Ukrainan konflikti/sota

Olet oikeassa. No energiastahan tuossa on kyse molemmissa tapauksissa ja kun toisesta on puute (hiili) niin alkavatko kuokkimaan Euroopan markkinoille tarkoitetusta kaasusta korvataakseen puutteen.

Jotta hiilellä tuotettu sähkö saataisiin korvattua kaasusta saatavalla sähköllä, tarvittaisiin kaasulla toimivia sähkövoimaloita. Ei sähkövoimaloiden polttoaineita noin vain vaihdeta.

Mistäköhän saisi selvitettyä Ukrainan sähkövoimaloiden tyyppejä ja käyttöasteita?

Jotta hiilellä tuotettu sähkö saataisiin korvattua kaasusta saatavalla sähköllä, tarvittaisiin kaasulla toimivia sähkövoimaloita. Ei sähkövoimaloiden polttoaineita noin vain vaihdeta.

Mistäköhän saisi selvitettyä Ukrainan sähkövoimaloiden tyyppejä ja käyttöasteita?

MAIDAN Heeeelp!

En, eikä jaa muuten Putinkaan, siksi se on valinnut paimenet ja koirat huolella;)
Ei epäilystä. Nämä tavalliset Venäjän kansalaiset halusivat esittää Putinille "kielletyjä" kysymyksiä, ja miten niille kävi.

(Tähän voi valita käännös)

Putin pelkää omia kansalaisia.

Edit toinen video tilalle

Viimeksi muokattu:

Kiitos lahteista ja ripeasta toiminnasta. Vaikea lahtea nain nopeasti tekemaan johtopaatoksia mutta en jata laskuista pois etteiko kivihiilen panttauksella olisi takoitus saada maakaasun kulutusta nousemaan ja siten ehka "pakoittaa" Ukraina ottamaan osa Eurooppaan tarkoitetusta kaasusta omaan kayttoonsa. Tottahan tuokin jotain vaikuttaisi Euroopan talouteen ja sen myota EUn ja Ukrainan suhteisiin.

Kylla se osassa voimaloista kay.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Burshtyn_TES
Primary fuel coal
Secondary fuel natural gas
Tertiary fuel fuel oil
Units operational 12 x 200 MW

Ainoa osapuoli, joka on tähän mennessä todistetusti rajoittanut EU:n kaasunsaantia, on Venäjä.

Ei jaada jumiin tuohon kuka on tehnyt mita ja kuka syyllinen mihin...

Olisiko mahdollista etta kapinalliset panttaavat Ukrainan tarvitsemaa kivihiilta pakoittaakseen Ukrainan nostamaan sahkon tuotantoa maakaasun avulla. Ajautuisiko Ukraina tuon johdosta tilanteeseen etta sen olisi pakostakin tarve ottaa osa eurooppaan menevasta maakaasusta omaan kayttoonsa. Tuo vaikuttaisi nekatiivisesti euroopan talouteen seka EUn ja Ukrainan valisiin suhteisiin. Venaja sanoisi tuolloin: Mita me teille sanoimme, ei ukrainalaisiin voi luottaa!
Tuossa saattaa muuten olla yksi taho jolla Venaja pyrkii edistamaan omia tavoitteitaan.

Se mitä on tehty/tapahtunut on minusta luonnollinen keskustelun perusta ja lähtökohta tulevaisuuden tapahtumien arviointiin. Minua ei hirveästi kiinnosta tuonkaltaiset spekuloinnit. Yhtä hyvin voisi pohtia, että putoaakohan Kuu huomenna.

Olisiko mahdollista etta kapinalliset panttaavat Ukrainan tarvitsemaa kivihiilta pakoittaakseen Ukrainan nostamaan sahkon tuotantoa maakaasun avulla. Ajautuisiko Ukraina tuon johdosta tilanteeseen etta sen olisi pakostakin tarve ottaa osa eurooppaan menevasta maakaasusta omaan kayttoonsa. Tuo vaikuttaisi nekatiivisesti euroopan talouteen seka EUn ja Ukrainan valisiin suhteisiin. Venaja sanoisi tuolloin: Mita me teille sanoimme, ei ukrainalaisiin voi luottaa!
Tuossa saattaa muuten olla yksi taho jolla Venaja pyrkii edistamaan omia tavoitteitaan.

Ukrainahan käyttää valtavia määriä maakaasua.

Lisäksi Ukrainan läpi menee kaasua Eurooppaan.

Venäjä on joskus väittänyt, että Ukraina olisi ottanut itselleen kaasua.

Olettaisin että on hyvin helppoa teknisesti todentaa, että jos putken päästä menee sisään virta X ja toisesta päästä tulee ulos virta Y, niin kaasua on käytetty X-Y.

Obama pisti Krimin kauppasaartoon kertoo iltalehti. Tuo kova uutinen. Krimi piti olla jo käsitelty. Usa kaivaa arvovaltaa. Ajoitus myös heti Putinin teatterin jälkeen.

Paukapää kapinalliset myy Ukrainasta varastamaansa kivihiiltä Venäjälle ja voitot jaetaan vähemmän tasan. Ukraina on viimeksi alkuviikosta käynyt kauppakeskusteluja Australian kanssa sekä venäläisen kivihiilen että uraanin korvaamiseksi.

Tuloksista ei ole kerrottu mutta luonnollisesti Ukraina pyrkii mahdollisimman eroon Venäjästä.

Suosittelen lukemaan A.Navalnyin viimeisen puolustuspuheen, laitan sen tähän alle. Siitä käy hyvin ilmi millainen roistovaltio Venäjä on.

Kuinka monta kertaa elämässään voi henkilö joka ei ole tehnyt mitään laitonta pitää viimeisen puheensa? Viimeisen 18 kuukauden aikana tämä on minun kuudes tai yhdeksäs puheeni. Kaikki te - tuomarit, syyttäjät, asianomistajat - tuijotatte pöytää kun puhutte minulle. ...Kukaan ei kerro perheelleen tänään: 'Laitoin vankilaan selvästi syyttömän henkilön, ja nyt minun pitää elää sen kanssa'. Ymmärrän kuulevani, että 'mutta varmasti ymmärrät' tai 'mutta miksi hän kävi (presidentti Vladimir) Putinin kimppuun'...

Minun sanani koskettavat niitä jotka tekevät pahaa tai eivät välitä siitä mitä tapahtuu. Minun sanani ovat sitä varten, että myönnätte, ettei teidän pitäisi kestää valehtelua kaikesta. Minulle kerrotaan, ettei venäläisillä ole intressejä Turkmenistanissa, mutta venäläisten Ukrainan intressien takia piti aloittaa sota. Minulle kerrotaan, ettei kukaan varasta Gazpromilla. Tuon dokumentteja, joista minulle sanotaan -- niitä ei ole. ...

Mitä enemmän henkilö avustaa valehtelua, sitä enemmän valehtelua hän kohtaa. Valehtelusta on tullut valtion olemus. Eilen Putin puhui ja sanoi 'meillä ei ole palatseja'. Mutta me olemme valokuvanneet kolmea niistä kuukauden ajan!

Miksi kestää tätä valehtelua? Miksi tuijottaa pöytään? Elämä on liian lyhyt tuijotettavaksi pöytään. ...Voimme olla ylpeitä vain hetkistä jolloin voimme rehellisesti katsoa toisiamme silmiin, kun teemme jotain arvokasta.

Tämä on varsin sairas tilanne. Ja on ovela, sairas tapa, jonka Kreml on valinnut, jossa se ei yksinkertaisesti laita minua vankilaan vaan yrittää vetää mukaan enemmän ihmisiä. ...

En tule koskaan suostumaan tähän maahan rakennettuun järjestelmään. Se on rakennettu varastamaan kaikilta tässä huoneessa. Se on todellinen juntta.

En kadu osaakaan korruption vastaiseen taisteluun tarkoitetuista teoistani. (Lakimieheni Vadim) Kobzev sanoi minulle 'Aleksei, he todella laittavat sinut vankilaan, koska asetut heidän tielleen niin paljon, etteivät he kestä sitä!' Hän on ennustanut pahaa! Mutta et voi elää ajatuksen kanssa, että 'oi, he laittavat minut vankilaan'. Tajusin sen. Mutta en kadu sitä ja haluan ihmisten ymmärtävän heidän oikeutensa muun muassa vapaaseen kokoontumiseen.

Ja ihmisillä on laillinen oikeus nousta vastaan junttaa joka on vienyt kaiken. Me olemme antaneet heidän varastaa meiltä ja tehdä meistä karjaa.

Kiitän kaikkia heidän tuestaan ja pyydän, että he eivät 'elä valheessa'. He eristävät minut, he laittavat minut vankilaan, joku toinen tulee. En tehnyt mitään mikä oli ainutlaatuista.

Ei se nyt ihan noin mennyt. Kysymys ei ollut mistään yhtäkkisestä tilanteen hyödyntämisestä.

Venäjä valmisteli pitkään koko Ukrainan liittämistä osaksi Venäjää. Krimillä valmistelut olivat pisimmällä ja siellä kaappaus onnistui suunnitelmien mukaisesti itse toiminnan osalta. Jälkiseurausten osalta suunnitelmat ovat menneet pieleen. Niinkuin joskus sanotaan, sota on helppo aloittaa mutta vaikea lopettaa. Emme ole vielä nähneet lopullista ratkaisua Krimin osalta.

Venäjä tilanteessa ollaan vasta alkuvaiheissa. Pahoin pelkään että Venäjän nykyinen johto joutuu vielä miettimään toiseenkin kertaan ratkaisuaan sodan aloittamisesta naapureitaan vastaan.
Kyllä se nyt meni.
Eikä mitkään kumppanuus sopimukset estä Venäjää varautumasta erilaisiin tilanteisiin.
Jokaisella valtiolla on varmaan omat suunnitelmat ja karttaharjoitukset eri skenaarioita varten. Tosin Venäjä ei varmaan ollut varautunut vielä toimimaan Ukrainassa.
Edit. Toivottavasti joutuvat vastuuseen mutta uusi presidentti tai hallitus tekee poliittisen itsemurhan koska Krimiä pidetään käsittääkseni Venäjällä Venäjälle kuuluvana alueena. Itä- Ukraina on sitten asia erikseen, siellä ei ole mitään mitä Venäjä tarvitsee.

Viimeksi muokattu:
Ei epäilystä. Nämä tavalliset Venäjän kansalaiset halusivat esittää Putinille "kielletyjä" kysymyksiä, ja miten niille kävi.

animated-gorilla-image-0003.gif

Se machokulttuuri.

Viimeksi muokattu:
Back