Ukrainalla on pitkä matka kuljettavana joten turha elätellä lapsenomaisia toiveita nopeista muutoksista. Silti en voi olla pohtimatta, jos pohjoisen Luhanskin oblastin alueella saataisiin menestystä JA jos Ukraina jatkaisi Svatoven ja Starobilskin pohjoispuolella kohti itää. Tiet ovat pienehköjä, mutta eivät mahdottomia.
Jos tätä kokeilisi, mitä voisi saavuttaa. Alla on kartta jossa on Google Mapsista katsottu kuljettavissa olevat suuremmat tiet sekä arvaus Venäjän huoltoreiteistä (varsinkin Millerovosta Starobilskiin tuleva maantie on iso arvaus, en ole kuullut tämän käytöstä MUTTA jos Millerovosta olisi pakko saada tavaraa Starobilskiin kumipyörillä, tämä voisi olla se reitti.
Vihreällä merkitty hajatelma siitä, minne asti tuolla pohjoisessa voisi liikkua jos haluaisi kiertää nämä suuremmat kaupungit, joiden tiedetään olevan logistisia keskuksia ja siten ainakin jollain tavoin puolustettuja. Tuolla itärajan tuntumassa kulkee Voronezhista (ei näy tässä kuvassa) Millerovoon menevä rautatie. Ukrainan kiertävä rautatie on kohtuu tuore tapaus ja Kerchin sillan tavoin yksi Putinin kruununjalokiviä jos mietitään rakennusprojekteja. Tuon katkaiseminen olisi siis paitsi logistinen kuristus, niin myös taas yksi arvovaltatappio Putinille.
Suuremmassa mittakaavassa tuon radan katkaiseminen toisi lisää harmaita hiuksia ryssäläisille:
Jos se olisi katkipoikki niin sen jälkeen kaiken logistiikan pitäisi kiertää Volgogradin kautta. Sitä kautta on varmasti tullut paljon tavaraa jo aikaisemmin, mutta tuskin kaikkea. Ainakin Valko-Venäjältä Donbassiin kuljetetut panssarivaunut ja muut sotakalut on tuotu Millerovon kautta.
Tämä on sellainen kaukainen haave, matka olisi pitkä ja Venäjä tietysti laittaisi kampoihin miten vain kykenisi. Kerchin sillan kanssa tämä olisi silti mainio tapa kuristaa ryssäläisen logistiikkaa taas vähän lisää - ja juuri sopivasti kun talvi tulee.