Ukrainan konflikti/sota

Tämä Ukraina-avun lopettaminen oikeistopopulistien yhtenä keskeisenä teemana monessakin maassa on kyllä hämmentävää.
Sehän on tiedetty ainakin jo 10 vuotta, että ryssä rahoittaa näitä Euroopan populistipuolueita. Vaikuttamista on tietysti tehty myös perinteisten puolueiden kautta alttiisiin yksilöihin (meillä heinäluomat, lehtomäet, lipposet ym.), mutta populistipuolueet lienevät syvemmin ryssän luomuksia. Puuhastelua on saanut tehdä rauhassa vuosikausia. Yhtä iso kamppailu Ukrainan ja Euroopan tulevaisuudesta käydään lähivuosina Lännen vaaliuurnilla kuin Ukrainan aroilla ja metsissä. Täällä lienee tuudittauduttu jonkin verran yksittäisten ryssän kömpelöiden salamurhayritysten ja läpinäkyvän, lähinnä venäjän sisäpoliittisiin tarkoituksiin sopivan propagandan luomaan harhakuvaan, ettei mielipidevaikuttamista tarvitse ottaa niin vakavasti. Rapatessa roiskuu, mutta kyllä valtavat panostukset ja sinnikäs työ näyttää kantavan hedelmää.
 
Kyllähän ne Turkkiin pääsee ja ilmeisesti myös Viroon. Kyllä ainakin itse uskon, että tässä on kiusanteko Suomea kohtaan juurisyy eikä esimerkiksi mainitsemasi teoria.
Pietarista on pitkä matka Turkkiin ja Moskovastakin pääsee helposti Pietariin. Suurelle massalle ei ole mahdollista lähteä LKP:tä pakoon Turkkiin ja sitä paitsi matkustaminen etelään voidaan kieltää ellei mene armeijan bussilla rintaman suuntaan.

Mulle häräsi ajatus tästä LKP-motiivista tässä hybridivaikuttamisessa kuitenkin heti jo kun näin uutisen, että ryssä on leventänyt rajavyöhykettä kymmeniä kilometrejä. Tämä viittaisi siihen, että ei haluta omia sinne rajan tuntumaan yhtään enempää kuin on pakko. Ryssä yrittää päästä tässä helpolla, koska rajavartijoita ei haluta lisätä niiden ollessa potentiaalista ukrainamateriaalia.
 
Käyttäjä Norppa kuvaili muinoin ryssälää upeasti:

"Ryssälä on pelkkä paskasta rakennettu supernova. Pullistelee, kieppuu ja roiskii paskaansa ympärilleen elinkaarensa päätteeksi - kunnes vääjäämättä luhistuu pieneksi kääpiöksi."

Voi hyvin olla, että he haluavat Suomen sulkevan rajan ennen kuin vetävät täyden mobilisaation käyntiin. Mutta jo nyt kuulen juttuja, että NATO-Suomeen tulolle olisi ollut korostunut kynnys. Jos tänne tuloon ei ole putlerin siunaamaa syytä, passintarkistusjono onkin äkkiä mobilisointijono ja passi vaihtuu pyytämättä sotilaspassiin. Seuraavassa mobilisaatiossa hyvin varmasti näin, vaikka raja olisi auki.

Ryssä on hyvä kiusaamisessa, rötöstelyssä, eripuran luomisessa ja hajoittamisessa. Kun ongelmat tulevat meidän omalle maaperälle, jää Ukraina väkisin vähemmälle huomiolle. Eli ryssälä kieppuu ja roiskii paskaa entistä kovempaa. Toivottavasti päättäjät heräävät pikkuhiljaa, että mekin olemme sodassa mukana, vaikka rintamalla eivät luodit nyt lennäkään. Mitä nopeammin tuo tunkio lyödään Ukrainassa, sitä parempi ihan kaikille
 
Sehän on tiedetty ainakin jo 10 vuotta, että ryssä rahoittaa näitä Euroopan populistipuolueita. Vaikuttamista on tietysti tehty myös perinteisten puolueiden kautta alttiisiin yksilöihin (meillä heinäluomat, lehtomäet, lipposet ym.), mutta populistipuolueet lienevät syvemmin ryssän luomuksia. Puuhastelua on saanut tehdä rauhassa vuosikausia. Yhtä iso kamppailu Ukrainan ja Euroopan tulevaisuudesta käydään lähivuosina Lännen vaaliuurnilla kuin Ukrainan aroilla ja metsissä. Täällä lienee tuudittauduttu jonkin verran yksittäisten ryssän kömpelöiden salamurhayritysten ja läpinäkyvän, lähinnä venäjän sisäpoliittisiin tarkoituksiin sopivan propagandan luomaan harhakuvaan, ettei mielipidevaikuttamista tarvitse ottaa niin vakavasti. Rapatessa roiskuu, mutta kyllä valtavat panostukset ja sinnikäs työ näyttää kantavan hedelmää.
Itse olen pitänyt ryssälän omia toimia ja lakeja indikaattorina siitä että miten he todennäköisesti vaikuttavat lännessä. Pelkäävät että länsi käyttäisi samoja menetelmiä heitä vastaan.
Eli siis että käytetään kansalaisjärjestöjä 'ulkomaalaisilla agenttina', kontrolloidaan internetiä koska siirtää pelätään käytettävän heitä vastaan, ihmisten rekrytoimiseen ja propagandaan. Varataan suuret rajavyöhykkeet oman puolen kyttäämiseen.koska pelätään rajan ylitse hybridivaikuttamista, ja käytetään suuria resursseja esimerkiksi oman infran valvontaan, koska pelätään että niihin yritetään iskeä maan sisältä. Tämä nyt tietysti on korostunut Ukrainan sodan vuoksi, mutta olen käsityksessä että sitä tehtiin ennenkin.

Kaikki siis vaikutuskeinoja joita ryssälä arvellee meidän käyttävän, koska he itse niitä käyttävät.

Erityisesti herkkä liipasinsormi ulkomaiseksi toimijaksi leimaamisesta minusta on erittäin vahva merkki.
 
Moskovan lähellä räjähdyksiä ainakin taivaalla.
Nuo eivät minusta vaikuttaisi räjähdyksiltä, vaan valokaarilta. Voimakas sinertävä valo heijastuu pilvistä. Sähköasema siellä paukahtelee itsekseen. Väliin saattaa tulla kellertävää valoa jos jotain muutakin sähköaseman materiaalia syttyy palamaan.

EDIT: En siis välttämättä usko sabotaasiin tuossa tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Ranska taipumassa siihen että EU:n miljoonan tykin ammuksen ostoa sallittaisiin muualtakin:

France backtracks on EU-only ammo for Ukraine
But before Paris throws in the towel, it first wants proof that the EU will actually miss its target of sending 1 million rounds by March.


Tämä on typeryyttä että pitäisi maaliskuuhun asti odottaa, toivottavasti sallivat EU:n ulkoiset ostot jo aikasemmin.

Pitää varmistaa, että talo on kunnolla tulessa ennenkuin soittaa palokunnan.

Kuten jäsen ido59 tuossa totesi, Ukraina on epävarman läntisen avun varassa. Mahdotonta ymmärtää tätä jatustelua. Voisiko Ukrainalle vaan antaa miljardit käteen ja ne voisi itse tilata niitä aseita? Firmoilla olisi ollut tehtaat jo pystyssä ajat sitten kun olisi tilaus 5 miljoonasta kranaatista vaikkapa.
 
Itse olen pitänyt ryssälän omia toimia ja lakeja indikaattorina siitä että miten he todennäköisesti vaikuttavat lännessä. Pelkäävät että länsi käyttäisi samoja menetelmiä heitä vastaan.
Eli siis että käytetään kansalaisjärjestöjä 'ulkomaalaisilla agenttina', kontrolloidaan internetiä koska siirtää pelätään käytettävän heitä vastaan, ihmisten rekrytoimiseen ja propagandaan. Varataan suuret rajavyöhykkeet oman puolen kyttäämiseen.koska pelätään rajan ylitse hybridivaikuttamista, ja käytetään suuria resursseja esimerkiksi oman infran valvontaan, koska pelätään että niihin yritetään iskeä maan sisältä. Tämä nyt tietysti on korostunut Ukrainan sodan vuoksi, mutta olen käsityksessä että sitä tehtiin ennenkin.

Kaikki siis vaikutuskeinoja joita ryssälä arvellee meidän käyttävän, koska he itse niitä käyttävät.

Erityisesti herkkä liipasinsormi ulkomaiseksi toimijaksi leimaamisesta minusta on erittäin vahva merkki.

Ryssän suoranaisen murhaamisen ja rosvouksen ohella yleinen perseily on sekä laajaa että törkeää.
Yhtenä esimerkkinä tuhansien ukrainalaisten lapsien kidnappaaminen.

 
Pitää varmistaa, että talo on kunnolla tulessa ennenkuin soittaa palokunnan.

Kuten jäsen ido59 tuossa totesi, Ukraina on epävarman läntisen avun varassa. Mahdotonta ymmärtää tätä jatustelua. Voisiko Ukrainalle vaan antaa miljardit käteen ja ne voisi itse tilata niitä aseita? Firmoilla olisi ollut tehtaat jo pystyssä ajat sitten kun olisi tilaus 5 miljoonasta kranaatista vaikkapa.
Aseita ei välttämättä voi niin vain rahallakaan ostaa, vaan tarvitaan joka tapauksessa hallitusten välistä yhteistyötä ja ymmärrystä.

Jos mä olisin miljardööri, niin en siltikään voi noin vain pistää tilausta sisään Nammolle...
 
Joukko Wagner-sotilaita on virallisesti tunnustettu veteraaneiksi 14. marraskuuta, kertoo Britannian puolustusministeriön päivittäinen tiedusteluraportti.

Raportin mukaan Venäjän puolustusministeriö myöntää Wagner-sotilaille veteraanikortit ja asianmukaiset bonukset.

Brittitiedustelun mukaan tämä tarkoittaa todennäköisesti sitä, että Venäjän johto elvyttää Wagneria joiltain osin. Wagner-ryhmää ei ole ollut sellaisenaan enää olemassa juhannuskapinan ja palkka-armeijan johtajan Jevgeni Prigožinin kuoleman jälkeen vaan se on sulautettu osaksi Venäjän kansalliskaartia.

IL
 
Back
Top