Nämä ovat juuri niitä vertailuja joita Venäjä nostelee esille..(ja samalla tavalla esim. suomalaiset YYA-asiamiehet jotka ovat saaneet uskonsa kapitalistisen USA:n pahuudesta)..Itse en innostu tuollaisista "jos Venäjä aloittaa sodan niin kohta se hyökkää muuallekin. Mihin tämä perustuu ja koskeeko vain Venäjää. Ei siis jos USA hyökkää Irakiin niin... Tai että Natoa perustellaan ettei yhteenkään Nato maahan ole hyökätty, no ei muuten yhteenkään EU maahankaan.
Mutta siitä olemme varmaan samaa mieltä että Ukrainaa on tuottava. Itse rahtaisin sinne aseita, käyttäjiä siellä on jo riittävästi ja jos ei ole niin silloin ei ole tahtoa ja se ei ole meidän ongelma.
Mitä tuumitte jos Putin tekee sellaisen peliliikkeen että liittää nyt miehittämä sä Itä-Ukrainan alueet Venäjään. Sen jälkeen ko alueella kahinointi olisi suora hyökkäys Venäjää vastaa, ei siis enää kapinallisia vastaan. Eihän Kriminkään rajoilla ole levotonta. Voisiko tälläinen olla Putinin suunnitelmissa?
NATO ei hyökännyt Irak'iin, mutta USA hyökkäsi..se on totuus. Harmi ettet tuossa huomannut kertoa mistä tämä johtui...alun alkujaan. Minäpä muistutan:
- USA:n hyökkäys sai lopullisen sinettinsä siitä että Saddam Hussein (Irak'in päämies) päätti hyökätä ja vallata Kuwait'in sekä sen myötä siirtää sen öljy-/kaasuvarat omalle tililleen..
- toki muitakin syitä varmasti löytyy ko. hyökkäykselle, mutta en jaksa lähteä niitä erittelemään sen tarkemmin. Ehkä lähde availemaan syitä siihen toiseen hyökkäykseen jne.
- tällainen oman liittolaisen puolustaminen on USA:lle ansiokasta...eikö vain?
Mutta sekin on mieluisaa todeta että USA on halukas puolustamaan Ukrainaa...vaikka ei ehkä aivan samalla tavalla kuin aikoinaan Kuwait'ia...
- tämä osoittaa ainakin sen että USA on tosissaan liittolaistensa puolella...osattaisiinpa tätä arvostaa myös meillä.
- ja huolehtii myös sitoumuksistaan (=Budapest'in sopimus sitoutumisesta Ukrainan itsenäisyyden koskemattomuuteen)
En silti väitä että USA olisi mikään maailman enkeli...kyllä heidänkin päätöksiin sekä toimintaansa vaikuttaa oman valtio edut..
- mutta jos laitetaan rinnaikain vertailuun USA vs. Venäjä, niin ainakin minun vaakakupissani paino on vahvasti USA:n puolelle.
- mutta tottakai olen tietoinen että meillä Suomessa on vahvat ja vanhat siteet Venäjään jo Neuvostiliiton ajoilta...se vaikuttaa edelleenkin niin kansalaisten kuin poliitokkojen mielipiteisiin.