Tavallisia jätkiä.
Vapaita miehiä, joilla ei ole rahaa eikä paljon ruokaa mutta jotka näyttävät naisilleen ja lapsilleen, mitä kaiken kieron paskan keskellä vapaa mies voi tehdä. Taistella. Elämä on lyhyt mutta ainakin katse kestää peilin
Hyväksyt tämän teeman koskien Ukrainaa, mutta väheksyt sitä suhteessa -kodinturvavitjaan-.
Ikävä puoli sodissa on aina ollut ja tulee olemaan se, että niitä sotivat niin kovin tavalliset jätkät. Heitä, jotka väheksyvät taviksia virkatyönään 0745-1430 välisenä aikana, jotka dissaavat itä-hakunilaisia, jotka nauravat sotilaallista selkäkeikkaa rymättyläläisille....he kovin harvoin joutuvat tosiasiassa vaarantamaan nahkaansa ns. tositoimissa. Näin on ollut aina ja on oleva.
Olen täysin samaa mieltä siinä, että tavalliset ukrainalaiset kantavat sitä kuormaa, jonka heidän harteilleen asetti niin läpimätä ja korruptoitunut kotimaansa hallinto kuin eurooppalainen munattomuus yhdistettynä täydelliseen haluttomuuteen tunnustaa tosiasioita. Kun tähän yhdistää kremliläisen täysin häikäilemättömän tavan tehdä sotapolitiiikkaa, niin satulareput ovatkin jo täynnä.
Euroopasta ja sen liepeiltä ei ole venäläinen voimapolitiikka poistunut mihinkään. Onko se koskaan oikein poistunutkaan....Itä-Saksa poljettiin tiukasti saappaan alle....Unkari koki saman.....Tsekkoslovakia.....Jugoslavian hajoaminen tunnetuin seurauksin.....Ukraina.....samaa VMP-tä.
Väheksyntä ja dissaaminen ovat Suomen ja suomalaisten sisäsyntyistä suolaa. Erityisesti sitä käytetään sisäpolitiikan välineenä, se jalostuu ihmisten keskinäisiin suhteisiin ja läpäisee yhteiskunnan. Eräs mielenkiintoinen väite onkin, että kaikenkarvaiset herätysliikkeet ovat olleet tämän tradition liikkeelle pannut voima. Tämän olen kuullut erään viisaana pidetyn epäpoliittisen ihmisen suusta jo aikoja sitten. Kuta enemmän olen asiaa yrittänyt pähkäillä sitä varmempi olen siitä, että lauseessa ja väitteessä on vinha perä.
Itsensä vapaiksi kokevissa ihmisissä on voimaa enemmän kuin halutaan myöntää. Vapaiksi itsensä kokevissa ihmisissä on eräs vittumainen puoli: heitä on haastavaa ja työlästä hallita....siksipä sellaiseen ei haluta hevin mennä. Väheksy, väheksy, dissaa ja karsinoi....siitä se lähtee.