Ukrainan konflikti/sota

APC-kuskimme mukaan Debaltsevessa kapinalliset aloittivat yöllä hillittömän tulituksen Gradeilla ja jv-aseilla tunniksi ja alkoivat ilmeisesti sitten ryypätä. Viesti 16 tuntia sitten. UA puree hammasta ja noudattaa ohjeita. Ei vastata, ellei hyökkäystä.

No mitä itse kukin laskee mahdolliseksi kiistettävyydeksi. Venäläiset kuitenkin rajoittavat sotatoimiaan Ukrainaa kohtaan jotta voisivat ylläpitää narratiivia kapinallisista ja vapaaehtoisista koostuvasta joukosta.

Venäjällä olikohan sotilaiden äidit järjestö on raportoinut useista tapauksista, joissa sotilaat ovat kuolleet Ukrainassa, ja ei niin vapaaehtoisena palvelleet Ukrainassa.
Oliko Pskovasta joku yksikkö joka oli ihan palvelusmiehiä vai muistanko väärin? Muistaako @Vonka paremmin?

Siis henkilöpaperit vai virallinen hyökkäyskäsky?

Eiköhän niillä jokaisella ole taskussaan kirjallinen käsky hyökätä ja tarkka kartta hyökkäyskohteesta. Kukapa sitä muuten ajelisi panssarivaunulla naapurimaan alueella.

Ehkä niiltä pitäisi tarkistaa minkälainen leima löytyy paperista..voihan se olla väärennetty.

Venäläiset kuitenkin rajoittavat sotatoimiaan Ukrainaa kohtaan jotta voisivat ylläpitää narratiivia kapinallisista ja vapaaehtoisista koostuvasta joukosta.
Rajoittavat? Terroristi nimeltään "Batja" alias Drjomov Pavel 22.11.1976, Stavanovista, on toista mieltä, on kuulemma luvattu (itse Medvedevilta) lisä apua. Voiko Drjomov olla jossain ao videoilla, hänen omien kertomuksien hän sotinut myös Venäjän puolella Tsetseniassa, hänellä myös tuomio rikoksista mm raiskauksista.

(Varoitus venäläiset murhavat tsetseneja kameran edessä)

SBU nappasi yhden mielenkiintoisen puheen, jossa tämä "Batja" kehuu yhteyksissa Medduun, joka lupasi raskasta kalustoa 15.1 mennessä.

Viimeksi muokattu:
Venäjällä olikohan sotilaiden äidit järjestö on raportoinut useista tapauksista, joissa sotilaat ovat kuolleet Ukrainassa, ja ei niin vapaaehtoisena palvelleet Ukrainassa.
Oliko Pskovasta joku yksikkö joka oli ihan palvelusmiehiä vai muistanko väärin? Muistaako @Vonka paremmin?

Ka muistan minä:

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1410505414374

Ja olihan noita vankinakin ja laskuvarjojääkärit olivat sitä ennen Ukrainan telkkarissa.

Rajoittavat? Terroristi nimeltään "Batja" alias Dremov Pavel 22.11.1976, Stavanovista, on toista mieltä, on kuulemma luvattu (itse Medvedevilta) lisä apua. Voiko Dremov olla jossain ao videoilla, hänen omien kertomuksien hän sotinut myös Venäjän puolella Tsetseniassa, hänellä myös tuomio rikoksista mm raiskauksista.

(Varoitus venäläiset murhavat tsetseneja kameran edessä)

SBU nappasi yhden mielenkiintoisen puheen, jossa tämä "Batja" kehuu yhteyksissa Medduun, joka lupasi raskasta kalustoa 15.1 mennessä.

Kapinallismilitanttien tappiot olivat syksyllä suuria. Joukkoja on täydennetty tunnuksettomilla venäläisillä ja raskaalla kalustolla. Ei tämä ole enää kevään hybridiä.

Rajoittavat? Terroristi nimeltään "Batja" alias Dremov Pavel 22.11.1976, Stavanovista, on toista mieltä, on kuulemma luvattu (itse Medvedevilta) lisä apua. Voiko Dremov olla jossain ao videoilla, hänen omien kertomuksien hän sotinut myös Venäjän puolella Tsetseniassa, hänellä myös tuomio rikoksista mm raiskauksista.
Vertaa esimerkiksi Georgiaan.

Eli vielä 14 päivää aikaa. Pahoin pelkään että tämä tulee vielä eskaloitumaan.

Siis henkilöpaperit vai virallinen hyökkäyskäsky?

Kyseenalaistaminen on tärkeää, eikä pidä uskoa tässä pelissä ketään, mutta eikös tämä Iivanan laiton sota ole jo todistettu. Jos Putin ei myönnä niin siihen nähden kaikki todisteet mitkä ilman sitä voi tulla on esitetty.
Vai onko sinulla joku syvällisempi pointti tässä?

Sanoisin niin että Venäjän rajojen sisäpuolelta ei löydy todisteita että Venäjä olisi sekaantunut Ukrainan sisäisiin asioihin.

Kaikki on Venäjän omaa historiankirjoitusta varten kierrätetty jonkun kolmannen osapuolen kautta.

Historian vääristelyn Venäjä kyllä osaa.

Ikävä kyllä kuolleet eivät puhu.
He, jotka jääneet henkiin, ovat jo puhuneet kaikki jo kesällä! Kenen kanssa ne sotivat.

Kaaosta, moni ei halunnut näyttä kasvoja varmaan myös hämmästyksekssä, koska moni näki että niitä on heitetty huonosti varustauttuneena sotimaan NIMENOMAAN Venäjän armejan kanssa, Venäjältä tulevien raskaiden aseiden kanssa, suoraan kuolemaan, koska Janukovichin kätyreitä oli pilvin pimein sotaoperation johdossakin. Jotkut sotilaat ovat sanoneet suoraan, että on kyllä sodittu aikaisemminkin, eikä pelkureita olemme, mutta voimia ei ole tasan, kaikkea muuta! Piiritys ja teurastus, täältä se näytti niiden mielestä.

Tällä videolla sotilaat kertovat mistä niitä on tulitettu graadeilla ja vaikka millä Luhanskissa - suoraan Venäjältä! Kaikki tuli ja tulee sieltä! Sillä aikana kun sinä tässä spekuloit sotiiko Venäjä Ukrainassa jo puoli vuotta myöhemmin tästä videosta, joka on vain pisara meressä, on jo satoja ja ihmisten kertomuksia ja kokemuksia, ja miten sen aikaiset toimeet johdettu, huonosti, ja miten julkisuuteen on kerrottu esim. että kuoli 5, vaikka kuoli 50v, vaikka mitä. Nämä sotilaat ovat nähneet helvettiin siellä, ja minä olen kuullut vähän liikakin näitä kertomuksia, joten sanon suoran sinulle: jos sinun kaltaiset tapahtumien vääristelijät jatkavat vielä putinististen valheiden levittämistä, tämä helvetti ei loppu vielä pitkään.

No mitä itse kukin laskee mahdolliseksi kiistettävyydeksi. Venäläiset kuitenkin rajoittavat sotatoimiaan Ukrainaa kohtaan jotta voisivat ylläpitää narratiivia kapinallisista ja vapaaehtoisista koostuvasta joukosta.

Saahan sitä itselleen valehdella, ja omalle kansalleen ja vaikka kenelle tahansa. Eri asia on, kuinka uskottavaa se on, ja kuka sen uskoo.

Ei oikeuslaitoskaan perustu siihen, että rikollisen täytyy tunnustaa rikos. Ihan loppuun asti siellä kiistetään.

Putinkin kielsi lehdistölle pokkana, että venäläisiä olisi Krimillä. Kun operaatio oli ohi, hymyili sitten leveästi, että "totta kai ne olivat meidän sotilaitamme".

Voisit esittää joitakin hyviä perusteita, millä perusteilla Venäjä ei olisi sotimassa Ukrainaa vastaan. Odotamme mielenkiinnolla.

Älä unohda myöskään perustella, miksi elokuun lopussa ukrainalaiset joukot yhtäkkiä romahtivat ja tuhoutuivat laajalla rintamalla, saatuaan sitä ennen lähes murskattua vastustajansa Donbassin alueella.

Kommenteistasi tulee vähän mieleen arvoisa perussuomalainen kansanedustajamme Tom Packalen, joka taisi melkein sinne syyskuun puoliväliin asti kaivata todisteita Venäjän osallisuudesta. Lopulta sitten itse löysi vissiin itse jonkin kuvan jostain tankista ja riemastui että "tässä meillä on nyt todiste - venäläisiä ne ovat!". Ensin olin häntä epäillyt monta kuukautta epärehellisyydestä - lopulta tunsin sitten vain valtavaa myötähäpeää. Ja tunnen muuten myös erittäin fiksuja poliiseja...

Älä unohda myöskään perustella, miksi elokuun lopussa ukrainalaiset joukot yhtäkkiä romahtivat ja tuhoutuivat laajalla rintamalla, saatuaan sitä ennen lähes murskattua vastustajansa Donbassin alueella.

Tämä on mielestäni eräs voimakkaimmista ison kuvan todisteista. Kaikkia tällaisia kun yhdistelee pienempiin todisteisiin kuten uusimpiin venäläisiin tankkeihin ja salaisiin hautauksiin, ei oikein voi kieltääkään.

Varsinkin kotiinpäin, kyllä.

Milloinkohan Itä-Ukrainasta keskustellaan avoimesti Venäjällä? Meneekö yhtä kauan kuin Neuvostoliitolla meni tunnustaa Molotov-Ribbentrop-sopimus vai toimitaanko kuten Krimin jälkeen? Nopea tunnustus epäilemättä vaatisi strategisten tavoitteiden saavuttamista, mitä ne nyt sitten ovatkaan.

Saahan sitä itselleen valehdella, ja omalle kansalleen ja vaikka kenelle tahansa. Eri asia on, kuinka uskottavaa se on, ja kuka sen uskoo.

Ei oikeuslaitoskaan perustu siihen, että rikollisen täytyy tunnustaa rikos. Ihan loppuun asti siellä kiistetään.

Putinkin kielsi lehdistölle pokkana, että venäläisiä olisi Krimillä. Kun operaatio oli ohi, hymyili sitten leveästi, että "totta kai ne olivat meidän sotilaitamme".

Voisit esittää joitakin hyviä perusteita, millä perusteilla Venäjä ei olisi sotimassa Ukrainaa vastaan. Odotamme mielenkiinnolla.

Kommenteistasi tulee vähän mieleen arvoisa perussuomalainen kansanedustajamme Tom Packalen, joka taisi melkein sinne syyskuun puoliväliin asti kaivata todisteita Venäjän osallisuudesta. Lopulta sitten itse löysi vissiin itse jonkin kuvan jostain tankista ja riemastui että "tässä meillä on nyt todiste - venäläisiä ne ovat!". Ensin olin häntä epäillyt monta kuukautta epärehellisyydestä - lopulta tunsin sitten vain valtavaa myötähäpeää. Ja tunnen muuten myös erittäin fiksuja poliiseja...
Se että jokin tapahtui 99.99% todennäköisyydellä ei vielä tarkoita että tiedettäisiin että 0.01% ei realisoitunut.
Venäläisillä oli tuohon mennessä ainakin 6 kuukautta aikaa haalia kouluttaa ja varustaa separatisteja ja vapaaehtoisia enkä ole huomannut Ukrainan edustajia toteamassa että maa olisi sodassa venäjää vastaan.
Se että Venäjä käy sijaissotaa Ukrainaa vastaan on selvä.

Se että jokin tapahtui 99.99% todennäköisyydellä ei vielä tarkoita että tiedettäisiin että 0.01% ei realisoitunut.
Venäläisillä oli tuohon mennessä ainakin 6 kuukautta aikaa haalia kouluttaa ja varustaa separatisteja ja vapaaehtoisia enkä ole huomannut Ukrainan edustajia toteamassa että maa olisi sodassa venäjää vastaan.
Se että Venäjä käy sijaissotaa Ukrainaa vastaan on selvä.

Ehkä sen 0,01% takia ei kannata kuitenkaan hirveästi hukata energiaa. Tieteessäkin arvioidaan yleensä riittäväksi tarkkuudeksi 95%.

Separatistit ja vapaaehtoiset olivat 6 kk loppuneet. Piti mennä ihan vakinaisella armeijalla sisään.

Jännä, ettet ole huomannut. Tuossa esim. yksi.

http://www.cbc.ca/news/world/ukrain...th-russia-pm-arseniy-yatsenyuk-says-1.2765353

Ukraine still in 'state of war' with Russia, PM Arseniy Yatsenyuk says
Vladimir Putin's goal is to 'take the entire Ukraine,' Ukraine prime minister say

Tässä tapauksessa sijaissodan käsite on aika ontto. Eikä sillä ole väliä. Venäjä on hyökkääjä riippumatta siitä, onko kyseessä sota vai sijaissota.

P.S. Kiinnostaisi vielä kuulla, millä perusteilla mielestäsi voitaisiin aukottomasti todistaa, että Venäjä sotii Ukrainassa? Joko nykyisistä operaatioista olevilla todisteilla, tai mahdollisia uusia operaatioita.

Jokainen sotilas tuskin on kuitenkaan saanut Putinin hlökohtaisesti kirjoittamaa hyökkäyskäskyä ja virallista sinettiä. Ei ne venäläisetkään niin höhliä ole...

Back