Venäjän Armata T-14

Kiusankpl

Kapteeni
Päästäiskö koeajamaan potentiaalisena ostajaehdokkaana? Nyt olisi tilaisuus elokuussa Army 2020 -messuilla...

"Russia is also preparing the Armata for export. As Manturov said in April, Russia plans to start work with Armata’s foreign customers in 2021 and has already received several prior requests. The tank has already been tested in Syria.

Russia’s state arms seller Rosoboronexport earlier announced that the T-14 tank and the T-15 infantry fighting vehicle based on the Armata combat platform would be demonstrated to potential foreign buyers at the Army-2020 international arms show in August."

 

Panssari Salama

Ylipäällikkö
Tarkoittaakohan tuo lause; Yes, the problems with both the engines and the thermal imagers have been resolved. Niitä ikkunasta tippuneita, enää ei ole Sergei taikka Ivan kertomassa, että Putin, meillä on ongelma... :unsure:
Oikea tilannekuva Armatasta saadaan varmaan vasta siinä vaiheessa, kun saavat ekat vientikauppansa / jokin maa haluaa tilata niitä testiensä jälkeen. Siihen asti kantakoot Wunderwaffen leimaa, ainankin osaltani.
 

Teräsmies

Respected Leader
Olisikohan ollut mitään hyötyä sijoittaa automaattilataaja tornin takaosaan kuten muissakin uusissa vaunuissa? Toisissa vaunuissa on miehistö (ampuja ja komentaja) tornissa toisin kuin Armatassa joten ehkä torniin olisi jäänyt käyttämätöntä tilaa. Toisaalta ymmärtääkseni Armatan tornissa on kuitenkin turhaa tilaa sen verran, että sinne mahtuu ainakin yksi ukko laittamaan ammuksia automaattilataajaan.
 

Nhhk

Eversti
On jo aika lopettaa naureskelut siellä rämettyneessä lännessä super-tankillemme!

Ensimmäinen " Combat Approved" esittelyfilmi T-14 Armata -taisteluvaunusta, požaluista!



"Be afraid, be very afraid"
Jumankauta nyt oli kova bropaganda pläjäys.
Omia mietteitä videosta...

Miksi hehkuttaa että armataa ei enää ajeta kahdella vivulla jotka määrittää telan nopeuden kun tämä ns:rattiohjaus on ollut länsimaissa käytössä jo hyvän aikaa.

Olisivat nyt edes laittaneet sen oluttuopin putken päälle kertomaan kuinka hyvä vakaaja on.

Miksi vitussa näytetään tehtaalta kuvaa kun T:vääntimellä kiristetään pulttia, eikö Venäjällä ole edes paineilma vääntimiä?

Ehkä pahin moka tässä videossa oli kumminkin kun piti ruveta selittelemään kuinka voitonpäivän paraatissa sattunut kömmähdys oli täysin kuskin vika vaikka armata on niin sairaan helppo ja hyvä ajaa.

Ainut plussa minkä tästä hehkutus videosta keksin on se että voimayksikkö voidaan vaihtaa kerralla (moottori ja vaihdelaatikko yms.)
 

Shadowmon

Eversti
...
Ehkä pahin moka tässä videossa oli kumminkin kun piti ruveta selittelemään kuinka voitonpäivän paraatissa sattunut kömmähdys oli täysin kuskin vika vaikka armata on niin sairaan helppo ja hyvä ajaa.
...
Tota katsellessa mietin että varmaan vaunusta pettänyt jotain ja muutama suunnittelija saanut kuulan kalloonsa, nyt iloisesti selitellään :unsure: :LOL:
 

stunt cock

Alikersantti
Olisikohan ollut mitään hyötyä sijoittaa automaattilataaja tornin takaosaan kuten muissakin uusissa vaunuissa? Toisissa vaunuissa on miehistö (ampuja ja komentaja) tornissa toisin kuin Armatassa joten ehkä torniin olisi jäänyt käyttämätöntä tilaa. Toisaalta ymmärtääkseni Armatan tornissa on kuitenkin turhaa tilaa sen verran, että sinne mahtuu ainakin yksi ukko laittamaan ammuksia automaattilataajaan.
Miehittämättömiin torneihin liittyen pakkohan sielä on olla sen verran tilaa ukolle, että sielä voidaan tehdä huoltotoimenpiteitä. Myös tornin rakentaminen olisi vaivalloista, jos sinne ei mahtuisi ukko asentamaan erinäisiä laitteita.

Uskoakseni Armatan layoutti on sukupolven edellä muita tankkeja, mutta varmaan kestää vielä useita vuosia, kunnes armatan tekninen luotettavuus tai yleinen toimivuus saadaan edes tyydyttävälle tasolle. Eli kaukana vielä ollaan kenttäkelpoisuudesta. Kuinka merkittäviä etuja uudesta layoutista saadaan edes digitalisoinnin merkityksen kasvaessa verrattuna perinteisiin ratkaisuihin on toinen kysymys.
 

kimmo.j

Respected Leader
Miehittämättömiin torneihin liittyen pakkohan sielä on olla sen verran tilaa ukolle, että sielä voidaan tehdä huoltotoimenpiteitä. Myös tornin rakentaminen olisi vaivalloista, jos sinne ei mahtuisi ukko asentamaan erinäisiä laitteita.

Uskoakseni Armatan layoutti on sukupolven edellä muita tankkeja, mutta varmaan kestää vielä useita vuosia, kunnes armatan tekninen luotettavuus tai yleinen toimivuus saadaan edes tyydyttävälle tasolle. Eli kaukana vielä ollaan kenttäkelpoisuudesta. Kuinka merkittäviä etuja uudesta layoutista saadaan edes digitalisoinnin merkityksen kasvaessa verrattuna perinteisiin ratkaisuihin on toinen kysymys.
Puhumattakaan siitä, että kun kaikki lopulta toimii, mikä on suorituskyky?
En puhu aseista, liikkuvuudesta, tai panssaroinnista, vaan vaunun johdettavuudesta ja kyvystä havaita vihollinen lähellä ja kaukaa.
Oma epäakateeminen veikkaukseni on, ettei Armata tule menestymään peitteisessä maastossa, tai rakennetulla alueella.
 

kimmo.j

Respected Leader
Jumankauta nyt oli kova bropaganda pläjäys.
Omia mietteitä videosta...

Miksi hehkuttaa että armataa ei enää ajeta kahdella vivulla jotka määrittää telan nopeuden kun tämä ns:rattiohjaus on ollut länsimaissa käytössä jo hyvän aikaa.

Olisivat nyt edes laittaneet sen oluttuopin putken päälle kertomaan kuinka hyvä vakaaja on.

Miksi vitussa näytetään tehtaalta kuvaa kun T:vääntimellä kiristetään pulttia, eikö Venäjällä ole edes paineilma vääntimiä?

Ehkä pahin moka tässä videossa oli kumminkin kun piti ruveta selittelemään kuinka voitonpäivän paraatissa sattunut kömmähdys oli täysin kuskin vika vaikka armata on niin sairaan helppo ja hyvä ajaa.

Ainut plussa minkä tästä hehkutus videosta keksin on se että voimayksikkö voidaan vaihtaa kerralla (moottori ja vaihdelaatikko yms.)
Tämä on sitä tökeröä perus neukku propagandaa joka aina naurattaa.
Juurikin hehkutetaan rattiohjausta ja muita 80-luvun teknologioita.
T-väännin edustaa Venäläisen aseteollisuuden hienosäätö työkalua.
Selittely osoittaa kuinka syvästi tapaus on haavoittanut osallisten sielua, se on sattunut kun puoli maailmaa on nauranut maailman parhaan liikenne esteen hinausyrityksille.

Mutta osoittihan video kuinka hienosti Armatan torni pyörii monta kertaa ympäri. :ROFLMAO:
 

fulcrum

Respected Leader
Puhumattakaan siitä, että kun kaikki lopulta toimii, mikä on suorituskyky?
En puhu aseista, liikkuvuudesta, tai panssaroinnista, vaan vaunun johdettavuudesta ja kyvystä havaita vihollinen lähellä ja kaukaa.
Oma epäakateeminen veikkaukseni on, ettei Armata tule menestymään peitteisessä maastossa, tai rakennetulla alueella.
Näyttöä tuijottamallahan iso osa tähystyksestä tehdään nykytankeillakin, en usko että tämä on erityisempi ongelma vaikkei vielä ollakaan näyttötekniikassa Futurama-tasolla ("But this is HBTV! It's got better resolution than the real world!"). Suojauksen vahvistaminen nykypainossa ei yksinkertaisesti ole enää mahdollista jos pitäydytään perinteisessä layoutissa.
 

kimmo.j

Respected Leader
Näyttöä tuijottamallahan iso osa tähystyksestä tehdään nykytankeillakin, en usko että tämä on erityisempi ongelma vaikkei vielä ollakaan näyttötekniikassa Futurama-tasolla ("But this is HBTV! It's got better resolution than the real world!"). Suojauksen vahvistaminen nykypainossa ei yksinkertaisesti ole enää mahdollista jos pitäydytään perinteisessä layoutissa.
Olet oikeassa, en tarkoita tähtäämistä, vaan vaunun ajattamista ja maalin/maalien löytämisestä lähietäisyyksillä.
Siis se mitä vaunun johtaja ja lataaja tekevä luukusta.
 
Top