Trump -psykoosi

Trumpin viraltapanosyytteen käsittely etenee tänään ylähuoneessa äänestykseen, jossa GOP-johtoinen ylähuone todennäköisesti kieltäytyy kuulemasta todistajia paikanpäällä.

Tässä lyhyt tiivistelmä viraltapanon aiemmista, tämän hetkisestä, ja tulevista vaiheista:

1) Trump teki kaiken sen, mistä häntä syytetään
2) Valkoinen talo ja GOP:in määräenemmistön hallitsema senaatti vapauttaa Trumpin kaikista syytteistä pikavauhdilla

Tänään siis tosiaan senaatti päättää määräenemmistönsä mukaisesti olla kuulematta todistajia:

Näin siinä kävi, mikä ei tullut yllätyksenä kenellekään: Trump vapautettiin molemmista syytteistä:

Abuse of Power: Vapautetaan 52-48
Contempt of Congress: Vapautetaan 53-47

Huomio kuitenkin, että yksi republikaani löysi sisäisen selkärankansa, ja äänesti viralta panoa Abuse of Power -nimikkeen alla.

Mitt Romney, I Salute You :salut:

Romneyn perusteluja. Onhan tuo melkoista, mutta tikulla silmään joka vanhoja muistelee, äänestivät kaikki muut GOP-senaattorit:

This verdict is ours to render. The people will judge us for how well and faithfully we fulfilled our duty. The grave question the Constitution tasks senators to answer is whether the president committed an act so extreme and egregious that it rises to the level of a “high crime and misdemeanor.”

Yes, he did.

  • The president asked a foreign government to investigate his political rival.
  • The president withheld vital military funds from that government to press it to do so.
  • The president delayed funds for an American ally at war with Russian invaders.
  • The president’s purpose was personal and political.
Accordingly, the president is guilty of an appalling abuse of the public trust.
 
Huomio kuitenkin, että yksi republikaani löysi sisäisen selkärankansa, ja äänesti viralta panoa Abuse of Power -nimikkeen alla.

Mitt Romney, I Salute You :salut:

Romneyn perusteluja. Onhan tuo melkoista, mutta tikulla silmään joka vanhoja muistelee, äänestivät kaikki muut GOP-senaattorit:

This verdict is ours to render. The people will judge us for how well and faithfully we fulfilled our duty. The grave question the Constitution tasks senators to answer is whether the president committed an act so extreme and egregious that it rises to the level of a “high crime and misdemeanor.”

Yes, he did.

  • The president asked a foreign government to investigate his political rival.

  • The president withheld vital military funds from that government to press it to do so.

  • The president delayed funds for an American ally at war with Russian invaders.

  • The president’s purpose was personal and political.
Accordingly, the president is guilty of an appalling abuse of the public trust.

Hienoa nähdä että senaatissa on edes yksi suoraselkäinen republikaani.
 
Ennen kuin nyt hirveesti keulitti suoraselkäisyydellä, niin Romney äänesti vain toisessa vastaan ja toisessa myötäili sit muuta Reb linjaa.
 
Onhan tuo vähän hassua lähteä repimään jotain papereita pressan taustalla kun katsoo mitä kaikkea siinä puheessa käsiteltiin.

Mietin ihan samaa. Uskaltaisiko Trumpille rohkeasti veikata landslideä, kun amerikkalaiset pääsivät seuraamaan demareiden käyttäytymistä.

Kun Trumpetti puhui tilastoista, joka erityisesti koski demareiden perinteistä äänestäjäpoolia ja kuinka hyvin niillä nyt menee, niin demarit vain mököttivät, elettäkään tekemättä.
 
Onhan tuo vähän hassua lähteä repimään jotain papereita pressan taustalla kun katsoo mitä kaikkea siinä puheessa käsiteltiin.


Minusta tuo on lähinnä surullista. Ilmeisen seniilit ja arvostelukykynsä menettäneet vanhukset öykkäröivät senaatissa kuin olisivat yksityishenkilöinä jossain huoltoaseman baarissa.

Kuvaavaa on se että demokraateille osui silmään vain ettei Trump kätellyt ja republikaaneille että Pelosi repi puheen. Ja kun käännetään näkökulmia niin kumpikin on omiensa sankari. Säälittävää touhua
 
Mietin ihan samaa. Uskaltaisiko Trumpille rohkeasti veikata landslideä, kun amerikkalaiset pääsivät seuraamaan demareiden käyttäytymistä.

Miksei, mutta sitä ei tule. Demareista reilusti yli 90% noin karkeasti ottaen ei voi sietää Trumppia, Pelosin performanssi ei sitä muuta piiruakaan. Trump voi voittaa mutta oikeastaan vain republikaanien äänillä, jos demarit pysyvät kotona vaalipäivänä, mitään aidan yli hyppimistä on aika turha odotella.
 
Viimeksi muokattu:
Miksei, mutta sitä ei tule. Demareista reilusti yli 90% noin karkeasti ottaen ei voi sietää Trumppia, Pelosin performanssi ei sitä muuta piiruakaan. Trump voi voittaa mutta oikeastaan vain republikaanien äänillä, jos demarit pysyvät kotona vaalipäivänä, mitään aidan yli hyppimistä on aika turha odotella.

Aidan yli pomppimista ei ehkä tule, mutta saattaa olla että moni bernie/yang/ne muut äänestäjät jäävät kotiin kun oma ehdokas ei tullut valituksi. Samalla se keskitien kulkija sitten valitsee parhaimmillaan joko trumpin tai bernien välillä, josta jälkimmäisen kampanjaposse kannattaa yksityisien maanomistajien keskitysleirittämistä ja älykköjen tappamista vastavallankumouksen estämiseksi.

 
Viimeksi muokattu:
Aidan yli pomppimista ei ehkä tule, mutta saattaa olla että moni bernie/yang/ne muut äänestäjät jäävät kotiin kun oma ehdokas ei tullut valituksi.

Voi toki olla mutta tilanne poikkeaa aika tavalla vuodesta 2016. Silloin Trumpin suhteen oli vielä epätietoisuuta, nyttemmin Trump on demarien silmissä osottautunut vähintäänkin niin hirveäksi kuin suunnilleen pahimmissa kauhukuvissa maalailtiin. Mulle ainakin on näin paikan päällä, toki mä asustan hyvin demarivoittoisessa yliopistokaupungissa, syntynyt semmonen kuva.

Vaikka Colt45 onkin paljon aspiriinia tehokkaampi päänsärkylääke harvempi siihen turvautuu aspiriinin sijaan, joten mä luulen, tai no toivon, että demarit äänestävät omaa ehdokastaan, vaikka sitten nenästä kiinni pitäen. Luulis, että Suomessa suunnillen kaikki henkistä Putin Jugendia lukuunottamatta, toivoo demarien voittoa, ainakin pitäisi toivoa.
 
Voi toki olla mutta tilanne poikkeaa aika tavalla vuodesta 2016. Silloin Trumpin suhteen oli vielä epätietoisuuta, nyttemmin Trump on demarien silmissä osottautunut vähintäänkin niin hirveäksi kuin suunnilleen pahimmissa kauhukuvissa maalailtiin. Mulle ainakin on näin paikan päällä, toki mä asustan hyvin demarivoittoisessa yliopistokaupungissa, syntynyt semmonen kuva.

Vaikka Colt45 onkin paljon aspiriinia tehokkaampi päänsärkylääke harvempi siihen turvautuu aspiriinin sijaan, joten mä luulen, tai no toivon, että demarit äänestävät omaa ehdokastaan, vaikka sitten nenästä kiinni pitäen. Luulis, että Suomessa suunnillen kaikki henkistä Putin Jugendia lukuunottamatta, toivoo demarien voittoa, ainakin pitäisi toivoa.

Mikäli olen itse karttoja tutkinut oikein niin jenkeillä on erittäin vahva puoluejako siinä että kaupungit (erityisesti yliopisto -sellaiset) ovat lähes poikkeuksetta demokraatteja ja maalaisalueet ovat vahvasti republikaaneja.

Itse en toki paikan päällä asustele enkä jenkkien sielunelämää sen enempää ymmärrä kuin mitä tv kertoo, mutta kun katsoo tuota demarien välistä taistelua ja näitä never X - tahoja niin äksän kohdalla voi hyvinkin olla jokaikinen demariehdokas saman puolen eri leiriltä.

Olen aika nollaviivoilla kenenkään ehdokkaan suhteen, kun kyseessä on nimenomaan Suomen etu. Trumpista olen pitänyt lähes ainoastaan siksi että on jatkuvasti ruoskinut EU-maita korjaamaan puolustusvoimiaan kohta 20-30 vuotta kestäneestä lamaannustilasta, ja saa sitä vaikutusta aikaan myös horjuttamalla sitä mielikuvaa että yhdysvallat aina ja kaikkialla tulee aina ratsastaen pelastamaan joten omia asevoimia ei tarvita.

Voi olla että jenkkilässä on sitten eri syitä vihata tai tykätä nykyisestä presidentistä sekä ehdokkaista, mutta itselle on tärkeintä lähinnä se että kauppa heidän kanssaan käy, että Suomen maanpuolustus saa heiltä mitä aseita täällä halutaan ja pienenä bonustehtävänä siitä että saisivat euroopan puolustusvoimia heräämään esim. Puolan tavalla
 
Viimeksi muokattu:
Mikäli olen itse karttoja tutkinut oikein niin jenkeillä on erittäin vahva puoluejako siinä että kaupungit (erityisesti yliopisto -sellaiset) ovat lähes poikkeuksetta demokraatteja ja maalaisalueet ovat vahvasti republikaaneja.

Itse en toki paikan päällä asustele enkä jenkkien sielunelämää sen enempää ymmärrä kuin mitä tv kertoo, mutta kun katsoo tuota demarien välistä taistelua ja näitä never X - tahoja niin äksän kohdalla voi hyvinkin olla jokaikinen demariehdokas saman puolen eri leiriltä.

Niin siis Trumpin toinen kausi on lähinnä kiinni demokraattien äänestysaktiivisuudesta, jos demarit äänestävät omaansa Trump ei voita, jos demarit jääväät vaalipäivänä kotiin Trump voittaa. Mun on aika hankala uskoa, että esmes Bernien kannattajat äänestäsivät joukoittain Trumppia silkasta vittumaisuudesta, se olisi se Colt45 optio.
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis Trumpin toinen kausi on lähinnä kiinni demokraattien äänestysaktiivisuudesta, jos demarit äänestävät omaansa Trump ei voita, jos demarit jääväät vaalipäivänä kotiin Trump voittaa. Mun on aika hankala uskoa, että esmes Bernien kannattajat äänestäsivät joukoittian Trumppia silkasta vittumaisuudesta, se olisi se Colt45 optio.

Eivät ne Bernie-fanit välttämättä Trumppia äänestä (mutta äänestivät viimevaaleissa protestina kandidaattiprosessiin liittyvissä suhmuroinneissa), vaan voivat jäädä protestina äänestämättä, mikä olisi edelleen voitto Trumpille koska vastapuoli ei saa k. henkilön ääntä
 
Eiköhän se Trump toisen kautensa saa. Varsinkin jos jenkkilän talous ei lähde sakkaamaan. Ulko- ja turvallisuuspolitiikasta tietääkseni keskivertoamerikkalainen p*skat välittää. Oma lompakko ja tiliote ovat yleensä ne äänestämisen tärkeimmät motivaattorit.
 
Eiköhän se Trump toisen kautensa saa. Varsinkin jos jenkkilän talous ei lähde sakkaamaan. Ulko- ja turvallisuuspolitiikasta tietääkseni keskivertoamerikkalainen p*skat välittää. Oma lompakko ja tiliote ovat yleensä ne äänestämisen tärkeimmät motivaattorit.

Aika vähän se Trump on keskivertoamerikkalaisen lompakon tai tiliotteeen hyväksi tehnyt.... Taloudella menee toki lujaa, pitkälti vekselivetoisesti, mutta palkoissa sen kummemmin kuin kotitalouksien käytössä olevissa tuloissa se ei taida pahemmin näkyä..

 
Suomessa vähän nihkeästi uutisoitu demarien riehumisista, mutta en jaksa uskoa, että amerikkalainen yhteiskunta on yhtään valmis ottamaan vastaan enempää tätä sjw riehumista. Mielestäni se on ollut koko ajan nähtävissä, että liike on pois päin demarien tämän hetkisestä suunnasta.

Wikin mukaan rekisteröityneitä demareita ja repuja on 28%/28%. Siellä on sitten ne muut. Jos kysymyksessä olisi Ruotsi, niin lopputulos olisi selvä - mutta kun ei ole - ei yhteiskuntana, eikä yksilön tasolla.

Pistän veikkauksen, että Trumpille landslide ja äänestäneiden määrä pysyy suurin piirtein samana.

Jotenkin tuo demarien "just shut up and vote!" vaalitaktiikka ei tuntuisi olevan parhain mahdollinen.
 
Back
Top