Ukrainan konflikti/sota

Just kirjoitin yllä. KORRUPTIO. Aivan posketon korruptio. VALITETTAVASTI. Ja tuo tapaus, josta linkitit, on pisara meressa! Poroshenko määrsi sellaiset naamat tuomioistuimeille, että heidän ylensyömisesta naamatkaan eivät mahtuu tv-ruutuun, ja apajille on tulossa koko ajan uusia ja uusia tulokkaita :mad: Kyllä päättäjät lännessäkin tietävät että varastaminen Ukrainassa jatkuu, siksi eivät halua paljon auttaa näitä pohjattomia kiitoja.


Kreikan jälkeen Euroopan unioni laittaa harvinaisen tiukat edellytykset päästä Euroopan unionin jäseneksi.

Ukrainan hallinto itse päättää haluaako se täyttää ehdot.

Lännellä on vapaammat kädet pelata korttia sillä tavalla, että Ukraina ja Georgia ja Moldova eivät ole Euroopan unionin ja Naton jäseniä.

Pitää kuitenkin tässä yhteydessä muistaa Bukarestin sopimus, jossa Ukraina luopui ydinaseista ja Venäjä, Yhdysvallat ja Britannia sitoutuivat puolustamaan Ukrainan rajojen muuttumattomuutta. Bukarestin sopimus luo Britannialle ja Yhdysvalloille tietynlaisen oikeutuksen vallata Krim Venäjältä. Voinemme siis arvata, että Britannian ja Yhdysvaltojen sotilaat valtaavat Krimin Venäjältä. Pitää lisäksi muistaa assosiaatio-sopimus, jonka Euroopan unionin jäsenmaat ja Ukraina ratifioivat parlamenteissaan.

Ettäs tiedätte, nih.
 
Viimeksi muokattu:
Just kirjoitin yllä. KORRUPTIO. Aivan posketon korruptio. VALITETTAVASTI. Ja tuo tapaus, josta linkitit, on pisara meressa! Poroshenko määrsi sellaiset naamat tuomioistuimeille, että heidän ylensyömisesta naamatkaan eivät mahtuu tv-ruutuun, ja apajille on tulossa koko ajan uusia ja uusia tulokkaita :mad: Kyllä päättäjät lännessäkin tietävät että varastaminen Ukrainassa jatkuu, siksi eivät halua paljon auttaa näitä pohjattomia kiitoja.
Singapore oli tietääkseni joskus maailman korruptoitunein, nykyään yksi vähiten...jos yhtään oikessa olen. Asioille on siis tehtävissä jotain.
 
Ukrainan tulee näyttää kaikin keinon että maasta korruptio todellakin halutaan kitkeä! Tämä tärkeimpiä ehtoja maan eheytymiselle!
 
Oikeasti, mitä vikaa siinä on?
 
Pahinta tässä koko Ukrainan asiassa nyt on se, että vallalla olevat jatkavat sama korruptoitunutta menoa kuten Janukovichin aikana. Mitään ei muuttunut paremmaksi kansalle. Ne jotka katsovat Savik Shusterin ohjelma (ihan hänen ohjelma on poistettu kanavalta, joka oli laajalle yleisölle, liian demokraattisella). Samat ihmiset jotka olivat Maidanilla, istuvat nyt siinä ohjelmassa ja piilottavat katseet, ainakin ne, joilla on omatuntoa jäljellä. Kaikki tietävät että varastaminen jatkuu. Kaikki reformit olivat enimmäkseen imitaatioita ja tyhjät puheet. Jotain pienen pientä on tehty, mutta sodan verukkeella on helppo varastaa. Yhtä savustetaan, kuten Nalivaichenkoa viimeksi, aamulla suurinpiirtein puolet on hänen erottamista vastaan, illaksi jo kaikki 100% äänestävät häntä vastaan. En ole missään nimessä jonkun Nalivaichenkon puolella, mutta itse prosessi, kättä paiskitaan ja kaikki ovat silminnähden tyytyväisiä, kuten oman rahallisen osuutensa saanut voi vain olla. Nalivaichenkon tilalle marssi jo uusi kandidaatti, joka tietää rikastuvansa. Ns "omista". Oksettaa jo kuunnella Jatsenjukin valheita miten ne rupeavat nyt (!) ajattelemaan Ukrainan kansaa ennen kaikkia. Valehtelevat eivätkä punaistu Ei Maidania tehtyy sitä varten että sama meno jatkuisi, ei todellakaan.

Ainoa hyvä teko mitä siellä saattu aikaiseksi, on Mikheil Saakashvilin määräminen Odessan aluen johtoon. Saakashvili on näitä harvinaisia ihmisiä maailmassa ylipäänsä, jotka tekevät hyvän pelkkä hyvyyttä, hän teki ihmen Georgiassa, eikä sellaista tehnyt kukaan maan päällä, yhdessä maailman korruptoituneimassa maista lyhyessä ajassa poisti koko korruption ja sanoi kansalle että nyt täytyy tehdä työtä ja maa on muuttunut silmissä. Tykkäsiko kansa..kyllä, mutta työtä kukaan ei halunnut tehdä. Häntä ihailtiin, kyllä, koska hän todella teki aikamoisen askelen maan kehityksessa, mutta vihattiinkin vielä enemmään. Tälläinen on kansa siellä, ihan pilaantunut. Ja tarvitaan vielä yksi sukupolvi jotta tämä pilantuneisuus haihtuisi.
Hän varmasti onnistuu siellä Odessassa, jos hänet ei tapeta. Toivottavasti ei. Minä arvostan hänet todella paljon, ja kuten jo sanonut, hän on näitä harvinaisia valovoimaisia ihmisiä, mitä maailmassa löytyy. Georgia on saman kokoinen kun Odessan alue muuten ihmislukua myötä, jos hän onnistuu siellä tekemään mitä hän teki Georgiassa, esimerkki voi tarttua muualle Ukrainassa. Kunhan kansa vain jatkasi ja mielummin pontevammin.

Koska paluutta vanhan Ukrainassa ei ole. Se on varma. Mitä tästä tilanne kehitty, luulen kuitenkin että Ukrainassakin tarvitaan vielä yksi sukupolvi ennen kun järjestys tulee sinne..

Tietyssä mielessä sota ja Venäjän aggressiivinen sekaantuminen Ukrainan tapahtumiin luo myös edellytykset sille, että mihinkään merkittäviin uudistuksiin ei ryhdytä, ettei ole voimavaroja tai haluja ryhtyä mittavaan hallinnon ja koko yhteiskunnan "puhdistusoperaatioon", koska sota ja sen lieveilmiöt vievät niin tavattoman paljon resursseja. Sota on siis tavallaan hyvä syy olla tekemättä mitään, siihen voi vedota ja se on ymmärrettävä syy sille ettei merkittäviä uudistuksia joko voida (tai haluta) tehdä ja tämä palvelee myös Venäjän hallintoa, koska Putinin hallinnon kannalta on parempi, että naapurissa on korruptoitunut ja hallinnoltaan epävarma yhteiskunta, jolla ei ole joko halua tai voimaa aloittaa mittavat uudistukset eli mitä enemmän Ukraina on ja pysyy korruptoituneena ja valtaeliittiä ruokkivana yhteiskuntana niin sitä edullisempi asetelma on myös Putinille, koska hänen ja silovikkien kannalta onnistunut EuroMajdan ja Ukrainan yhteiskunnan raju muutos kohti länsimaista demokratiaa olisi pahin mahdollinen vaihtoehto, koska se saattaisi olla signaali sille, että kansa Venäjälläkin alkaa haluta enemmän mitä Putin pystyy tai haluaa tarjota.

Mutta, olen toisaalta olen @Maidan :in kanssa samoilla linjoilla, uudistusten vähäisyys ja olemattomuus, korruption vastaisen taistelun huono menestys yhdistettynä siihen, että hallinnossa alkaa esiintyä samoja elkeitä mitä Janukovitshin kaudella mutta sillä erolla, että nyt "palkitaan" eri kavereita, ei ole sitä minkä tähden ukrainalaiset lähtivät kaduille marras-joulukuussa 2013 ja aloittivat liikehdinnän, joka sitten päättyi vallan vaihtumiseen maassa. Voi olla, että Ukrainassa nähdään tulevina vuosina uusi Maidan, koska EuroMajdan ei saavuttanut tavoitteitaan. Kolmas kerta todensanoo?

Olen jo aiemmin kirjoittanut (joskin maltillisesti) Ukrainan ongelmista ja kehityksen hitaudesta, koska olen halunnut olla armelias ja antaa maan johdolle aikaa ryhtyä tarvittaviin muutoksiin. Vuosi rauhan aikana olisi ollut kohtuullinen aika mittavien muutosten aloittamiseen, nyt asetelma on toinen kun maassa on sota ja osa siitä on miehitetty, mutta silti olisin toivonut enemmän ja syvällisempiä muutoksia - nyt ei olla päästy edes alkuun. Näen myös tavallaan ongelmallisena nämä oligarkkien perustamat vapaaehtoisjoukot, vaikka tarkoitus on ollut hyvä ja etenkin vuosi sitten niiden avulla separatismi saatiin aisoihin Ukrainan itäosissa ja niillä oli merkittävä rooli kun paikkakuntia vapautettiin ATO:n operaatiossa kesällä 2014, mutta ongelmana pidän sitä, että näiden joukkojen myötä Ukraina on tavallaan velkaa oligarkeille ja tämä voi näkyä etenkin siinä vaiheessa jos/kun ryhdytään perkaamaan itsekunkin oligarkin tekemisiä ja historiaa - rikolliset teot huomioiden. Tuolloin houkutus jättää rikollinen tuomiotta voi kasvaa suureksi jos toisella puolen vaakakuppia on tekoja joiden ansiosta Ukraina on säilyttänyt itsemääräämisoikeutensa. Ja mistä tietää vaikka nyt sodan aikana Ukrainan hallintoa tukevat tahot pyrkisivät sopimaan sopimuksia joiden avulla ostavat itselleen "syytesuojan" tyyliin "minä annan jotain teille, antakaa te sitten jotain minulle" ja jos tällaisiin sopimuksiin suostutaan se lisää entisestään riskiä, että mikään maassa ei lopultakaan muutu parempaan suuntaan.

Ehkäpä Ukrainassa se sukupolvi joka on nyt kasvamassa aikuisuuteen on riittävän vahva viemään sen tehtävän loppuun saakka, jonka ensitahdit lyötiin jo vuosia sitten Oranssin vallankumouksen aikaan - tai miksei jo tätäkin aiemmin maan itsenäistyessä. Se vaatii myös voimaa ja sitkeyttä ynnä rohkeutta muuttaa sukupolvien mittainen käyttäytymismalli tai toimintakulttuuri, joka on mädättänyt ja osin jopa halvaannuttanut koko yhteiskunnan.

vlad.
 
Tietyssä mielessä sota ja Venäjän aggressiivinen sekaantuminen Ukrainan tapahtumiin luo myös edellytykset sille, että mihinkään merkittäviin uudistuksiin ei ryhdytä, ettei ole voimavaroja tai haluja ryhtyä mittavaan hallinnon ja koko yhteiskunnan "puhdistusoperaatioon", koska sota ja sen lieveilmiöt vievät niin tavattoman paljon resursseja. Sota on siis tavallaan hyvä syy olla tekemättä mitään, siihen voi vedota ja se on ymmärrettävä syy sille ettei merkittäviä uudistuksia joko voida (tai haluta) tehdä ja tämä palvelee myös Venäjän hallintoa, koska Putinin hallinnon kannalta on parempi, että naapurissa on korruptoitunut ja hallinnoltaan epävarma yhteiskunta, jolla ei ole joko halua tai voimaa aloittaa mittavat uudistukset eli mitä enemmän Ukraina on ja pysyy korruptoituneena ja valtaeliittiä ruokkivana yhteiskuntana niin sitä edullisempi asetelma on myös Putinille, koska hänen ja silovikkien kannalta onnistunut EuroMajdan ja Ukrainan yhteiskunnan raju muutos kohti länsimaista demokratiaa olisi pahin mahdollinen vaihtoehto, koska se saattaisi olla signaali sille, että kansa Venäjälläkin alkaa haluta enemmän mitä Putin pystyy tai haluaa tarjota.

Mutta, olen toisaalta olen @Maidan :in kanssa samoilla linjoilla, uudistusten vähäisyys ja olemattomuus, korruption vastaisen taistelun huono menestys yhdistettynä siihen, että hallinnossa alkaa esiintyä samoja elkeitä mitä Janukovitshin kaudella mutta sillä erolla, että nyt "palkitaan" eri kavereita, ei ole sitä minkä tähden ukrainalaiset lähtivät kaduille marras-joulukuussa 2013 ja aloittivat liikehdinnän, joka sitten päättyi vallan vaihtumiseen maassa. Voi olla, että Ukrainassa nähdään tulevina vuosina uusi Maidan, koska EuroMajdan ei saavuttanut tavoitteitaan. Kolmas kerta todensanoo?

Olen jo aiemmin kirjoittanut (joskin maltillisesti) Ukrainan ongelmista ja kehityksen hitaudesta, koska olen halunnut olla armelias ja antaa maan johdolle aikaa ryhtyä tarvittaviin muutoksiin. Vuosi rauhan aikana olisi ollut kohtuullinen aika mittavien muutosten aloittamiseen, nyt asetelma on toinen kun maassa on sota ja osa siitä on miehitetty, mutta silti olisin toivonut enemmän ja syvällisempiä muutoksia - nyt ei olla päästy edes alkuun. Näen myös tavallaan ongelmallisena nämä oligarkkien perustamat vapaaehtoisjoukot, vaikka tarkoitus on ollut hyvä ja etenkin vuosi sitten niiden avulla separatismi saatiin aisoihin Ukrainan itäosissa ja niillä oli merkittävä rooli kun paikkakuntia vapautettiin ATO:n operaatiossa kesällä 2014, mutta ongelmana pidän sitä, että näiden joukkojen myötä Ukraina on tavallaan velkaa oligarkeille ja tämä voi näkyä etenkin siinä vaiheessa jos/kun ryhdytään perkaamaan itsekunkin oligarkin tekemisiä ja historiaa - rikolliset teot huomioiden. Tuolloin houkutus jättää rikollinen tuomiotta voi kasvaa suureksi jos toisella puolen vaakakuppia on tekoja joiden ansiosta Ukraina on säilyttänyt itsemääräämisoikeutensa. Ja mistä tietää vaikka nyt sodan aikana Ukrainan hallintoa tukevat tahot pyrkisivät sopimaan sopimuksia joiden avulla ostavat itselleen "syytesuojan" tyyliin "minä annan jotain teille, antakaa te sitten jotain minulle" ja jos tällaisiin sopimuksiin suostutaan se lisää entisestään riskiä, että mikään maassa ei lopultakaan muutu parempaan suuntaan.

Ehkäpä Ukrainassa se sukupolvi joka on nyt kasvamassa aikuisuuteen on riittävän vahva viemään sen tehtävän loppuun saakka, jonka ensitahdit lyötiin jo vuosia sitten Oranssin vallankumouksen aikaan - tai miksei jo tätäkin aiemmin maan itsenäistyessä. Se vaatii myös voimaa ja sitkeyttä ynnä rohkeutta muuttaa sukupolvien mittainen käyttäytymismalli tai toimintakulttuuri, joka on mädättänyt ja osin jopa halvaannuttanut koko yhteiskunnan.

vlad.


Voisiko sanoa sellaisen asian, että korruptio pesii julkisella sektorilla.

Yksityisellä sektorilla on sellainen asia kuin kilpailu. Hintakartelli tietysti toimii jonkin aikaa, kunnes joku yritys päättää potkia muut markkinoilta saadakseen muiden markkinat itselleen.

Julkisella sektorilla toimivat poliitikot suosivat systemaattisesti julkisissa hankinnoissa yksiä ja samoja firmoja joissa kuinka ollakaan on hallitus, jossa istuu puolueiden jäseniä. Kyseinen yritys saa jatkuvasti erikoisia etuja kuten kunnan ja valtion hankintoja ja konsulttisopimuksia ja parhaita myyntipaikkoja.

Jos me haluaisimme poistaa korruption meidän pitäisi poistaa ne korruption mahdollistavat rakenteet, tässä kohtaa tuleekin mielenkiintoinen hetki siinä mistä se ulina alkaa, kun korruption mahdollistavia rakenteita poistetaan.

Me siirtäisimme ostopäätökset kuntalaisille ja kansalaisille, niitä ostopäätöksiä ei tekisi kunta tai valtio vaan kuntalainen ja kansalainen, hankintoihin tarkoitettu julkinen rahoitus siis annettaisiin kuntalaiselle ja kansalaiselle ja hän saisi itse päättää mistä sen tarvitsemansa palvelun ostaisi.
 
Viimeksi muokattu:
Singapore oli tietääkseni joskus maailman korruptoitunein, nykyään yksi vähiten...jos yhtään oikessa olen. Asioille on siis tehtävissä jotain.
Suomikin on käytössä olevilla, korruptiota mittaavilla mittareilla katsottuna maailman yksi vähiten korruptoituneissa maista... Täällä ei makseta palveluista, täällä vaihdetaan niitä... Ns. Hyvä veli järjestelmä. Kaikki on niin suhteellista...
 
Ukrainalla on kaikenkaikkiaan niin paljon ongelmia että siinä riittää ratkaistavaa ja perattavaa vuosikymmeniksi eteenpäin...

Joskus vain tulee sellainen olo että rikkinäistä ei kannata korjata vaan halvemmalla niin rahallisesti kuin inhimillisesti sekä helpommalla pääsisi kun romuttaisi vanhan kokonaan ja rakentaisi uusiksi...
 
Ukrainan suunnalla on ollut poikkeuksellisen hiljaista. Vai liekö kyseessä optinen harha, kun länsimaisen median mielenkiinto on nyt kohdistunut Kreikkaan.

Muutama viikko takaperin olin melkein varma, että kohta alkaa iso rytinä Ukrainassa, mutta ei ole alkanut. Pikemminkin näyttää hiljentyneen. Ilmeisesti Putin on nyt taas vaihteeksi koettamassa onneaan neuvottelurintamalla.

Mielenkiintoinen lausahdus muuten oli, kun Vladimir totesi jossakin haastattelussa, että aseet häviävät kyllä itä-Ukrainasta heti kun poliittinen ratkaisu on saatu aikaiseksi. Siis se poliittinen ratkaisu, että näille kapinallisalueille järjetetään se itsehallinto. Jännä juttu, että Putin meni noin varmasti lupailemaan aseiden häviämistä, kun yleensä toistelee sitä, että ei Venäjällä ole vaikutusvaltaa kapinallisiin, vaan he tekevät päätöksensä itsenäisesti...
 
Ukrainan suunnalla on ollut poikkeuksellisen hiljaista. Vai liekö kyseessä optinen harha, kun länsimaisen median mielenkiinto on nyt kohdistunut Kreikkaan.

Muutama viikko takaperin olin melkein varma, että kohta alkaa iso rytinä Ukrainassa, mutta ei ole alkanut. Pikemminkin näyttää hiljentyneen. Ilmeisesti Putin on nyt taas vaihteeksi koettamassa onneaan neuvottelurintamalla.

Mielenkiintoinen lausahdus muuten oli, kun Vladimir totesi jossakin haastattelussa, että aseet häviävät kyllä itä-Ukrainasta heti kun poliittinen ratkaisu on saatu aikaiseksi. Siis se poliittinen ratkaisu, että näille kapinallisalueille järjetetään se itsehallinto. Jännä juttu, että Putin meni noin varmasti lupailemaan aseiden häviämistä, kun yleensä toistelee sitä, että ei Venäjällä ole vaikutusvaltaa kapinallisiin, vaan he tekevät päätöksensä itsenäisesti...

Rauhallisuus on suhteellista.

Militants attacked Ukrainian forces 85 times yesterday

Tuo pelkästään yhdessä osassa. Kyllä siellä jotain nyt on. Huomio kiinnittyy siihen kuinka leveänä rähistään. Pitkin rajaa. Veli venäläinen sitten ite tulee jostain låpi kun ovat aikanasa kaikkialla rähisyttäneet noita proxyja
 
Niin, tarvitseeko Ukraina sen kummampaa tukea länsimaista. Hyvin näyttää tuo sopiminen Venäjän kanssa luonnistuvan, milloin sähköstä, milloin kaasusta, milloin vedestä, milloin mistäkin?


http://tass.ru/en/economy/803115
Ukraine fulfilling agreements on electric power supplies to Crimea
Economy
June 23, 8:50 UTC+3
On December 30, 2014, Russia and Ukraine signed two contracts for the transmission of electricity
 
Rauhallisuus on suhteellista.
Militants attacked Ukrainian forces 85 times yesterday

Jokaisesta kasiasetulesta tai parin nakun ampumisesta Lapin laanin kokoisella alueella tulee aina sen sata twiittia ja ilmoitus NSDAC:lle. Olin Ukrainassa lomalaisena koko viime viikon ja mahdollisesti menen huomenna takaisin. Periaatteessa en ole kaukana nytkaan.

Tapasin myos venajankielisia. Separatismi ei ollut heidan toiveensa, mutta ymmarrykseni siita, miten helkkarin vahan Ukrainalla on ollut todellista alueiden integraatiota, selveni. Melkein teki mieli sanoa, etta jos itaukrainalaiset haluavat nyt jotain muuta, voiko sita hyvalla omallatunnolla estaa? Helvetti.

Ukrainalaisten pitaa siivota sotku ihan itse. Luonnollisesti Venaja on suurin muuttuja siina kuviossa mutta tarvitaan tahan Poroshenkot, itaukrainalaiset ja heidan taustakermansa, oligarkit - koko sotku.

Juuri nyt ei ole kunnon sotaa nakyvissa. Mutta Venajalla on siihen suunnitelma, kyky ja valmius. Ukrainan vastatoimista ja osaamisesta en ole sitten Ilovaiskin (Donbas-pataljoona) ja kevaan (Azov) ja alkukevaan nahnyt huikaisevia kehitysaskeleita.
 
Voisiko sanoa sellaisen asian, että korruptio pesii julkisella sektorilla.

Yksityisellä sektorilla on sellainen asia kuin kilpailu. Hintakartelli tietysti toimii jonkin aikaa, kunnes joku yritys päättää potkia muut markkinoilta saadakseen muiden markkinat itselleen.

Julkisella sektorilla toimivat poliitikot suosivat systemaattisesti julkisissa hankinnoissa yksiä ja samoja firmoja joissa kuinka ollakaan on hallitus, jossa istuu puolueiden jäseniä. Kyseinen yritys saa jatkuvasti erikoisia etuja kuten kunnan ja valtion hankintoja ja konsulttisopimuksia ja parhaita myyntipaikkoja.

Jos me haluaisimme poistaa korruption meidän pitäisi poistaa ne korruption mahdollistavat rakenteet, tässä kohtaa tuleekin mielenkiintoinen hetki siinä mistä se ulina alkaa, kun korruption mahdollistavia rakenteita poistetaan.

Me siirtäisimme ostopäätökset kuntalaisille ja kansalaisille, niitä ostopäätöksiä ei tekisi kunta tai valtio vaan kuntalainen ja kansalainen, hankintoihin tarkoitettu julkinen rahoitus siis annettaisiin kuntalaiselle ja kansalaiselle ja hän saisi itse päättää mistä sen tarvitsemansa palvelun ostaisi.

Kaikkien palveluiden yksityistäminen on sellaista taivaanrannan maalailua, ei se olisi mahdollista eikä käytännöllistä vaikka se olisi mahdollistakin. Jotkut asiat on yksinkertaisesti tehokkaampaa tehdä keskitetysti ja siihen tarvitaan jonkunlainen struktuuri joka ylläpitää näitä palveluita.

Korruptio on yritysmaailmassa ihan helvetin yleistä. Hankintasopimuksia sielläkin tehdään ja keinot ovat samanlaisia: lahjonta, kaverien suosinta jne. Lisäksi erikseen mainittava johtokuntien hyväveliverkosto jossa kavereille varmistetaan huippupalkat ja korvaukset.
 
Juuri nyt ei ole kunnon sotaa nakyvissa. Mutta Venajalla on siihen suunnitelma, kyky ja valmius. Ukrainan vastatoimista ja osaamisesta en ole sitten Ilovaiskin (Donbas-pataljoona) ja kevaan (Azov) ja alkukevaan nahnyt huikaisevia kehitysaskeleita.

Tykkitulta tulee jossain päin kokoajan. Ei pääse nukahtamaan.
Liittyykö tuohon ylläolevaan huomio taannoisesta ja kunniakkaasta Marinka taistelusta. Ukrainalaiset tai niiden media itse sai siitä ainakin nostetta mukavasti.-
 
Suomikin on käytössä olevilla, korruptiota mittaavilla mittareilla katsottuna maailman yksi vähiten korruptoituneissa maista... Täällä ei makseta palveluista, täällä vaihdetaan niitä... Ns. Hyvä veli järjestelmä. Kaikki on niin suhteellista...
Pahin korruptio on venäläismallinen. Siellä tuetaan valtion budjettirahoilla muutama kymmentä ihmistä, ja ne elää sheikeinä, mm omisuutta on ympäri maailmaa, palatsit-jahdit. Sitten heidät ympärillä on olevia, mitä alemmaksi mennään sitä halvemmaksi tulevat, mutta mm.lontoon erittäin hyvän elämään riittää. Ja rahvalle kerrotaan propagandaa. Siellä ihmiset elää nyt pyhässä sodassa, hyvä ettei radiossa kulutetaan klo 4 aamulla, että kansalaiset, sota on alkanut..
 
Verenvuodatus kiihtyi Itä-Ukrainassa neuvottelujen alla


Arkistokuva.EPA

Itä-Ukrainan kapinalliset ja hallituksen joukot syyttävät toisiaan verenvuodatuksen kiihdyttämisestä.

Kapinallisten mukaan hallituksen joukkojen tulituksessa on kuollut kolme siviiliä. Ukrainan armeija puolestaan sanoi yhden sotilaan kuolleen.

Ukrainan armeijan mukaan kapinallisten kranaatti- ja tykistökeskitykset ovat tänään olleet erittäin raskaita.
Neuvottelut Itä-Ukrainan kriisin ratkaisemiseksi jatkuvat tänään Pariisissa. Niihin osallistuvat Venäjän, Ukrainan, Ranskan ja Saksan ulkoministerit.

Ministereiden odotetaan keskustelevan keinoista, joilla helmikuussa sovittu tulitauko saataisiin jollain lailla pitäväksi.
Odotukset neuvotteluille eivät ole suuret, sillä edellytyksiä etenemiselle ei juuri ole.
http://m.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/ar...htyi-ita-ukrainassa-neuvotelujen-alla/5197430
 
Olen jo aiemmin kirjoittanut (joskin maltillisesti) Ukrainan ongelmista ja kehityksen hitaudesta, koska olen halunnut olla armelias ja antaa maan johdolle aikaa ryhtyä tarvittaviin muutoksiin
No samoin minäkin. Oikein hävettikin, mutta on kun asiat alkavat menemään liian kyyniseksi, en ajo vajeta. Ihmiset koe että heidät unohdettu tyystin, ja JOPA ruvettu vajentamaankin. Ei tälläinen vetelee.

Jopa sellaista pupulistia kuin Ljashko on poissa nykyisin keskustelu ohjelmista. Jotta ei laulaisi uusista varkaista vahingossa. Sillä kun oli tapana puhua kaikki mitä sylki suun tuo.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top