Kiinakalustosta sen verran, että kun Suomella ei ole varaa ostaa edes 64 hävittäjää Hornettien tilalle, eikä Suomella ole varaa uusia tällä vuosikymmenellä edes nykysodankäyntiin kelpaamatonta tykistöään tai varaa tarjota modernisoitua rynkkyä taistelijoille, niin kuinka PV:lla on varaa hankkia vaikkapa Ruotsista rynnäkkövaunuja kolminkertaiseen hintaan, mitä Venäjältä olisi saatu ja kyse on kuitenkin teknologiasta, jonka voi hankkia mistä vain. Erot eivät ole niin merkitsevät, mutta hinta ja politiikka on. Suomessa tehdään paljon poliittisia päätöksiä asehankintojen suhteen. Kiinasta saa parttiarallaa 1/3 hintaan kalustoa suhteessa länteen. Karkeasti voisi siis sanoa, että esimerkiksi Plz-05 saisi luultavasti uutena samaan hintaan, mitä K9 Thundereita hankittiin käytettynä Etelä-Koreasta, ehkäpä jopa tuntuvine varaosineen. Sitten taas esimerkiksi raketinheitin. Jos halutaan varmistaa vaikkapa osasaatavuus, niin kauppaan voi leipoa teollista yhteistyötä ja Suomen kauppa olisi Kiinallekkin tärkeä. Eli Sisun alustoille, jolloin ampumalaite ja raketit tulisivat Kiinasta. Hintaero on niin massiivinen ja noissa parametreissä kauppa on turvallinen vähintäänkin määräylijäämän puitteissa jos laadunvalvonta on jaksotettu toimitus- ja maksujärjestelyissä tarkkaan ja koko prosessi kaupassa tehty ammattitaitoisesti, poliittisin back uppein.
Kyse ei siis ole kiinalaisten aseiden huonosta hinta-laatusuhteesta, vaan politiikasta. Kyllä Kiinassa tehdään hyvää kamaa moneen tarkoitukseen jos yhteisymmärrykseen ja hintaan päästään.