Venäjän ilmavoimista ja vähän Suomestakin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RPG83
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Kyllä merivoimien ilmatorjuntapäällikkö näin syksyllä vakuutti. Jos alus on hyvässä asemassa torjuntaan, kyllä se ampuu...

Tottakai, tarkoitinkin lähinnä sitä, että ei kannata henkeä pidätellen odottaa näiden torjuntamahdollisuuksien ilmaantumista mahdollisessa sotatilanteessa. Tämä johtuu ihan fysiikan laeista, sivuuttavaan tai etääntyvään maaliin on paljon vaikeampi osua kuin kohtitulevaan...
 
Tottakai, tarkoitinkin lähinnä sitä, että ei kannata henkeä pidätellen odottaa näiden torjuntamahdollisuuksien ilmaantumista mahdollisessa sotatilanteessa. Tämä johtuu ihan fysiikan laeista, sivuuttavaan tai etääntyvään maaliin on paljon vaikeampi osua kuin kohtitulevaan...

No, Umkhonton nopeus on 2,5 Machia ja kääntyvyys 36 G:tä. Kyllä sillä sivuuttavaan maaliin osuu, jos etäisyys ei ole yli kymmentä kilometriä...
 
BrahMos PJ-10 is distinguished by its reported supersonic speed of Mach 2.8


Kiire tulee torjua...
 
Tottakai heitteitä ja ohjuksia onkin vaikeampi torjua. Tarkoitinkin ilma-aluksia.
 
Tottakai, tarkoitinkin lähinnä sitä, että ei kannata henkeä pidätellen odottaa näiden torjuntamahdollisuuksien ilmaantumista mahdollisessa sotatilanteessa. Tämä johtuu ihan fysiikan laeista, sivuuttavaan tai etääntyvään maaliin on paljon vaikeampi osua kuin kohtitulevaan...

ITllä suojaava alus toimii lähellä suojattavaa joten kyllä sillä Umkhontollakin jotain tekee. 8 ohjusta vaan on nopeasti ammuttu.
 
Eikös niiden alusten riski ole juuri se ohjus eikä se hävittäjä? Noiden kantama kuintekin luokkaa 300km...
 
Jos alus laitetaan ankkuriin Kolera-altaan Suomenlinnan välille, niin sitten sillä tekee (edes vähän) jotain valtakunnan ilmapuolustuksen kannalta, mutta muuten se on kyllä omasuojaa varten.
 
PAK-FA eli T-50 on pahassa vastatuulessa Venäjällä.

http://www.csmonitor.com/World/Euro...-answer-to-US-next-gen-fighter-hits-the-skids

http://in.rbth.com/economics/2015/0..._buy_fewer_pak_fa_fighter_aircraft_42179.html

Eli tilaukset on kutistettu 52 kappaleesta 12 kappaleeseen vuoteen 2020 mennessä... Josko saavat sen siihen mennessä edes operatiiviseksi...

Osittain OT: Oi voi, kyllä nyt mahtaa Suomen Sotilaan ilmavoimadesantti Aleksei Kettusta harmittaa... Eikös se ihmease sitten ilmestykään taivaalle pudottelemaan länsikoneet tonttiin pelkällä ylivertaisella olemassaolollaan! Voi voi sentään... :D:D:D:D:D
 
Osittain OT: Oi voi, kyllä nyt mahtaa Suomen Sotilaan ilmavoimadesantti Aleksei Kettusta harmittaa... Eikös se ihmease sitten ilmestykään taivaalle pudottelemaan länsikoneet tonttiin pelkällä ylivertaisella olemassaolollaan! Voi voi sentään... :D:D:D:D:D

Ne hämää vaan. Todelliset tuotantoluvut on melkoiset. Lennättävät vain yöllä salaisista tukikohdista.
 
Osittain OT: Oi voi, kyllä nyt mahtaa Suomen Sotilaan ilmavoimadesantti Aleksei Kettusta harmittaa... Eikös se ihmease sitten ilmestykään taivaalle pudottelemaan länsikoneet tonttiin pelkällä ylivertaisella olemassaolollaan! Voi voi sentään... :D:D:D:D:D

HAHAHA! Mitenhän asiasta uutisoi Rt.com? Veikkaus: Ei uutisoi.

Vahingonilon lämmin hehku sisimmässäni...
 
PAK FA:n ongelmista pääsemmekin uuteen mielenkiintoiseen keskustelunaiheeseen:

Millä Venäjä paikkaa PAK FA:n viivästymisen aiheuttamat aukot kalustossa? Ostaako Venäjä kenties lisää Su-30, Su-35 ja MiG-35 -hävittäjiä? Pystytäänkö niilläkään paikkaamaan lainkaan sitä aukkoa, joka syntyy lähitulevaisuudessa Venäjän ilmavoimiin?
 
PAK FA:n ongelmista pääsemmekin uuteen mielenkiintoiseen keskustelunaiheeseen:

Millä Venäjä paikkaa PAK FA:n viivästymisen aiheuttamat aukot kalustossa? Ostaako Venäjä kenties lisää Su-30, Su-35 ja MiG-35 -hävittäjiä? Pystytäänkö niilläkään paikkaamaan lainkaan sitä aukkoa, joka syntyy lähitulevaisuudessa Venäjän ilmavoimiin?

Veikkaus: Ajavat vanhoilla p**koillaan siinä määrin kun heikkenevän kunnon puolesta pystyvät ja ostavat tipoittain noita päivitettyjä vanhoja malleja sinne tänne. Aukot kalustossa paikataan kuumalla ilmalla eli pullistelemalla ja rehvastelemalla siellä sun täällä, salaamalla mahdollisimman pitkälle ilmavoimien todellinen tilanne ja ohjusilmatorjunnalla joka on paljon paremmassa kuosissa. PAK FA tullaan näkemään Venäjän käytössä lähinnä ylilentona voiton päivän paraatissa ja ehkä joskus vientimarkkinoilla, jos on ollenkaan hyvä kone.
 
PAK FA:n ongelmista pääsemmekin uuteen mielenkiintoiseen keskustelunaiheeseen:

Millä Venäjä paikkaa PAK FA:n viivästymisen aiheuttamat aukot kalustossa? Ostaako Venäjä kenties lisää Su-30, Su-35 ja MiG-35 -hävittäjiä? Pystytäänkö niilläkään paikkaamaan lainkaan sitä aukkoa, joka syntyy lähitulevaisuudessa Venäjän ilmavoimiin?

http://theaviationist.com/2015/04/07/t-50-pak-fa-new-problems/

Idea on tosiaan hankkia sitten noita 4++-koneita. Venäjällä alkaa kohtapuoliin NL-aikaisista koneista tiima loppumaan, eli korvaamistarvetta on. Aika pieni osa on uudempia Su-30/35.

http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Air_Force

Vastaus:
  • Jos tilaavat riittävästi, niin saavat aukkoa paikattua, mutta en usko että kokonaan onnistuu
  • Toisaalta, eteenkinpäin pitäisi mennä. SU-27 -johdannaiset ovat sinänsä mainioita koneita, mutta kuitenkin vanhan ratsun douppaamista. Niillä ei luoda niin merkittävää uutta kykyä, että pysyttäisiin esim. jenkkien kyydissä

Suomen kannalta siis hyvä: kalustomäärät tippuu, eikä mitään superkonetta ole itänaapurille tulossa.
 
Veikkaus: Ajavat vanhoilla p**koillaan siinä määrin kun heikkenevän kunnon puolesta pystyvät ja ostavat tipoittain noita päivitettyjä vanhoja malleja sinne tänne. Aukot kalustossa paikataan kuumalla ilmalla eli pullistelemalla ja rehvastelemalla siellä sun täällä, salaamalla mahdollisimman pitkälle ilmavoimien todellinen tilanne ja ohjusilmatorjunnalla joka on paljon paremmassa kuosissa. PAK FA tullaan näkemään Venäjän käytössä lähinnä ylilentona voiton päivän paraatissa ja ehkä joskus vientimarkkinoilla, jos on ollenkaan hyvä kone.

Hihii...

http://www.themoscowtimes.com/mobile/business/article/518895.html

http://www.themoscowtimes.com/mobile/business/article/518897.html
 
http://theaviationist.com/2015/04/07/t-50-pak-fa-new-problems/


Vastaus:
  • Jos tilaavat riittävästi, niin saavat aukkoa paikattua, mutta en usko että kokonaan onnistuu
  • Toisaalta, eteenkinpäin pitäisi mennä. SU-27 -johdannaiset ovat sinänsä mainioita koneita, mutta kuitenkin vanhan ratsun douppaamista. Niillä ei luoda niin merkittävää uutta kykyä, että pysyttäisiin esim. jenkkien kyydissä

Tilata voi, mutta jos sotateollinen kompleksi ei pysty tarpeeksi nopeasti tuottamaan, niin ei auta. Jos esim. maksimi on 20 konetta vuodessa, niin jo 200 vanhan koneen korvaamiseen menee 10 vuotta.

Tämä on varmasti osasyy, miksi modernisoivat vanhoja MiG-29 -koneita ja Su-24-koneita; uusia ei synny tarpeeksi nopeasti, joten pakko vanhoja tekohengittää
 
Back
Top