Kylmävalssattu korkean lujuuden teräs kuulostaa minun korvaan enemmänkin hyvien ohuelta mutta suuren vetolujuuden omaavalta. Sellaisia käytetään paljon ajoneuvoteollisuudessa koripelteinä, koska ko. tavaraa käyttämällä saadaan vastaava vetolujuus ohuemmilla pelleillä eli korin paino on pienempi.
Toisaalta voisi kuvitella että sama tavara soveltuisi erinomaisesti esim. ohjusten runkoon, koska niissäkin halutaan mahdollisimman pieni omapaino.
Toisaalta SSAB puhuu ennemminkin ultralujista teräksistä, kun taas tuossa ryssän kuvauksessa on vain "high-strenght" joten ehkä käytetään eri termejä ja puhutaan eri teräslaaduista, tiedäpä näistä.
Niin tai näin, 18% ryssän terästuotannosta kyseessä eli ei voida puhua pienestä tai merkityksettömästä takaiskusta. Edes muutaman viikon tai muutaman kuukauden pysähdys tuotantoon olisi hyvin kallis paukku.