Ukrainan konflikti/sota

Tuosta ketjusta löytyy tekstitetty video kun plaraa vähän alemmaksi. En tiedä miten tarkasti on käännetty, mutta sen mukaan tuhoavat 3-4 ohjusta (ainakin yksi heidän ampumansa menee ohi) sitten vaunusta loppuvat ohjukset ja kuski nostaa kytkintä nopeasti, koska loppujen ohjusten kohdehan voi olla vaunu itse. Pikku paniikissa kuski ilmeisesti kolaroi vaunua johonkin. Lopussa johtaja sanoo että ok, "sirpaleita enää", käsitän niin että tutkassa näkyy enää vain putoavaa rojua.
Niin, tuo on se venäläisten esille tuoma näkemys tapahtumasta (huomaa kuinka vähän Pantsirin ammunnasta on videokuvaa vrt. vaikka Gepard joka on tuolla ollut vain kolmisen kuukautta ja joita on kappalemääräisesti vain murto-osa Pantsireihin verrattuna niin onnistuineita torjuntavideoita pitäisi olla satoja tai vähintään kymmeniä), mutta jos seuraa itse tuota tutkan kuvaa ja tekee siitä johtopäätöksiä niin siinä tapahtuu niin, että tutka kadottaa välillä saapuvat raketit/ohjukset näkyvistä. Ensin ne näkyvät selkeänä jonona, joita ilmestyy yksitellen lisää, välillä osa käy pois näkyvistä ja tulee sitten takaisin. Siinä kohdassa missä ovat jo ampuneet niin katoaa useampia näkyvistä ja kuvittelevat osuvansa niihin, mutta sitten ne tulevat näkyviin uudestaan liikkuen edelleen samalla nopeudella. Se vaan on niin sysipaska vehje, että ei viidellä ohjuksella saa kuin ääntä aikaiseksi ja joutuu paniikissa poistumaan paikalta, onneton tutka tai tutkan sokeat kulmat voi olla syynä, ettei ne pysy piikillä.

Mikäli tulevista raketeista yksikin olisi maalitettu tuohon Pantsiriin niin tätä videoa ei olisi meitä hauskuuttamassa, mutta kaiketi nuo jätetään DIY-droneille harjoittelumaaleiksi ja kalliit tykistöraketit ammutaan muihin maaleihin.
 
Ei tuhota ellei kansa nouse kapinaan ja minä en siihen usko, suostuvat kohtaloonsa kuin teuraalle vietävät lampaat ja kohta tulee uusi johtaja. Siis ne jotka eivät ulkomaille pääse pakoon.
Joo. En jaksa enään uskoa siihen, että venäjän kansa nousee kapinaa. Vaikka sitten Putin julistaa itsensä tsaariksi ja samalla palauttaa maaorjuuden käyttöön.

Venäläinen: kerran maaorja, aina maaorja.
 

T-80BV, ei T-90-perheen vaunuja.

Olen kiinnittänyt huomiota että Ukrainaan on toimitettu huomattava määrä T-80BV mallin vaunuja sodan alun jälkeen. Näitä on selvästi varastoissa tai sitten ne ovat helpommin aktivoitavissa kuin T-72 tai T-90. Samaa sanottiin kesällä kun T-62M vaunuja alettiin toimittamaan: ovat nopeammin aktivoitavissa (väitetysti niistä ei ole varastettu niin paljon osia kuin T-72 perheen vaunuista).
 
Viimeksi muokattu:

Minä en voi olla miettimättä tätä vanhaa artikkelia vuodelta 2013:

On the combat readiness of the Russian Air Force

bmpd
October 28th, 2013

In today's issue of the " Kommersant " newspaper, the article " Status of the Air Force Air Fleet and the tasks of the KLA for the repair of equipment " provides interesting information regarding the combat readiness of the Russian Air Force for certain types of aircraft.

It states that Formally, all air bases (air groups) of the Russian Air Force have the status of permanent readiness units and must maintain their aircraft fleet in good condition by at least 80% of the payroll. In fact, at present, the serviceability of Air Force aircraft as a whole is only 42%, the serviceability of combat aircraft is 49%. The most unfavorable airworthiness situation has developed in relation to Tu-160 and long-range Tu-22 strategic bombers, MiG-25 reconnaissance aircraft, MiG-29 fighters, An-22 and L-410 transport aircraft, L-39 trainers, as well as special Il-80 and IL-82. The serviceability of these types of aircraft is only about 20-25%.

In 2013, the Air Force needed to repair 696 units of aviation equipment. It is assumed that in seven years 70% of the old equipment will be replaced by new ones and in 2020 only 49 vehicles from those currently in service will need repairs. In this regard, the UAC is faced with the task of mastering the repair of new types of aircraft entering the troops: combat training Yak-130, Su-30 fighters, attack Su-34, transport An-140, An-124-100, SSJ 100 and others. In addition, in parallel with the repair, the enterprises should modernize Su-27SM, MiG-29SM/SMT and MiG-31BM fighters, Il-76PS-90(A) transport aircraft, Il-78M2 air tankers, Il-38 anti-submarine aircraft (Novella ").

The task is also set to organize on a permanent basis special field repair teams, which will be in a state of 24-hour readiness for urgent (unscheduled) repair of aircraft in parts. Along with the Air Force, enterprises should continue repairing aircraft of the Ministry of Internal Affairs, the Federal Security Service, the Ministry of Emergency Situations and other state aviation structures, as well as repairing aircraft delivered to foreign customers, and pre-sale preparation of aircraft for sales abroad from the presence of the Russian Defense Ministry.

-

Vanha juttu vuodelta 2013, sen jälkeen ovat saaneet hävittäjäkalustoa lisää ja korvanneet vanhempia koneita uusilla.

Silti ei voi olla miettimättä kuinka paljon tämä on vaikuttanut sodan aikana. Sodan jonka piti olla lyhyt ja helppo.
 
Minä en voi olla miettimättä tätä vanhaa artikkelia vuodelta 2013:

On the combat readiness of the Russian Air Force

bmpd
October 28th, 2013

In today's issue of the " Kommersant " newspaper, the article " Status of the Air Force Air Fleet and the tasks of the KLA for the repair of equipment " provides interesting information regarding the combat readiness of the Russian Air Force for certain types of aircraft.

It states that Formally, all air bases (air groups) of the Russian Air Force have the status of permanent readiness units and must maintain their aircraft fleet in good condition by at least 80% of the payroll. In fact, at present, the serviceability of Air Force aircraft as a whole is only 42%, the serviceability of combat aircraft is 49%. The most unfavorable airworthiness situation has developed in relation to Tu-160 and long-range Tu-22 strategic bombers, MiG-25 reconnaissance aircraft, MiG-29 fighters, An-22 and L-410 transport aircraft, L-39 trainers, as well as special Il-80 and IL-82. The serviceability of these types of aircraft is only about 20-25%.

In 2013, the Air Force needed to repair 696 units of aviation equipment. It is assumed that in seven years 70% of the old equipment will be replaced by new ones and in 2020 only 49 vehicles from those currently in service will need repairs. In this regard, the UAC is faced with the task of mastering the repair of new types of aircraft entering the troops: combat training Yak-130, Su-30 fighters, attack Su-34, transport An-140, An-124-100, SSJ 100 and others. In addition, in parallel with the repair, the enterprises should modernize Su-27SM, MiG-29SM/SMT and MiG-31BM fighters, Il-76PS-90(A) transport aircraft, Il-78M2 air tankers, Il-38 anti-submarine aircraft (Novella ").

The task is also set to organize on a permanent basis special field repair teams, which will be in a state of 24-hour readiness for urgent (unscheduled) repair of aircraft in parts. Along with the Air Force, enterprises should continue repairing aircraft of the Ministry of Internal Affairs, the Federal Security Service, the Ministry of Emergency Situations and other state aviation structures, as well as repairing aircraft delivered to foreign customers, and pre-sale preparation of aircraft for sales abroad from the presence of the Russian Defense Ministry.

-

Vanha juttu vuodelta 2013, sen jälkeen ovat saaneet hävittäjäkalustoa lisää ja korvanneet vanhempia koneita uusilla.

Silti ei voi olla miettimättä kuinka paljon tämä on vaikuttanut sodan aikana. Sodan jonka piti olla lyhyt ja helppo.
Tuohan selittääkin paljon ilmavaivojen ongelmista ja suorituskyvystä. Kalusto on viimeisillään ja siltä kysytään sotatilan suoritemääriä. Vain alaspäin on suunta, koska osaamista, tekniikkaa, materiaaleja, työvoimaa eikä työkaluja ole tuohon giganttiseen uudistustarpeeseen.
 
Back
Top