Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vieraiden maiden lannoittaminen DU-ammuksilla se vasta mielenkiintoista onkin pitkällä tähtäimellä.Jenkit nyt muutenkin vähät välittää laillisuus näkökulmista. Vertaa esim 9mm reikäpääpatruunan käyttöön otto sodissa yms. Ei vain lainvalvontatehtävissä.
juurikin päinvastoin. Lintu, hirvi, peura tai muu syötäväksi tarkoitettu riista "tiputetaan" sellaisella luodilla ja/tai kaliiberilla jonka nopeus joka ei riko tai "räjäytä" osumakohteen kudosta...
Vihollinen voidaan siis räjäyttää tuolla 5,56 *45 patruunalla?
Varmaan tarkoitat Lada vs Fiat nykyään. Kuten kaikkiin italo vehkeisiin, myös fiatiin pitää olla paljon vara-osia ja karkkia, että unhtaisi että se on vain fiat. Toisin kuin lada, jota ei tarvii peitellä, koska se toimii.Ei mulla muuta, kuin ... : Lada vs. Dodge
Suomalainen. Kapteeni Mäkinen oli muistaakseni kyseessä. Israelin tykistöisku osui sekä YK-asemaan että asemaan josta hizbollah (YK:n alueelta ampui raketteja Israeliin.
Iskussa kuoli muistaakseni myös Sardukarin mainitsema kanadalainen YK-sotilas.
Sanotaanko näin että meriselvitys ontui, mutta kohde oli tarkoituksenmukainen. hizbollah teki pitkään iskuja YK:n valvomalta alueelta ja YK ei valitettavasti saanut mitään aikaiseksi. (en syytä YK:ta yhtään mistään) Terrorismin vastainen sota osuu myös välillä sivullisiin.
Kaikki mikä tulee idästä on paskaa .... paitsi kusi.
Piti oikeen miettiä mitä "hyvää" idästä on suomeen tullut...? Pähkäiltyäni hetken tuli mieleen hirvikärpäset mutta sen alkuperä ei ole selvinnyt..... ja sitten tuli mieleen supikoira jota nyt suomessa jahdataan tosissaan (ei hyvä juttu) sekä nämä positiiviset jutut jotka tulivat mieleeni => vodka, kaviaari, blinit, borssikeitto sekä "krasivaja dievuskat" (miten se nyt oikeen kirjoitetaankaan)
Tämä on nyt tälle "teidän porukalle"
Toisin kuin lada, jota ei tarvii peitellä, koska se toimii.
Ja liittyy aiheeseen mitenkä? Tämä on nyt tälle "teidän porukalle" viimeinen varoitus, seuraavasta OT ym. härväyksestä alkaa tipahtelemaan banaania. Comprende?
Muitakin virityksiä tuolla Magpulin perällä löytyy, tässä kuvia:
Haavakanavista minulle on päässyt kertymään varsin hyvää kenttäkokemusta 35 vuotta kestäneen metsästysharrastuksen aikana.
Olen nähnyt .223 Remingtonilla (tuosta 5,56 *45 on kehitetty) piloille räjäytettyjä teeriä. Metsoja, jotka ovat kokovaipalla ilman luuosumaa lähteneet hyvän osuman jälkeen lentoon, ammuttuna tuolla .223 Remingtonilla. Olen nähnyt myös .300 win mag:llä piloille räjäytetyn hirvenlavan.
Lukuisia (satoja) erilaisilla luodeilla/kalibereilla ja erilaisista suunnista ammuttuja haavakanavia, miten luoti käyttäytyi, miten nopeasti eläin kuoli.
Yhteenvetona voin todeta: Viispikkuseiskat on lintupyssyjä, isompaa eläintä tai ihmistä ammutaan järeämmällä vehkeellä.
Haluttessa sotilaskäytössä poistaa vastustaja pelistä yhdellä laukauksella, varmuudella, ottaisin jonkun muun kuin 5,56 * 45 väljyydellä olevan aseen.
Tämä on vain minun mielipiteeni, jolla kaltaisesi fiksu kaveri pyyhkii p.rs..nsä. Edes siihen se kelvannee.
Ei mulla muuta, kuin ... : Lada vs. Dodge
Ja kun Suomi siirtyy Ameriikan Dodgeen:
En tiedä että olenko lopun viimein havaitsevinani tässä caliberi-keskutelussa jonkinlaista jakolinjaa: Nimittäin hernepyssystä pitävät ovat ampumaurheilijoita jotka reittää pahvia. Miehekkäästä jytkystä pitävät ovat sitten metsästäjiä jota tekevät oikeaa tappotyötä, ja ampuvat enintään 50 laukausta vuoteen. [kuka provosoituu, kuka ei. Elämä on jokatapauksessa ihanaa ja monikulttuurista ]