Ukrainan konflikti/sota

Millainen sää siellä Pietarissa? Aina kun näitä tapahtuu tulee uusi nimimerkki julistamaan itänaapurin mahtavuutta... kömpelöä toimintaa.
Tuo on vain looginen johtopäätös. Venäjä ja Ukraina ovat yhdessä vahvempia kuin erikseen sotatilassa toisiaan vastaan.

Näiden kahden maan asukkaat ovat etnisesti toisiaan lähempänä kuin itäsuomalaiset ja länsisuomalaiset ovat. Lisäksi löytyy yhteinen kieli, uskonto ja historia.
 
Itse asiassa mitään etnistä rajalinjaa ei Ukrainan ja Venäjän välillä edes ole. Harkovan ja Rostov-na-donun asukkaat ovat etnisesti lähempänä toisiaan kuin vaikkapa Moskovan ja Pietarin asukkaat.
 
Hauskuus alkaa taas!

Mustia vöitä jaossa, mä veikkaan. :D
 
Tuo on vain looginen johtopäätös. Venäjä ja Ukraina ovat yhdessä vahvempia kuin erikseen sotatilassa toisiaan vastaan.

Näiden kahden maan asukkaat ovat etnisesti toisiaan lähempänä kuin itäsuomalaiset ja länsisuomalaiset ovat. Lisäksi löytyy yhteinen kieli, uskonto ja historia.
Vahva Venäjähän on juuri se josta suomalaisella maanpuolustusaiheisella foorumilla on loogista haaveilla...
 
Itse asiassa mitään etnistä rajalinjaa ei Ukrainan ja Venäjän välillä edes ole. Harkovan ja Rostov-na-donun asukkaat ovat etnisesti lähempänä toisiaan kuin vaikkapa Moskovan ja Pietarin asukkaat.

Juu Pietarin alueellahan asui pelkästään suomalaisia, ennen Pietarin perustamista ja Stalinin aurinkoisia lomaleirejä.
 
Tuo on vain looginen johtopäätös. Venäjä ja Ukraina ovat yhdessä vahvempia kuin erikseen sotatilassa toisiaan vastaan.

Itseasiassa totta. Kun Ukraina on Natossa ja EU:ssa, Venäjän on pakko panostaa rautaa sillekin rajalle. Meinaan kehitysmaavenäjä ei tule ikinä pärjäämään länsimaalaistuneelle Ukrainalle jossa on kuitenkin 44 miljoonaa asukasta.

Tästä johtuen Venäjä+Ukraina tulee olemaan melkoisen vahva, mutta harmittavasti eri puolilla kenttää. Sori
 
Itse asiassa mitään etnistä rajalinjaa ei Ukrainan ja Venäjän välillä edes ole. Harkovan ja Rostov-na-donun asukkaat ovat etnisesti lähempänä toisiaan kuin vaikkapa Moskovan ja Pietarin asukkaat.

Eihän se mistään etnisyydestä ole kiinni.Ukraina on itsenäinen valtio. Eihän sitä kiistänyt edes Neuvostoliitto. Samanlailla siitä liitosta irtaantui sekä Venäjä että ukraina. Tasavertaisina. Ukrainan olemassaolon ongelma heräsi vasta kun se halusi liittyä vapaiden demokraattisten maiden joukkoon eikä toimia rikollisen mafiajohtoisen lännen vastustajan alihankkijana.
 
Back
Top