teknohippi
Ylipäällikkö
No kummasti tuo taas nostaa päätään jopa täälläkin.No tuo uutinen on huhtikuulta,että ei tähän hetkeen liity sen kummemmin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
No kummasti tuo taas nostaa päätään jopa täälläkin.No tuo uutinen on huhtikuulta,että ei tähän hetkeen liity sen kummemmin.
Likasangolla vähän seliteltävää kuinka Ukrainan dronet saattaa lentää suurin piirtein keskeltä koko maan halki ja osua yhteen Venäjän tärkeimmistä tukikohdista. Onhan se nyt saatana noloa vaikka miten päin kääntelee, siksi ne yrittääkin kehitellä jotain viroteorioita.
SIllä erotuksella, että Ukrainan iskut näyttävät pääsääntöisesit osuvan tarkoitettuihin maaleihinsa. Kun taas ryssä joutuu pitämään tulen tiheyden huomattavan korkeana, jotta sattumalta saadaan osumaan.Ukrainalla taitaa olla nyt myös kyky iskeä Venäjän energiainfraan.
Ensi talvena iskut sähköverkkoon voi olla jo symmetrisiä eikä Ukraina ole pelkästään kärsijänä.
Haluttiinko miellyttää USAa? Ei isketty Moskovaan "siviilikohteeseen", vaan poistettiin Venäjän logistista kaukovaikutuskykyä kaikki voittaa hengessäTuota... voiko joku vääntää rautalangasta, mikä hyöty noiden kuljetuskoneiden tuhoamisessa on, kun lähes koko VDV kasvaa auringonkukkaa pitkin Ukrainan aroja? Olisiko iivanoilla oikeasti vielä mahdollisuus tehdä noilla koneilla joku sellainen temppu, mitä nyt haluttiin ainakin vaikeuttaa?
Toki P.Toveri sanoo, että pitää tämän jälkeen siirtää ilmapuolustusjärjestelmiä, mikä on muualta pois, mutta onko se siis tässä ainoa pointti?
Jos neljällä Il-76 -koneella on Venäjän armeijalla ollut mahdollisuus tai halu saada rykmentin verran väkeä siirrettyä 5 000 kilometrin päästä paikasta toiseen kuudessa tunnissa, niin kyllä niiden neljän koneen tuhoamisesta on sekä iloa että hyötyä. Sekä Ukrainalle, että meille.Tuota... voiko joku vääntää rautalangasta, mikä hyöty noiden kuljetuskoneiden tuhoamisessa on, kun lähes koko VDV kasvaa auringonkukkaa pitkin Ukrainan aroja? Olisiko iivanoilla oikeasti vielä mahdollisuus tehdä noilla koneilla joku sellainen temppu, mitä nyt haluttiin ainakin vaikeuttaa?
Toki P.Toveri sanoo, että pitää tämän jälkeen siirtää ilmapuolustusjärjestelmiä, mikä on muualta pois, mutta onko se siis tässä ainoa pointti?
Laajassa maassa tarvitaan kuljetuskapasiteettia. Noilla koneillahan voi siirtää kalustoa ja miehistöä nopeasti ympäri maata. En tiedä onko niitä käytetty kyseiseen tarkoitukseen kuinka paljon mutta teoriassa riippuvuus rautatieverkostosta kasvoi taas vähäsen. Ei niillä varmasti enää yritetä Ukrainaan laskeutua/tiputtaa porukkaa laskuvarjolla viime vuotisen suorituksen jälkeen. Välitön merkitys jää varmaan aika pieneksi, mutta pakko niitä on ruveta suojaamaan paremmin tai kyseistä kykyä ei enää kohta ole.Tuota... voiko joku vääntää rautalangasta, mikä hyöty noiden kuljetuskoneiden tuhoamisessa on, kun lähes koko VDV kasvaa auringonkukkaa pitkin Ukrainan aroja? Olisiko iivanoilla oikeasti vielä mahdollisuus tehdä noilla koneilla joku sellainen temppu, mitä nyt haluttiin ainakin vaikeuttaa?
Toki P.Toveri sanoo, että pitää tämän jälkeen siirtää ilmapuolustusjärjestelmiä, mikä on muualta pois, mutta onko se siis tässä ainoa pointti?
Jos neljällä Il-76 -koneella on Venäjän armeijalla ollut mahdollisuus tai halu saada rykmentin verran väkeä siirrettyä 5 000 kilometrin päästä paikasta toiseen kuudessa tunnissa, niin kyllä niiden neljän koneen tuhoamisesta on sekä iloa että hyötyä. Sekä Ukrainalle, että meille.
Eikö näillä ole muutakin rahtia kuljetettu vai onko ne eri koneita, mitä Iranissa välillä käynyt. Jotenkin ollut lukevinaan IL-76 mutta olenko erehtynyt.Jos neljällä Il-76 -koneella on Venäjän armeijalla ollut mahdollisuus tai halu saada rykmentin verran väkeä siirrettyä 5 000 kilometrin päästä paikasta toiseen kuudessa tunnissa, niin kyllä niiden neljän koneen tuhoamisesta on sekä iloa että hyötyä. Sekä Ukrainalle, että meille.
Tuota... voiko joku vääntää rautalangasta, mikä hyöty noiden kuljetuskoneiden tuhoamisessa on, kun lähes koko VDV kasvaa auringonkukkaa pitkin Ukrainan aroja? Olisiko iivanoilla oikeasti vielä mahdollisuus tehdä noilla koneilla joku sellainen temppu, mitä nyt haluttiin ainakin vaikeuttaa?
Toki P.Toveri sanoo, että pitää tämän jälkeen siirtää ilmapuolustusjärjestelmiä, mikä on muualta pois, mutta onko se siis tässä ainoa pointti?
En millään usko, että venäläinen sotilas saa kyytiä, jossa matkustamo on varustettu istuimilla, WC:llä ja kiinnostavan lantion omaavalla lentoemännällä. Se on rahtia siinä missä kuin pyssyt ja papatit, elävänä tai kuolleena.Eikö näillä ole muutakin rahtia kuljetettu vai onko ne eri koneita, mitä Iranissa välillä käynyt. Jotenkin ollut lukevinaan IL-76 mutta olenko erehtynyt.
On täällä kyllä välillä kysymyksiä. Kyllä Venäjän kokoisessa sotaa käyvässä maassa riittää tarvetta kuljettaa yhtä sun toista, joten totta hitossa kuljetuskoneiden poistaminen kalustovahvuudesta hyödyttää Ukrainaa.
Kaikki logistiikan tuhoaminen on positiivista, nyt ja tulevaisuudessa. Tuon kuljetuskapasiteetin korvaaminen ottaa aikaa ja rahaa. Mitä monipuolisemmin lähtee kuljetuskalustoa niin sotkee tehokkaimmin joukkojen liikkeitä. Joko joukot ei liiku tai niiden huolto sakkaa jne.. Kuten liittoutuneiden komentaja Norman Schwarzkopf aikoinaan totesi: Logistiikka ennen strategiaa.Tuota... voiko joku vääntää rautalangasta, mikä hyöty noiden kuljetuskoneiden tuhoamisessa on, kun lähes koko VDV kasvaa auringonkukkaa pitkin Ukrainan aroja? Olisiko iivanoilla oikeasti vielä mahdollisuus tehdä noilla koneilla joku sellainen temppu, mitä nyt haluttiin ainakin vaikeuttaa?
Toki P.Toveri sanoo, että pitää tämän jälkeen siirtää ilmapuolustusjärjestelmiä, mikä on muualta pois, mutta onko se siis tässä ainoa pointti?