Valtamedia ja ne muut

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rehti
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tässä viikon sisäänhän tuosta ylläolevasta ollaan saatu oikein toimiva esimerkki. Meinaan siis Israelin raja-aita kahakoita. Jok'ikinen yli viisivuotias joka on yhtään asiaa suostunut ajattelemaan näki otsallaan että "ei taida totuus olla ihan se, mitä valtamedia narratiivi syöttää". Meinaan siis sitä, että ammutuista gazalaisista kokolailla iso osa oli Hamasin jäseniä. Kukaan ei myöskään kysynyt miksi takuuvarmasti väkivaltaisiksi yltyvän menon sekaan oli taas tuotu pikkulapsia, jopa vauvoja.

Tuollainen "journalismi" on niin puhdasta propagointia että se romauttaa valtamedian. Eihän tuollaista paskaa usko enää edes aikanaan aivonsa Raisun tankista soseeksi impannut kantakirja demarikaan. edit: Käytän tässä demaria vain esimerkkinä enkä väitä, että demarit yleisesti olisivat entisiä imppaajia. Voisi se olla joku muukin vasuri...

Ilmeisesti joku jossain Helsingin Lasitalon syövereissä on kuitenkin edes hieman herännyt koska pravdaan saatiin aikaiseksi asiaa edes ylimalkaisesti pohtinut juttu. "Asettivat tapahtumat uuteen valoon..." Kyllä saa aika syvällä rektaalissa/ideologiabunkkerissa olla ollut toimittajan pää jos nyt tuli "uutta valoa".



https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005684271.html
Oli muuten aika hyvin ammuttu, etaisyydelta, noilla numeroilla (siis "officially Hamasin mukaan" yli 50 per 62 oli nk. good hits)... noilla on arabi-ratti viela naaman suojana, siina on meinaan (tieto) spotterilla vihko vieressa liikkumisesta, lenkkareista, ontumisista (Ruger 10/22 jalkoihin edellisissa kahinoissa) jne.
Ammuttiin vasta kun oltiin kaytannossa riittavalla toleranssilla varmoja.

EDIT: :).
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän siellä taisivat vähän "hassutellakin", ainakin siitä päätellen että liki mutta tarpeeksi kaukaa taisivat muistutella ainakin yhtä toimittajaa. Ammattihenkilöitä sano...
 
Kyllähän siellä taisivat vähän "hassutellakin", ainakin siitä päätellen että liki mutta tarpeeksi kaukaa taisivat muistutella ainakin yhtä toimittajaa. Ammattihenkilöitä sano...
Noh, pojat on poikia :).
Mutta ihan .308 winsulla noi ampujat on enimmakseen tyota tehneet, noi puheet 2000 haavoittuneesta laitan omaan arvoonsa, ei siella millaan vyøsyøttøisella raiskita.
 
Noh, pojat on poikia :).
Mutta ihan .308 winsulla noi ampujat on enimmakseen tyota tehneet, noi puheet 2000 haavoittuneesta laitan omaan arvoonsa, ei siella millaan vyøsyøttøisella raiskita.
Näinhän se menee. Mutta tokihan jokainen nilkan nyrjähdyskin kaaoksessa on IDF:n vika.

En minä aina välttämättä ole Israelin valtion toimista samaa mieltä mutta aika hintsusti tuota liikkumavaraa toisaalta on... Noin yleisesti ottaen täällä maailmalla heiluessa on tullut todettua, että Punaisen meren jalankulkuyhdistyksen väen kanssa on ihan hyvä olla väleissä. Paikallis-informaatio on yleensä suht ajantasaisra, saa halutessaan ilmaisia krav maga-tunteja ja esim. koirat hoitoon loman ajaksi. Sen jälkeen kun on ensin ostanut edullisesti jehudeilta niiden saapumattomille piskeille varatut sapuskat pois.
 
Näinhän se menee. Mutta tokihan jokainen nilkan nyrjähdyskin kaaoksessa on IDF:n vika.

En minä aina välttämättä ole Israelin valtion toimista samaa mieltä mutta aika hintsusti tuota liikkumavaraa toisaalta on... Noin yleisesti ottaen täällä maailmalla heiluessa on tullut todettua, että Punaisen meren jalankulkuyhdistyksen väen kanssa on ihan hyvä olla väleissä. Paikallis-informaatio on yleensä suht ajantasaisra, saa halutessaan ilmaisia krav maga-tunteja ja esim. koirat hoitoon loman ajaksi. Sen jälkeen kun on ensin ostanut edullisesti jehudeilta niiden saapumattomille piskeille varatut sapuskat pois.
Jaha! Itsella kaksi terrieria, portugalin podengo ja brasilianterrieri-narttu... molemmat parjaa kuumallakin kelilla, tosin vahan laiskistuvat helteella jopa Vantaalla...
Afrikkalaisista koirista tiedan ainoastaan rodesialaisen ridgebackin, leijonan-kesyttajan, ja tietty kongolaisen protokoiran eli Basenjin, joka ei hauku!
Mita koiria teikalaisella on, jos saan kysya, kestavat ilmeisesti Afrikan helletta niinkuin isantansa?
 
Jotain salukeja yms. egyptilaisia juoksijoita on, mutta ovatko ne afrikkalaisia, sita en tieda.
Noi alkukoirat ovat yleensa fiksuja mutta tavattoman kovapaisia, saa olla kokenut isanta/emanta jos noista haluaa muuta kuin sietamatonta riesaa itelleen...
 
Tommi Nieminen
Feature writer at Helsingin Sanomat. Ex South Asia correspondent. Sauna-oriented. Dad of twins.
@TommiHNieminen May 16
Donald Trump rinnasti siirtolaisia eläimiin. hs.fi/ulkomaat/art-2…

Rinnastiko?

Janne Riiheläinen retweeted
Tommi Nieminen Tommi Nieminen
@TommiHNieminen May 14
Jos seuraat yhtä uutistapahtumaa tänään, seuraa tätä. On isompi kuin ne muut. HS seuraa: Israelin armeija ampunut 37 palestiinalaista suurmielenosoituksessa Israelin ja Gazan rajalla – suora lähetys USA:n Jerusalemin-lähetystön avajaisista

Seurasin kyllä. Vääristely oli isompaa kuin saattoi uskoakaan.
Korjattuja juttujahan nuo herrat eivät twiittivirtaansa laita.
 
Viimeksi muokattu:
Jaha! Itsella kaksi terrieria, portugalin podengo ja brasilianterrieri-narttu... molemmat parjaa kuumallakin kelilla, tosin vahan laiskistuvat helteella jopa Vantaalla...
Afrikkalaisista koirista tiedan ainoastaan rodesialaisen ridgebackin, leijonan-kesyttajan, ja tietty kongolaisen protokoiran eli Basenjin, joka ei hauku!
Mita koiria teikalaisella on, jos saan kysya, kestavat ilmeisesti Afrikan helletta niinkuin isantansa?

Vähän off topichan tää on:

Meillä oli Malawista jenkkipariskunnalta (asemapaikkansa vaihtui) adoptoidut rhodesialais-likat. Emo ja pentu. Pennussa oli tosin vartti tanskalaista, joten se oli aika kookas ilmestys. Ja dogi-puolensa vuoksi melkoinen vauveli. Emonsa olikin sitten sellainen "merten leijona" että. Paras koira mikä mulla on ikinä ollut. Tuotettiin ne sitten Malawista Ugandaan meidän Pajerossa (kaverit tekivät neljän päivän road tripin kun oltiin saatu Kampalassa ensin paikat valmiiksi). Karkeakarvaisia mäykkyjähän mulla ja myös perheessä on ollut kauemmin kuin meikäläinen tällä pallolla on tallannut. Toi rhodesialainen oli kyllä niin vahva suorittaja että nyt on kaksi rotua joita voi koiraksi kutsua... 7 vuotta Kampalassa poisti heidät kuitenkin rivistä.

Nää nykyiset ovat Kampalan waragin noutajia eli katukoiria, ihan pentuina pelastettuja. Kävin hakemassa ne Ertsilään puolentoista kuukauden kennelöinnin jälkeen, kun oltiin taas ensin saatu hommat täällä kuosiin. Niistä näkee että johonkin koiratappeluhommaan heitä on ajateltu, massaa on sekarotuiseksi. Säkä on jotain 60-65 cm. 3/4 rhodesialaisesta kokonsa, sanoisin. Ja ahneita & kovapäisiä kuin perkeleet. Vaikka kyllä ne nyt perusjutut on saanut oppimaan.
 
Vähän off topichan tää on:

Meillä oli Malawista jenkkipariskunnalta (asemapaikkansa vaihtui) adoptoidut rhodesialais-likat. Emo ja pentu. Pennussa oli tosin vartti tanskalaista, joten se oli aika kookas ilmestys. Ja dogi-puolensa vuoksi melkoinen vauveli. Emonsa olikin sitten sellainen "merten leijona" että. Paras koira mikä mulla on ikinä ollut. Tuotettiin ne sitten Malawista Ugandaan meidän Pajerossa (kaverit tekivät neljän päivän road tripin kun oltiin saatu Kampalassa ensin paikat valmiiksi). Karkeakarvaisia mäykkyjähän mulla ja myös perheessä on ollut kauemmin kuin meikäläinen tällä pallolla on tallannut. Toi rhodesialainen oli kyllä niin vahva suorittaja että nyt on kaksi rotua joita voi koiraksi kutsua... 7 vuotta Kampalassa poisti heidät kuitenkin rivistä.

Nää nykyiset ovat Kampalan waragin noutajia eli katukoiria, ihan pentuina pelastettuja. Kävin hakemassa ne Ertsilään puolentoista kuukauden kennelöinnin jälkeen, kun oltiin taas ensin saatu hommat täällä kuosiin. Niistä näkee että johonkin koiratappeluhommaan heitä on ajateltu, massaa on sekarotuiseksi. Säkä on jotain 60-65 cm. 3/4 rhodesialaisesta kokonsa, sanoisin. Ja ahneita & kovapäisiä kuin perkeleet. Vaikka kyllä ne nyt perusjutut on saanut oppimaan.
Jep sorry about the off topic...

ps. tassa on mun Ruttu-tytøn faija, tollasia kymppikiloisia on noi brassit ainakin. Spririted little fuckers, I'll give them that!

 
Milloin demokraatti.fi:stä saa lukea jotain positiivista?
https://demokraatti.fi/yhdysvaltain...laisyrityksia-murskaamme-iranilaiset-agentit/
"Yhdysvaltain ulkoministeri uhkailee eurooppalaisyrityksiä – ”Murskaamme iranilaiset agentit”

Lehti vihjailee otsikossaan että Yhdysvaltain ulkoministeri uhkailee murskaavansa eurooppalaisyritykset.
Ei se niin taida olla.

Lainasin yläpuolelta linkistä, tutkijoiden selitys MV-lehden suosiolle:
Yhteistä näyttää olevan se, että he ovat menettäneet ainakin osin luottamuksensa journalismiin. Päinvastoin kuin julkisesta keskustelusta voisi päätellä, lukijat suhtautuvat usein myös vastamediajulkaisuihin melko kriittisesti. He ajattelevat vastamedian ja journalismin olevan eri tavoilla puolueellisia. Kyse on verkon aikakaudelle tyypillisestä mediankäyttötavasta, jossa yksilön omat valinnat ja harkinta nousevat keskeiselle sijalle.

Mitenkäs se toimittajaksi opiskeleva sanoikaan, "keski-ikäistä valkoista miestä on kuultu riittävästi". Siinä sitä on päätoimittaja-ainesta :D

Syksyn 2015 mediamyrsky, se oli virhe. Miten iso, niin jää nähtäväksi.
Toinen virhe oli vielä edelleenkin jatkuva Trump-ulina jossa
näyttää olevan myös Yhdysvaltain vastaista narratiivia.

Seuraavia virheitä yritän arvailla.
 
Viimeksi muokattu:
Milloin demokraatti.fi:stä saa lukea jotain positiivista?
https://demokraatti.fi/yhdysvaltain...laisyrityksia-murskaamme-iranilaiset-agentit/
"Yhdysvaltain ulkoministeri uhkailee eurooppalaisyrityksiä – ”Murskaamme iranilaiset agentit”

Lehti vihjailee otsikossaan että Yhdysvaltain ulkoministeri uhkailee murskaavansa eurooppalaisyritykset.
Ei se niin taida olla.
eipä tuo sävy juurikaan muutu..
https://yle.fi/uutiset/3-10216633
https://www.verkkouutiset.fi/sankti...-saa-taistella-pitaakseen-taloutensa-kasassa/
 
Pitäiskö itkeä vai nauraa..:unsure:
Oikeistopopulistien kovaotteinen johtaja avasi Ericssonin uuden pääkonttorin Unkarissa

Budapestissa vihittiin tänään tiistaina käyttöön Ericssonin uusi Unkarin-pääkonttori.
Juhlallisuuksissa pääosasaa näytteli äärioikeistolainen pääministeri Viktor Orbányhdessä Ericssonin toimitusjohtaja Börje Ekholminkanssa.
Uuteen rakennukseen kuuluvat viimeisintä huutoa olevat t&k-fasiliteetit ja innovaatiolaboratorio
Unkariin", Ericssonin toimitusjohtaja Börje Ekholm sanoo yhtiön tiedotteessa.

Ericssonille rakennetun pääkonttorin kerrotaan yhtiön tiedotteessa olevan yksi Unkarin moderneimmista työpaikoista. Pääkonttorissa työskentelee yli 1 700 ihmistä.

Arviolta 100 000 ihmistä marssihuhtikuussa Budapestin kaduilla osoittaakseen mieltään uudelleen valittua Orbania vastaan. Orban johtaa maata autoritaarisin ottein. Aamulehden mukaanOrbanin huhtikuinen vaalivoitto "loi uskoa Euroopan äärioikeistolaisille puolueille".
https://www.tekniikkatalous.fi/talo...icssonin-uuden-paakonttorin-unkarissa-6727218
 
Hesari ei petä. Pew Research Centerin iso tutkimus näyttäisi äkkiseltään käsittelevän eurooppalaisten suhdetta kristinuskoon mutta Hesari nostaa otsikkoon suomalaisten suhtautumisen muslimeihin.

http://www.pewforum.org/2018/05/29/being-christian-in-western-europe/
Being Christian in Western Europe
The majority of Europe’s Christians are non-practicing, but they differ from religiously unaffiliated people in their views on God, attitudes toward Muslims and immigrants, and opinions about religion’s role in society

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005699271.html?ref=rss
Valtaosa suomalaisista karsastaa islamia, ja joka neljännellä olisi vaikeuksia hyväksyä muslimeja perheeseensä, kertoo eurooppalainen suurtutkimus
Euroopan suurin ”uskontokunta” on kristityt, jotka eivät usko Raamatun Jumalaan tai käy kirkossa, kertoo Pew-tutkimuslaitoksen uusi suurtutkimus. Suomalaisista selvä enemmistö ajattelee islaminuskon olevan pohjimmiltaan ristiriidassa suomalaisen kulttuurin kanssa.
Pekka Mykkänen HS, Tommi Hannula HS, Anna-Liina Kauhanen HS, Petja Pelli HS
29.5. 19:00

8D326298-B305-4EAD-AF67-E711D8B999D9.webp
Lukiolainen Etelä-Tapiolan lukiossa marraskuussa 2016. (KUVA: Vesa Moilanen / Lehtikuva)


Bryssel/Helsinki/Berliini/Tukholma

Suomalaisista selvä enemmistö – 62 prosenttia – ajattelee, että islaminusko on pohjimmiltaan ristiriidassa suomalaisen kulttuurin ja arvojen kanssa. Suomalaisista monella on myös vaikeuksia hyväksyä muslimeja omaan perheeseensä tai naapureikseen.

Suomalaisista 66 prosenttia sanoo hyväksyvänsä muslimin perheensä jäseneksi, kun taas 28 ei sellaista hyväksy. Juutalaisen puolestaan kelpuuttaisi perheeseensä 82 prosenttia.

3963E3EE-143A-479E-8837-1D48E5A92885.webp
Naapuriksi vähemmistöön kuuluvia hyväksyy useampi: musliminaapurin 83 prosenttia ja juutalaisen 93 prosenttia.

Kriittinen suhtautuminen islamiin ja sen harjoittajiin käy ilmi laajasta Pew Research Center -tutkimuslaitoksen tekemästä tutkimuksesta, johon osallistui Suomen ja neljäntoista muun länsieurooppalaisen maan kansalaisia. Kyselyssä tiedusteltiin ihmisten omaa uskonnollista vakaumusta ja näkemyksiä muista uskonnoista.

Suomalaiset kuuluvat jyrkimpiin kansoihin, mitä tulee suhtautumisessa islamiin. Suomessa kirjattiin korkein osuus (62 prosenttia) sille, kuinka moni ajattelee islamin olevan ristiriidassa oman kulttuurin ja arvojen kanssa. Esimerkiksi Ranskassa ja Ruotsissa näin ajattelee kolmannes kansasta.

Suomalaisista 17 prosenttia ajattelee, että Suomessa asuvista muslimeista ”suurin osa tai monet” tukevat väkivaltaisia ääriryhmiä, kun 34 prosenttia ajattelee ”vain joidenkin” ja 42 prosenttia ”vain harvojen” muslimien tekevän niin.

Belgiassa 22 prosenttia ajatteli ”suurimman osan tai monien” muslimien tukevan väkivaltaisia ryhmiä, kun taas Irlannissa näin ajatteli kahdeksan prosenttia.

Yhteensä 24 599 ihmisen kysely on tehty viime vuoden kesällä, mutta sen monipolviset tulokset julkaistiin 168-sivuisena raporttina tiistai-iltana.

Raportin pääpaino on kristinuskossa ja siinä, miten uskonnollisuuden ajatellaan vaikuttavan eurooppalaisten ajatteluun. Suomalaisista 24 prosenttia uskoo Raamatun luonnehtimaan Jumalaan (länsieurooppalaisista keskimäärin 27 prosenttia), 45 prosenttia uskoo johonkin muuhun korkeampaan voimaan ja 24 prosenttia ei usko mihinkään korkeampaan voimaan.

Raportin yleispäätelmä on, että mitä innokkaammin eurooppalaiset harjoittavat kristinuskoa, sen jyrkemmin he suhtautuvat muiden uskontojen edustajiin ja maahanmuuttoon. Enemmän uskoaan harjoittavat ovat yleensä myös kansallismielisempiä kuin muut.

Erojakin silti löytyy. Kun monissa muissa Euroopan maissa niin sanotut kirkkokristityt olivat muita hanakampia vaatimaan maahanmuuton vähentämistä, Suomessa asetelma oli päinvastainen. Kirkossa ahkerasti käyvistä 19 prosenttia halusi vähemmän maahanmuuttajia, kun uskontoa harjoittamattomista niin toivoi vähintään joka kolmas.

Myös juutalaisten vastaisia tuntoja kirjattiin haastatteluissa. Suomalaisista 19 prosenttia oli täysin tai enimmäkseen samaa mieltä väittämästä, jonka mukaan ”juutalaiset liioittelevat aina kokemiaan kärsimyksiä”. Myös noin viidennes muista eurooppalaisista ajatteli samoin.

Vaikka suhtautuminen etenkin muslimeihin on Suomessa laajasti torjuvaa, muslimiväestön ei ajatella yleisesti kaventaneen omaa elintilaa. Suomalaisista kahdeksan prosenttia on täysin tai jokseenkin samaa mieltä väittämästä, että ”täällä olevien muslimien määrän vuoksi tunnen itseni muukalaiseksi omassa maassani”.

Belgiassa näin ajatteli 37 prosenttia vastaajista, Italiassa 32 prosenttia ja Saksassa sekä Itävallassa 25 prosenttia ihmisistä.

Oman elintilan kaventumista selittävät mahdollisesti muslimien osuudet kunkin maan väestöstä. Esimerkiksi Belgiassa heitä on Pew’n aiemman tutkimuksen mukaan 7,6 prosenttia, Itävallassa 6,9 prosenttia ja Suomessa 2,7 prosenttia. EU-maiden keskiarvo oli tutkimuksen mukaan 4,9 prosenttia.

Tuoreesta raportista käy ilmi, että Euroopan suurimman ”uskontokunnan” muodostavat tänä päivänä itsensä kristityiksi määrittelevät ihmiset, jotka eivät harjoita uskontoa perinteisellä tavalla tai lainkaan.

24575CEC-6677-48C4-80EE-43B000A8C46B.webp
Esimerkiksi Suomessa 71 prosenttia kansasta kuuluu evankelisluterilaiseen kirkkoon, mutta vain neljännes uskoo Raamatun luonnehtimaan Jumalaan ja vain yhdeksän prosenttia käy kirkossa ainakin kerran kuussa.

Tutkituissa maissa 18 prosenttia ihmisistä sanoi käyvänsä kirkossa kuukausittain. Italiassa osuus oli korkein, 40 prosenttia, ja Portugalissa lukema oli 35 prosenttia.

”Minut kastettiin katolilaiseksi, mutta perheeni ei ole uskonnollinen. Vanhempani kertoivat aina, että älä sekaannu uskontoon. He eivät pitäneet siitä, mitä se tekee ihmisille”, yksi haastatelluista, 20-vuotias brittimies, selitti omaa agnostikon taustaansa.

Mitä uskonto merkitsee? Kysyimme ihmisten ajatuksia uskonnosta Helsingissä, Tukholmassa ja Berliinissä
Esitimme ihmisille Helsingissä, Tukholmassa ja Berliinissä nämä kaksi kysymystä:

1. Mikä merkitys uskonnolla on elämässäsi?

2. Milloin olet viimeksi käynyt kirkossa?

Näin he vastasivat.

Helsinki


Susanna Helle. (KUVA: Outi Pyhäranta / HS)



Susanna Helle, 21

1. Olen vähän uskonnollinen. Olen käynyt rippikoulun ja ollut varsinkin nuorempana mukana kirkon tapahtumissa. En pidä itseäni varsinaisesti uskovana. Arvostan uskontoja, ja olen avoin kaikille uskonnoille. Yritän ymmärtää muita uskontoja mahdollisimman pitkälle.

2. Viime viikolla kävin turistina Palman katedraalissa Mallorcalla. Kolme vuotta sitten kävin laulamassa joululauluja Roihuvuoren kirkossa Helsingissä.



Ali al-Mashhadani. (KUVA: Outi Pyhäranta / HS)



Ali al-Mashhadani, 17

1. Uskonto on aika tärkeä juttu. Uskon johonkin, uskon Jumalaan, mutta en ole erityisen uskonnollinen. Olen muslimi. Ei ole niin väliä, mikä uskonto on kyseessä. Voin olla kenen tahansa kaveri.

2. Käyn moskeijassa harvoin, viimeksi viime kuussa.



Petri Selander. (KUVA: Outi Pyhäranta / HS)



Petri Selander, 53

1. Kuulun kirkkoon, mutta ei uskonnolla ole isompaa merkitystä. En välttämättä usko Jumalaan tai muuhun yliluonnolliseen. Olemme eläinlaji muiden joukossa, ja maapallo pitää huolen itsestään, tavalla tai toisella.

2. Toissa kesänä pojan rippijuhlissa. Tänä kesänä tytär pääsee ripille.

Berliini


Lisa Lindenmeyer. (KUVA: CHRISTIAN T. JØRGENSEN)



Lisa Lindenmeyer, 36

1. Olen juuri eroamassa kirkosta. Saksassa kirkosta eroaminen tarkoittaa henkilökohtaista käyntiä virastossa ja 30 euron maksua. Oma aikani on ensi viikolla. Odotin kummilapseni ristiäisiin asti, mutta nyt jätän katolisen kirkon. Olen kotoisin Baijerista, jossa oikeastaan kaikki ovat katolilaisia ja katolisuus on hallitseva osa arkea ja kylien identiteettiä. Jos haluaa kuulua yhteisöön, käy kirkossa ja on aktiivinen seurakunnassa, mutta usko sinänsä ei ole tässä yhteisöllisyydessä edes kaikkein suurimmassa osassa. Emme olleet joka sunnuntai kirkossa, mutta kuitenkin silloin tällöin, ja aina jouluna ja pääsiäisenä. Nykyisin ajattelen, että kirkon arvot ja käytännöt ovat liian kaukana toisistaan eritoten nais- ja tasa-arvokysymyksissä sekä seksuaalivähemmistöjen oikeuksia koskevissa kysymyksissä. Siinä syyni erota kirkosta.

2. Olin kirkossa muutama viikko sitten kummilapseni ristiäisissä.



Christian Mittelbronn. (KUVA: CHRISTIAN T. JØRGENSEN)



Christian Mittelbronn, 38

1. En ole uskovainen, enkä ole kuulunut kirkkoon sen jälkeen kun täytin 18, mutta mielestäni uskonnot edustavat tärkeitä arvoja yhteiskunnassa. Ilman uskontoja yhteiskunnat olisivat kehnompia. Kannatan sekulaaria liberaalia valtiota, josta kirkko on erillään ja jossa eri uskonnot ovat tasa-arvoisia, ja haluan, että näin on Saksassa jatkossakin. En pidä siitä, miten Saksassa nyt politisoidaan uskontoa, mistä esimerkki on vaikka se, että Baijerissa on kesäkuun alusta pakollista pitää krusifiksia julkisten virastojen ja toimitilojen seinällä. Puolisoni on katolilainen, mutta se on suhteessamme oikeastaan ihan samankaltainen tekijä kuin se, että hän on kasvissyöjä ja minä en.

2. Piipahdin viikko sitten sunnuntaina pyöräretkellä brandenburgilaisessa kyläkirkossa, mutta kulttuurihistoriasta kiinnostuneena turistina, joka tarvitsi pienen tauon pyöräretkeen. Pidän kauniiden vanhojen kirkkojen tunnelmasta.

Tukholma


Martin Ullrich. (KUVA: Magnus Laupa)



Martin Ullrich, Tilastokeskuksen asiantuntija

1. En ole uskovainen, mutta uskontoon liittyy ehdottomasti paljon myönteisiä asioita, kuten kulttuurisia perinteitä. Joskus on vaikea vetää rajaa sille, mikä on kulttuuria ja mikä itse uskontoa. Meidän perheessä yritetään pitää kiinni perinteistä, juhlimme joulun lisäksi myös pääsiäistä.

2. Poikani käy kirkon avoimessa esikoulussa, joten haen häntä usein sieltä. Lisäksi viime syksynä olin sukulaisen lapsen kastejuhlassa.



Linda Söderberg. (KUVA: Magnus Laupa)



Linda Söderberg, 35, viestintäasiantuntija valtion kulttuurineuvostossa

1. Minulla on aika maallistunut elämänkatsomus. Ajattelen, että uskonto on yksi tapa tulkita ympäröivää maailmaa ja selittää sitä. En pidä sitä faktana tai jonakin, jonka mukaan täytyisi elää. Voin silti kunnioittaa ihmisten erilaisia tulkintatapoja. Olen epäileväinen jumalan suhteen, mutta en täysi ateisti. Olen nöyrä sen edessä, mitä emme voi tietää.

2. Olen kirkon jäsen. En koe tarvetta erota, koska minusta he tekevät hyviä asioita yhteiskunnassa esimerkiksi kuoleville ja vaikeassa asemassa oleville. Kirkossa kävin viimeksi kollegan hautajaisissa neljä vuotta sitten.
 
Ylikomisario
@HuhtelaJussi Apr 23
Webcare eli välitön operatiivinen someviestintä yleisen järjestyksen ja turvallisuuden vaarantuessa näyttää yleistyvän viranomaisten keskuudessa maailmalla.Toimimme näin myös meillä Twitterin kautta.Kannattaakin ottaa seurantaan @HelsinkiPoliisi ja kertoa meistä myös kaverille.

Hyvä juttu. Huhtelakin on jättänyt välittömän operatiivisen trollauksen poliitikoille ja toimittajille. Oli pakko käydä tarkistamassa onko "ostoskeskuksen tapahtumia" selitetty suuntaan tai toiseen. Ei oltu. Hienoa!

Mikä onkaan tärkeintä turvallisuuteen liittyvässä someviestinnässä?

Uskottavuus.
 
Viimeksi muokattu:
Huhtelakin on jättänyt välittömän operatiivisen trollauksen poliitikoille ja toimittajille.

Mikä onkaan tärkeintä turvallisuuteen liittyvässä someviestinnässä?

Uskottavuus.

Onko Huhtela jossain vaiheessa ehtinyt tehdä poliittisen ja ideologisen trollaamisen ja floodaamisen ohella myös operatiivista trollausta?

Tosta uskottavuudesta sen verran että Taponen ja Huhtela ovat kyllä kahdestaan varmistaneet ainakin kymmenen seuraavan vuoden ajalle sen, että se someuskottavuus on negatiivisella etumerkillä varustettua.

Ja tuo kymmenen vuotta alkaa aina uudestaan alusta kun kumpi tahansa kyseisistä "poliiseista" sortuu näippäimistökirurgian harjoittamiseen.
 
Puolustusvoimien lippupäivä lähestyy ja Aamulehden mustamaalaus aktivoituu. "Tutkivan zournalismin" aiheita männäviikolla... kuten maavoimien uusi miinat korvaava asejärjestelmä ja Suomen vapaaehtoiset Waffen-SS sotilaat.

Kyseisen Pravdan agenda ei varmaankaan jää kenellekkään maanpuolustajalle epäselväksi!
 
Paskan suoltamisella ei pitkälle pötkitä.

https://www.aamulehti.fi/uutiset/ky...na-ja-mediaa-poteroiden-rakentajana-200995188
Kyselytutkimus: enemmistö suomalaisista pitää tutkijoita puolueellisina ja mediaa poteroiden rakentajana
Tutkijoilla on julkisissa kannanotoissa ketunhäntä kainalossa, suomalaiset arvioivat kyselytutkimuksen perusteella.
UUTISET06.06. 11.27
MAURI RATILAINEN

Ajatuspaja e2:n tutkijat Jussi Westinen (vas.) ja Ville Pitkänen esittelivät asenne- ja identiteettitutkimusta.

Petteri Lindholm
Yli puolet suomalaisista uskoo tutkijoiden ajavan omia poliittisia ja arvolatautuneita päämääriään. Tämä selviää ajatuspaja e2:n tekemästä ja Suomen Kulttuurirahaston kyselytutkimuksesta, joka selvittää suomalaisten asenteita ja identiteettejä.
Tutkimuksen perusteella 57 prosenttia suomalaisista pitää tutkijoiden julkisia kannanottoja politisoituneina.
Yhteiskuntatieteilijöiden ahkera osallistuminen julkiseen keskusteluun on yksi keskeisistä syistä kansalaisten kriittiseen suhtautumiseen, kyselytutkimuksen tehneet tutkijat arvelevat. Julkisissa esiintymisissä yhteiskuntatieteilijöiden kommentit eivät useinkaan kytkeydy suoraan tehtyihin tutkimuksiin vaan yleiseen asiantuntijuuteen.
Tutkijoiden poliittisiin vaikuttimiin uskovat useimpien puolueiden kannattajat.
Eduskuntapuolueiden kannattajista jopa kaksi kolmasosaa epäilee tutkijoiden kannanottoja henkilökohtaisten näkemysten värittämiksi. Ainoastaan vihreiden ja vasemmistoliiton äänestäjien keskuudessa alle puolet arvelee tutkijoita puolueellisiksi.
–Myös lähes puolet korkeasti koulutetuista arvioi tutkijoilla olevan julkisissa kannanotoissaan poliittisia vaikuttumia, e2:n tutkija, valtiotieteiden tohtori Ville Pitkänen sanoo.
Yli puolet uskoo median kärjistävän keskustelua
Kyselyyn vastaajat suhtautuvat kriittisesti poliitikkoihin, toimittajiin ja kulttuurin tukemiseen.
Suomalaisista 57 prosenttia uskoo, että perinteinen media kärjistää yhteiskunnallista keskustelua ja ylikorostaa mielipide-eroja. 47 prosenttia arvioi medioiden kirjoittavan yksipuolisesti maailman tapahtumista.
Kriittisyys jakautuu selkeimmin koulutuksen ja ammatin mukaan. Korkeakoulutetut luottavat tutkijoihin, poliitikkoihin ja toimittajiin muita enemmän. Sama koskee ylempiä toimihenkilöitä ja asiantuntijoita.
Kaupungistumisen vauhdittaminen ei saa kannatusta
Ajatuspaja e2:n tutkijat Ville Pitkänen ja Jussi Westinen pitävät kyselytutkimuksen tärkeimpinä löydöksinä lisäksi suhtautumista kansalaistunteeseen, pätkätyöntekijöihin ja kaupungistumiseen.
Maanpuolustustahto ja positiivinen suhtautuminen kansalaistunteeseen yhdistävät suomalaisia.
Kansalaistunnetta pitää myönteisenä yli neljä viidestä vastaajasta. Sama koskee myös itsensä eurooppalaisiksi mieltäviä.
–Kiihkeä maahanmuutto- ja pakolaiskeskustelu ei ole saanut suomalaisia vieroksumaan perinteistä kansallistunnetta, Jussi Westinen sanoo.
Pätkätyöntekijöiden asema huolettaa kansalaisia jopa enemmän kuin työttömät. Pätkätyöntekijöiden asemaa pitää heikkona 84 prosenttia suomalaisista.
Perussuomalaisten kannattajat ovat demariäänestäjiä huolestuneempia työntekijöiden asemasta ja kokoomuksen äänestäjiä huolestuneempia yrittäjistä.
Suomalaisten suurenemmistön mielestä julkisen vallan ei tulisi edistää kaupungistumista. Vain 16 prosenttia toivoo, että kaupungistumista vauhditetaan.
Tutkimukseen vastasi 6 398 henkilöä, ja otos on edustava. Ihmisiä haastateltiin nettikyselyllä tai vierailemalla vastaajien kodeissa. Aineisto kerättiin lokakuun 2017 ja tammikuun 2018 välillä.
 
Nyt pääsee taas mielensäpahoittajat laumoittain liikkeelle. :D
https://www.iltalehti.fi/politiikka/201806062200996692_pi.shtml
KD:n puheenjohtaja Sari Essayah puolustaa Pori Jazzin uutta toimitusjohtajaa, jonka mukaan ”homoja ei ole olemassa”
article_clock.svg
Tänään klo 17:02
Kristillisdemokraattien puheenjohtaja Sari Essayah puolustaa homokommenteillaan kohun aiheuttanutta Pori Jazzin uutta toimitusjohtajaa Aki Ruotsalaa (kd).

8290966eb6eb88face5d7444bdebdfa0cca6d28aaf6b5bb36416a27dfe711488.jpg

8290966eb6eb88face5d7444bdebdfa0cca6d28aaf6b5bb36416a27dfe711488.jpg

Kristillisdemokraattien puheenjohtaja Sari Essayah puolustaa homokommenteillaan kohun aiheuttanutta Pori Jazzin uutta toimitusjohtajaa. SILJA VIITALA
Essayah jakoi Twitterissä Satakunnan Kansan ja Ylen jutut aiheesta ja kommentoi niitä samassa yhteydessä lyhyesti.
- Onpa kumma, jos jonkun henkilön subjektiivisesti kokemaan elämänmuutokseen ja siitä kertomiseen ei voi ottaa kantaa. Aki Ruotsala toteaa viisaasti: "En minä voi sitä kyseenalaistaa, jos ihminen näin kokee", Essayah kirjoittaa.
Ruotsala sanoo Satakunnan Kansan haastattelussa, että "minulla on ollut sellainen ajatus, että homoja ei olemassa, on vain homoutta".
Iltalehti tavoitti Essayahin keskiviikkona iltapäivällä. Essayahin mukaan kristillisdemokraateilla ei ole puolueena kantaa Ruotsalan homokommentteihin.
- Ei meillä puolueena ole sinänsä kantaa asiaan. Olen laittanut siitä muutaman tviitin, jossa olen todennut selkeästi sen, että Aki Ruotsala on todennut, ettei hän voi kyseenalaistaa sitä, jos ihminen näin kokee.

Ruotsala on myös sanonut, ettei homoja ole olemassa, on vain homoutta...
- En lähde kommentoimaan muuten tätä keskustelua, totean vain sen, mitä olen tästä asiasta jo tviitannut. Ruotsala toteaa viisaasti, ettei hän voi sitä kyseenalaistaa, jos ihminen näin kokee.
Ruotsala on tuoreessa haastattelussa sanonut, että homoudesta voi eheytyä...
- Meillä ei ole puolueena kantaa näihin haastatteluihin.
Ruotsala on kristillisdemokraattien puoluevaltuuston puheenjohtaja.

Sari Essayah

@SariEssayah

https://twitter.com/SariEssayah/status/1004351441769771008

Onpa kumma, jos jonkun henkilön subjektiivisesti kokemaan elämänmuutokseen ja siitä kertomiseen ei voi ottaa kantaa @AkiRuotsala toteaa viisaasti: "En minä voi sitä kyseenalaistaa, jos ihminen näin kokee" https://www.satakunnankansa.fi/satakunta/pori-jazzin-uuden-toimitusjohtajan-mukaan-homoseksuaalisuudesta-voi-eheytya-siina-missa-huumeistakin-voi-paasta-irti-en-mina-voi-sita-kyseenalaistaa-200993027 …
16.16 - 6. kesäk. 2018

Pori Jazzin uuden toimitusjohtajan mukaan homoseksuaalisuudesta voi eheytyä siinä missä huumeista...
" Aki Ruotsala on edistänyt tarmokkaasti seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä vastaan suunnattua Nuotta-kampanjaa, jonka pääviestin mukaan homoudesta...
satakunnankansa.fi

 
Paskan suoltamisella ei pitkälle pötkitä.
–Myös lähes puolet korkeasti koulutetuista arvioi tutkijoilla olevan julkisissa kannanotoissaan poliittisia vaikuttumia, e2:n tutkija, valtiotieteiden tohtori Ville Pitkänen sanoo.

Voi elämän kevät. Toi kelpaa todisteeksi korkeamman koulutuksen aivoja rappeuttavasta vaikutuksesta. Luvun pitäisi olla suunnileen 100%.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top