Kävipä mielessä. Myisikö Kiina Venältä hankitun lentotukialuksen takaisin, kun oma tukialus valmistuu? Tai vaihtoehtoisesti vuokraus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Onko Venäjällä sellaista naapurimaata jossa olisi modernit toimivat telakat? Meinaan vaan, että laivaston varusteluohjelma on sitä kokoluokkaa, että jonkin maan telakat saattaisivat kiinnostaa.
Bangladeshissa olisi Kuznetsoville sopiva, tuo Chittagong.Eiköhän sitä Kiinasta saa kaikenlaista ostettua jos rahaa löytyy. Intiasta periaatteessa kanssa mutta se olisi sellainen sokea taluttaa sokeaa tyylinen ratkaisu. Muitakin naapurimaita tietenkin on mutta kun on sattuneesta syystä nämä pakotteet voimassa.
Luoteisväylää pitkin Kiinaan.Kiina voisi ehkä auttaa, mutta toki se tarkoittaa avointa teknologian jakoa. Toki jossain Kutnezovissa ei varmaankaan ole mitään salaisuuksia jäljellä. Mutta jälleen: millä se alus saataisiin Kiinan telakalle?
Eikös Hakaniemen telakka ole valmiiksi venäläisomisteinen ja kokoa riittää ainakin Panaman kanavan rajoihin.Onko Venäjällä sellaista naapurimaata jossa olisi modernit toimivat telakat? Meinaan vaan, että laivaston varusteluohjelma on sitä kokoluokkaa, että jonkin maan telakat saattaisivat kiinnostaa.
Eikös Hakaniemen telakka ole valmiiksi venäläisomisteinen ja kokoa riittää ainakin Panaman kanavan rajoihin.
Se jutun juuri onkin siinä, miltä naapurista tuntuu omistaa osaava telakka, jolla kuitenkaan ei voi tehdä tarvitsemaansa tuotantoa. Siinä pointti.Pitääkö heittää tommosia vitsiehdotuksia kun kaikki tietää ettei pakotteiden vuoksi onnistu.
Zvedan telakkaan ovat Venäjällä investoineet miljardeja ja Kiinasta saa tilattua vaikka Qingdao Beihain telakalta taas yhden uuden kuivatelakan Venäjälle. Se vaan tarkoittaa että vuosia menee, rahaa palaa ja painopiste siirtyy Tyynenmeren alueelle. Eli ei auta Pohjoisen laivaston akuutteihin ongelmiin.
Se jutun juuri onkin siinä, miltä naapurista tuntuu omistaa osaava telakka, jolla kuitenkaan ei voi tehdä tarvitsemaansa tuotantoa. Siinä pointti.
Niin, eli nimistä päätellen yhä Putinin näppien ulottuvilla - ja käytännössä pakotteiden takana.Just tänään oli Kauppalehdessä että koko hoito myytäisiin joillekin Viktor Olerskiskille ja Rišat Bagautdinoville. Jotain bulvaaneja varmaan, en alkanut selvittelemään.
Ongelma tulee varmaankin siitä että telakka ei ole menossa pohjaa kohden tasapainossa ja suoraan. Vetää toiselta sivulta, sehän kallistui ja se puolestaan johti nosturin kaatumiseen. Vaikka ketjut katkeaisikin suorassa vedossa, ne saattavat vetää perää tai kylkeä alas.
Epäilen vahvasti, että siellä on ollut tosi kysymyksessä tuona yönä.
Miksi Venäläiset eivät voi rakentaa uutta telakkaa? Eikö niillä ole insinörttejä ja suunnittelijoita, vai onko kyse siitä että kaikki heidän aivot on menetty ulkomaille tai kypsetetty vodkalla? Ihme homma että naapurissa ei ole mitään mistä ne voisi olla ylpeitä. Joskus neuvostoliiton aikana homma ei olisi kaatunut tälläiseen asiaan... ehkä.
Ongelma tulee varmaankin siitä että telakka ei ole menossa pohjaa kohden tasapainossa ja suoraan. Vetää toiselta sivulta, sehän kallistui ja se puolestaan johti nosturin kaatumiseen. Vaikka ketjut katkeaisikin suorassa vedossa, ne saattavat vetää perää tai kylkeä alas.
Epäilen vahvasti, että siellä on ollut tosi kysymyksessä tuona yönä.
Eiköhän sitä Kiinasta saa kaikenlaista ostettua jos rahaa löytyy. Intiasta periaatteessa kanssa mutta se olisi sellainen sokea taluttaa sokeaa tyylinen ratkaisu. Muitakin naapurimaita tietenkin on mutta kun on sattuneesta syystä nämä pakotteet voimassa.
Niin ja onhan maan öljy-yhtiöt tehneet Zvezdan telakalleVladivostokiinVenäjän Kauko-itään merkittäviä investointeja, Suomestakin myytiin sinne isolla rahalla nostureita.
Edit: Ei se Zvezdan telakka näemmä tarkalleen Vladivostokissa olekaan vaikka isossa kartassa ovat ihan vierekkäin. Etäisyys on linnuntietä 40 kilometriä lahden yli tai 130 kilsaa tietä pitkin.
https://www.maritime-executive.com/article/new-cranes-delivered-to-russias-zvezda-yardTwo 100 ton cranes have been delivered to Russia’s new Zvezda mega-shipyard. The cranes are 94.5 meters (310 feet0 high with a reach of 81.7 meters (268 feet). They were built as part of a joint contract between Far Eastern Plant Zvezda and China Heavy Industry Corporation Nantong. The Chinese yard will deliver another three cranes by the end of the year: two with a lifting capacity of 320 tons and one with a lifting capacity of 1,200 tons.
No, ei ne tuota telakkaa suunnitelleet, saati rakentaneet alunalkaenkaan.
En sitä väittänytkään, mutta neuvostoaikana he pystyivät rakentamaan erganoplaneja ja buranan avaruus sukkulan sun muuta. Ihmettelen minne on tuo oppi kadonnut melkein kolmessa vuosikymmenessä. Kuoliko niiden inssit ja suunnittelijat vai muuttiko ne jonnekkin kun nykyään kaikki tuntuu olevan niin vitun vaikeata. Tiedän faktaksi asti että heillä on siellä ihmisiä millä on aivot ja he pystyvät niillä ajattelemaan, eihän meillä muuten olisi vihreitten miesten ongelmaa taikka valtiollisten vehkeilyä. Jotenkin tuntuu että numerokaupungit ovat syöneet nuo aivot ja mitään ei pääse tapahtumaan, kun koko maa on korruptoinut puuttinin aikakaudella siihen pisteeseen että paskan tekemisestä on tullut normi. Uudet sukupolvet eivät varmaan tiedosta että parempaakin voisi olla kun koko kulttuuri jyllään sen pahan ympärillä aivan kuin se olisi syöpä.
Miksi sanon tästä? Yksinkertainen syy en halua naapurista Albanian kaltaista ongelmapesää, koska siitä ei ole kuin harmia ja haittaa meille.
Miksi Venäläiset eivät voi rakentaa uutta telakkaa?
Luoteisväylää pitkin Kiinaan.
Eikös Hakaniemen telakka ole valmiiksi venäläisomisteinen ja kokoa riittää ainakin Panaman kanavan rajoihin.
Onko Venäjällä sellaista naapurimaata jossa olisi modernit toimivat telakat? Meinaan vaan, että laivaston varusteluohjelma on sitä kokoluokkaa, että jonkin maan telakat saattaisivat kiinnostaa.
Siitähän tuli sukellusveneisiin erikoistunut telakka.Ohjussukellusveneet ovat käyttäneet samoin PD-50 :ia. Nyt kun se on pohjassa
Luoteisväylää pitkin Kiinaan.
Koillinen tai luode .. samapa se, ei taida Kuznetsov olla siinä kunnossa että sitä voisi hinata tuommoista matkaa. Kannattaisi ehkä aloittaa neuvottelut Meyerin kanssa ja tuoda vain hyvällä se Suomen Turkuun. Laitetaan siihen vessat kuntoon ja kunnon koneet sisään. Ja rahat pois ryssiltä; sitä alihankinta työn loisketta mitä tuostakin saataisiin. Ja parasta on, että kyseessä on meidän turvallisuustilanteen kannalta merkityksetön alus, joka syö Venäjän laivaston budjetista fregatit ja korvetit. Turpo & talous vaikutus on erinomainen.Koillisväylää
Taitaa olla liian pieni tuo; 51m leveys / 300m pitkä, kapasiteetti 40.000 tonnia.Tulin tuossa aamulla miettineeksi, että edesmenneen PD-50:n omistajalla Rosneftillä on Zvezdassa uusi 40000 tonnin uiva telakka. Todennäköisesti ainut syy, joka estää Venäjän laivastoa "omimasta" tuota telakkaa itselleen ja siirrättämästä sitä Murmanskiin on se, että Zvezda on Putinin suojeluksessa...