Vonka
Supreme Leader
Jep, ja tässä kevään mittaan, kun on yrittänyt haalia nimenomaan yksityisten taistelijoiden ja ryhmien ja pienten joukkojen juttuja, on tullut huomanneeksi monta asiaa. Ihan siinä vähällä, etteikö jopa luottamus omaan sotalaitokseen olisi vahvistunutkin.
Ei lasta liene pesuveden mukana heitetty.
Tärkeintä on pitää huolta tahtotilasta. Ilman sitä ei ole mitään. Sitten tulevat aseet, ajankuvaan päivitetty osaaminen ja taktiikka ym. Ammattiväki ja riittävän hyvin koulutettu perustaistelija. Meidän ammattilaisemme jos saavat suomalaisen reserviläisen, hänestä saa vieläkin verraten nopeasti sotakoneen, jos Damokleen miekka alkaa roikkua pään päällä. Eihän kukaan motivoidu hyvinä aikoina rauhantilassa, paitsi kourallinen vapaaehtoisia.
Mutta en minä haluaisi syyttää ukrainalaisiakaan liikaa. Peilaan liikaa oman maan olosuhteiden kautta. Jos alueet ovat niin vieraat toisilleen, homma on tällaista. Vosiko tätä verrata enemmän tilanteeseen, joss minun pitäisi mennä ilman kunnon käskyjä ja johtoa, ilman luottamusta koko poliittiseen järjestelmään, jonnekin hajoamistilassa olevaan 3000:n håkanin kaappaamaan Tornionjokilaaksoon kolmella bemarilla säätämään Haaparannan tielle tsekkaria... Jos sitten tulisi joku kaltaiseni nettivonka kehottamaan äksöniä, taitaisi tulla sanotuksi, että mene itse vain p-le.
Se on ihan kiinni tahtotilasta. Perhe ja koti ovat tärkeitä arvoja, oma yhteiskuntajärjestys samoin. Minulla on siis nopeasti katsoen osaksi samat arvot kuin Putinilla. Enemmän minulla hänen kanssaan on yhteistä kuin Goldman Sachsin ja minun välilläni on. Suomi on isänmaani. Tunnnen suurta epäluuloa kaikkia suurvalta-auktoriteetteja kohtaan.
Jahka itä rauhoittuu, alan taas vihata EU:ta ja Goldman Sachsia. Kyllä se impivaaralaisuus on ihan sielun pohjalla.
Viimeksi muokattu: