Sellainen taitaa olla todennäköisempää nykyisin..Jos paikalla ei ole poliisia, niin toivottavasti joku selvinpäin oleva rikollinen, jolla on aselain ulkopuolella oleva ampma-ase käytettävissä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sellainen taitaa olla todennäköisempää nykyisin..Jos paikalla ei ole poliisia, niin toivottavasti joku selvinpäin oleva rikollinen, jolla on aselain ulkopuolella oleva ampma-ase käytettävissä
Muissa lähteissä on peittämättömiä videoita. Selkeästi näkyy vartija käyttävän asetta ja ainakin 4 henkilöä yleisössä ottaa aseen esille. Hyvin homma toimii kun apu on sekunnin päässä.Kirkkoampuja eliminoitiin muutamassa sekunnissa Texasissa
IS kirjoitti:Ampujan tuleen vastasi useampi kirkossa ollut, mutta Wilson oli ainoa, joka ampui tätä kohti. Hän laukaisi aseensa vain kerran.
New York Timesin mukaan tuleen vastanneet kuuluivat kirkon turvallisuustiimiin. Kirkossa toimivan papin mukaan kirkossa on ollut ainakin 10 vuoden ajan turvallisuustiimi, johon kuuluvilla kirkon jäsenillä on aseenkantolupa ja jotka harjoittelevat ampumista säännöllisesti.
Monet tällä forumilla haluavat kantaa aseita.
Niiden kantaminen ja etenkin käyttäminen vaatii sekä vastuuta että valmiutta vastata niiden käyttämisestä.
Ihan kuin ihmisten ampuminen olisi jonkinlainen tapahtuma ilman sekä laillisia että etenkin henkilökohtaisia seurauksia.
Ihmisten ampuminen ja etenkin tappaminen kun tuo melkoisen psykologisen kuorman.
Millainen kokemus sinulla on ampuma-aseen kantamisesta ja sillä pahisten osoittelemisesta?Totta, mutta.
Suurin osa itsepuolustuksesta ampuma-aseella on vain sitä, että osoitetaan rikollista pyssyllä ja kehoitetaan poistumaan paikalta. Aseen piippuun tuijottaessa vähänkin järkeä omaava tajuaa, että peliä ei tarvitse katsoa loppuun saakka (varoituslaukaukset toimii myös). Lähinnä silloin kun tilanne on niin yllättävä, että ei ole mahdollisuutta kuin ampua mahdollisimman nopeasti sitä joutuu oikeasti ampumaankin. Esim. kun hyökkääjälläkin on ampuma-ase tai sinulla on jo puukko upotettuna vatsaan.
Totta, mutta.
Suurin osa itsepuolustuksesta ampuma-aseella on vain sitä, että osoitetaan rikollista pyssyllä ja kehoitetaan poistumaan paikalta. Aseen piippuun tuijottaessa vähänkin järkeä omaava tajuaa, että peliä ei tarvitse katsoa loppuun saakka (varoituslaukaukset toimii myös). Lähinnä silloin kun tilanne on niin yllättävä, että ei ole mahdollisuutta kuin ampua mahdollisimman nopeasti sitä joutuu oikeasti ampumaankin. Esim. kun hyökkääjälläkin on ampuma-ase tai sinulla on jo puukko upotettuna vatsaan.
Mielenkiintoista. Minulla on yhdysvaltalaisia ystäviä, jotka ovat joutuneet rikoksien uhreiksi , jotka ovat pysäyttäneet aina aseilla. Ampumatta. Taitaa poliisikin antaa mahdollisuuden antautua ennen ampumista. Miksi siviilin ei pitäisi?Se ei todellakaan ole sitä.
Ampuma-asetta ei todellakaan osoiteta toista kohti muuten kuin tarkoituksessa ampua. Se on joko/tai. Ja laki suhtautuu siihen ymmärrettävästi juuri niin.
Ampuma-aseen esille otto on uhkaus, sillä osoittaminen on binaarinen tilanne. Aseen osoittaminen toista kohti ei ole enää aivan hyvä asia jos sitä ei ole valmis käyttämään, seurauksineen.
Tästä olen kyllä samaa mieltä. Ja minulla on myös yhdysvaltalaisia ystäviä, ja sama käsitys noista hommista. Sotilaspoliisiluutnanttina (res.) voin sanoa että ainakin koulutus antaa ymmärtää että aseen flashaaminen on voimankäyttöä. Ja sitten seuraakin sotilaallisen voiman käyttö. Joka on tappavaa. Meille ei mitään varoituslaukauksia ikinä koulutettu edes. Mutta se aseen nosto on siis voimankäyttöä, ja tämä on fakta. Joten @sotajätkä on tässä suhteessa kyllä ihan oikeassa.Mielenkiintoista. Minulla on yhdysvaltalaisia ystäviä, jotka ovat joutuneet rikoksien uhreiksi , jotka ovat pysäyttäneet aina aseilla. Ampumatta. Taitaa poliisikin antaa mahdollisuuden antautua ennen ampumista. Miksi siviilin ei pitäisi?
Tähän keskusteluun liittyvässä äänestyksessä eniten kannatusta saavat pari vaihtoehtoa joissa nimenomaan on mainittu aseen käytön koulutus. Tämän lisäksi CCW asetta kantavan tulee tehdä omassa päässään mentaaliharjoitus tai muu "keskustelu" siitä millainen valmius lopulta on vetää liipasimesta kun sen tilanteen edessä itse on, tai lähimmäistä pitää puolustaa aseella.valmius henkilön ampumiseen on oltava, jos aseella aletaan uhkaamaan.
Ja kuten olen avautunut, aseen kantaminen on suoraan sanottuna raskasta ilman varustevyötä. Tämä johtaa siihen, että ilman tod.näk. syytä se myös jää sinne asekaappiin.