JR49
Respected Leader
Pikkuvikoja, helppo korjata. Kuten Katsastuksessa todettiin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs varten näissä vedenpäällisissä paateissa on nykyään noin paljon vikoja varsinkin moottoreiden ja saumojen osalta?
Olisiko osaaminen hävinnyt, kun sukellusveneitä ei olla rakennettu hirveästi viime vuosikymmeninä?
https://www.popularmechanics.com/mi...-newest-aircraft-carrier-suffers-a-breakdown/The U.S. Navy’s newest aircraft carrier suffered a propulsion issue in January 2018 that forced it to return to port early from sea trials. The USS Gerald R. Ford experienced an issue with the main thrust bearing that was the result of a manufacturing defect. Both the U.S. Navy and shipbuilder Huntington Ingalls Industries are looking into the problem.
Yhdysvalloilla, Kiinassa, Intiassa, Venäjällä, Etelä-Koreassa ja muualla Euroopan ulkopuolella on sukelluspaatteja rakenneltu eikä niissä ole esiintynyt samanlaisia ongelmia. Mikäli Janesin maksullisia julkaisuja on uskominen sukellusveneillä partiointi/operointi on yleistynyt maailmalla ja ne suorittavan nykyään paljon erillaisia tehtäviä maailman merillä (myös erikoisjoukkojen kuskaus uppopaateilla on nykyään muodissa).
Sen sijaan kaikki valtiot kärsivät ongelmista pinta-alusten kanssa.
https://www.popularmechanics.com/mi...-newest-aircraft-carrier-suffers-a-breakdown/
Siitä huolimatta asia vaikuttaa osaamisen puutteelta. Olisiko hitsaajien taidot hävinneet, kun tuotantoa on siirretty kiinaan?
Mitäs varten näissä vedenpäällisissä paateissa on nykyään noin paljon vikoja varsinkin moottoreiden ja saumojen osalta?
Länsinaapurista löytyy yksi surullisen kuuluisa. Toisaalta ilman niitä virheitä maailmasta puuttuisi ainutlaatuinen museo.Vai olisiko laatuvaatimusten kiristyminen sekä toisaalta uutisointi eri tasolla? Suunnittelumokia ja valmistusvirheitä on sotalaivoissa(kin) ollut iät ja ajat.
Länsinaapurista löytyy yksi surullisen kuuluisa. Toisaalta ilman niitä virheitä maailmasta puuttuisi ainutlaatuinen museo.
Mainittakoon myös Englannin Mary Rose, joka upposi 1545 väärän tilannearvion seurauksena.Ja hyvin nolosti kävi seuraavallekin ruotsalaisten laivaston ylpeydelle (vaikka syynä ei ollutkaan puutteet insinööritaidossa vaan surkeissa merimiestaidoissa):
Kronan, myös Stora Kronan oli ruotsalainen sotalaiva ja aikanaan maailman suurimpia laivoja. Kronan rakennettiin 1664–1672. Se haaksirikkoutui Öölannin eteläkärjen taistelussa 1. kesäkuuta 1676 vain muutaman vuoden palveluksen jälkeen ja taisteltuaan vain kaksi taistelua Tanskan ja Hollannin laivastoja vastaan. Haaksirikko johtui siitä, että se kallistui liikaa kääntyessään. Sen kallistuessa syttyi ruutivarasto, joka oli aluksen etuosassa, jolloin suurin osa keulan oikeasta puolesta räjähti. Kronanin upotessa hukkui 839 miestä.
Taisivat tanskalaiset tikahtua nauruun katsellessaan tapausta...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kronan
Mulla on vahvistunut semmoinen käsitys, että vaikka toki voidaan päätellä että suunnittelu ja laaadunvalvonta - tai ehkä ennemmin laadunvalvonnan raporttien ymmärtäminen ylemmässä johdossa - ei Vasan kohdalla mennyt nykynormien mukaan, se ei varsinaisesti ollut mikään poikkeus aikanaan. Ei muutkaan sotalaivat olleet väistämättä mitenkään paremmin suunniteltuja ja rakennettuja. Niiden kohdalla vain ei käynyt samalla tavalla kuin kuninkaan hienoimmalla aluksella. Vasa oli poikkeuksellinen ja merkittävä sotalaiva, sen täyslaidallisen massa olisi vastannut suurin piirtein koko Englannin laivaston yhteislaukausta, sillä hetkellä jolloin se nosti purjeensa. Vasan upotti ylpeys ja näyttämisen halu.Länsinaapurista löytyy yksi surullisen kuuluisa. Toisaalta ilman niitä virheitä maailmasta puuttuisi ainutlaatuinen museo.
OFFTOPIKKINA lisää länsinaapurin merimiestaidoista.Ja hyvin nolosti kävi seuraavallekin ruotsalaisten laivaston ylpeydelle (vaikka syynä ei ollutkaan puutteet insinööritaidossa vaan surkeissa merimiestaidoissa):
Kronan, myös Stora Kronan oli ruotsalainen sotalaiva ja aikanaan maailman suurimpia laivoja. Kronan rakennettiin 1664–1672. Se haaksirikkoutui Öölannin eteläkärjen taistelussa 1. kesäkuuta 1676 vain muutaman vuoden palveluksen jälkeen ja taisteltuaan vain kaksi taistelua Tanskan ja Hollannin laivastoja vastaan. Haaksirikko johtui siitä, että se kallistui liikaa kääntyessään. Sen kallistuessa syttyi ruutivarasto, joka oli aluksen etuosassa, jolloin suurin osa keulan oikeasta puolesta räjähti. Kronanin upotessa hukkui 839 miestä.
Taisivat tanskalaiset tikahtua nauruun katsellessaan tapausta...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kronan
Eräät huhut muisteli, että tuosta tietokoneohjatusta balanssimassajärjestelmästä olisi tullut ensilaukaus onnistneeseen järjestelmään jolla nykyään hallitaan erikoiskuljetusaluksia... Kuukemma bitti jäi poikittain Zenobiassa ja siksi pumppasi itsensä kumoon.OFFTOPIKKINA lisää länsinaapurin merimiestaidoista.
Aikanaan maailman huipputekniikkaa edustanut ruotsalaisvalmisteinen ja -omisteinen RO-RO-alus Zenobia oli varustettu tietokoneohjauksella toimivalla kallistuksen tasausjärjestelmällä, jonka piti suoristaa alus pumppaamalla vettä sivupainolastitankkeihin.
Neitsytmatkallaan alus alkoi kallistua, ja upposi kauniina ja tyynenä kesäkuun päivänä. Miehistö oli jo poistunut.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/MS_Zenobia
The PD-50 floating dock at the 82nd ship repair plant in Roslyakovo (Murmansk microdistrict), where the only heavy aircraft carrier cruiser Admiral Kuznetsov was being repaired as part of the Russian Navy, sank due to power outages. The incident injured four people and, possibly, the ship itself.
Power outages
The incident occurred during the planned release of "Admiral Kuznetsov" from the dock PD-50 to go to the 35th ship repair plant, where the aircraft carrying cruiser is being repaired. The PD-50 dock belongs to this plant, the plant itself is part of the Zvezdochka ship repair center.
During the operation to launch the ship on the night of Tuesday an emergency situation occurred, the head of the Zvezdochka press service Yevgeny Gladyshev told Interfax.
“Due to interruptions in the supply of PD-50 electric power to the floating dock, the floating dock dipping was not regular, in an off-design mode,” said Gladyshev. This led to abnormal filling of float tank tanks, because of which he abruptly went under water.
According to the plant representative, during the incident, four workers found themselves in the water and got hypothermia, but there is no threat to their lives. In turn, the head of the territorial center for disaster medicine, Viktor Rogalev, reported that three injured were taken to hospital in a state of moderate severity, and one in serious condition.
Also on site
A criminal case under the article on violation of safety rules in the conduct of work, resulting in the death of a person by negligence.
Earlier, Interfax wrote that during the incident, about 60 people had escaped from the sinking floating dock.
The agency notes that power outages in the Murmansk region began on October 26. Emergency outages occurred in Murmansk, including in the Roslyakovo microdistrict, and in Severomorsk. The deputy governor of the region, Yevgeny Nikora, called sticking snow on wires to be the cause of blackouts.
Dropped crane
The aircraft carrier was removed from the dock and was towed to the 35th plant by six in the morning. “At present, a detailed inspection of the ship’s hull after the incident at the 82nd plant is underway. No troubles have been identified yet. The incident will not be affected by the repair time of the ship,” said Gladyshev from the Zvezdochka press service.
Local media reported that two tower cranes fell during the incident. The Murmansk edition of SeverPost wrote that one of the cranes fell on the deck of the ship.
“According to initial estimates, no significant damage can affect the timing of the repair,” said a spokesman for Zvedochka Interfax.
However, the source agency said that the "Admiral Kuznetsov" still got damaged as a result of a fall on the deck of the crane. "During the day, experts will assess what damage was done," an anonymous source told Interfax.
The crane damaged part of the hull, but did not hurt the "vital" equipment of the ship, Alexey Rakhmanov, head of the United Shipbuilding Corporation (the Zvezdochka is part of the corporation), later confirmed TASS. "The crane fell from the deck, from a height of about 15 m, it is clear that there are damage to the hull, and damage to the deck, but fortunately, it happened in those areas that are not associated with the operation of some vital equipment of the cruiser, "said Rakhmanov.
A TASS source said that the technical area of the take-off deck was damaged. “The fallen crane is still there, the scale of damage is being specified,” the agency’s source added. "He successfully collapsed - fell into the technical area, the part of the flight deck, where cuts were made for unloading and loading equipment into the holds," the source of Interfax confirmed this version.
The term for the repair of "Admiral Kuznetsov" will now move, even if the "Admiral Kuznetsov" has not received significant damage, said the former commander of the Black Sea Fleet, Admiral Vladimir Komoyedov.
“I think the problem is quite acute, we have few power for repairing such ships, only a few,” he told Interfax. “The PD-50 is a powerful dock, we have only two, one in the Far East, one here. I think this is a huge loss for our ship repairmen. "
Repair after Syria
"Admiral Kuznetsov" in February 2017 returned to Severomorsk from the Mediterranean Sea after a hike in the direction of the shores of Syria.
The repair of the only heavy aircraft-carrying cruiser in the Russian Navy should be completed by the end of 2020.
The PD-50 is one of the largest floating docks in the world, built in 1980 at the Götaverken shipyard in Sweden. The length of the dock is 330 meters, the width is 67 meters, the payload is 80 thousand tons. The dock is designed to repair large ships and submarines.
In addition to the Admiral Kuznetsov, the nuclear-powered cruiser Peter the Great was repaired; in addition, the hull of the submarine Kursk was placed at the dock after rising from the bottom of the Barents Sea.
Experts evaluate the possibility of lifting the sunken dock. For this, naval forces may be involved, Interfax reports with reference to its source. "The possibility of lifting the dock is currently being studied," said the agency interlocutor.
One person is reported dead and Russia’s only aircraft carrier has been damaged as floating dry dock sinks into the waters of the Kola Bay.