinomainen esimerkki kotikutoisista lentokoneista! :a-grin:
Jokikinen lento päätyi koneen hajoamiseen ilmassa ja kuolemiin, sitten mentiin konkkaan.
Noissa lentoon asti päätyneissä koneissa ei ollut Pratt&whitneyn koneita. Siinä viimeisessä konkan jälkeen museoidussa kerrotaan olevan, mutta lensikös se edes koskaan?
Jokatapauksessa laitettiin hirveän iso mylly hieman YF-17 näyttävään koneeseen ja läheskään joka lento ei päättynyt tuhoon vaan koneista suurin osa tuhoutui kun etsivät sitä luvattua MACH 1.0 ylitystä !
Onhan se karseen näkönen mopo yliäänikoneeksi !
Kaikki BD-5A koneet tuhoutui..liian pieni siipi aiheutti paljon ongelmia epäluotettavan moottorin kanssa.
BD-5J maksaa noin 500 000 USD itsetehtynä;
Tässä mun harvelissä on nimenomaan poistettu kaikki ne virheet joita esiintyi J-35:ssa ja BD-10ssä..suunnittelun kautta ja kokemuksen..siis kokemus minkä saa kun lukee onnettomuuksien syitä ja näkee kuinka koneet on kasattu.
Last edited by a moderator: