Oho! Peukutin sille, että tiesit faktaa, en toki itse asialle.
Siinä tavallinen kansa kärsii ja rajusti, joutuu venyttämään penniä, että saa ruokaa ja lääkkeitä.
Valtio ei voi päästää muuten tuota alaa sakkaamaan rajusti. Diktaattorina antaisin rahaa lääkkeisiin. Toisaalta se söisi kassaa, mutta pysyttäisi kansan suosiota.
Ei ole helppoa Putella ei.
Syksyllä Putte allekirjoitti oikein ukaasin kotimaisen insuliinin valmistuksen turvaamiseksi. Projekti tulee kestämään vuoteen 2025.
сайте Кремля.
Kotimaiseen valmistukseen vedotaan, mutta mitä tehdän kuuluisan raspilin (sahauksen eli varastamisen) kanssa, se on toinen asiaa. Suuressa ja "koko planeetan ykkösmaassa" ei ollut edes oma insuliinituotantoa! Sitä on tuottu sanktioita langeneiden maista ja mm Indiasta ja Kiinasta.
Apteekeissa siellä insuliini on erittäin kallis, mutta se on kuitenkin lääke jota valtioon korvaa (osin kai) ei minulla ole tarkka tietoa kuinka paljon, pitää kysyä.
Propranalol on kallistunut 11 kopeikasta 30 kopeikan, eli ei se vielä tappaa ketään. Mutta kun ottaa huomioon että kallistunut kaikki, niin jokainen kopeikka alkaa tuntua, luulisin.
Aikaisemmin mainittu kanan halpenemisesta, toisilla alueilla se on päinvastoin kallistunut, esim Kubanissa, samaten kanamunat ja kaali. Trollit Venäjän runetissa ovat jo kyllästymisen asti kehuneet alentunut porkanan hintaa, mutta ohittavat sata muuta tuotetta, joiden ostamista nyt pitää miettia pitkään.
Katsoin huvikseen venäläistä terveysohjelmaa, jossa on yleisöä, sinänsä on hyvä ohjelma, leikkisästi tehtyy ohjelma ruoan tervellisyydestä, jotkut pitävät sen tyhmänä, itse en pidä. Itse asiassa venäläiset terveyttä koskevat sivustot ja ohjelmat ovat ihan ok. Seuran niitä paljonkin ja olen saanut hyviä vinkkeja ruokavaliosta, mutta sinnekin pahukset laittavat propagandansa - parmesaani on todettu epätervellisimmäksi juustoksi, kuten juustot ylipäänsä, tietenkin, eikä niitä saa syödäkin kun 13 gramma päivässä(!) Mutta yleisön keskuudessa syvin ja äänekkäin huokkaus pääsee juuri "parmesanin" epätervellisyys maininnan yhteydessä! Itse juontajakin ironisoi: "ihan kun olette syöneet tähän asti sitä koko ajan". Yleisössä istuvat tädit, jotka saappuneet sinne Venäjän pikku kylista ja kaupungeista (itse kertovat) ja ovat sen näköisiä että koko parmesania ole nähneet silmiinkään
. Ei sitä Suomessakaan osteta arkkijuustona, ja tuskin se yhtä epätervellisempi kun kun muut rasvaiset justot..
Voi tätä Venäjä..