Venäjän merivoimat-yleisketju

Ole hyvä!

5878e4f88be5a413100be96c7317b2f2.jpg

Kävi huulilla mutta meni reisille ;)
 
Totta kait mutta elintaso olisi lähes sama kuin asuisi Venäjällä, sieltä käsin hän ei voi jakaa lehtiä joten ei missään tapauksessa win-win tilanne.
Ei todellakaan ole sama elintaso. Suomessa lehtiäkin jakamalla voi saada iPhonen, asunnon jossa tulee sähkö ja juomakelpoinen vesi kellon ympäri, lapsille päiväkodit joissa ei tartte miettiä syökö lapsi koiranruokaa kun johto myi safkat kadulla, ja ruuan kanssa yleisesti ei tarvitse arpoa onko tänään mukana muovipaloja mukana vai ei.
Poliisista ja julkishallinnostakin voi olla mitä mieltä vaan, mutta itse asioisin mieluummin suomalaisen kuin venäläisen poliisin/vakuutusyhtiön/kunnan/viraston/oikeuden kanssa
 
Viimeksi muokattu:
Ainakaan minun palkallani ei olisi mitään lapsia kyllä elätetty silloin kun jaoin lehtiä. Ehkä tienaavat nykyään enemmän, eos. iPhonea ei oltu vielä keksitty mutta heikkoa olisi voinut olla semmoistenkin laitteiden kanssa.
 
Ehkä tienaavat nykyään enemmän, eos.

Eivät kyllä tienaa jos olen yhtään asiaa ymmärtänyt. Lyhyt työaika tekee tehtävänsä myös palkkauksen puolella. Sivuhommana ehkä menee jos perusduunin palkka on sen verran pieni ettei lisäprosentti ole ihan viittäkymmentä. Jos toisella palkalla elää niin lehtiä jakamalla saa päälle sen iLuurin. Jos joku nyt välttämättä moisen Applen härpättimen itselleen haluaa.
 
Ketjulle meinasi käydä samoin kuin venäläiselle kuivatelakalle. ;)
Onko joku syynännyt ko. aiheesta tuoreempia juttuja?

Juu, kyllä venäläisten omilla foorumeilla ollaan jo aika häkeltyneitä omasta avuttomuudesta ja jatkuvista huonoista uutisista:

"Isos wrote:
miketheterrible wrote:Quickest Solution would be to buy floating dock from China.​
Sweeden produce them too. It would be faster to invade them
icon_lol.gif
Finland will need to be invaded 1st. The last time, in 1938, they got more than they bargained for. They'll have more luck invading S. Ukraine to get the Nikolaev Shipyard that built the Adm. K!"

"Yeah, I think that's the really worrying thing. Strategically, this could probably turn out almost as bad as if the K itself was put out of service (of course losing the K would have been a complete disaster all other things considered; PR, national pride etc.).
But as an indispensable asset as the PD-50 apparently is, this is indeed a massive hit. We could only find out of how essential it really is though, if its projected schedule/roster were made available covering the next couple years. Then we'll have a better idea how many/what other vessels were lined up to access her services.
Quite telling also was how, almost immediately, Borisov stated that more than likely 'yes' she will be lifted. This without any sort of preliminary assessments or analysis of the situation as it is."

"Quite right the loss of PD-50 is massive, It will cause them many many problems if it's not raised and fixed in a timely manner.
This is something to be concerned about very very much so.
The russians have to raise the dock and if they can't they will feel the cost for years to come for losing it in such a sad way of all things."

"Maybe but if it finally snaps them out of their carrier navy fantasies and forces them to focus on realistic and useful platforms that are actually required for defense then it will be worth it in the long run"

Edit: divers confirm PD-50 is severely damaged http://severpost.ru/read/71829/
The divers carried out an initial inspection of the floating dock PD-50 sunk on October 30 in the waters of the 82nd ship repair yard (SRZ).

“According to their information, during the examination, it was discovered that PD-50 was damaged by the hull on which cracks formed as a result of hitting the bottom, ” a source familiar with the situation told Interfax .

According to him, "this is not surprising, given the weight of the dock and its age." He believes that this is why a decision has not yet been made about what to do next with the dock - whether to lift it or not.​


http://www.russiadefence.net/t7140p175-aircraft-carrier-admiral-kuznetsov-news-2
 
Lisää spekulointia aiheesta. Venäjällä ei ehkä ole telakkaa, jossa tukialusta voisi korjata.

http://www.thedrive.com/the-war-zon...-that-can-fit-its-lone-carrier-after-accident
Asiaanhan on olemassa helppo ratkaisu.
1) Venäjä palauttaa Krimin Ukrainalle.
2) Venäjää vetää omat joukkonsa ja kaiken tukensa kapinallisia Itä-Ukrainassa.
3) Venäjä tunnustaa pahat tekonsa Ukrainassa.
4) Venäjä maksaa Ukrainalle runsaat sotakorvaukset.

Tämän kaiken tehtyään Venäjä voi vienosti kysyä Ukrainasta telakka-apua

Asiassa on vain yksi ongelma - Venäjä.
 
Olisikohan jotain kansainvälistä laki, joka velvoittaisi lähimmän maan telakoimaan merihädässä oleva alus? Eli Venäjä hinaa romunsa Suomen rannikolle ja huutaa apua, Suomi joutuu hinaamaan seulan telakalleen "jottei uppoa" :) Tuskin. Mutta onhan hirvikin kielletty heittämästä lentokoneesta.
 
No kaipa se hinattaisiin jos olisi kykyä ja pyyntö. Spontaani laivastovierailu.
Ystävällismielisten lotjia tosin vähän mieluisampi ajatus poimia talteen.
 
Jos tuollainen laki olisi, se koskisi todennäköisesti vain ihmishenkien pelastamista. Itse aluksen pelastamisesta hinausfirma - esimerkiksi Alfons Håkans - ottaisi prosenttiosuuden laivan arvosta, joka lankeaisi maksettavaksi, kun alus ei enää ole vaarassa upota (vakautettu ja hinattu suojasatamaan). Sen jälkeen omistaja voi alkaa neuvotella telakoinnista. Valitettavasti Suomessa ei ole korjaustelakkaa, jossa pystyy telakoimaan Kuznetsovin kokoisen aluksen - Luonnonmaan telakka on vain 265 metriä pitkä, enkä tiedä, riittääkö vajaan kahdeksan metrin syvyyskään.
 
Olisikohan jotain kansainvälistä laki, joka velvoittaisi lähimmän maan telakoimaan merihädässä oleva alus? Eli Venäjä hinaa romunsa Suomen rannikolle ja huutaa apua, Suomi joutuu hinaamaan seulan telakalleen "jottei uppoa" :) Tuskin. Mutta onhan hirvikin kielletty heittämästä lentokoneesta.

Meripelastuksen osa-alueet ovat hengenpelastus (olisko rescue) ja omaisuuden pelastaminen (salvage), jossa pelastaja on oikeutettu taloudelliseen korvaukseen panoksestaan. Salvage-lainsäädännöllä on pitkä historia ja pykälät sitä myöten yksityiskohtaisia.

"The law of salvage is a principle of maritime law whereby any person who helps recover another person's ship or cargo in peril at sea is entitled to a reward commensurate with the value of the property salved."

https://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_salvage
 
omaisuuden pelastaminen (salvage), jossa pelastaja on oikeutettu taloudelliseen korvaukseen panoksestaan. Salvage-lainsäädännöllä on pitkä historia ja pykälät sitä myöten yksityiskohtaisia.
Tämä oli juuri syynä miksi Kuznesovin mukana kulki valtamerihinaaja Syyriaan ja takaisin. Jos matkalla sattuisi konevika ja hinausapua tarvittaisiin, ryhdyttäisiin homman päätteeksi keskustelemaan pelastuspalkiosta. Kun lähtökohtana on laivan uusarvohinta päädytään nopeasti jättikustannuksiin.
 
Tämä oli juuri syynä miksi Kuznesovin mukana kulki valtamerihinaaja Syyriaan ja takaisin. Jos matkalla sattuisi konevika ja hinausapua tarvittaisiin, ryhdyttäisiin homman päätteeksi keskustelemaan pelastuspalkiosta. Kun lähtökohtana on laivan uusarvohinta päädytään nopeasti jättikustannuksiin.

Ja sitten vielä lisätään hintaan sen laivan korjauskustannukset. Koska kyseessä on "hätätila", ja telakka pitää saada käyttöön ilman ennakkovarausta, niin se maksaa. Ja voitte muuten olla varmoja, että sitä laivaa ei päästetä vesille uudelleen, ennen kuin laivan merikelpoisuudesta on "varmuus" ja että asiakas on maksanut työstä. Siis kuvitelkaa mitä maksueriä tuohon tulisi ja miten paljon ne maksaisivat, jos virannomaiset niin päättäisivät: "Jaa, jotta haluatte käyttää omia merisotilaitanne osaan töitä? Onko heillä tarvittava koulutus? Onko kaikki kortit voimassa?" Tai "Ette kai te tosissanne usko, että me päästämme teidän laivan meidän telakalle kun laivassa on räjähteitä kyydissä? Nehän täytyy poistaa ammattilaisten toimesta ennen kuin alus päästetään lähellekään telakkalaitteistoa!" "Eihän laivalla ole asbestia/radioaktiivisia aineita/vaarallisia sähköviritelmiä?"

Ja sitten vielä kaikki se mitä ammattiliitto saattaisi keksiä: "Jaa, jotta venäläinen sotalaiva? Sehän kuulostaa vaaralliselta, kyllä se maksaa selvästi lisää!"
 
Nostaminen taitaa olla venäläisten ainoa vaihtoehto. Uutta ei saa ja rakentaminen kestää vuosia.
 
Nostaminen taitaa olla venäläisten ainoa vaihtoehto. Uutta ei saa ja rakentaminen kestää vuosia.

Raporttien mukaan olisi vaurioitunut pohjaan osuessaan. En usko, että tuota saa yhdessä palassa ylös.

Venäläisellä nettifoorumilla oli juttua myös siitä, että Kuznetsovin potkurit olisivat vielä "pajalla". Mikäli näin on, alusta ei saada käyttöön ilman telakointia, ja kun telakointimahdollisuutta ei ole...
 
Back
Top