Yksi mikä tässä on koomista on tää argumentointi ja tän tyylinen puhe, et Suomi on rähmällään milloin Saksaan, milloin Neukkulaa ja nyt
jenkkilään sekä eeuuhun, siis länteen. Tää on nimittäin paskapuhetta i högsta grad. Suomi ei oo mihinkään länteen rähmällään koska Suomi on länttä. Tällaisen puhujan maailmankuva aukeaa tässä epäsuorasti, käyhän tuosta ilmi, ettemme olisi länttä. Esim. ihan just aj77 kyseli lännen perään, LOL
alota nyt vaikka tosta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Länsimaat
"
Länsimaat on hieman epämääräinen
kulttuurillisia,
poliittisia ja
maantieteellisiä seikkoja sisältävä käsite, jolla viitataan usein
Yhdysvaltoihin,
Kanadaan ja suureen osaan
Euroopasta. Länsimaissa voidaan kulttuurillis-poliittisessa mielessä katsoa olevan mukana myös länsimaiden siirtokunnista itsenäistyneet maat, ainakin
Australia ja
Uusi-Seelanti. Toisinaan länsimaiksi luetaan myös
Israel, joka on länsimaiden pitkäaikainen liittolainen ja jonka väestöstä suuri osa on peräisin
Euroopasta.
Käsitteen ideologisesta puolesta voidaan sanoa, että länsimaat katsovat usein edustavansa
modernisaatiota,
demokratiaa,
sivistystä ja jopa
rauhaa. Tämä tulee hyvin ilmi esimerkiksi
Euroopan unioninperustuslaissa."
Itse lisäisin tuohon vielä erotuksena Suomen ja Venäjän osalta myös eri uskonnot ja kyrilliset kirjaimet. Kyl se näiden putin-fanien mielipahaksi vaan on sanottava, et Suomi on valitettavasti länsimaa. Mä kuuntelin yläasteella Run-DMC:tä ku rajan takana paloi mahorkka...
Saksa ja Neukkula olivat saatanasta. Länsi ei oo. Länsi on pop. Erityisen pop se on verrattuna muihin potentiaalisiin maailmannapoihin Kiinaan tai Venäjään. En mä ainakaan halua mitään impivaaraa tai itsenäistä Suomea. Siis sellaista itsenäistä, kuin YYA-aika oli. Jos sit ollaan jonku mielestä rähmällään länteen niin tunnustan avoimesti: kyllä olen rähmällään länteen. Ja ihan helvetin ylpeä siitä. Muuta en voisi kuvitellakaan ja mielestäni se on myös isänmaallista ja moraalisesti oikein-
Tällainen peräänkuulutettu itsenäisyys olisi näennäistä ja täysin epärealistinen haihattelukuvio. Tuollaisen Suomen ulkopoliittinen liikkumavara määritetään Moskovasta. Tää on fakta ja käy niin, et "puoleettomuus" on synonyymi Venäjän etupiirille. Eikö nyt jo yksi kerta opettanut? Montako vitun kertaa samaa pitää kokeilla? Mitä tulee länteen "menoon" niin meettehän tekin avioliittoon (kai) vapaaehtoisesti. Kyl siinäkin oma "ulkopolitiikka" ja valinnanvara kaventuu. Järjestetty liitto olis ihan toinen juttu. Jos kohta molemmat katsottais järjestetyiks, ni ei maatuskaa kiitos tänne, kerta kihloissa maatuskan kanssa riitti.
doing same things and expecting different results jne...
Suomi ei kuulu NATOon ja se betonoisi länsiaseman täydellisen lopullisesti. Nää "Suomi ei oo länttä" -puheet on oman pesän paskomista ja tyypillistä suomalaista itseruoskintaa. Koska suomalaiset ovat tällaisia henkisiä alistujia, kun on alistettu (neukkula alisti) ja oman tilan toiselle antajia on ihan oikein, että Suomessa saadaan aiempaan verrattuna vähemmän päättää esim. ulkopolitiikasta. Tästä olin hiljattain erityisen kiitollinen, vaikka Tuomiojaa nyt taas saatiin hävetä taas pitkän kuivan kauden jälkeen. Vanha pasifististallari oikein värisi kun se puhui sodasta ja ihmishengistä.
Puhumattakaan unionin suotuisasta vaikutuksesta mm. autoverotukseen, alkoholiverotukseen (joita kotoperäisesti siis kampitetaan maksimaalisesti. Niinpä kannatan unionin vallan lisäämistä ja oman vallan kaventamista. Koska täällä ei osata.), rajamuodollisuuksiin, tukiasiin, eläinten oikeuksiin, immateriaalioikeuksiin, sananvapauteen ja ihan helvetin moneen muuhun länsimaissa tyypilliseen asiaan. Asiaan, jotka täällä kyl ryssittäis "omin voimin" itse ihan päin vittua jos niitä ei ulkoa käsin meidän puolesta päätettäis. Se, että näin on tapahtunut on siis asia josta olen vain kiitollinen. Tietenkin haittaa tulee myös, mut maailma ei oo täydellinen.
Jos nyt esim. ei oltaisi oltu unionissa, niin vaan ois myötäilty ryssää tälläkin kertaa vanhasta muistista jonkun Väyrysen johdolla. Miettikää nyt kun paasaatte tosta "itsenäisyydestä" kuin vitun kujalla ootte realiteeteista?