RKSTAK
Ylipäällikkö
Kamaz ottanu vähän osumaa
Edit.
Edit.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Itseäni ei ainakaan hirveästi kiinnostaisi päästä omalla nimellä jollekkin ryssien "Suomi-Nationalistit" tarkkailulistalle.
Suomen pitäisi olla nyt härski. Venäjä rypee kohta ennätyslamassa. Länsi-valuutasta yms on kohta pula. Ei muutakuin hyödyntämään Venäjän asemarkkinoita. Mi-24/Mi-35, ehkä lyhyen kantaman it järjestelmiä, missä ei voi olla piilotettuja IFF, Grad yms tai bmp2, mt-lb yms kalustoa HALAVALLA.
Fakta on kuitenkin se, että Suomi on pieni maa ja naapurina on melkoisen suuri maa, jonka aikeita ei aina pysty ennakoimaan. Suomessa löytyy myös melkoinen määrä patsaita niistä ihmisistä ja paikoista, joissa toisenlainenkin ääni on noussut esiin.
Tällä palstalla kuitenkin suurelta osin uskotaan, että kyseessä on yksinkertainen valtioden välinen sota ja se, joka talvisodan tyyliin puksuttelee enemmän voittaa. En todellakaan ole tästä samaa mieltä.
Johannes
Luulisin kaikkien peräkammarin tollojen tajuavan, että kyseessä on sisällissota (vaikka Venäjä sitä avustaakin) ja ne kaikki ovat jotain todella raadollisia.
Johannes
Jopa minulle tuonut. Vuoden aikana tässä tapahtunut jokaisena päivänä niin paljon, ettei ehtinyt edes kaikkea seurata.
Tiedät aivan hyvin, että tämän tyyppisenä foorumina näin ei tule koskaan käymään. Miksi siis edes ehdotat ideaa? Minusta tuntuu lähinnä siltä, että haastat muita keskustelijoita tietäen, ettei kenenkään etu ole mennä tähän trolliin... anteeksi haasteeseen. Kyse on kuitenkin maanpuolustukseen liityvästä foorumista, jonka keskustelijoista suuren osan, on parempi jättää henkilöllisyytensä mainitsematta asemansa vuoksi. Itse en ainakaan halua menettää näiden kirjoittelijoiden asiantuntevia kommentteja.Heitän ajatuksen kehiin, lähinnä toveri moderaattoreille, että mitäs jos laitamme äänestyksen pystyyn. Kuka tässä keskustelussa on sitä mieltä, että jospa heitämme nämä nimimerkit pois ja keskustelemme asioista ihan omilla kasvoillamme ja nimillämme. Itse en ainakaan koe, että olisin kommentoinut mitään sellaista, mitä en voisi myös kohdata omalla nimelläni.
Tämä ajatus heräsi siitä, että Ukrainassa asiat, joita me kommentoimme viinilasien ääressä, ovat arkipäivää. En ole nähnyt Suomessa vastaavaa aatteen paloa, mitä tällä palstalla on, esimerkiksi mielenosoituksissa. Anonyyminä elämä on niin helppoa. En ole tässä nostamassa itseäni millekään jalustalle, mutta olen ihmeissäni keskustelun motiiveista, jos en saa edes yhtä tykkäystä tälle idealleni.
Johannes
Hmm... Kertoisitko Johannes hieman lisää meille siitä näkemyksestä kuinka Venäjä EI tällä hetkellä kävisi sotaa Ukrainan kanssa? Tapoja sotia on myös monia, ei pelkkä "talvisota-style", kuten sinun järkevänä kirjoittelijana luulisi tietävän. Ja milläs logiikalla kyseessä on sisällissota, jos venäläismielinen "kansan" riehuminen on selkeästi ollut Venäjän erikoisjoukkojen operoimaa touhua (esim. Krimin valtaus), jota ei kuunaan päivänä tässä muodossa olisi tapahtunut ilman suoraa Venäläisten erikoisjoukkojen ja joukkojen väliintuloa.
Luulisi pikemminkin joka ikiselle peräkammarin perimmäisessä nurkassa asustavalle idiootillekin olevan selvää, että kyseessä on Venäjän invaasio toiseen maahan tuhansien kokoisilla joukoilla, joilla on käytössä moderneinta Venäläistä sotilastekniikkaa.
Mihin Suomen "toisenlaiseen ääneen" oikein viittaat?
Sisällissota on de-facto olotila, jossa se alueella asuva "kansa" ei enää tule toimeen keskenään ja jonkinmoinen kärhämä alkaa ja laajenee ja saa siviiliväestön kannalta pöyristyttävät mittasuhteet.
Johannes
NO MUTTA KUN tämä kansa olisi tullut aivan hyvin toimeen keskenään ilman Venäjän propagandasotaa ja erikoisjoukkojen organisoimaa terrorismia. Tämä on väitteeni. Ja joka ikisestä kansasta löytyy kaikenlaisia oppurtunisteja jotka kaaoksen keskellä valitsevat oman kansansa edun vastaisesi omaa etuaan etsien esim. tukemalla terroristejen toimia.
En ymmärrä tätä NATO vouhotusta Ukrainan osalta. Se on kuitenkin vain tiettyjen maiden puolustusliitto jonka tehtävänä ei millään tapaa ole puolustaa siihen kuulumattomia maita.Debaltsevessa joukot tunsivat tulleensa Kiovan ja Eu:n hylkäämiksi.
Ukrainan hallitus petti joukot, koska eivät lähettäneet apua.
Muzhenko hyllytettävä.
Kaikille on selvää, että armeijan johto on hylättävä kokonaisuudessaan ja korvattava Nato kenraaleilla / neuvonantajilla.
Nikolaevossakin on ilon päivä, joka kaupinkissa ja kylässä.
Tästä sinä ja minä emme ehkä pääse yhteisymmärykseen. Mutta parempi antaa sen olla asioiden ristiriitana, eikä henkilökohtaisuutena.
Itse en usko siihen, että kansa, joka on 2013 vuoteen asti asunut Ukrainan laillisten rajojen sisäpuolella olisi ollut täysin yksimielinen siihen, mikä Ukrainan valtio on ja miten sitä pitäisi hallita.
Johannes
edit. Oletko muuten vieläkin tosissasi sen henkilöllisyyksien paljastamisen kanssa?
Rehvastelua? Ei niinkään. Besserwisseriyttä kyllä, vaikka oikeaa tietoa ei ole. Voimakkaita kannanottoja kyllä. Ja usein aivan syystäkin, vaikka silti kukin voisi hieman koittaa itseään hillitä. Jalo taito tuo itsehillintä.Olen Pohjanmaalta kotoisin. Sen minkä suustani päästän, teen sen tosissani. Näen tällä palstalla paljon rehvastelua ja voimakkaita kannanottoja. Aika heppoisin perustein ja vielä vähemmän omin esimerkein.
Johannes
Jep. Aika monelle meistä foorumilaisista olisi tällöin jo tiedossa paikkavaraus Siperian junaan. Meille varattua sorakuoppaakin alettaisiin jo varmaan katselemaan.
Tästä sinä ja minä emme ehkä pääse yhteisymmärykseen. Mutta parempi antaa sen olla asioiden ristiriitana, eikä henkilökohtaisuutena.
Itse en usko siihen, että kansa, joka on 2013 vuoteen asti asunut Ukrainan laillisten rajojen sisäpuolella olisi ollut täysin yksimielinen siihen, mikä Ukrainan valtio on ja miten sitä pitäisi hallita.
Johannes