Myroshnykov kommentoi Hersonin suuntaa.
Kokonaisuudesssaan tämä vaikuttaa tähän asti aktiivisimmalta vaiheelta Ukrainan osalta.
Kuitenkin vaikea tälle on nähdä jatkoa, vaikka niin paljon haluaisi.
Leikittelen nyt kuitenkin ajatuksella.
Perpetua on eilen bongannut kolme Ukrainan tuhottua venettä FPV-droneille. Oletan, että nämä ovat kaikki Dniprolla. Siellä on toki kaikenlaista vihollisen häirintää käynnissä joista tämä sillanpään rakentelu on vain yksi.
Jos ajattelee sillanpään rakentamista vastarannalle niin ensimmäinen vähimmäiskoko on juurikin se, että perus FPV-droneilla ei pystytä ylityksiä häiritsemään. Luokkaa 3-4 km säteinen puoliympyrä? Seuraava olisi sitten kevyen KRH:n kantama (6-8 km?).
Ehkä voisi sanoa että 10 km jokirantaa 5 km syvyydelle sisämaahan pitäisi saada, ja tuossa lukuisia vaihtoehtoisia rantautumispaikkoja.
Yksi näistä Dnipro videoista viime päiviltä oli sellainen, missä joki ylitettiin syvässä sumussa. Noissa olosuhteissa dronet ei lennä ja vapaasti saa liikkua. En tiedä onko kuinka poikkeuksellista tähän aikaan vuodesta, vai voiko tuohon jollain tavalla luottaa nyt syksyllä, esim. että esiintyy muutaman päivän välein.
Paljonko mahtaisi pataljoona jalkaväkeä tarvita huoltoa päivässä, jolla on vain kevyttä aseistusta mukanaan? Nämä ovat armeijalogistiikan peruskysymyksiä joihin on valmiita vastauksia, mutta en nyt äkkiseltään ruvennut googlaamaan. Tätä voisi yrittää kuitenkin selvittää ja laskea. Ja arvioida kuinka monta moottoriveneellistä päivässä pitäisi tavaraa kulkea noin perusyksikkönä. Saisi hiukan pohjaa onko ajatukselle minkäänlaista katetta.
---
On the left bank of the Kherson region and on the islands, raiding operations continue, as well as the maintenance of certain mini-bridges that were formed earlier.
New small bridgeheads are still being formed. There is partial success. But you have to get a foothold!
We pay a high price for this, remember!