Väestöpolitiikka

Kyllä selvitään. Sitä varten on piikkilankaa. Huomasitko muuten miten meille puhuttiin paskaa kun vielä alkuvuodesta sanottiin, viranomaisten suusta, että "rajojen sulkeminen olisi sula mahdottomuus".

Oliko se? Suljettiinko rajat? Kehiteltiinkö jopa raja Uudenmaan maakunnan ja muun Suomen välille?

Joten täyttä paskaa etteikö rajoja kyetä sulkemaan ja valvomaan. Kyllä ne menevät kiinni. Joko suosiolla tai asioista vastaavat - sekä viranomaistahot että poliitikot - pakotetaan laittamaan rajat kiinni. Tarvittaessa, jos on pakko, niin sitten vaikka erotaan EU:sta. Kyllä sen faktan, että typerän poliitikan ja toimimattomuuden seuraus, voi olla EU-ero, niin sen pitäisi laittaa ajattelemaan?

Bryssel alkaa näyttää ikäviä ennusmerkkejä. Oli niin pahaenteinen puhe tällä Leyenillä. Nähtävästi alkavat luoda "mekanismeja" joilla , mahdollisesti myös laiton, maahantulijatulva saadaan jaeltua myös sinne jotka eivät sitä EU-alueelle päästäneet - tai käydään jopa hakemassa väkeä Afrikan ja Aasian puolella.

Hidas vähillen tapahtuva sotkeminen. Se on todennäköisin tulema. Tämä maanosa sotketaan seuraavien 50 vuoden kuluessa. Paskotaan pilalle. Joten onko ihme jos Iso-Britannia lähti omille teilleen?

Ovat nämä mielenkiintoisia aikoja. EU-jäsenyyden puolesta äänestin mutta tällä menolla minustakin tulee vielä kehittymään EU:n vastustaja. Mutta en minä tätä aloittanut...

Jotenkin minusta tuntuu, että valtaosa tavan kanssa kansalaisista ei kaipaa visioimaasi "sotkematonta" piikkilangalla eristettyä Suomea. Kuulostaa lähinnä pohjois-korealta minun korvaani. Kuinkas hyvin se heidän "sotkematon" kansa on menestynyt?
 
Jotenkin minusta tuntuu, että valtaosa tavan kanssa kansalaisista ei kaipaa visioimaasi "sotkematonta" piikkilangalla eristettyä Suomea. Kuulostaa lähinnä pohjois-korealta minun korvaani. Kuinkas hyvin se heidän "sotkematon" kansa on menestynyt?
Aika heikko vertailukohta. Pohjois-Korean rajavalvonnan merkittävin ominaispiirre on, ettei se päästä omia kansalaisiaan vapaasti pois maasta. Turistiksihan Pohjois-Koreaan pääsee (tai pääsisi, ellei olisi nyt koronaepidemiaa).

Mitä tavallisten valtioiden kontekstiin tulee, niin rajavalvonta yleensä pyrkii valvomaan luvatonta maahantuloa. Käytännössä kaikki nykyisin menestyneet valtiot ovat nousseet kukoistukseensa aikana, jolloin luvaton maahanmuutto on pyritty estämään. No borders -tyyppinen hihhuilointi ja turvapaikanhakuprosessin väärinkäyttö elintasoa tavoittelevaan maahanmuuttoon on noussut pinnalle kohtalaisen hiljattain, pitkälti tämän vuosituhannen puolella. Esim. Bill Clinton esitti vielä 1990-luvulla samantapaisia puheita USA:n etelärajan valvonnasta kuin Trump omissa vaalikampanjoissaan.
 
Pitkä lista, josta en löytänyt väestöpoliittisia tavoitteita.

KEY NEW INITIATIVES FOR 2021 A European Green Deal • Legislative proposal on revision of the EU emission trading system (ETS) • Legislative proposal on the Carbon Border Adjustment Mechanism Fit for 55 Package (Climate and energy) • Effort-Sharing Regulation • Revision of the Renewable Energy Directive, the Energy Efficiency Directive and the Directive on Energy Performance of Buildings • Revision of the Regulation on Greenhouse Gas Emissions and Removals from Land Use, Land Use Change and Forestry • Legislative proposal to address methane emissions in the energy sector, revision of the regulatory framework for competitive decarbonised gas markets and revision of the Energy Taxation Directive • Revision of the Directive on Intelligent Transport Systems and the Directive on Deployment of Alternative Fuels Infrastructure • Revision of the Regulation setting CO2 emission performance standards for cars and light commercial vehicles and legislative proposal on development of post-Euro6/VI emission standards for cars, vans, lorries and buses • Legislative proposal for a sustainable product policy initiative A Europe fit for the digital age • Communication on Europe’s Digital Decade: 2030 Digital Targets • Legislative proposal for a Data Act • Legislative proposal for a digital levy • Legislative proposal for a trusted and secure European e-ID • Initiative on improving the working conditions of platform workers • Communication on updating the new industrial strategy for Europe • Review of the competition policy • Legislative proposal on levelling the playing field for foreign subsidies • Action plan on synergies between civil, defence and space industries STATE OF THE UNION 2020 LETTER OF INTENT 5 An economy that works for people • Legislative proposal on an investment protection and facilitation framework • Revision of the prudential rules for insurance and reinsurance companies (Solvency II) • Revision of the Markets in Financial Instruments Directive and Regulation • Legislative proposal on sustainable corporate governance • Establishment of an EU Green Bond Standard • Proposal for a legislative package on anti-money laundering • Action Plan on the European Pillar of Social Rights, European Child Guarantee, New Occupational Safety and Health Strategy, Action Plan for the Social Economy • Towards the future Generalised Scheme of Preferences legal framework granting trade advantages to developing countries • Instrument to deter and counteract coercive actions by third countries A stronger Europe in the world • Joint communication on strengthening the EU’s contribution to rules-based multilateralism • Joint communication on the Arctic and northern dimension policy • Joint communication on a renewed partnership with the Southern Neighbourhood • Joint communication on a strategic approach to support the disarmament, demobilisation and reintegration of ex-combatants Promoting our European way of life • Legislative proposal to establish a new European Biomedical Research and Development Agency • Legislative proposal to extend the mandate of the European Medicines Agency • Legislative proposal to extend the mandate of the European Centre for Disease Prevention and Control • Legislative proposal on European health data space • Follow up initiatives under the New Pact on Migration and Asylum • Strategy on the future of Schengen • Communications on an EU agenda to tackle organised crime and on counter-terrorism STATE OF THE UNION 2020 LETTER OF INTENT 6 A new push for European democracy • Strategy on the rights of the child • Legislative proposal to prevent and combat specific forms of gender-based violence • Proposals to extend the list of EU crimes to all forms of hate crime and hate speech • Legislative proposal on the digitalisation of cross-border judicial cooperation • Revision of the Regulation on the Statute and Funding of the European Political Parties and European Political Foundations • Communication on a long-term vision for rural areas.

Tarkkasilmäisimmät voivat löytää listasta a) Action plan on synergies between civil, defence and space industries ja b) Proposals to extend the list of EU crimes to all forms of hate crime and hate speech (nyt imaamit moskeijoissaan joutuvat pitämään kielensä kurissa).
Kohtaloni on siis olla marttyyri.
 
Mitä nopeammin ja suuremmaksi pakolaisten määrä kasvaa kriisissä sitä kauemmaksi vaikutukset tuntuvat. Kun lähimpien maiden kyky ottaa vastaan pakolaisia tulee täyteen niin he jatkavat matkaa seuraavaan maahan ja niin edelleen.

Ei sille 2015 tilanteelle voinut kukaan länsimaa juuri mitään. Se mikä minua mietityttää on, miten täällä Euroopassa selvitään jos ja kun ilmastopakolaiset lähtevät liikkeelle tulevina vuosikymmeninä. Siinä kyllä korjaantuu väestörakenne, mutta muita haasteita kyllä tulee roppakaupalla.

2015 tilanteelle ei voitu mitään, koska sille ei haluttu (orjatyövoima) eikä kyetty henkisesti (ulkomaalainen on saman arvoinen kuin kotimaalainen joidenkin mielestä) tekemään mitään.

Tästä ei mielestäni kannata vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä, miten asiat menevät jatkossa. 1 miljoona tulijaa melkein kaatoi EU:n ja jaosta väännetään vieläkin. Kansallismieliset puolueet nousivat ja piti keksiä puhe trolleista jotta hallinto ei saisi syytä niskoilleen.

Jos tulijoita olisi 10 tai 50 miljoonaa...?? Siinä saa Jantunen ja Aro aika monta kirjaa Suomessakin kirjoittaa, että kansa uskoo syyn vaellukseen ja sen tuomiin ongelmiin löytyvän loputtomiin Kremlistä.
 
Ensi viikolla EU kertoo uusista maahanmuuttosäännöistä. Ilmeisesti laittomaan maahanpyrkimiseen on tarkoitus puuttua entistä vähemmän kun Dublinin sopimus jää pois. Joten jossain päin EU:ta maahanpäässeet on tarkoitus pakolla jakaa ympäri EU:ta. YK:n GCM-sopimushan pyrkii saamaan kaiken maahanmuuton samalle viivalle - eli esim. henkilön taloudellisen aseman parantaminen on yhtä hyvä syy kuin vaikka sotaa pakeneminen. Se sopimus on tehty kehitysmaiden etua ajatellen ja länsimaita vastaan. Kun tällaisissa asioissa maiden kansalaisten tahdolla ei ole mitään väliä vaan kaikki menee kansainvälisen sopimuksen pakottamana, lopputulos ei voi olla muuta kuin huono.

Näihin suurten maahanmuuttomäärien skenaarioihin on kyllä varauduttu etukäteen, kuten twiitin lopussa näkyvästä kuvasta voi lukea. EU käyttää kriisejä perusteluna erilaisten lakimuutosten läpiajamiselle.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin minusta tuntuu, että valtaosa tavan kanssa kansalaisista ei kaipaa visioimaasi "sotkematonta" piikkilangalla eristettyä Suomea. Kuulostaa lähinnä pohjois-korealta minun korvaani. Kuinkas hyvin se heidän "sotkematon" kansa on menestynyt?

Rauhan aikana piikkilanka on varastossa eikä sinua eristämässä. Se on kriisiä ja poikkeustilannetta varten. Esimerkiksi puolustusvoimien varastossa. Olenko minä puhunut että sitä pitäisi ruostuttaa rajoilla silloin kun sitä ei tarvita mitä HÄH?

P-Korea -kortti on hiukan kuin natsikortti. Olen sitten pohjois-korealainen natsi.

Miten se on niin vaikeaa ymmärtää että seuraavalla kerralla on tosi kyseessä.
 
Rauhan aikana piikkilanka on varastossa eikä sinua eristämässä. Se on kriisiä ja poikkeustilannetta varten. Esimerkiksi puolustusvoimien varastossa. Olenko minä puhunut että sitä pitäisi ruostuttaa rajoilla silloin kun sitä ei tarvita mitä HÄH?

P-Korea -kortti on hiukan kuin natsikortti. Olen sitten pohjois-korealainen natsi.

Miten se on niin vaikeaa ymmärtää että seuraavalla kerralla on tosi kyseessä.

Jos ilmaston muutoksen perusennuste toteutuu niin tulemme näkemään ihmiskunnan suurimman väestöliikkeen. Pahimmassa riskissä olevilla alueilla Aasiassa ja Afrikassa asuu muutama miljardi ihmistä. Ei se ole kriisi joka menee hetkessä ohi vaan kestänee sukupolvien ajan.

Suurin paine tulee kohdistumaan lähialueille, mutta kun katsoo kuinka vaikeaa jo nyt esimerkiksi Italialla on niin on selvää, ettei Suomen piikkilangalla aitaaminen tule auttamaan. Tänne tulee tulemaan valtavasti enemmän ilmastopakolaisia niin kauan kuin olemme osa Euroopan unionia. Joudumme tasaamaan taakkaa, sillä Välimeren maat eivät yksin selviä.

Yksi mahdollisuus on tietenkin, että EU hajoaa itsestään. Siinä tapauksessa kaikki on auki ja Suomen asema heikkenee automaattisesti paljon.

Tämän takia vertailun Pohjois-Koreaan. Jos me todella haluamme laittaa rajat ihan oikeasti kiinni, niin se tulee vaatimaan lähdön EU:sta olettaen ettei EU hajoa itsestään. Lisäksi joudumme sanomaan irti useita kv sopimuksia mitä olemme allekirjoittaneet. Ja mitään tukea Venäjän mahdollista aggressiota vastaan on turha toivoa enää sitten. Olemme aivan yksin sitten, kuten P-K tai muut itsensä politiikalla marginaaliin ajaneet maat.

Kun katsoo historiaa, niin hidas talouskasvu yhdistettynä suuriin väestöliikkeisiin on usein aiheuttanut sisäisiä jännitteitä maissa ja lopulta tilanne on purkautunut sotina. Meidän ainoa uhka tulee idästä ja yksittäiset pienet liittoutumattomat maat eivät ole saaneet olla kovin rauhassa Venäjän naapureina.

On helpompaa tunnustaa tosiasiat ja ruveta henkisesti sopeutumaan kun taistella tuulimyllyjä vastaan.
 
Jos ilmaston muutoksen perusennuste toteutuu niin tulemme näkemään ihmiskunnan suurimman väestöliikkeen. On helpompaa tunnustaa tosiasiat ja ruveta henkisesti sopeutumaan kun taistella tuulimyllyjä vastaan.
On kaksi eri asiaa alkaa sopeutumaan tilanteeseen (ympäristömuutokset) tai muutosten seurauksiin (väestöliike).
Varmaankin on niin että globali ympäristö muuttuu ja eri alueilla elämisen edellytykset heikkenevät entisestään. Sen joutuu hyväksymään.
Toisaalta rajaa sulkemalla ja valmistautumalla torjuntataisteluun koko Euroopan laajuudessa, on mahdollista säilyttää elämän edellytykset järjestäytyneessä yhteiskunnassa. Seurauksia vastaan taistelemalla onnistumme parhaiten osana EU:ta ja vaikuttamalla mekanismeihin sen sisällä. Irtautuminen EU:sta toisi Suomelle noita aikaisemin mainittuja muita riskejä, jotka saattaisivat tapahtua jo ennen väestöpainetta.
Ainoa järkevä tapa on siis pysyä EU:ssa ja vaikuttaa järjestelmän sisällä muutosten aikaan saamiseksi.
.
 
Tämän takia vertailun Pohjois-Koreaan. Jos me todella haluamme laittaa rajat ihan oikeasti kiinni, niin se tulee vaatimaan lähdön EU:sta olettaen ettei EU hajoa itsestään. Lisäksi joudumme sanomaan irti useita kv sopimuksia mitä olemme allekirjoittaneet.

Paskat sopimukset jos tänne lappaa 200000 ukkoa 10 vuodessa. Vain hölmöt pitävät kiinni sellaisista? Niissä tilanteissa joudutaan tietysti mittaamaan onko Bryssel pahempi kuin Moskova. Todennäköisesti ei ole. Mutta missä vedetään raja. Ensin paskotaan EU Brysselin toimesta, sotketaan siinä samalla Suomea 10-20 vuotta ja sen jälkeen pudotaan Venäjän syliin. Kun ollaan paskan politiikan johdosta rikki.
 
Paskat sopimukset jos tänne lappaa 200000 ukkoa 10 vuodessa. Vain hölmöt pitävät kiinni sellaisista? Niissä tilanteissa joudutaan tietysti mittaamaan onko Bryssel pahempi kuin Moskova. Todennäköisesti ei ole. Mutta missä vedetään raja. Ensin paskotaan EU Brysselin toimesta, sotketaan siinä samalla Suomea 10-20 vuotta ja sen jälkeen pudotaan Venäjän syliin. Kun ollaan paskan politiikan johdosta rikki.

No kun katsoo noita maahanmuuttajien lukuja niin jos ajatellaan EU alueelle 100m maahanmuuttajaa tasaisesti jaettua 450m nykyisen väestön suhteen niin se tekisi 1m Suomeen. Wikipedian mukaan Norjassa on joku 800k maahanmuuttajia ja Ruotsissa monin verroin enemmän. Suomessa on se 250k.

Eli tuollaisenkin aallon jälkeen Suomi muistuttaisi enemmän Norjaa kuin Ruotsia. Ei se ihan täysi katastrofi olisi jos jakaantuu pitkän ajan yli...
 
Ensi viikolla EU kertoo uusista maahanmuuttosäännöistä. Ilmeisesti laittomaan maahanpyrkimiseen on tarkoitus puuttua entistä vähemmän kun Dublinin sopimus jää pois. Joten jossain päin EU:ta maahanpäässeet on tarkoitus pakolla jakaa ympäri EU:ta. YK:n GCM-sopimushan pyrkii saamaan kaiken maahanmuuton samalle viivalle - eli esim. henkilön taloudellisen aseman parantaminen on yhtä hyvä syy kuin vaikka sotaa pakeneminen. Se sopimus on tehty kehitysmaiden etua ajatellen ja länsimaita vastaan. Kun tällaisissa asioissa maiden kansalaisten tahdolla ei ole mitään väliä vaan kaikki menee kansainvälisen sopimuksen pakottamana, lopputulos ei voi olla muuta kuin huono.

Näihin suurten maahanmuuttomäärien skenaarioihin on kyllä varauduttu etukäteen, kuten twiitin lopussa näkyvästä kuvasta voi lukea. EU käyttää kriisejä perusteluna erilaisten lakimuutosten läpiajamiselle.

Tuossa muistiossahan pohditaan (tuo on kolmas vaihtoehto) mitä tapahtuisi jos tapahtuisi jotain todella vakavaa eikä mistään toteutuvasta suunnitelmasta. Mitä tuo todistaa? Yksi ajatus irrotettu isommasta kansiosta. Tuota kuvaahan on pyöritelty netissä jos pidemmän aikaa tietyn porukan toimesta.
 
No kun katsoo noita maahanmuuttajien lukuja niin jos ajatellaan EU alueelle 100m maahanmuuttajaa tasaisesti jaettua 450m nykyisen väestön suhteen niin se tekisi 1m Suomeen. Wikipedian mukaan Norjassa on joku 800k maahanmuuttajia ja Ruotsissa monin verroin enemmän. Suomessa on se 250k.

Eli tuollaisenkin aallon jälkeen Suomi muistuttaisi enemmän Norjaa kuin Ruotsia. Ei se ihan täysi katastrofi olisi jos jakaantuu pitkän ajan yli...
Wikipedian pohjalta voisi kylläkin arvioida, että Ruotsi voisi suunnilleen päästä tuohon 800k pakolaisperäiseen maahanmuuttajaan. Jos laskee yhteen esimerkiksi suurimpia pakolaisten lähtömaita Syyria + Irak + Iran + Somalia + Yugoslavia + Bosnia Herzegovina + Afghanistan + Eritrea, on saldo Ruotsissa noin 710k.

Eli 1m aalto Suomeen vetäisi Suomen Ruotsiakin pahempaan jamaan myös siinä tapauksessa, että jakaantuisi pitkälle aikavälille.

Noh, henkilökohtaisesti kyllä olen 99% varma, että moisen aallon uhatessa rajat olisivat varsin pian kiinni, eikä aalto pääsisi kuin korkeintaan pieneltä osalta Suomeen.
 
Eli tuollaisenkin aallon jälkeen Suomi muistuttaisi enemmän Norjaa kuin Ruotsia. Ei se ihan täysi katastrofi olisi jos jakaantuu pitkän ajan yli...

Mutta jos tulijat ovat muuta kuin bagdadilaisia pikkurikollisia, raiskureita, kaulankatkojia tai muuten vaan yhteiskuntaan sopeutumattomia läpsyttelijöitä joilla on Hki-Vantaalle suomalaisten rahoilla lennätettynä päällä paidat että "poliisi on paska" ja päässä musta antifa-lippis..

Lennättävät kyllä tänne Haaviston matkatoimiston toimesta samalla kun karsitaan niitä lentoja maksavien veronmaksajien lentoja maailmalle asiakkaidensa luokse.

Vihreillä on tietysti kyltit ojossa ja perse pystyssä. Tulee parempaa osaamista.
 
On kaksi eri asiaa alkaa sopeutumaan tilanteeseen (ympäristömuutokset) tai muutosten seurauksiin (väestöliike).
Varmaankin on niin että globali ympäristö muuttuu ja eri alueilla elämisen edellytykset heikkenevät entisestään. Sen joutuu hyväksymään.
Toisaalta rajaa sulkemalla ja valmistautumalla torjuntataisteluun koko Euroopan laajuudessa, on mahdollista säilyttää elämän edellytykset järjestäytyneessä yhteiskunnassa. Seurauksia vastaan taistelemalla onnistumme parhaiten osana EU:ta ja vaikuttamalla mekanismeihin sen sisällä. Irtautuminen EU:sta toisi Suomelle noita aikaisemin mainittuja muita riskejä, jotka saattaisivat tapahtua jo ennen väestöpainetta.
Ainoa järkevä tapa on siis pysyä EU:ssa ja vaikuttaa järjestelmän sisällä muutosten aikaan saamiseksi.
.

Maailma muuttuu. Tuleeko jääkausi vai kasvihuone, jää nähtäväksi. Pakolaisaalto rantautui 2015. Korona taas pysäytti ihmisvirrat 2020.

Atlantin tai Jäämeren yli tuskin tulee pakolaisia. Välimeri vuotaa nyt, kun Malta vastaa valvonnasta. Kreikan, Italian ja Espanjan rajat ovat kuin veteen piirretty viiva. Välimerellä tarvitaan EU:n ulkorajavalvontaa. Frontexin 10 000 uutta rajavartijaa tulevat tarpeeseen. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f7dd0a60-0180-4f3e-aa88-7937d02a6317

Venäjän ja EU:n rajan yli ei tule enää loikkareita. Jos sieltä suunnalta vyöryy vieraita miehiä, tarvitaan rajalle rautaa ja rauhanvartijoita.
 
No kun katsoo noita maahanmuuttajien lukuja niin jos ajatellaan EU alueelle 100m maahanmuuttajaa tasaisesti jaettua 450m nykyisen väestön suhteen niin se tekisi 1m Suomeen. Wikipedian mukaan Norjassa on joku 800k maahanmuuttajia ja Ruotsissa monin verroin enemmän. Suomessa on se 250k.

Eli tuollaisenkin aallon jälkeen Suomi muistuttaisi enemmän Norjaa kuin Ruotsia. Ei se ihan täysi katastrofi olisi jos jakaantuu pitkän ajan yli...
Ei todellakaan muistuttaisi. Kuka maksaa tollasen paskajengin loisimisen Suomessa? Norjassa on enemmän rahaa kuin järkeä, Suomessa on molemmat tällä hetkellä aika helvetin vähissä.
 
Ei todellakaan muistuttaisi. Kuka maksaa tollasen paskajengin loisimisen Suomessa? Norjassa on enemmän rahaa kuin järkeä, Suomessa on molemmat tällä hetkellä aika helvetin vähissä.

Se on ihan selvää että 10 vuoden kuluttua on rahat loppu. Toki silloin on yksi houkutustekijä vähemmän jos se tehdään ulospäin selväksi. Ei Virokaan ole houkutteleva tietyntyyppisille läpsyttelijöille.
 
Back
Top