Ukrainan konflikti/sota

Tuo on suora syöttö ryssän propakanda koneiston lapaan ja teet itsestäsi hyödyllisen hölmön Elon Muskin tapaan.
Millä tavalla tuo on syöttö lapaan? Alkaa olemaan vähän "ei saa antaa pelolle sijaa" tyylistä ajattelua. "Mitä se ryssä nyt sitten sanoo tai tekee". Ryssä sanoo ja tekee mitä haluaa on sillä sanomisella/tekemisellä mitään totuuspohjaa tai ei. Ryssä on niin paljon huutanut sitä sutta, että ketään ei kiinnosta kun se susi siellä oikeasti on ja osa menee jo auttamaan sitä sutta kun niin paljon vituttaa.

En ehkä menisi itse kivittämään (vielä), mutta turha koko ajan miettiä mitä ne Mordorin Göbbelssit ajattelee tai sanoo. Melkein v***u vois tullakin tänne kokeilemaan, niin loppuis kaikenlainen asioiden jahkailu.
 
Mitä tästä tekee epäuskottavaa tai miksi tämä artikkeli tekee Reutersista epäuskottavan?
Luitko artikkelia vai leimasitko pelkästään sen tähden että kyseessä on venäläinen perhe joilla kirjakauppa Istanbulissa?
Mietitkö ollenkaan miksi he ovat valinneet Turkin uudeksi kotimaiseen? Varmaan siksi että se on viisumivapaus venäläisille…
Mun mielestä hyvä artikkeli, ja kertoo osin sitä että Ukrainaan hyökkäyksen jälkeen moni joka pystyi lähtemään myös teki sen.
Hei, ihan mielenkiinnosta: miksi sinulla on Nicolae Ceaușescun kuva aliaksena? Hieno mies tai jotain? 🤨

Samoin se toinen kurahousu, jolla on viime sodan aikainen vihollisen kenraali aliaksenaan ja moneen otteeseen esittänyt epäisänmaallisia kommentteja foorumilla. Mitä hittoa? Ei nyt tule mieleen nimimerkki mutta täytyypä muistella.

Miksi näitä kommari/diktaattori/kansanmurhaaja/muuten vaan vihollinen -aliaksia? Kuvaamassa itseään tai ajatusmaailmaansa - tällaisella foorumilla? :rolleyes:
 
Hei, ihan mielenkiinnosta: miksi sinulla on Nicolae Ceaușescun kuva aliaksena? Hieno mies tai jotain? 🤨

Samoin se toinen kurahousu, jolla on viime sodan aikainen vihollisen kenraali aliaksenaan ja moneen otteeseen esittänyt epäisänmaallisia kommentteja foorumilla. Mitä hittoa? Ei nyt tule mieleen nimimerkki mutta täytyypä muistella.

Miksi näitä kommari/diktaattori/kansanmurhaaja/muuten vaan vihollinen -aliaksia? Kuvaamassa itseään tai ajatusmaailmaansa - tällaisella foorumilla? :rolleyes:
Miksi ei olisi? Mun lapsi sanoi että toi kuva näyttää ihan Sepolta (anteeksi kaikille Sepoille). Kuvalla ei siis ole mitään poliittista merkitystä vaikka sydän onkin oikealla;)
Ajatusten Tonava ei siis edusta minua tai ajatuksiani, ei myöskään sitä kuinka suhtaudun Ukrainan sotaan. Taidan vaihtaa profiili kuvan Rooseveltiin, tylsempi kuva mutta se kelvannee jopa sinulle?
 
Se, että äänestettiin Muumimamma kerran hääräämään, oli vain vielä ehkä työtapaturma, mutta että jatkokaudelle? Itse en toki kertaakaan äänestänyt, mutta kyllä tässä itselläkin on peiliinkatsomisen paikka siinä, miten näkee metsän puilta siinä hetkessä..

Se oli "naisten juttu". Tunnen monta naista jotka sanoivat että kyseessä oli se että haluttiin kerrankin nainen presidentiksi. Sitä lobattiin vahvasti naispiireissä.

Ei se mitä Tavja edusti eikä se mikä oli hänen maailmankatsomus eikä se edes jo silloin epäilty Stasi-kytkentä vaan se että Suomen naiset halusivat naisen presidentiksi. Erityisesti koska Elisabeth Rehn oli hilkulla ja joutui pettymän ja siksi sitten kammettiin virkaan nainen ja silloin Tavja oli puolueiden päättämä ehdokas.

Ja yleensä, jos ei erityisesti tyri pahasti, Suomessa presidentit istuu kaksi kautta (paitsi Kekkonen joka istui kaksi kautta + yhden vajaan muumiona). Suomalainen ei vaihda edes alusvaatteitaan jollei ole pakko vaikka kuinka pahasti haisisi.

Tavjalla kävi tuuri vaikka oli, ja tulee olemaan, surkein presidentti Suomen/Euroopan historiassa. Sitä sai mitä tilas.
 
Ja kannattaa ottaa huomioon että poliisi joutuu sen tutkimaan. Sitten venäjän propaganda kirkuu että Suomen poliisi puolustaa venäläisiä etuja.
Sori väärä lainaus kassua piti lainata
Se on ihan hyvä että ryssien propaganda kirkuu ja poliisi tutkii... Ehkäpä sitte sille Tatjanalle tulee jo lähtiessä mieleen, ettei kannata Suomeen tulla Oltermannia hakemaan, ne ei meistä tykkää ja saattaa auton renkaat puhjeta ja auto saada uuden sinikeltasen maalin... Viel ku tämä kyseinen Tatjana asuu Viipurissa meidän entisessä asunnossa ;)
 
Ymmärrän sun logiikan, ja ihan varmasti meillä suomalaisilla on peiliin katsomisen paikka. Olemme ihan liian korrekteja ja jumissa pykälien takana. Mutta ei silti alennuta samalle tasolle ryssän kanssa. Varmaan tarrojen liimaus ja vastaava on ihan riittävä, mutta ei ruveta rikkomaan tai paskomaan mitään. Ollaan sentään suomalaisia.
Minkä takia se raja menis tarrojen liimaamisessa? Ei sekään ole laillista. Mielestäni mitä enemmän venäläistä vituttaa olla Suomessa, sitä parempi. Itse vetäisin rajan toiseen kajoamisessa.
 
Eli sä oot sitä mieltä, että älkää tehkö mitään, olkaa ku lampaat... Antakaa ryssien täällä repiä liput alas jne.... Mä oon toista mieltä...." se on syöttö ryssän lapaan, jos jotain teet, etkä ole kolossasi suomettuneena...."
Ei ole mitään typerämpää kuin kirjoittaa omasta päästä se mitä toinen on mieltä :ROFLMAO:
Ryssää ei tarvitse hyysätä, eikä minun puolestani tarvitse ottaa maahan ollenkaan. Kaksoiskansalaisuus ryssän puolelle on myös typeryyttä, joka tulisi poistaa.
Tällä forkalla on jonkinkokoinen porukka, joka ei osaa suunnata vihaansa järkevästi vaan lähtee homma lapasesta joko näiden "ammutaan aseetomia ryssiä" hammashampaasta juttuihin tai sitten tähän väkivalta fantasointiin Suomessa.
Sodan alussa Suomeen tuli rajan yli Venäjältä Ukrainan kansalaisia venäläisillä autoilla. Törmäsin itse tällaiseen tapaukseen tässä vasta. Pakenivat siis Venäjältä tullakseen Suomessa vandaloiduiksi, koska joku suomalainen ei osaa suunnata vihaansa oikein ja oikeasti auttavaan tekemiseen.
Kun tällainen ajatus tulee mieleen, niin kysy itseltäsi
1. Palveleeko tämä oikeasti mitään muuta kuin minun omaa vihantunnettani
2. Saako ryssä rakennettua tästä välinettä informaatiosodankäyntiin, joka mahdollisesti pitkittää sotaa ja aiheuttaa siten Ukrainalaisten kuolemia. Eli onko hyökkäys ryssän rekisterissä olevia autoja vastaan spinnattavissa Venäjällä esimerkiksi russofobiasta, jota vastaan on taisteltava ja pysyttävä nyt yhteinäisinä johtajien takana.

->Mitään tekemättömyys on perseestä, mutta jos tuntuu pahalta, niin käytä se energia varojen keruuseen Ukrainaan, Imatran tapaiseen julkiseen kampanjointiin tai vaikka suoraan ja asialliseen palautteen antamiseen maassaame oleville ryssille. Ei pelata vastustajan lapaan vaikka pahalta tuntuukin. Jos Ukrainalaiset sotilaat pystyy ottamaan venäläisiä sotavankeja vastaan asiallisesti, niin luulisi että täällä kotoisessa pohjolassakin pystyy keksimään asiallisia keinoja vastustaa ryssää.
 
Tunteet pinnassa pohtiminen "mitä tekisin venäläisten autoille" ei viimeksikään päättynyt hyvin. Ihan vaan vinkkinä.
Peittäisin rekkarin venäjän lipusta punaisen raidan valkoisella erkkarinpätkällä. Ei voida pitää venäläisvastaisena tekona, koska venäläinen lippu se valko-sini-valkolippukin on, eikä aiheuteta omaisuuteen pysyvää vauriota. Bonuksena on paikka autossa vielä sellainen, jota ei välttämättä itse ihan heti huomaa, vaikka muille hyvin näkyykin. Tiedä vaikka ihan rajalle asti säilyisi huomaamattomana, ja sitten vasta venäjän rajavartija suorittaisi "Arest kulaka!":n 😁
 
Viimeksi muokattu:
Miksi ei olisi? Mun lapsi sanoi että toi kuva näyttää ihan Sepolta (anteeksi kaikille Sepoille). Kuvalla ei siis ole mitään poliittista merkitystä vaikka sydän onkin oikealla;)
Ajatusten Tonava ei siis edusta minua tai ajatuksiani, ei myöskään sitä kuinka suhtaudun Ukrainan sotaan. Taidan vaihtaa profiili kuvan Rooseveltiin, tylsempi kuva mutta se kelvannee jopa sinulle?
Niin miksi ei? Tokihan kaikkien kommaridiktaattoripaskojen (ja Suomen vihollisten) kannatuskuvat ovat ihan jees Suomalaisella maanpuolustusfoorumilla. Herää pahvi.
 
En tiedä onko paikallisessa vokissa venäläisiä turvapaikanhakijoita, mutta olen miettinyt vierailua parkkipaikalle ja venäläisrekkareilla varustettujen autojen lasien paskomista yön pimeinä tunteina. Se ei vaikuta Ukrainaan ammuttujen risteilyohjusten määrään, mutta saan ajatuksesta hyvän mielen. Teko kertoo venäläisille, etteivät he ole tervetulleita tänne kaikesta virallisesta hyysäämisestä huolimatta. Metsän kautta jalan naamioituneena parkkipaikalle, kivet sisään ikkunoista ja samaa reittiä takaisin. Kännykkä jää kotiin.
OT
Tulin just paikallisesta tukikeskuksesta.
Ukrainalaisia oli jonottamassa ruokaa.
Pääasiassa naisia, yksi mies koko ~50hlö joukossa.
Tunnelma sanalla sanoen "raskas".
Vein kolmannen autolastin tavaraa lahjoitukseen.
Tuostakin saa ihan hyvän mielen.
 
Ei ole mitään typerämpää kuin kirjoittaa omasta päästä se mitä toinen on mieltä :ROFLMAO:
Ryssää ei tarvitse hyysätä, eikä minun puolestani tarvitse ottaa maahan ollenkaan. Kaksoiskansalaisuus ryssän puolelle on myös typeryyttä, joka tulisi poistaa.
Tällä forkalla on jonkinkokoinen porukka, joka ei osaa suunnata vihaansa järkevästi vaan lähtee homma lapasesta joko näiden "ammutaan aseetomia ryssiä" hammashampaasta juttuihin tai sitten tähän väkivalta fantasointiin Suomessa.
Sodan alussa Suomeen tuli rajan yli Venäjältä Ukrainan kansalaisia venäläisillä autoilla. Törmäsin itse tällaiseen tapaukseen tässä vasta. Pakenivat siis Venäjältä tullakseen Suomessa vandaloiduiksi, koska joku suomalainen ei osaa suunnata vihaansa oikein ja oikeasti auttavaan tekemiseen.
Kun tällainen ajatus tulee mieleen, niin kysy itseltäsi
1. Palveleeko tämä oikeasti mitään muuta kuin minun omaa vihantunnettani
2. Saako ryssä rakennettua tästä välinettä informaatiosodankäyntiin, joka mahdollisesti pitkittää sotaa ja aiheuttaa siten Ukrainalaisten kuolemia. Eli onko hyökkäys ryssän rekisterissä olevia autoja vastaan spinnattavissa Venäjällä esimerkiksi russofobiasta, jota vastaan on taisteltava ja pysyttävä nyt yhteinäisinä johtajien takana.

->Mitään tekemättömyys on perseestä, mutta jos tuntuu pahalta, niin käytä se energia varojen keruuseen Ukrainaan, Imatran tapaiseen julkiseen kampanjointiin tai vaikka suoraan ja asialliseen palautteen antamiseen maassaame oleville ryssille. Ei pelata vastustajan lapaan vaikka pahalta tuntuukin. Jos Ukrainalaiset sotilaat pystyy ottamaan venäläisiä sotavankeja vastaan asiallisesti, niin luulisi että täällä kotoisessa pohjolassakin pystyy keksimään asiallisia keinoja vastustaa ryssää.
"Ei ole mitään typerämpää kuin kirjoittaa omasta päästä se mitä toinen on mieltä " ....">Mitään tekemättömyys on perseestä, mutta jos tuntuu pahalta, niin käytä se energia varojen keruuseen Ukrainaan, Imatran tapaiseen julkiseen kampanjointiin tai vaikka suoraan ja asialliseen palautteen antamiseen maassaame oleville ryssille." Joo se on pirun typerää kirjottaa omasta päästä mitä toinen on mieltä ;)
 
Meillä kävi hitonmoinen tuuri. Ryssän tarkoitus, jonka taustalla on koko sodan syy, on järjestää eskalaatio ja konflikti suoraan lännen kanssa. Tähän piti toki valita kohde siten että eskalaatio voidaan vielä hallita eikä "räjähdä kynsiin" --> valittiin Ukraina. Ukraina on isossa kuvassa vain sivullinen uhri ja helpoiten perusteltavissa omalle kansalle. Samalla luonnonrikkauksien osalta "oli tarjolla" merkittäviä tavoitteita ja voittoja. Meillä kävi hitonmoinen tuuri siis sen johdosta ettei ryssä valinnut meitä sijaiskärsijäksi vaan valitsi Ukrainan. Muut länsimieliset rajanaapurit kun ovat NATOssa eikä niitä siten voinut valita kohteeksi. Baltian maat olisikin olleet "varmoja kohteita" mukavan kokoisen sodan järjestämiseksi jos ei vain olisi jo olleet NATOn suojissa.
Voitko hieman avata loogista päättelyketjuasi, jonka perusteella tulit tulokseen, että tuo oli koko sodan syy?

Jotenkin se, että tarkoitus oli saada konflikti lännen ja Venäjän välille, ei sovi yksiin sen kanssa, että jos maa oli "NATOn suojissa", niin se oli turvassa. Jos Venäjä halusi sotaa NATOn kanssa, niin miksi sille olisi mitään väliä, onko se hyökkäyksen kohdemaa NATOssa vai ei?

Minusta asia on juuri päinvastoin. Venäjä halusi napsaista Ukrainan itselleen ilman, että joutui konfliktiin NATOn kanssa ja oli siksi varsin yllättynyt koko lännen reaktiosta, joka ei ollut homman "räjähtäminen kynsiin", vaan laskelmoitu pakoteaalto ja valtava tuen antaminen Ukrainalle. Eli eskalaatio, jota pilasi kaikki Venäjän suunnitelmat.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole mitään typerämpää kuin kirjoittaa omasta päästä se mitä toinen on mieltä :ROFLMAO:
Ryssää ei tarvitse hyysätä, eikä minun puolestani tarvitse ottaa maahan ollenkaan. Kaksoiskansalaisuus ryssän puolelle on myös typeryyttä, joka tulisi poistaa.
Tällä forkalla on jonkinkokoinen porukka, joka ei osaa suunnata vihaansa järkevästi vaan lähtee homma lapasesta joko näiden "ammutaan aseetomia ryssiä" hammashampaasta juttuihin tai sitten tähän väkivalta fantasointiin Suomessa.
Sodan alussa Suomeen tuli rajan yli Venäjältä Ukrainan kansalaisia venäläisillä autoilla. Törmäsin itse tällaiseen tapaukseen tässä vasta. Pakenivat siis Venäjältä tullakseen Suomessa vandaloiduiksi, koska joku suomalainen ei osaa suunnata vihaansa oikein ja oikeasti auttavaan tekemiseen.
Kun tällainen ajatus tulee mieleen, niin kysy itseltäsi
1. Palveleeko tämä oikeasti mitään muuta kuin minun omaa vihantunnettani
2. Saako ryssä rakennettua tästä välinettä informaatiosodankäyntiin, joka mahdollisesti pitkittää sotaa ja aiheuttaa siten Ukrainalaisten kuolemia. Eli onko hyökkäys ryssän rekisterissä olevia autoja vastaan spinnattavissa Venäjällä esimerkiksi russofobiasta, jota vastaan on taisteltava ja pysyttävä nyt yhteinäisinä johtajien takana.

->Mitään tekemättömyys on perseestä, mutta jos tuntuu pahalta, niin käytä se energia varojen keruuseen Ukrainaan, Imatran tapaiseen julkiseen kampanjointiin tai vaikka suoraan ja asialliseen palautteen antamiseen maassaame oleville ryssille. Ei pelata vastustajan lapaan vaikka pahalta tuntuukin. Jos Ukrainalaiset sotilaat pystyy ottamaan venäläisiä sotavankeja vastaan asiallisesti, niin luulisi että täällä kotoisessa pohjolassakin pystyy keksimään asiallisia keinoja vastustaa ryssää.
Se voi joitakin kiukuttaa noin kovin, ettei SKDL tai SKP oo Suomessa enää voimissaan, joutuu olee vihree tai demari ;)
 
Huhhuh Paavo-Tarja-Erkki. Sellainen punakoneen rottaketju, että kyllä aidosti hämmentää, millä järjellä me ite noi työnnettiin ykkösketjuun.. Kyllähän etenkin Tarjan ja Erkin osalta rappio oli aina selvää, mut niin kovin sinisilmäisesti sitä silloin katsoi vaan semisti kieroon.

Se, että äänestettiin Muumimamma kerran hääräämään, oli vain vielä ehkä työtapaturma, mutta että jatkokaudelle? Itse en toki kertaakaan äänestänyt, mutta kyllä tässä itselläkin on peiliinkatsomisen paikka siinä, miten näkee metsän puilta siinä hetkessä..
Suomessa(kin) vaalit voittaa aina valtamedian valitsemat poliitikot. N. 60% työikäisistä miehistä ja 80% kaikista muista uskoo kaiken mitä Suomen täysin yksiääninen media heille kertoo. Tuloksena sitten äärivasemmiston ikivaltaa tavjaevkkeineen. Pyhä-sanna ja muu hallituksen äärivasemmisto käänsi takkinsa Naton suhteen käsittämättömän mutta toki ilahduttavan nopeasti. Edellisen sukupolven väyryset ja tavjaevkit olisivat tietenkin olleet "puolueettomia" eikä se lyhyellä tähtäimellä välttämättä olisi ollut edes huono ratkaisu Suomen kannalta. Pidemmällä tähtäimellä taas melko varmasti.

Sukupolvien ero on siinä että edellinen polvi olisi uskonut pysyvänsä vallassa kaikissa oloissa, jopa Suomen sosialistisessa neuvostotasavallassa, mutta uuden polvi ymmärtää sentään sen verran että Z-miehistö olisi vetänyt vessan täällä vaikka olisi kuinka nuoltu persettä. Itse olen myös varma että tätä infoa on annettu myös suoraan meidän mahtajillemme ns. isompien päättäjien toimesta.

Selvää on että Ukrainan sota on muuttanut kaiken täällä vuosikymmeniksi, tai paremminkin vaihtanut suuntaa ikiajoiksi koska ei mihinkään vanhaan ole enää paluuta.
 
Back
Top