Uutisia Venäjältä

Kiinan armeija mukana voitonpäivän paraatissa?

Niin - tragikoomista, että Kiina oli samassa joukkueessa jossa oli myös mm Venäjä, Britannia, Ranska ja USA. Ja vastapuolella sellaisia suurvaltoja kuin Natsi-Saksa, Japani, Italia ja Suomi.

Niin - tragikoomista, että Kiina oli samassa joukkueessa jossa oli myös mm Venäjä, Britannia, Ranska ja USA. Ja vastapuolella sellaisia suurvaltoja kuin Natsi-Saksa, Japani, Italia ja Suomi.
Natsi-Saksan osallistuminen jäi kolmannen valtakunnan hävitessä, mutta kumppanuudesta on varhaisempaa näyttöä, kun Saksa ja Neuvostoliitto olivat vielä liittolaisia, mikä olikin ihan merkittävä syy toiseen maailmansotaan, minkä puolalaiset oikein hyvin muistavat. Samoin baltit ja suomalaiset.

Siitä onkin ollut mielenkiintoisia seurauksia, kun Saksa ja Venäjä ovat löytäneet yhteisiä intressejä.

Kiinan armeija mukana voitonpäivän paraatissa?

olipas sekava video. Kyrillisiä kirjaimia rakennukseessa ja autoissa. Mutta pirusti ovat löytäneet "moskovaan" kiinalaisia turisteja.

Edelleen mua ihmetyttää ja tietyllä tavalla vituttaa. Saksa antautui 8.5. Se ei kelvannut ryssille, koska stalin ei ollut paikalla.
No päävitunperkele paikalle ja uusi allekirjoitus 9.5. Nyt ryssät juhlii, että maailmansota loppui 9.5.
Onko koko kansa niin vitun tyhmiä?
Ehkä itse on vaan niin tyhmä, että ei ymmärrä.

Edelleen mua ihmetyttää ja tietyllä tavalla vituttaa. Saksa antautui 8.5. Se ei kelvannut ryssille, koska stalin ei ollut paikalla.
No päävitunperkele paikalle ja uusi allekirjoitus 9.5. Nyt ryssät juhlii, että maailmansota loppui 9.5.
Onko koko kansa niin vitun tyhmiä?
Ehkä itse on vaan niin tyhmä, että ei ymmärrä.
Niin saksa antautui virallisesti klo 23.01 8.5 mutta aikavyöhykkeistä johtuen venäjällä oli jo 9.5 joten sillä 9.5. ei siinä sen kummempaa.

Olisikohan jonkinlaista hermostuneisuutta havaittavissa, kun tällaisia manööverejä tehdään jos milläkin syillä🤣👍

Pietarissa komennettiin asevoimat kaduille – Koko kaupunki suljettiin

"Pietarissa komennettiin asevoimat kaduille – Koko kaupunki suljettiin
Pietarin sisääntuloteillä tarkastettiin raskaan sotilaskaluston turvin tuhansia ajoneuvoja.

Venäjän poliisi suoritti asevoimien ja kansalliskaartin tukemana jättiratsian Pietarissa 29.4. Asiasta kertoi Pietarin seudun paikallismedia Rosbalt.

Viranomaiset asettivat yhteensä 25 tarkastuspistettä kaikkien kaupungin sisään- ja ulosmenoteiden varsille.

Ratsiaan osallistui yli 200 poliisia, 50 kansalliskaarti Rosgvardijan työntekijää sekä raskasta sotilaskalustoa, kuten panssaroituja miehistönkuljetusvaunuja sekä konekivääreillä varustettuja lava-autoja.

Viranomaiset tarkastivat yli viisituhatta ajoneuvoa sekä 6 500 henkilöä, joista lähes 1 300 oli ulkomaalaisia. Ratsiassa paljastui 380 hallinnollista rikkomusta, joista noin 200 liittyi liikennesääntöihin ja 142 maahanmuuttolainsäädäntöön.

Lisäksi poliisi käynnisti viisi rikostutkintaa väärennettyjen asiakirjojen käytöstä sekä yhden epäillystä huumausainerikoksesta.

Venäjän sisäministeriön mukaan samanlaisia suuria tarkastuksia on tarkoitus jatkaa säännöllisesti."

Mikael Shepelenko IL
3.5.2025 klo 17.45

Tykkään provosoida. Tiedätte että suomalaiset on esitetty venäjällä viime aikoina negatiivisessa sävyssä, syystäkin!. Onko viesti mennyt läpi täysin..?
Joku sentään sielläkin tuntee arvot jotka kuihtuvat vasta kun aurinko sammuu. Sibeliuksen Valse Triste on sellainen. Moskovan konservatorion versio tästä. Ihan hyvä joskin olisin toivonut pientä rytmin muutosta. Esitys viime vuoden lopulta. P.S. en ole patruunoiden jälleenlataaja, minä tosiaan arvioin asioita tästä näkökulmasta. Enkä odota kommentteja.

Tykkään provosoida. Tiedätte että suomalaiset on esitetty venäjällä viime aikoina negatiivisessa sävyssä, syystäkin!. Onko viesti mennyt läpi täysin..?
Joku sentään sielläkin tuntee arvot jotka kuihtuvat vasta kun aurinko sammuu. Sibeliuksen Valse Triste on sellainen. Moskovan konservatorion versio tästä. Ihan hyvä joskin olisin toivonut pientä rytmin muutosta. Esitys viime vuoden lopulta. P.S. en ole patruunoiden jälleenlataaja, minä tosiaan arvioin asioita tästä näkökulmasta. Enkä odota kommentteja.

en ole nyt ihan varma ymmärsinkö oikein. Siis joku venäläinen orkesteri soitti jotakin suomalaista kappaletako ? Eikö noitten kannasttas opetella joutsen lampea. En tosin tunne näitä konsertti musiiikin juttuja.Ymmärrän kyllä klassisen musiikin mutta kun nyky orkesterit soittaa lähes kaikkea. Niin en ole tajunnut onko tassä joku pointi jousi soittimilla tehdystä cover kappaleista vai mistä.

Back