Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Itse olen niin pessimisti, jos suomella olisi 20 kpl A-10, niin pitäisin ihmeenä jos 3kk taistelun jälkeen niistä olisi 5kpl ehjänä.
Mietipäs nyt vähän perusteellisemmin mitä se kone voi tehdä jos se tulee matalalla (100 m?). Miten se lentäjä havaitsee ne maalit? Miten se pystyy vaikuttamaan niihin? Tätä kannattaa tietysti pohtia erilaisissa maastoissa (kotoinen metsä/lähi-idän aavikko). Ja sitten kun olet pohtinut sitä lentäjän kantilta niin pohdi vielä IT-näkökulmasta.
No mietin.... Suomessa, jossa etelässä tietääkseni esim. suuriakin peltoaukeita ja tieuria, Suomalaisilla ja koneen lentäjällä tarkat koordinaatit viholliskolonnista tiedustelijoiden viestittämänä.
A-10 koneessa on tykki asennettu hieman viistoon alaspäin koneen runkoon nähden...
Eihän tuota konetta joka paikkaan kannattaisi lähettää, mutta joitain makeita kohteita varmasti olisi.
Lisäyksenä, että tuon A-10:n tykin kantama on maximmissaan jopa 3.6 km.
Ja mitä niillä olis saatu aikaan 3kk aikana, muuta kuin 15 koneen tappiot? A-10 koneita vai jotain muita suorituskykyjä samalla rahalla?
No luultavasti A-10:n hankintaa harkitaan vain jos Boeing tarjoaa näitä hävittäjähankinnan kylkiäisinä ja ollaan päädytty näiden koneeseen muutenkin.
Itse olen niin pessimisti, jos suomella olisi 20 kpl A-10, niin pitäisin ihmeenä jos 3kk taistelun jälkeen niistä olisi 5kpl ehjänä.
Näinpä. Ei siinä, ihan hieno konehan tuo A-10 on, tosin olisi täysin järjetön hankinta PV:lle. Seuraavaksi joku voisi pykätä triidin pystyyn Suomen lentotukialushankinnasta.Väki elää täällä A-10 ketjussa kyllä melkein omassa fantasiassa noiden koneiden suhteen.
Väki elää täällä A-10 ketjussa kyllä melkein omassa fantasiassa noiden koneiden suhteen.