Vankka ymmärrys Venäjän missiosta, ei ääkkösiä, kielioppivirheitä kosolti ja paikannimet miltei järjestään vieraskielisessä kirjoitusasussa...
Vankka ymmarrys Venajan tehtavasta... Ei juurikaan sen enempaa mita SUOMALAISET sotilas asiantuntijat ovat julkisesti ilmaisseet, esim: Majuri Lappalainen. Toisin kun eraat, mina en aseta hanen lausuntoa kyseenalaiseksi. En myoskaan epaile etta Amiraali Alafuzoff olisi Venajan palveluksessa koska ei lahtenyt empimatta lannen kelkkaan antamalla kaikenmailman lausuntoja enka myoskaan usko etta puolustusvoimien ylipaallikko olisi paskahousu koska minusta han ajaa EUn asiaa ja on EUn linjalla. Vaikka asiasta en ole ennemmin maininnutkaan niin Tuomiojan Venajan vastaista lausuntoa pidan virheena koska mielestani Suomen ei kannattaisi julkisesti nayttaa mita mielta me heista olemme eika missaan nimessa antaa pienintakaan viittaa mihin mahdollisesti varaudumme.
Entinen ranskalainen tiedustelupalvelun korkeampi upseeri, Alain Rodier, joka on erikoistunut terrorismin ja jarjestaytyneen rikollisen vastaiseen toimintaan ilmaisi etta venalaisten vakoojien maaraa Euroopassa on nostettu dramaattisesti 2000 luvulla ja varsinkin Ukrainan konfliktin aikana. Han sanoo etta Venaja on hyvin tietoinen mita lansi-Euroopan kokouksissa suunnitellaan ja sovitaan. Mikali nain on, niin tuolloin ymmarran myos mita Amiraali Alafuzoff tarkoitti lausuessaan etta NATOon liittyminen heikentaisi suomalaisen tiedustelun laatua. 1+1=2
Se sijaan etta epailisit muita katyreiksi ja huutelisit sotahuutojasi jotka eivat perustu mihinkaan. Kuuntele ja lue mita asiantuntijat sanovat ja kirjoittavat. Kuuntele ja lue myos kahteen kertaan mita venalaiset sanovat. Sinun ei tarvitse heita uskoa eika sinun tarvitse olla heidan kanssa samaa mielta. Olen nyt pahoillani enka voi sille mitaan etta minua kiinnostaa kuinka Venaja Ukrainassa toimii. Venaja on julkisesti ilmaissut etta Ukrainan vallankumous suoritettiin lannen tuella. En puutu siihen olisiko tuo totta vai ei mutta eiko tuon mukaan ole aivan lookista etta Venaja pyrkii kostamaan ja puolestaan kaatamaan nykyisen Ukrainan lansimielisen hallituksen???
Ukrainalainen propakanda antaa ymmartaa etta ita-Ukraijnassa toimii talla hetkella kourallinen alkoholisoituneita kapinallisia joilla ei laheskaan ole siviilivaeston tukea seka 9000 venalaista sotilasta. Kun katson kartalla mita siella on tapahtumassa niin olen aivan varma etta tuo ei voi olla totta. Joko kapinallisia on reilusti enemman ja heidan motivaationsa ja taistekuntonsa on huomattavasti korkeampaa luokkaa mita annetaan ymmartaa tai sitten venalaisia sotilaita on huomattavasti enemman kun uskotaan
Mita taas tulee noihin mainitsemiini ulkomaisiin venalaismielisiin vapaaehtoisiin, osseetit, abkhaasit, jne. Niin katso kuinka Venaja toimi Georgiassa ennen vuoden 2008 sotaa... A vot. Nyt mun on lahdettava ennen kun Votkan hinta nousee!