Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
1/3:lla siitä etäisyydestä jolla saa lukituksen F-22:een.Miten AMRAAM ( tai vastaava ) saa lukituksen kohteeseen jonka RCS on 1/3 F-22 RCS:stä ?
Lisänä voin mainita, että ainakin pari hyvin tuntemaani ADF:n kaveria ovat täysin vittuuntuneet Carl Koppiin. Eli ei ole virallisessa suosiossa...jostain syystä.
Active radar proximity fuse eli tutkaan perustuva lähisytytin. Mutta se on silloin jo kymmenien metrien asia ennekuin se aktivoituu.
Vieläkö siinä on tutkasytytin? Nykyään ilmataisteluohjukset ovat kai siirtyneet pääosin lasersytyttimeen.
Vieläkö siinä on tutkasytytin? Nykyään ilmataisteluohjukset ovat kai siirtyneet pääosin lasersytyttimeen.
1/3:lla siitä etäisyydestä jolla saa lukituksen F-22:een.
Eli SU-27 pilotille jää 11 sekkaa aikaa toimia jos koneet kohtaa 2 x 1500 km/t nopeudella toisensa. Tosin mitään saumaa ei ole reagoida pilotilla jos SU-27 ei keilaa ollenkaan vihollista päätutkallaan. Eli jos G1 pääsee takaa tai alta piikille.
Mutta varoitus voi tulla AWACS ja/tai maatutkalta.
1/3:lla siitä etäisyydestä jolla saa lukituksen F-22:een.
KylläOhjuslaukauksestako?
RWR:llä ! Mutta jos ei huomaa lainkaan vihollista niin tykillä voi pudottaa SU27skoja takasektorista.En muista mistä aikaisemmin puhuitte, mutta miten SU-27 pilotti tietää toimia? Amraam laukaisun ei tarvitse antaa varoitusta ja kohtituleva ohjus ei näy sekään hyvin tutkassa.
RWR:llä ! Mutta jos ei huomaa lainkaan vihollista niin tykillä voi pudottaa SU27skoja takasektorista.
Käsittääkseni nuo F-22:n ja F-35:n tutkat ovat hankala RWR:n havaita, joten maali ei välttämättä edes tiedä koneesta ennen kuin maalin oma tutka tulee kylliksi lähelle. Ja vaikka RWR havaitsisi tutkan, niin se ei silti varoita ohjuslaukauksesta tai näin olettaisin, että Amraam ei vaadi tutkan lukittamista maaliin.
Mielenkiintoisia mielipiteitä. Kiitos linkeistä!Niin toki jos lähteitä ei saa käyttää niin se on mahdotonta...alle 10% ilmoittaa Carlo Copp; http://www.ausairpower.net/amraam.html
Ongelma on tiedostettu; http://xbradtc.com/tag/aim-120-amraam/
Carlo Coppin väitetään manipuloineen tuloksia ( ilmeisesti onkin ); http://www.defencetalk.com/forums/air-force-aviation/aim-120-amraam-pk-12615/
Lyhentelin vähän tuota kattavaa lainaustasi jos ei haittaa?Niinpä, jos niissä on AESA-tutkat ym. Kaiken järjen mukaan heti kohta poistoon meneviin koneisiin sitä ei kuitenkaan asenneta. Voi tietysti ollakin, mistäs minä tiedän. Löysin kuitenkin erään uutisen viime kuulta.
Mikäli tuo pitää paikkansa, voimme unohtaa saman tien koko asian, mutta kommentoin silti viestisi läpikotaisin.
Vastaa uhkiin sinne vuoden 2030 tienoille. Edelleen toistan teesini, mitä järkeä on ostaa kallista kalustoa käyttöön vajaaksi 15 vuodeksi? Suosittelisin sinua tutustumaan Romanian hävittäjähankintaan, se avannee silmäsi kulujen suhteen. Alla oleva on ote Defence Industry Dailyn uutisesta.
12 käytettyä F-16 A/B konetta maksaa Romanialle 50 miljoonaa euroa kappale (ilmeisesti hinnoissa on mukana myös aseita ja muuta rompetta, mutta mekin tarvitsisimme ne ainakin suunnilleen mikäli hankkisimme "uusia" koneita), ja Yhdysvaltojen tarjous vastaavista koneista ei nähtävästi ollut erityisen edullinen sekään. Miksi Yhdysvallat myisi rikkaalle ei-liittolaiselleen käytettyjä koneita halvemmalla kuin köyhälle liittolaiselleen?
Romanialle tarjottiin myös käytettyjä Eurofightereita, jotka hankkisin (päivitettyjä tai päivittämättömiä) Eagleja mieluummin, jos nuo "Eurotappelijat" kykenevät tutkahakuisten ilmataisteluohjusten ampumiseen ja ovat varustettu kypärätähtäimillä ja mahdollisuudella ampua Sidewindereitä (ASRAAM voisi kelvata myös, mutta niitä pitäisi ostaa erikseen.). Kuriositeettina mainittakoon, että Ruotsi tarjosi 24 uutta C/D Gripeniä tuolla samalla yhden miljardin euron hinnalla.
Toivottavasti vakuutti!