Hyvältä vaikuttaa muuten, mutta mielestäni 1-6x ei riitä kunnolla 600 metriin asti.
Itse olen omissa vehkeissä todennut, että 1-6 riittää hyvin vielä 300 metriin, mutta sen jälkeen vähänkään maastoutuneen maalin havaitseminen ja tunnistaminen menee kohtuuttoman vaikeaksi. Siksi oli toiveissa, että olisi ollut edes 1-8x, jolloin kerroin olisi ollut paremmin 7,62 Nato kaliberin ja Sakon laatua hyödyntävä. 1-6x putkella mielestäni aseen ja patruunan koko kapasiteetti ei ole kokonaan hyödynnettävissä.
Mikä on ballistinen ristikko? DMR-kivääreissä suosin itse sellaisia tähtäimiä, joissa on omat tähtäyspisteet eri matkoille 200+ metristä eteenpäin. Silloin aseen/tähtäimen käyttö ei vaadi niin suurta osaamista.
Joku pelle on kirjoittanut, että m23 kiväärien käyttöönotossa ensimmäinen vuosi menee henkilökuntaa kouluttaessa ja vasta sen jälkeen voidaan alkaa kouluttamaan varusmiehiä. Ei noi mitään rakettitiedettä ole. Minä voin taas tulla maksua vastaan antamaan kantahenkilökunnalle AR10, 7,62 Nato, DMR ja kiikaritähtäimien tyyppikoulutuksen ja vaikka kouluttajakoulutuksenkin. Verkko-opintoja 4 tuntia, asekäpistely 2 tuntia, ammunta 2 tuntia (ja DMR kiväärin taktinen käyttö taistelussa 4 tuntia verkossa). Noilla tieto- ja taitokoulutuksilla pystyy kantahenkilöt aloittamaan varushenkilöiden koulutuken aseelle. Miten kukaan voi kuvitella, että siihen menee vuosi???