Panssari Salama
Respected Leader
Voisiko tätä pohtia myös siltä kannalta, että miksi Trump ei maksanut hiljaisuudesta itse? Epäilty rikos on kampanjalain rikkominen, eli se, että näitä maksuja, jotka tulivat ulkopuolisilta yrityksiltä, ei ole ilmoitettu vaalikampanjan eteen annettuna lahjoituksina kuten laki vaatii.WSJ:n juttua ei pääse lukemaan. Saisiko sen auki? En jaksa ruveta katsomaan videoita.
Lakimiehet varmaan kiistelevät tuosta vielä joskus oikeudessa. Jäädään odottamaan tuloksia sieltä.
Mutta sitä ennen kannattaa pohtia esim. seuraavia kysymyksiä:
- Miksi Trump käski Cohenin hoitaa asia kiertoteitse, eikä hoitanut itse, tai Trump-organisaationsa kautta, jos asia ei ollut laiton?
- Miksi Trump väitti, ettei mitään tällaista taphtunut, jos asia ei ole laiton?
- Miksi Trump vieritti asian Cohenille, jos asia ei ole laiton?
- Miksi Cohen tunnusti oikeudessa syyllisyytensä johonkin, mikä ei ole laitonta?
Trumpin luottojuristi Cohn kertoi, että maksut oli tehty nimenomaan vaalikampanjaa ajatellen, jotta suhteet eivät tulisi julkisiksi juuri ennen vaaleja, ja "grab them by the p*ssy" kohun ollessa ilmassa. Jos Trump todella on se miljärdööri joka väittää olevansa, niin miksei tosiaan maksanut näitä itse, niin ei olisi juridisia ongelmia.
Moraaliset ongelmat ovat toinen asia, mutta eipä Trumpin moraali tai sen puute tunnu hänen kannattajiaan huolettavan.