Vapaata keskustelua musiikista

Katselin eilen ihan sattumalta dokumettia yle femmalta joka kertoi 1900 luvun alun "hippiyhteisöstä" Sveitsissä, jonka historiasta kumpusi tämän biisin "luoja" Eden_ahbez ja jonka sitten Nat Cole teki hitiksi (oli muuten hitsin mielenkiintoinen dokkari)

tämä hippi----> Ahbez composed the song "Nature Boy," which became a No. 1 hit for eight weeks in 1948 for Nat "King" Cole and has since become a pop and jazz standard.
https://en.wikipedia.org/wiki/Eden_ahbez

Nat king cole, Nature Boy

No tässä on ainakin hyvin tehty video :)

Social Distortion - "Machine Gun Blues"

Viimeksi muokattu:
Black Label Society - Believe

Vaikeinta on laittaa Jeesus syrjään ja hyväksyä, että on vain autettava itse itseään. Se on lopulta se mitä Jeesuskin halusi. Kiitti helvetisti tyhjästä, Jeesus. Uskonto 'A' on tyhjä ja lohduton juttu mutta uskoa asiaan 'B' ei saa menettää, ei vaikka kuinka lujaa joku väärinymmärtäjä yrittäisi... :D Olen humalassa jostain kaikkia uskontoja suuremmasta jutusta - oluesta. 5000v vanha juoma pesee ja puhdistaa kaikki ihmisen keksimät ideologiat. En tiedä mitään pyhempää.

Black Label Society - Believe

Vaikeinta on laittaa Jeesus syrjään ja hyväksyä, että on vain autettava itse itseään. Se on lopulta se mitä Jeesuskin halusi. Kiitti helvetisti tyhjästä, Jeesus. Uskonto 'A' on tyhjä ja lohduton juttu mutta uskoa asiaan 'B' ei saa menettää, ei vaikka kuinka lujaa joku väärinymmärtäjä yrittäisi... :D Olen humalassa jostain kaikkia uskontoja suuremmasta jutusta - oluesta. 5000v vanha juoma pesee ja puhdistaa kaikki ihmisen keksimät ideologiat. En tiedä mitään pyhempää.

Ruotsalainen kirjailija Jonas Gardell tutki vuosien ajan historiallista Jeesusta ja nyt häneltä on ilmestynyt kirja, jossa Gardell paljastaa Jeesuksen todellisen luonteen.

Gardellin mukaan ainoa mitä voimme todella tietää oikeasta historiallisesta Jeesuksesta, jonka oikea nimi ei muuten edes ollut Jeesus vaan Joosua, on se, että hän oli rutiköyhä, lukutaidoton ja koditon, lyhyt ja hampaaton mies, joka opetti ihmisiä pari kuukautta ja joka lopulta teloitettiin rikollisena. Ei mitään sen enempää.

Gardellin tutkimuksen mukaan historiallinen Jeesus ei suinkaan halunnut että häntä palvotaan vaan että häntä seurataan. Jeesuksen rukoilemisen sijasta ihmisten pitäisikin siis luopua kaikesta omaisuudestaan ja omaisistaan ja lähteä kiertämään maailmaa, parantamaan sairaita, herättämään kuolleita ja ajamaan pois pahoja henkiä.
:D

Viimeksi muokattu:
Onko Wipersin faneja?
Se on yksi minun suosikkibändeistä :) jota voin kuunnella joka päivä.
Aivan hulluna Wipersiin, mmm...tämä kappale on loistava:

Ja vähän rauhoittumaan The Sound, vaikka pidän Wipersin räväkkyydestä enemmän.

Viimeksi muokattu:
Yllättävän freesilta kuulostaa tämä The Modern Lovers vuodelta 1976:
Hassusti tanssivat, mutta minä pidän. Tämäkin on yksi suosikkibändeistä.

Viimeksi muokattu:
Laitetaas tuosta hiukan rauhallisempaa, lauantai-illan ratoksi. :)
Pärkkele, pitääkin vaihtaa allekirjoitus johonkin toiseen välillä ...

Onneksi en ole ainoa joka kuuntele rockia ennen nukkumaan menoa, se antaa niin hyvän unen :D Fugazi soittaa taivallisesti:

Maidanille rauhoittavaa musiikia (jokaiselle joka Stingii diggaa) :cool:

Sting - Fragile

ja sama Portugaliksi

Sting - Nada Como El Sol - Fragile [Portuguese HG DANCE VIDEO].wmv

Sting - Mariposa libre

Back