Osaltaan siksi, että Putte ilmaisi julkisesti ja selväsanaisesti ottavansa Ukrainan mobilisaation toimena Venäjää vastaanMiksi liikekannallepanot epäonnistuivat, jos ukrainan kansa oikein puhisee maanpuolustustahtoa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Osaltaan siksi, että Putte ilmaisi julkisesti ja selväsanaisesti ottavansa Ukrainan mobilisaation toimena Venäjää vastaanMiksi liikekannallepanot epäonnistuivat, jos ukrainan kansa oikein puhisee maanpuolustustahtoa?
Sinulla on sitten varmaan laittaa jotain lähteitä tästä loistavasta kehityksestä.
Tuossa itse laitoin pari päivää sitten uutisen ja linkin siitä, että ukrainalaiset edelleenkin harjoittelevat vain pataljoona tasolla. Kertoo aika karua kieltä, että suuren mittakaavan harjoituksia ei saada aikaiseksi edes kolmantena sotavuonna.
Miksi liikekannallepanot epäonnistuivat, jos ukrainan kansa oikein puhisee maanpuolustustahtoa? Kyllä Ukrainassa on myös vapaaehtoisia, mutta loppujen lopuksi vapaaehtoispataljoonien riveihin löytyy vapaaehtoisia melko vähän maan väkiluku huomioiden. Noin vertailun vuoksi jatkosodan alussa Suomi pystyi mobilisoimaan 3,7 miljoonan ihmisen väestöstä lähes 500 000 miestä asevoimiin. Ukrainan asevoimien vahvuus on vain 250 000 henkeä. Ja varsinaisesti rintamalla on vain 60 000 miestä kerrallaan. Ei mitenkään vaikuttavia lukuja 50 000 000 ihmisen kansakunnalta.
Realismi ei ole rasismia tai edes panslavismia. Jätän tuollaiset vihjailut omaan arvoonsa. Se, että et itse pysty tunnepohjaisen suhtautumisen takia arvioimaan tilannetta objektiivisesti, ei tarkoita sitä, että joku toinen ei siihen pystyisi.
Venäläiset ovat hyvinkin oppineet tuntemaan S-300 järjestelmää..Siis juuri sellaisia ohjuksia joita Ukrainalla on sadoittain.
https://fi.wikipedia.org/wiki/BUK-ilmatorjuntajärjestelmä
Täällä on tietäjiä jotka sanovat ettei niistä ole juurikaan vaaraa Venäjän ilmavoimille..
Olen osittain samaa mieltä. Tuskinpa niistä aiheutuu mitään vaaraa, varsinkin jos venäläiset pysyttelevät poissa Ukrainan ilmatilasta.
En tiedä onko todellista tietoa muilla kuin @vlad :lla, mutta oletettavasti siellä nyt jonkin sortin kehitystä on tapahtunut.
Näin on. Mutta kuten edellisesssä viestissäni kirjoitin, tässä on myös kakkosradalla kilpajuoksu menossa. Italia ja Kreikka ovat olleet Putinin poliittiset eurooppalaiset kumppanit vuosia. Ihmettelen, kun yhteyttä ei noteerata vaan luullaan, että kaikessa on kyse inhimillisestä hädästä. On ja ei ole!
Kaksi juttua joista olen eri mieltä, ehkä olen väärässä ehkä en.En minäkään jaksa uskoa Ukrainan kykyyn. Venäjällä on ihan oikeastl ohjusosaamista, kykyä lanata kokonaisia kaupunkeja ja taistelun karaisema kova kärki. Se että kuinka leveä se kärki on, onkin eri juttu, mutta Ukraina ei vakuuta.
Toki sitä toivoisi Ukrainalta urheaa puolustustaistelua, mutta uskominen siihen vaatisi vähän edes näyttöjä. Kun Iivana tulee, niin heitä vastaan laitetaan samat joukot ja Poron panssarireservit jotka nyt ovat "kapinallisia" vastassa. Venäläisten panssarikokoonpanojen lisäksi myös nämä "kapinallisten" "kaivosmiesten" ajamat tankit tulevat. Heitä on nyt varustettu kovasti.
Toki on toiveita siitä, että hyökkäys tulee vain itäukrainasta päin ja vain kapinallisten tekemänä jolloin Putin voi pestä kätensä ettei ole mukana.
Kaksi juttua joista olen eri mieltä, ehkä olen väärässä ehkä en.
1. Ohjusosaamista, lentokoneosaamista, suihkumoottoriosaamista jne, löytyy Ukrainasta todella, todella paljon. En olisi yhtään varma että Venäjä on siinä edellä muuten kuin resursseissa hyödyntää sitä osaamista.
Ainakin mekanisointiaste on aika korkealla ja kalustokin (ylpeästi suomalaisena voin sanoa) laadukasta!Kaksi juttua joista olen eri mieltä, ehkä olen väärässä ehkä en.
1. Ohjusosaamista, lentokoneosaamista, suihkumoottoriosaamista jne, löytyy Ukrainasta todella, todella paljon. En olisi yhtään varma että Venäjä on siinä edellä muuten kuin resursseissa hyödyntää sitä osaamista.
2. Siinä kohdassa kun Venäjä "lanaa kaupunkeja", ei edes pullamössöin länsivaltio uskalla enään istua peukalo perseessään leikkien että kaikki on hyvin, ei aiheuta toimenpiteitä. Kuten olen ennenkin sanonut, Puola ei päästä Venäjää viereensä. Jos joku hykertelee tässä kohtaa että lol joku puola, niin ei selvästikään ole perillä asioista. Ja kun Puolan joukot saapuvat pysäyttämään "kapinallisia" matkalla Lviviin, alkaa NATO maissa, sekä Moskovassa hiki virtaamaan että mihin asti tässä eskaloitumisessa on enään varaa mennä
Eipä juuri, Donetskista on terästehtaita ja konepajoja yms. perusteollisuutts lähtenyt kyllä jonkun verran. Nämä high-tech-firmat taas sijaitsevat lännempänä mm. Dnipropetrovskissa, Zaporitsiassa ja Mykolaevissa. (Translitterointi taas sinnepäin, whateva...) Yksittäisten henkilöiden liikkeistä en tiedä, eikä tiedemiehistä väliksikään, huipputeknisten aseiden sarjatuotanto vaatii sadoista tuhansiin juuri omaan tehtäväänsä vihkiytynyttä käytännön tekijää. Yhden tai muutaman tuonti ulkomailta ei auta, eikä satojenkaan jolleivat ne ole kaikki samalta linjalta eri hommista.Näitä tiedemiehiähän on siirtynyt Venäjälle, samoin osa tehtaista siirrettiin sinne.
Eipä juuri, Donetskista on terästehtaita ja konepajoja yms. perusteollisuutts lähtenyt kyllä jonkun verran. Nämä high-tech-firmat taas sijaitsevat lännempänä mm. Dnipropetrovskissa, Zaporitsiassa ja Mykolaevissa. (Translitterointi taas sinnepäin, whateva...) Yksittäisten henkilöiden liikkeistä en tiedä, eikä tiedemiehistä väliksikään, huipputeknisten aseiden sarjatuotanto vaatii sadoista tuhansiin juuri omaan tehtäväänsä vihkiytynyttä käytännön tekijää. Yhden tai muutaman tuonti ulkomailta ei auta, eikä satojenkaan jolleivat ne ole kaikki samalta linjalta eri hommista.
Ainakin tutka ja asete tekniikkaa... koptereissa käytettävistä turbiineistakin muistelen puhutunMitä teollisuutta valkoisilla rekoilla siirrettiin Venäjälle?
Russian “humanitarian” trucks leaving with stolen factory equipment
RFTrucks
2014/08/23 - 14:09 • NEWS
Trucks in the Russian “humanitarian” convoy are carrying back loads of equipment from Ukrainian defense industry plants,” reports the National Security Council of Ukraine.
“We have current information that a number of the trucks are being used in Donetsk and Luhansk to take back some of the equipment of our companies,” said National Security Council Spokesman Andriy Lysenko at a press briefing Saturday, August 23.
According to Lysenko, Russian KAMAZ trucks are being loaded with equipment from the Donetsk Topaz plant, which manufactures modern early warning radar equipment like the “Kolchuga” radar complex, as well as equipment from a plant in Luhansk that manufactures small arms ammunition.
Näitä tiedemiehiähän on siirtynyt Venäjälle, samoin osa tehtaista siirrettiin sinne.
Mitä teollisuutta valkoisilla rekoilla siirrettiin Venäjälle?
Höpö, höpö.. Kaikki suinkin ns. "kynnelle kykenevät" osaajat ovat jo siirtyneet länteen itse Venäjältäkin. Eikä kukaan niistä kymmenistä ja sadoistatuhansista lännessä opiskelevistakaan edes aio muuttaa valmistuttuaan Venäjälle. Nykyinen Putinin johtama diktatuuri alkaa olla jopa pahempi, sekä pian myös sulkeutuneempi, vaarallisempi yhteiskunta kuin oli kommunistinen Neuvostoliitto.
Odotellaan vielä jokunen hetki niin pääsemme ehkä näkemään kuinka Putinin omat "sisäisen turvallisuuden joukot" pääsevät tositoimiin Venäjällä.. Niitä on 400.000 väkivallankäyttöön erityisesti koulutettua miestä.. Kyseinen lukumäärä on Venäjän väestöön suhteutettuna kaksinkertainen, verrattuna poliisien määrään Suomessa. Kyllä tuollainen joukko pystyy jonkin verran "ryhdistämään" tavallisia musikoita.
Niin, että insinööriksi Venäjälle? Eipä juuri kuulosta erityisen kiinnostavalta.
Kaksi juttua joista olen eri mieltä, ehkä olen väärässä ehkä en.
2. Siinä kohdassa kun Venäjä "lanaa kaupunkeja", ei edes pullamössöin länsivaltio uskalla enään istua peukalo perseessään leikkien että kaikki on hyvin, ei aiheuta toimenpiteitä. Kuten olen ennenkin sanonut, Puola ei päästä Venäjää viereensä. Jos joku hykertelee tässä kohtaa että lol joku puola, niin ei selvästikään ole perillä asioista. Ja kun Puolan joukot saapuvat pysäyttämään "kapinallisia" matkalla Lviviin, alkaa NATO maissa, sekä Moskovassa hiki virtaamaan että mihin asti tässä eskaloitumisessa on enään varaa mennä
Puolassa on porukka sellaista että mieluummin ilmoittaisivat Kiovaan seppojen panssarien lähestyessä että lähetämme joukkoja, jos annatte Lvivin, ottakaa tai jättäkää.Puola on hyvä pointti, enkä ajatellut sitä. Lähinnä Ukrainan kykyä vastata Venäjän miehitysaikeisiin. Siinä Venäjä on valovuosia edellä Ukrainaa riippumatta Ukrainan teollisuudesta.
Venäjä on lanannut kaupunkeja nyt jokusia. Grozny siviileineen päivineen. Nyt ihan hiljattain meni Aleppo. Siviileineen päivineen. Siihen ne pystyy ja sitä ne tekee. Kukaan ei ole rankaissut sotarikoksista heitä. Se on jännä juttu, kun pakotteita annetaan kaikesta muusta kuitenkin.
Tuosta Puolasta tuli mieleen, että ei kai ne nyt Puolan rajoille pyri. Riittää varmasti isompi osa nykyisestä itäukrainasta ja pahimmillaan Kiova. Jos jäljelle jäävästä alueesta ei ole valtioksi,niin siinä on Puolalla tuhannen taalan paikka saada omat vanhat alueensa takaisin länsimielisen väestön kera.
Puolassa on porukka sellaista että mieluummin ilmoittaisivat Kiovaan seppojen panssarien lähestyessä että lähetämme joukkoja, jos annatte Lvivin, ottakaa tai jättäkää.
Jos Kiova hädässään hyväksyy, Puolan itärajalle valmiiksi siirretty 11. Panssaridivisioona ylittää rajan ja kiertänee Kiovan ympäriltä esikaupunkien puolustuksiin pysähtyneiden iivanoiden tuhoamiseksi perinteisellä pihtiliikkeellä, aikaa ei ole muuhun, 10 ja 34 panssaroitujen prikaatien hoitaessa varsinaisen iskun, 17 mekanisoidun prikaatin tukiessa, 23 tykistörykmentti tukee ja 4 IT rykmentti suojaa vastahyökkäystä. 11th on Puolan maavoimien keihäänkärki, oikea sledgehammer divisioona eurooppalaisessa mittakaavassa, täynnä Leopardeja ja Rosomakkeja, jos halutaan näyttää voimaa, aiheuttaa nopeasti raskaita tappioita ja pakottaa vihollinen miettimään uudestaan, sitä käytettäisiin. Helikopteriprikaati 1 ja laskuvarjoprikaati 6 voivat osallistua jos riski Venäjän ilmatorjunnan herättämiseen halutaan ottaa. 12 ja 16 mekanisoitu divisioona pidetään kotona hillitsemässä intoa hallitsemattomaan eksyilyyn vapaalla olevien sotilaiden toimesta Kaliningradista ja Valko-Venäjältä.
Jos Kiovan ylpeys ei anna myöten. Joukot odottavat jatkavatko Venäläiset Kiovasta kohti rajaa, ja puuttuvat vasta kun puskurialue alkaa tuntumaan liian pieneltä, tai Lviv on joutumassa vielä kauemmas kotoa.
Tai sitten Puola ei tee yhtään mitään. Mutta uskon että Lviv on viimeinen raja, jonka jälkeen Puola ei enään koe voivansa seurata sivusta.