Ukrainan konflikti/sota

Juttelin Jenkeissä yhden sikäläisen suuryrityksen myyntijohtajan kanssa kuukausi sitten. Kuulemma Venäjän markkinat nyt kovimmassa nosteessa eri markkinoista. Enpä olisi uskonut.

Juuri näin... Minä puolestaan juttelin joku aika sitten Stocmann'in myyntikavereiden kanssa... Venäjällä menee taloudessa niin hyvin ettei mikään maailman tavaramäärä riitä tyydyttämään kysyntää. Kansalla on rahaa taskut ja laukut täynnä. Stockmann'in oli aivan pakko lopettaa liikkeet jä myydä kiinteistöt..kun kaikki vietiin suorastaan käsistä. Mikään ei riittänyt. Täällä lännessä ei käsitetä miten hienoon kuntoon Putin on saanut nostettua Venäjän talouden. Uskomatonta kehitystä..
 
Minä puolestaan juttelin joku aika sitten Stocmann'in myyntikavereiden kanssa... Venäjällä menee taloudessa niin hyvin ettei mikään maailman tavaramäärä riitä tyydyttämään kysyntää. Kansalla on rahaa taskut
Joo..ja siellä on niin suuri ruoan ylituotanto että kaikki joudutaan ajamaan buldozereilla maan tasalle, samalla menee ulkomaalaiset parmesaanit ja muut delikatessit koska venäläiset eivät tyyty enää mihinkään, ja siksi ovat siirtymässä nano-aurinkoruokintaan. Tietenkin ensimmäisinä planeetallamme.
 
Juuri näin... Minä puolestaan juttelin joku aika sitten Stocmann'in myyntikavereiden kanssa... Venäjällä menee taloudessa niin hyvin ettei mikään maailman tavaramäärä riitä tyydyttämään kysyntää. Kansalla on rahaa taskut ja laukut täynnä. Stockmann'in oli aivan pakko lopettaa liikkeet jä myydä kiinteistöt..kun kaikki vietiin suorastaan käsistä. Mikään ei riittänyt. Täällä lännessä ei käsitetä miten hienoon kuntoon Putin on saanut nostettua Venäjän talouden. Uskomatonta kehitystä..
Hahah. Heitit läskiksi. Noh, ihan miten vaan. Mitå kirjoitin on tosi.
 
  • Tykkää
Reactions: Sir
Kuinka aktiivisesti tuolla nyt soditaan? Mikä on bodycountti(venäläiset, siviilit ja ukrainalaiset) vaikka viimeisen kuukauden ajalta?
 
Juuri näin... Minä puolestaan juttelin joku aika sitten Stocmann'in myyntikavereiden kanssa...

Stockmanninn myyntikaveri onkin sellainen titteli jolla kannattaa kehuskella.

Stockmann ei ole saanut hommaa toimimaan missään maassa useampaan vuoteen ja firma on pysynyt pystyssä lähinnä sen takia, että se on myynyt firmojaan ja kiinteistöjä. Yhä suurempi osa tuloista tulee siitä, että stokka vuokraa kiinteistöjään muille toimijoille kuten S-ryhmälle.
 
johan6 kirjoitti:
Juuri näin... Minä puolestaan juttelin joku aika sitten Stocmann'in myyntikavereiden kanssa... Venäjällä menee taloudessa niin hyvin ettei mikään maailman tavaramäärä riitä tyydyttämään kysyntää. Kansalla on rahaa taskut ja laukut täynnä. Stockmann'in oli aivan pakko lopettaa liikkeet jä myydä kiinteistöt..kun kaikki vietiin suorastaan käsistä. Mikään ei riittänyt. Täällä lännessä ei käsitetä miten hienoon kuntoon Putin on saanut nostettua Venäjän talouden. Uskomatonta kehitystä..
Hahah. Heitit läskiksi. Noh, ihan miten vaan. Mitå kirjoitin on tosi.

Se mitä minä kirjoitin on myös totta...
Etkö usko sitäkään että tavarat vietiin "suoraan käsistä"?.. Kyllä aika paljon vietiin. Eikä pelkästään tavaraa vaan rahaakin.

Kaiken lisäksi Putin allekirjoitti viime viikolla tämän lain jolla hieman rajoitetaan nettiliikennettä.. Venäjällä ei enää haluta että länsimaiden kansalaiset saisivat tietää ja nähdä kuinka Venäjällä kansalaisten vaurastuminen on lähtenyt rakettimaiseen kasvuun. Putin on kulttuurin ja runojen ystäviä: "Kel' onni on, se onnen kätkeköön".

Kertokaa lisää esimerkkejä Venäjän upeasta kehityksestä..
 
Se mitä minä kirjoitin on myös totta...
Etkö usko sitäkään että tavarat vietiin "suoraan käsistä"?.. Kyllä aika paljon vietiin. Eikä pelkästään tavaraa vaan rahaakin.

Kaiken lisäksi Putin allekirjoitti viime viikolla tämän lain jolla hieman rajoitetaan nettiliikennettä.. Venäjällä ei enää haluta että länsimaiden kansalaiset saisivat tietää ja nähdä kuinka Venäjällä kansalaisten vaurastuminen on lähtenyt rakettimaiseen kasvuun. Putin on kulttuurin ja runojen ystäviä: "Kel' onni on, se onnen kätkeköön".

Kertokaa lisää esimerkkejä Venäjän upeasta kehityksestä..
Stockmann on yks kärpäsen paska Isossa kuvassa.
Tottakai nyt kaikki tietää millä tolalla asiat Ryssässä ovat. Tästä huolimatta kuitekin isot jenkkiketjut jatkavat laajentumista siellä. Asia oli minulle uusi, koska oletin amerikkalaisten ketjujen lähinnä vähentävän liikepaikkojaan siellä.
 
Yritys Hennypenny

Paljon siellä Moskovassa kuulemma on länkkäreiden myyntimiehiä. Amerikkalaisia, kanadalaisia, sakuja, ruotsalaisia, hollantilaisia, ranskalaisia. Ja sikäläisillä messuilla on edustettuna jatkuvasti länkkäreiden myyntitoimistot ihan niinkuin ennenkin. Erilaisia suunnittelutoimistoja on kuulemma tullut vain lisää koko ajan.

Voidaanhan me tällä palstalla molo suorana kuvitella, että Venäjän elämä pysähtyi Krimin valtaukseen. Ja että länkkärit absoluuttisesti pesivät kätensä koko showsta. Ei taida vaan vastata todellisuutta edes huonosti.

Luuletteko, että Venäjän elintarviketuotannon volyymin kasvu tapahtui iha omin avuin? Tai tekstiiliteollisuuden? Tai että öljy-kaasutuotanto pyörii vain Iivanin varassa? Pah. Saahan sitä luulla.

Jos -tiedot- Venäjästä ovat rajattomasti ihaillun Arja Paanasen kuukausiraportin varassa, niin väitän, että hiukan köykäiseksi jää.

Toistan: länkkärit ovat aivan läsnä Venäjällä. Pakotteet osuvat varmasti johonkin, mutta mitään mullistavaa ne eivät ole aiheuttaneet. Eikä niiden ole tarkoituskaan, näköjään.
 
Tästä huolimatta kuitekin isot jenkkiketjut jatkavat laajentumista siellä. Asia oli minulle uusi, koska oletin amerikkalaisten ketjujen lähinnä vähentävän liikepaikkojaan siellä.

Lue viestini. Minä nojaan viestissäni niiden ihmisten kertomaan, jotka työnsä puolesta värkkäävät Moskovassa vähän väliä. En usko kovinkaan paljon il hs is - linjan toivotaan toivotaan uutisointiin.
 
Venäjä, Afrikka, Aasia ovat nyt ne markkinat joista Usan mammutit hakee kasvua. Meinaan McDonalds BK sekä KFC. Usassa käy näillä kova kato, kun ihmiset alkaneet miettiä mitä suuhunsa laittavat. Samaten ostoskeskukset eivät jatka näiden vuokrasopimuksia imago syistä.
Kehitysmaissa taas ihannoidaan amerikkalaista kulttuuria kuten myös varmasti Moskovassa.
 
Venäjä, Afrikka, Aasia ovat nyt ne markkinat joista Usan mammutit hakee kasvua. Meinaan McDonalds BK sekä KFC. Usassa käy näillä kova kato, kun ihmiset alkaneet miettiä mitä suuhunsa laittavat. Samaten ostoskeskukset eivät jatka näiden vuokrasopimuksia imago syistä.
Kehitysmaissa taas ihannoidaan amerikkalaista kulttuuria kuten myös varmasti Moskovassa.

No ketkä siellä mäkkärissä käy lounasajan ulkopuolella Suomessa? No mamut tietenkin ja sitten se 500 vuotta suomessa menestynyt kansallinen vähemmistö.

Yhdysvalloissa ihan sama ilmiö, että mäkkärissä istuu, se nuori vihainen vähemmistömies Tommy Slumfigerit päällä ja onhan sitä sentään ostettu 50 sentin Spermshake tms.tuote joten asiakkaita ollaan. Alkuperäisestä perheravintola konseptista ollaan todella kaukana.
 
No ketkä siellä mäkkärissä käy lounasajan ulkopuolella Suomessa? No mamut tietenkin ja sitten se 500 vuotta suomessa menestynyt kansallinen vähemmistö.

Yhdysvalloissa ihan sama ilmiö, että mäkkärissä istuu, se nuori vihainen vähemmistömies Tommy Slumfigerit päällä ja onhan sitä sentään ostettu 50 sentin Spermshake tms.tuote joten asiakkaita ollaan. Alkuperäisestä perheravintola konseptista ollaan todella kaukana.
Kyllä Suomen mäkkäreissä käy laidasta laitaan ihmisiä. Ketju myy tällä hetkellä enemmän kuin 5 vuotta sitten, vaikka liikepaikkoja on toistakymmentä vähemmän. Yrittäjistä joka toinen Suomessa miljonääri. Tekevät jäätävän kovaa tulosta.
 
Kyllä Suomen mäkkäreissä käy laidasta laitaan ihmisiä.

Mamuhelvettejähän noi nykyään on pääkaupunkiseudulla ja mitä olen suuremmissa kaupungeissa käynyt Suomessa ja ulkomailla, niin tilanne on samantapainen.


 
Mamuhelvettejähän noi nykyään on pääkaupunkiseudulla ja mitä olen suuremmissa kaupungeissa käynyt Suomessa ja ulkomailla, niin tilanne on samantapainen.

Juu pitää toki paikkaansa. Olin itse nuorena joitakin vuosia ketjussa töissä. Toki paljon niistä ajoista muuttunut.
Mamujen suureen määrän 2 syytä. Matala hintataso sekä kanat ovat halal vaikka ketju kiistää tämän.
 
Juu pitää toki paikkaansa. Olin itse nuorena joitakin vuosia ketjussa töissä. Toki paljon niistä ajoista muuttunut.
Mamujen suureen määrän 2 syytä. Matala hintataso sekä kanat ovat halal vaikka ketju kiistää tämän.

Sehän on kapitalistille ihan sama mistä massi revitään. Ongelmana vaan on se, että kaikenlainen hohto on klassisesta pikaruuasta kadonnut. Perheiden tilalle on tullut mamut. Ylipäätänsä kauppakeskukset pyrkivät välttämään sellaisia yrityksiä jotka tuottavat ongelmia tai kolhuja imagoon. Mäkkäri ei oikein enää sovi keskiluokkaisten perheiden asioimisympäristöön.

Tupakkateollisuushan alkoi panostamaan kehitysmaihin oikein todenteolla 80-luvulla vaikka katteet oli pienet. Länsimaissa markkinat pienenivät ja yhtiöitä haastettiin oikeuteen jatkuvalla syötöllä. Sen sijaan kehitysmaissa oli miljardeja potentiaalisia asiakkaita, joille voitiin vielä myydä tupakointia hohdokkaana, emansipoituneena ja länsimaisena tapana.

030303-2.jpg
 
Sehän on kapitalistille ihan sama mistä massi revitään. Ongelmana vaan on se, että kaikenlainen hohto on klassisesta pikaruuasta kadonnut. Perheiden tilalle on tullut mamut. Ylipäätänsä kauppakeskukset pyrkivät välttämään sellaisia yrityksiä jotka tuottavat ongelmia tai kolhuja imagoon. Mäkkäri ei oikein enää sovi keskiluokkaisten perheiden asioimisympäristöön.

Tupakkateollisuushan alkoi panostamaan kehitysmaihin oikein todenteolla 80-luvulla vaikka katteet oli pienet. Länsimaissa markkinat pienenivät ja yhtiöitä haastettiin oikeuteen jatkuvalla syötöllä. Sen sijaan kehitysmaissa oli miljardeja potentiaalisia asiakkaita, joille voitiin vielä myydä tupakointia hohdokkaana, emansipoituneena ja länsimaisena tapana.

030303-2.jpg
Fastfood ketjujen tilalle rynnistää Fast casual tyyppiset ketjut Usassa.
Esimerkkinä mielenkiintoinen

Siirrytään aiheen kanssa iltavapaisiin pois täält Ukrainasta
 
Back
Top