Ukrainan konflikti/sota

ottakaa hyvät ihmiset se foliohattu poies päästännä..oletettavasti jopa venäjällä on joku ku on huomannu et täysmittainen sota maksaa enemmän ku antaa..ja sivumennen sanoen nää sällit ku huutelee kansainvälisestä oikeudesta..kannattais kai palauttaa mieleen et mikä on se järjestö joka sitä ylläpitää..vai onko sitä..vai onko kansainvälinen oikeus vaan pala paperia jonka päälle voi kusta heti ku paukut riittää?

Jos sinulla ei ole ikää tarpeeksi muistamaan, että ryssät ovat n. 2008 alkaen tehneet juuri sen, eli kusseet sen paperin päälle AINA kun vain paukut on riittäneet ja sen on katsottu olevan sen arvoista! Ei putte varmaankaan haluaisi täysmittaista sotaa, mutta jos rajoitetuilla toimilla ei saavuteta haluttuja tuloksia, niin en epäile hetkeäkään etteikö hän tuotakin harkitsisi ja tekisikin, jos siis uskoo onnistuvansa. Ei se putte oleta rahoittavansa tuota sotaa ryöstösaaliilla, sillä on jo krimi ja sen öljyvarat hallussaan, nyt kyse on vaikutusvallasta. Putte näet koettaa herättää henkiin neuvostoliiton ja palauttaa vanhat sateliittinsa ruotuun.
 
Jos sinulla ei ole ikää tarpeeksi muistamaan, että ryssät ovat n. 2008 alkaen tehneet juuri sen, eli kusseet sen paperin päälle AINA kun vain paukut on riittäneet ja sen on katsottu olevan sen arvoista! Ei putte varmaankaan haluaisi täysmittaista sotaa, mutta jos rajoitetuilla toimilla ei saavuteta haluttuja tuloksia, niin en epäile hetkeäkään etteikö hän tuotakin harkitsisi ja tekisikin, jos siis uskoo onnistuvansa. Ei se putte oleta rahoittavansa tuota sotaa ryöstösaaliilla, sillä on jo krimi ja sen öljyvarat hallussaan, nyt kyse on vaikutusvallasta. Putte näet koettaa herättää henkiin neuvostoliiton ja palauttaa vanhat sateliittinsa ruotuun.
epäilemättä näin..mut mulle on jääny hieman epäselväksi et miten "puten" touhut eroaa jenkkien touhuista?
 
ja ei..en tykkää venäjän touhusta yhtään..ja suomalaisena olen jopa hieman huolissani ko. toiminnasta..mut suomen kannaltahan tällä hetkellä on se pienimmän pahan valinta..sen et toteutuko valinta oikeen kertoo historia
jota minä tuskin tulen näkemään
 
epäilemättä näin..mut mulle on jääny hieman epäselväksi et miten "puten" touhut eroaa jenkkien touhuista?

Kuka yritää ja mitä:
Putte koettaa palauttaa vanhan neuvostodiktatuurin. Mitä jenkit sitten koettavat? Eivät käytännössä mitään, koska johtaja vaihtuu viimestään 8v. jälkeen. Jäljelle jää lähinnä vakauden tavoittelu. Lisäksi molemmilla puolilla on omat välistä vetäjänsä, Venäjän tapauksessa putte epäilemättä ottaa hyvin suuren siivun kakusta ja muutkin välistävetäjät ovat puten suojeluksessa. Jenkeillä: Välistävetäjien on toimittava ainakin jossain määrin lain rajoissa.

Miten homma hoidetaan:
Kummatkin pääasiassa diplomatian keinoin. Mikäli sotavoiman käyttöön mennään, niin ryssät käyttävät täysin häikäilemättömästi voimaa siviiliuhreista välittämättä. Jenkit taas välttävät siviiliuhreja sikäli kun se vain on mahdollista.



En rupea tämän enempää tästä kirjoittamaan. Mutta kysy toki enemmän jos on jotakin epäselvää. Mutta koeta pitää suhteellisuudentaju mukana niissä kysymyksissä.
 
ja ei..en tykkää venäjän touhusta yhtään..ja suomalaisena olen jopa hieman huolissani ko. toiminnasta..mut suomen kannaltahan tällä hetkellä on se pienimmän pahan valinta..sen et toteutuko valinta oikeen kertoo historia
jota minä tuskin tulen näkemään


Siis mikä on "pienimmän pahan valinta"? Koeta pitää konteksti mukana jos haluat muidenkin osallistuvan. Toisinaan nuo sinun jutut kuulostavat yksinpuhelulta
 
Siis mikä on "pienimmän pahan valinta"? Koeta pitää konteksti mukana jos haluat muidenkin osallistuvan. Toisinaan nuo sinun jutut kuulostavat yksinpuhelulta
lähinnä koska keskustelu tässä ketjussa on yksinpuhelua..jep venäjän krimin valtaus on paha..ja ukrainalla on täys oikeus itsenäisyyteen..toki ainoastaan silloin ku itsenäisyys edesauttaa läntisen liittolaisemme intressejä..kato jäbä vaan..jos joskus tulee eteen tilanne jossa ukrainan itsenäisyys painaa vähemmän ku usan edut ni ukraina katoaa maailman kartalta
 
korjatakseni: jos joskus tulee eteen tilanne jossa joko venäjän tai jenkkien intressit ei käy yhteen suomen suvereniteetin kanssa niin häviäjänä on suomi
 
epäilemättä näin..mut mulle on jääny hieman epäselväksi et miten "puten" touhut eroaa jenkkien touhuista?

Siis et voi olla tosissasi. Mikäli tällaista nyt joutuu oikeasti jollekin selittämään ei hän koskaan tule asiaa ymmärtämään. Suosittelisin hieman opiskelemaan historiaa ja myös sisäistämään lukemansa. Mikäli todellakin olet suomalainen (siinä tapauksessa - anteeksi vaan - mielestäni joko hyvin nuori ja/tai naivi) niin suosittelisin myöskin kommunikoimaan ja kuuntelemaan vanhempien polvien kanssa avoimin mielin ja korvin. Siinä aukeavat monesti silmätkin.

ja ei..en tykkää venäjän touhusta yhtään..ja suomalaisena olen jopa hieman huolissani ko. toiminnasta..mut suomen kannaltahan tällä hetkellä on se pienimmän pahan valinta..sen et toteutuko valinta oikeen kertoo historia
jota minä tuskin tulen näkemään

Mitä ihmeen pienempää pahaa nyt oikein tarkoitat? Voisitko hieman selventää? Ainoa oikea tapa Suomelle toimia on oman puolustuksen särmänä pitämisen lisäksi liittyminen NATOn jäseneksi ja niin pian kuin mahdollista. Niin tässä tulee myös käymään, oltakoon Venäjällä asiasta mitä mieltä hyvänsä. Me olemme kärpäsenp*skan kokoinen valtio jonka vaikutusmahdollisuudet maailmanhistoriaan kokonaisuutena ovat omasta itsenäisyydestä kiinni pitämistä lukuunottamatta erittäin rajalliset ja mikäli maailmanpalo jälleen alkaa jonkin psykopaatin ajamana niin me emme sitä pysty estämään, emme diplomatialla emmekä raudalla. Sen sijaan se mihin pystymme on se että kuka tahansa vihollinen rajojen yli siinä tilanteessa yrittääkään tulee pian huomaamaan että Afganistan, Tsetsenia, Syyria ja Ukraina ovat olleet kaikki pyhäkoulua & piknikkiä sen rinnalla mitä täältä tarvittaessa vastaansa saa, olipa NATOa tai ei. Tämän viestin voit kertoa vapaasti tarvittaessa myös eteenpäin.

korjatakseni: jos joskus tulee eteen tilanne jossa joko venäjän tai jenkkien intressit ei käy yhteen suomen suvereniteetin kanssa niin häviäjänä on suomi

Mahdollisesti näin. Mieluummin kuitenkin USA kuin Venäjä. Aivan koska tahansa.
 
epäilemättä näin..mut mulle on jääny hieman epäselväksi et miten "puten" touhut eroaa jenkkien touhuista?
Esimerkiksi niin, että Putte hyökkää maahaan, jonka itsenäisyyttä se on sitoutunut puolustamaan kansainvälisellä sopimuksella, liittää valtaamansa maan emämaahan, järjestää toisella alueella naapurimaataan näennäissodan, johon osallistumisen kiistää, ampuu alas siviilimatkustajakoneen ja kiistää sen, käynnistää valtaamallaan alueella etnisen puhdistuksen (Krimin tataarit)...
 
suomen kannalta itä sen paremmin ku länsikään ei oo vastaus..me ollaan pieni kansa joka tarpeen tullen on uhrattavissa kummaltaki puolelta..huolehdittaisko vaan omistamme?

No, itä ei ole missään tapauksessa vastaus. Ja omistamme huolehdimme kyllä. Nyt voitaneen päästää threadi takaisin alkuperäiseen aiheeseen.
 
miksi oletettavasti historiaa ainakin jotenkuten tuntevat kuvittelee et mikään ois muuttunu?
Tämä ketju käsittelee Venäjän aiheuttamaa kriisiä/sotaa Ukrainassa. Voinet ohjata omat kirjoituksesi koskemaan aihetta. Muille keskusteluaiheille voit avata oman ketjun.
 
Jos Venäjä kiihdyttää sotatoimiaan Ukrainaa vastaan hybridi-joukoillaan siihen pisteeseen, että uusia maa-alueita joutuu Venäjän hallintaan..tulee lännen Saksan ja Yhdysvaltojen johdolla käynnistää seuraava, entistä kovempi sanktio kierros, jolla Putlerin hyökkäyshalut saadaan osittain tyrehtymään.

Edit:

Yhdysvaltojen on myös oma uskottavuus säilyttäen, ryhdyttävä välittömästi asetoimituksiin
 
Viimeksi muokattu:
Jossei sanktiot riitä niin avoimesti aseistetaan Ukrainan laillisen hallituksen alaiset joukot siihen pisteeseen että Venäjän tukemat kapinalliset häviävät varmasti ilman Venäjän suoraa ja massiivista väliintuloa. Silloin Venäjä olisi lyönyt korttinsa pöytään eikä mikään taho voisi enään selittää että diplomatia ja todisteiden puute ja hyvä tahto jnejne scheissea vaan lännen olisi pakko joko voimansa näyttäen laittaa Venäjä ruotuun tai perääntyä, jolle tielle jäätäisiin kunnes Euroopasta kuten me sen tunnemme ei olisi mitään jäljellä.
 
epäilemättä näin..mut mulle on jääny hieman epäselväksi et miten "puten" touhut eroaa jenkkien touhuista?
Anneksio (substantiivi) = vieraan alueen liittäminen väkivaltaisesti toisen valtion alueeseen.
Tutki koska Amerikkalaiset anneksioivat viimeksi toisen valtion maita itselleen, niin löydät vastauksen kysymykseesi.
Ps. Olen aikaisemminkin tämän laittanut mutta laitetaan uudelleen, saat lisää argumentteja
image.png
 
Back
Top