jtsaari2004
Eversti
Venäjä saa asioita sopimalla US kanssa -> on vähemmän Kiinan kainalossa.Heikon Venäjän luulisi oleva strategisessa mielessä myös USA:n etu, varsinkin kun ryssä on Kiinan kainalossa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Venäjä saa asioita sopimalla US kanssa -> on vähemmän Kiinan kainalossa.Heikon Venäjän luulisi oleva strategisessa mielessä myös USA:n etu, varsinkin kun ryssä on Kiinan kainalossa.
Venäjä saa asioita sopimalla US kanssa -> on vähemmän Kiinan kainalossa.
No, eihän eurooppakaan halua sotia ryssiä vastaan, eikä tukea enempää? En keksi muuta selitystä tälle euroopan perseilylle, ryssien kanssa halutaan käydä kauppaa heti kun sota on ohi?
Alkaa kyllä näyttää siltä että Trumpin tavoite on päättää sota ja päästä hyötymään taloudellisesti ja kaikenlaiset ideologiset tavoitteet sopimuspohjaisesta maailmanjärjestyksestä, reiluudesta ja opetuksen antamisesta Venäjälle on unohdettu.
Alkaa kyllä näyttää siltä että Trumpin tavoite on päättää sota ja päästä hyötymään taloudellisesti ja kaikenlaiset ideologiset tavoitteet sopimuspohjaisesta maailmanjärjestyksestä, reiluudesta ja opetuksen antamisesta Venäjälle on unohdettu.
Samanlaisia puheita olisi odotettavissa jos Venäjä valtaa Balttiasta/Suomesta alueita.Tuo prosessi Trumpin 3. kauden mahdollistamiseksi on jo käynnissä.
Trumpin mukaan Venäjä ansaitsee valtaanansa alueet
Kukaanhan ei vuonna 1945 pakottanut Yhdysvaltoja ryhtymään maailmanpoliisiksi ja ns. vapaan maailman johtajaksi. Kyllä USA otti ihan itse tuon roolin maailmansodan jälkeisessä maailmassa. Siksi tuntuukin oudolta, mikäli USA nyt olisi valmis hylkäämään roolinsa ja jättämään pelikentän Kiinan, ja osittain myös Venäjän, kaltaisille diktatuureille, tai että se valittaa hegemonia-aseman säilyttämiseen liittyvistä kustannuksista.
Oma lukunsa on sitten Länsi-Euroopan yleinen munattomuus ja haluttomuus tukea kunnolla Ukrainan vapaustaistelua. Kaikkeen hevonpaskaan löytyy kyllä miljardeja (kuten Lähi-idän elintasopakolaisten elättämiseen), mutta ei maanpuolustukseen. Suomen kaltaisen rajavaltion kannalta se on tietysti huono juttu, mutta toisaalta on varmaan avannut myös silmiä sen suhteen, miten ponneton vastaus olisi Euroopasta ollut odotettavissa, jos ryssä olisi tänne hyökännyt vuonna 2022.
Pois, palstasensuuri esti upotuksen X-tililtä @RpsAgainstTrump.
Kertoo hyvin paljon sikäläisen väestön älykkyydestä.Tiedä sitten minkä verran sillä on vaikutusta Trumpin toimintaan, että MAGA-piireissä on laajaa ihailua Venäjää kohtaan koska Venäjällä on "perinteiset arvot". Osa jopa näkee Ukrainan tukemisen olevan yksi woken ilmenemismuoto.
Tämä. Nuorten miesten suosimiin netin manosfääreihin on myös viime vuosina ilmestynyt epäilyttävän paljon materiaalia joissa somekasvot "löytävät" uskonnon lääkkeeksi miehisyyden alennustilaan. Venäjä esitetään näissä tietenkin yleensä positiivisena, mainitsematta jää ettei musikka siellä ikiaikaisessa kuopassaan voi muuta tehdäkään kuin uskoa että hänen loputtomalla kärsimyksellään täytyy olla jokin korkeampi tarkoitus.Tiedä sitten minkä verran sillä on vaikutusta Trumpin toimintaan, että MAGA-piireissä on laajaa ihailua Venäjää kohtaan koska Venäjällä on "perinteiset arvot". Osa jopa näkee Ukrainan tukemisen olevan yksi woken ilmenemismuoto.
Minulle sopii, että USA luopuu maailmanpoliisin roolistaan. Se tosin edellyttää, että ydinsulkusopimukset puretaan ja ainakin Eurooppaan saada omat USAsta riippumattomaat ydinaseet (tiettävästi ainakin brittien ytimet ovat tiukasti kytketty USAn vastaaviin?). Vain ydinasepelote on taannut tuon USAn maailmanpoliisiroolin. Ei mikään muu.Kukaanhan ei vuonna 1945 pakottanut Yhdysvaltoja ryhtymään maailmanpoliisiksi ja ns. vapaan maailman johtajaksi. Kyllä USA otti ihan itse tuon roolin maailmansodan jälkeisessä maailmassa. Siksi tuntuukin oudolta, mikäli USA nyt olisi valmis hylkäämään roolinsa ja jättämään pelikentän Kiinan, ja osittain myös Venäjän, kaltaisille diktatuureille, tai että se valittaa hegemonia-aseman säilyttämiseen liittyvistä kustannuksista.
Tästä olen kyllä ihan eri mieltä. Ydinpyssyjä on monella maalla, mutta vain yksi maa pystyy polkaisemaan käyntiin missä puolella maailmaa onnistuneen sotilasoperaation johon liittyy ilmaylivoima, panssarijoukot, tykistö ja koko kavalkadi.Minulle sopii, että USA luopuu maailmanpoliisin roolistaan. Se tosin edellyttää, että ydinsulkusopimukset puretaan ja ainakin Eurooppaan saada omat USAsta riippumattomaat ydinaseet (tiettävästi ainakin brittien ytimet ovat tiukasti kytketty USAn vastaaviin?). Vain ydinasepelote on taannut tuon USAn maailmanpoliisiroolin. Ei mikään muu.
Kansalaisaloitetta kehiin Suomalaisen oman nopean hyötöreaktori kehitykseen. Tuosta samalla hajautettu energiantuotato... niin olis pian aineet valmiina meilläkin USA maailmanpoliisi roolin luopumiseen. Pitää huomata ettei kovin monta vuotta kärsi peukku perseessä istuskella, ku nyt näyttää rauhaanpakottaminen käynnistyvän Ukrainassa.Minulle sopii, että USA luopuu maailmanpoliisin roolistaan. Se tosin edellyttää, että ydinsulkusopimukset puretaan ja ainakin Eurooppaan saada omat USAsta riippumattomaat ydinaseet (tiettävästi ainakin brittien ytimet ovat tiukasti kytketty USAn vastaaviin?). Vain ydinasepelote on taannut tuon USAn maailmanpoliisiroolin. Ei mikään muu.
Tästä olen kyllä ihan eri mieltä. Ydinpyssyjä on monella maalla, mutta vain yksi maa pystyy polkaisemaan käyntiin missä puolella maailmaa onnistuneen sotilasoperaation johon liittyy ilmaylivoima, panssarijoukot, tykistö ja koko kavalkadi.
Tämä on se joka on taannut että USA:aa kuunnellaan.
USA:n ulkopolitiikan vanha viisaus "Kanna isoa keppiä ja puhu pehmeästi" on toiminut vuosikymmeniä. Se toimii varmaan edelleen, mutta jos Jenkit itse päättävät että pärjäävät pienemmälläkin kepillä, niin se on heidän oma valintansa.
Maailmanpoliisin roolista on tietenkin hyötyäkin, mutta ei se ihan halpaa tai helppoa ole jos joka puolella maailmaa kaikissa riidoissa pitää olla osallisena. Siinä mielessä ymmärrän Trumpin näkemystä, että Eurooppa voisi vaikka itse hoitaa vaihteeksi omia ongelmiaan.