#vihapuhe

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hansai
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tuohan on mielipideteksti. Olisi pitänyt jättää julkaisematta? Mitä?

Tietenkin, jos nimimerkin takana ei oikeasti ole ketään, kyse olisi propagandasta.

Mitä tekstiin tulee, näin se vain menee. Käsittely kestää kauan. Ja olisiko siihen syynä se, että tässä on sattuneesta syystä pientä ruuhkaa? Mahtaako tämäkään perhe ymmärtää, miksi kestää.
 
Tuo hesarin mielipidekirjoitus on kuitenkin ymmärrettävä kirjoittajan kannalta. Onhan se karua jos lasta pukkaa eikä isä pääse paikalle byrokratian vuoksi.

Kirjoittajaa ei varmasti lohduta syyt tähän. Epäonnistunut maahanmuuttopolitiikka. Turvapaikkajärjestelmä jota käytetään väärin todella isolla mittakaavalla. Pakolaisleirit ovat edelleen täynnä naisia ja lapsia ja muita sodan uhreja. Samalla turvapaikan vie sadat tuhannet väärinkäyttäjät afrikasta ja muualta puhtaaati taloudellisen hyödyn vuoksi. kärsijöinä tässä on kirjoittajan lisäksi kaikki. Eikä vähiten sodan uhrit.
 
Tuo hesarin mielipidekirjoitus on kuitenkin ymmärrettävä kirjoittajan kannalta. Onhan se karua jos lasta pukkaa eikä isä pääse paikalle byrokratian vuoksi.

Kirjoittajaa ei varmasti lohduta syyt tähän. Epäonnistunut maahanmuuttopolitiikka. Turvapaikkajärjestelmä jota käytetään väärin todella isolla mittakaavalla. Pakolaisleirit ovat edelleen täynnä naisia ja lapsia ja muita sodan uhreja. Samalla turvapaikan vie sadat tuhannet väärinkäyttäjät afrikasta ja muualta puhtaaati taloudellisen hyödyn vuoksi. kärsijöinä tässä on kirjoittajan lisäksi kaikki. Eikä vähiten sodan uhrit.

Taas veit ns. "jalat suustani". Näin se on.
 
Seksuaalisesti häiritty kansakunta
11.11.2017 15:45 4 29 Jussi Kuosmanen https://blogit.savonsanomat.fi/mita-sita-tyhjaa/seksuaalisesti-hairitty-kansakunta/
Hesari, Juhani Kuosmanen, Maria Veitola, Päivi Räsänen, seksuaalinen häirintä, tanssi, Tomi Metsäketo, Tuomas Enbuske, vitsit

Hotellin siivooja koputti. Avasin oven kalsarit jalassa. Luulin vaimoni palaavan aamulenkiltään. Hemmetti! Olen ehkä pulassa.

Olin juuri lukemassa Hesarista tutkimusta siitä, mikä tulkitaan seksuaaliseksi häirinnäksi eri maissa. Juttu vei hetkeksi arvostelukykyni. Siksi kalsarilipsahdus. Hemmetti vielä toisen kerran. Tutkimuksen luvut olivat niin järkyttäviä, että saivat luontaisen siveyteni hetkeksi rakoilemaan. Ja tässä sitä ollaan. Nolona.

Ja kenties pian espanjalaisessa vankilassa syytettynä siveellisyysrikoksesta. Se voi olla pahimmassa tapauksessa tiedossa takamuspoikuuden menetys jo seuraavalla suihkureissulla.



Hesarin juttu kertoi, että 67 prosenttia suomalaisista pitää jopa kaksimielisiä vitsejä seksuaalihäirintänä. Uskomatonta. Järkyttävää. Mielenvikaista. Mutta niin nykysuomalaista.

Espanjalaisia tutkimuksessa ei mainittu. Eikä kalsarihäirintää. Onneksi. Nyt vain toivon, ettei siivooja ole tiukkapipoinen. Espanjalaiset eivät yleensä ole. Hän ymmärtänee, että vaikka ikäiseni mies kalsarit jalassa on vitsi, se ei ole kaksimielinen vitsi.

Suomalaisten yliherkkyys kaksimielisille vitseille on siis maailman kärkeä.

Onnittelut. Juuri tällaista mentaliteettia me olemme kaivaneetkin. Kun vielä feministien ja muiden kikkelineurootikkojen kostein päiväuni, eli miesten testosteronitasojen pakollinen alentaminen saadaan toteutettua, asumme onnellisten ruunien maassa. Kukaan ei enää katso ketään sillä silmällä, eikä ketään panna ilman kirjallista anomusta/suostumusta ja kahden todistajan läsnäoloa.

Siis oikeasti. Onhan tämä jo naurettavaa vouhottamista.

Mutta turha teitä on pyytää lopettamaankaan. Kaikki seksiin liittyvä on neurootikoista niin kiihottavaa, että häirintähysteria kiihtynee jonkinlaiseen kliimaksiin kunnes lopulta yksikään erektio ei jää tuomitsematta.

Tutkimuksen typerin, naurettavin, noloin ja neuroottisin luku koski rakkainta harrastustani, tanssia. En kykene uskomaan, että peräti 53 prosenttia suomalaisista kokee vartalokontaktin tanssissa seksuaalisena häirintänä!

Hyvään tanssiin nimittäin KUULUU vartalokontakti. Joskus jopa niin, että lantiot koskettavat toisiaan. Ja siinä ei ole mitään tunkeilua tai seksuaalista tyrkyttämistä. Se on vain tanssia – jos sen tanssina pitää.

Nyt ymmärrän, miksi tanssipaikat tyhjenevät ja harrastajamäärät vähenevät. Ihmiset pelkäävät toisen ihmisen kosketusta ja kuvittelevat sen lähtökohtaisesti likaiseksi. Mikä tähän on johtanut? Meidänhän piti muka seksuaalisesti vapautua. On käynyt päinvastoin: kuljemme kohti viktoriaanista taantumusta.

Alan pitää Päivi Räsästä ja hänen ikäluokkaansa – vastoin Tuomas Enbusken horinoita – vapauden ajan viimeisinä edustajina. Tämä helkutin joka-paikan-korrektius tekee nuoremmista henkisesti kastroidun kansakunnan, joka vahtii jo toistensa varjoja. Ettei sillä vain seiso.

Ainoat edistykselliset ihmiset, jotka toisen sukupuolen läsnä ollessa tässä maassa vielä hengittävät vapaasti, alkavat olla jo vanhainkodeissa. He likistelivät toisiaan estoitta tangon tahdeissa. Eikä kukaan pahastunut. Ei ehkä olisi kannattanut. Siitä syntyi tämä sukupuolineurootikkojen sukupolvi – ja Tomi Metsäkedon ahdisteluviestejä jahtaava Maria Veitola.

Joo. Luovutan. Älkää tulko tansseihin. Parempi että harrastatte vaikka golfia. Ja mieluummin naiset ja miehet eri kentillä. Ehdotan myös vanhainkotien hoitsuille korvatulppia. Mummot kertovat liian rankkoja juttuja nykynuorten korville.

Jussi Juhani


Tässä ahdistelen moninkertaista latinalaistanssien Suomen mestaria, Disa Kortelaista
 
Nämä ahdisteluhommat meni taas "pahoinvointiyhteiskunnissamme" yli sieltä, missä aita on valmiiksi matalalla.
Ahdisteluhommat ei ole ok ja sitä ei pidä tehdä, eikä hyväksyä. Mutta ei kait nyt sentään tarvitse raketilla kuuhun mennä maalaamaan "metoo" tekstiä... järki päähän..
 
...se, että miten asia esitetään näyttää olevan edelleen tärkeämpää, kuin itse asian sisältö.

Näinhän se aivan ehdottomasti on.

Jos kritisoi islamiin liittyviä asioita, niin voi kritisoida lähes rajatta jos kohdistaa kritiikin poliittiseen islamiin ja islamismiin politiikkana. Jos taas kohdistaa täsmälleen samat näkemykset uskontoon, uskontokuntaan tai islamiin kulttuurina tai väestönä, niin se on vihapihinää.

Rotuja ei saa käsitellä eriarvoisuutta esille tuovalla tavalla. Geneettisiä väestöklustereita saa jos kyse on tutkimustiedon käsittelystä jossa ei vedetä yhteyksiä rotuihin.

Poliittisesti saa olla epäkorrekti, mutta ei sosioemotionaalisesti tai kulttuurillisesti.
 
Jos turhauttaa se, ettei osaa puhua poliittisesta islamista ja jihadismista julkisuudessa, kannattaa ottaa koppi tuosta Pihatontun viestistä.

Nimittäin jos asiat kestävät, maa jalkojen alla kestää myös. Yksi esimerkki on Mikko Niskasaari, jonka väitteissä poliisista ja syyttäjänlaitoksesta on ilmeisesti perusasiat kunnossa, sillä hän laittaa aina myös nimet näkyviin. Niskasaari kirjoittaa suoraan, että valtionsyyttäjillä on ohjelmallista rikollisuutta. Ja hiljaista on näiden Niskasaaren nimeltä syyttämien piirissä! Mikä mahtaa olla syynä, ettei vastaiskua tule...

Katsokaa nyt vaikka tämän jutun puoliväliä:


http://www.mikkoniskasaari.fi/node/251
 
Viimeksi muokattu:
Tuo hesarin mielipidekirjoitus on kuitenkin ymmärrettävä kirjoittajan kannalta. Onhan se karua jos lasta pukkaa eikä isä pääse paikalle byrokratian vuoksi.

Kirjoittajaa ei varmasti lohduta syyt tähän. Epäonnistunut maahanmuuttopolitiikka. Turvapaikkajärjestelmä jota käytetään väärin todella isolla mittakaavalla. Pakolaisleirit ovat edelleen täynnä naisia ja lapsia ja muita sodan uhreja. Samalla turvapaikan vie sadat tuhannet väärinkäyttäjät afrikasta ja muualta puhtaaati taloudellisen hyödyn vuoksi. kärsijöinä tässä on kirjoittajan lisäksi kaikki. Eikä vähiten sodan uhrit.

Tämä Suomea häpeävä kirjoittaja olisi voinut ehkä hieman miettiä asioita etu ja seurauspainoitteisesti... Aivan ja tasan varmasti korkeakoulutetulla henkilöllä on ollut tietoa kuinka oleskelulupajärjestelmämme toimii.
 
Tyhmä kun olen niin tuo ei sano minulle mitään.:oops:

Jos minä sanon asian sellaisella tavalla, että asia ei aukea, niin ei se ole kenenkään muun tyhmyyttä.

Otan pari esimerkkiä.

On poliittisesti epäkorrektia tuoda joitain asioita julkisuuteen. Esimerkkinä vaikka väitteet tai näkemykset eri kansanryhmien kognitiivisista tai moraalisista eroista.

Noita asioita voi kuitenkin käsitellä julkisesti sellaisilla tavoilla, jotka pyrkivät välttämään loukkaavaa, vähättelevää tai tai kyseenalaisuuksiin perustuvaa käsittelytapaa.

Jos se on tarpeen tai välttämätöntä, niin silloin olisi suotavaa tuoda korostetusti esille se, että kyse on kyseenalaisesta näkemyksestä.

Joskus tuo voi mennä sirkuksen puolelle.

Halla-aho pyrkiii osoittamaan journalististen, hallinnollisten ja oikeuspoliittisten kaksoisstandardien olemassaolon. Hän tekee sen esimerkittämällä. Se olisi sinänsä hyväksyttävää. Kokonaisuus ja jotkin sävyvalinnat kuitenkin viittaavat myös loukkaustarkoituksen mahdollisuuteen. Se ei ole hyväksyttävää. Sama teksti tulee esille oikeudessa todistusaineistona. Se on hyväksyttävää. Ja sen jälkeen journalismissa tekstin moraalisia puutteita ylikorostaen. Sitäkin pidetään hyväksyttävänä...

Toinen esimerkki.

Tatu Vanhasen "tutkimus" "osoittaa" älyllisiä eroja eri kansojen ja heimojen välille. Tekstin julkaiseminen, kritisoiminen ja puolustaminen tiedeympäristössä on ok. Sen käyttäminen rasismin oikeuttamiseen ei ole ok.

Jos lukija tietää ja ymmärtää tutkimuksen väitetyt jättimäiset metodologiset ja aineiston keräämiseen liittyvät vinoutumia aiheuttaneet ongelmat, niin tekstin populaari käsittely ei ole ok vaikka jonkin tieteellisesti pätevän samankaltaisiin tuloksiin päätyneen tutkimksen käsittely olisikin ok.

Jos taas lukijalla ei ole henkilökohtaisia valmiuksia Vanhasen "tutkimuksen" vinoutumien hahmottamiseen, niin sellaista ei voi häneltä vaatia, joten tekstin populaari käsittely on ok - jos siihen ei liity loukkaavia tai haittaa tuottavia elementtejä - niin kuin helposti liittyy...

Kolmas esimerkki:

Jos sanot että Pihatonttu on tyhmä kuin vasemman jalan saapas, niin kommentin kärki on loukkaamispyrkimyksessä. Ei ok.

Jos sanot, että Pihatonttu ei ole tuonut esille taipumusta ymmärtää oikein yksinkertaisia faktapohjaisia lauseita, joissa on mukana yhden lenkin pituinen kausaalinen ketju, niin kommentin kärki on siinä, että mitä Pihatonttu on tuonut itsestään esille ja mitä ei. On ok.

Eli ikävät asiat pitäisi muistaa sanoa joko tieteellisesti, kermavaahdolla kuorrutettuina tai asiallisesti piilovittuillen - tai sellaisessa genressä, jossa herjanheitto on genreen eikä herjan kohteeseen liittyvä piirre.
 
Viimeksi muokattu:
Double standard on suomeksi kaksinaismoraali. :rolleyes:

Kaksoisstandardi on käytännössä jo vakiintunut termi. Lisäksi kaksinaismoraali tai -moralismi viittaa eri asiaan. Sen(kin) vuoksi kaksinaismoraali olisi aivan surkea käännös oli miten virallinen tahansa.

Moraali ja moraalijärjestys viittaavat hyvää ja pahaa, oikeaa ja väärää koskeviin käsityksiin ja mielikuviin.

Standardit viittaavat formaaleihin, tarkkoihin laadullisiin ja määrällisiin kriteereihin. Kyse on siis aivan eri asiasta.

Eli jos on kyse siitä, että halutaan osoittaa, että formaalit standardit ovat kahden eri ryhmän suhteen erilaiset, niin silloin ei olla todistamassa kaksinaismoralismia (eettismoraalistista ilmiötä) vaan kaksoisstandardeja (formaalien kriteerien vinoutumaa tai väärinkäytöstä).
 
...ei sano minulle mitään.:oops:

Mieleen tuli lyhyempi ja selkeämpi tapa määritellä asia:

Poliittista korrektiutta on se, että jokin asia jätetään käsittelemättä tai sanomatta siksi, että siihen liittyvät faktat pahoittavat jonkun mielen.

Sosioemotionaalinen korrektius ilman poliittista korrektiutta on sellaista, että asia sanotaan ja käsitellään vaikka kaikki eivät tykkäisi faktoista, mutta koitetaan olla asiallisia ja vältetään tahallista loukkaamista.

Esimerkki:

Halla-ahon tekstit eivät ole poliittisesti, mutta eivät myöskään sosio-emotionaalisesti korrekteja.

Riikka Purran tekstit eivät ole poliittisesti korrekteja, mutta ovat kuitenkin inhimillisesti, sosiaalisesti, emotionaalisesti... korrekteja.
 
Mieleen tuli lyhyempi ja selkeämpi tapa määritellä asia:

Poliittista korrektiutta on se, että jokin asia jätetään käsittelemättä tai sanomatta siksi, että siihen liittyvät faktat pahoittavat jonkun mielen.

Sosioemotionaalinen korrektius ilman poliittista korrektiutta on sellaista, että asia sanotaan ja käsitellään vaikka kaikki eivät tykkäisi faktoista, mutta koitetaan olla asiallisia ja vältetään tahallista loukkaamista.

Esimerkki:

Halla-ahon tekstit eivät ole poliittisesti, mutta eivät myöskään sosio-emotionaalisesti korrekteja.

Riikka Purran tekstit eivät ole poliittisesti korrekteja, mutta ovat kuitenkin inhimillisesti, sosiaalisesti, emotionaalisesti... korrekteja.

Pidän logiikasta. Se ei tarvitse empatiaa eikä sen kielessä ole sitä. Poliittinen retoriikka tuli tärkeäksi vasta Aristoteleen myötä. Platonille se oli jotain hämärää, joka vain vieraannutti todellisuudesta.
 
Poliittista korrektiutta on se, että jokin asia jätetään käsittelemättä tai sanomatta siksi, että siihen liittyvät faktat pahoittavat jonkun mielen.

Sosioemotionaalinen korrektius ilman poliittista korrektiutta on sellaista, että asia sanotaan ja käsitellään vaikka kaikki eivät tykkäisi faktoista, mutta koitetaan olla asiallisia ja vältetään tahallista loukkaamista.

Näillä määritelmillä meillä pätee siis kaksoisstandardi, hyvinkin.
 
Kaksoisstandardi on käytännössä jo vakiintunut termi. Lisäksi kaksinaismoraali tai -moralismi viittaa eri asiaan. Sen(kin) vuoksi kaksinaismoraali olisi aivan surkea käännös oli miten virallinen tahansa.

Moraali ja moraalijärjestys viittaavat hyvää ja pahaa, oikeaa ja väärää koskeviin käsityksiin ja mielikuviin.

Standardit viittaavat formaaleihin, tarkkoihin laadullisiin ja määrällisiin kriteereihin. Kyse on siis aivan eri asiasta.

Eli jos on kyse siitä, että halutaan osoittaa, että formaalit standardit ovat kahden eri ryhmän suhteen erilaiset, niin silloin ei olla todistamassa kaksinaismoralismia (eettismoraalistista ilmiötä) vaan kaksoisstandardeja (formaalien kriteerien vinoutumaa tai väärinkäytöstä).

Ei sanaa standardi ylipäätään ole suomen kielessä tapana käyttää ilmaisemaan suhtautumistapaa johonkin asiaan, ihmiseen tms. Standardi tarkoittaa vakioituja mittoja, menetelmiä yms.

Sen sijaan kaksinaismoraali tarkoittaa juurikin suhtautumistapojen (tai tekojen) ristiriitaa eri tilanteissa. Eli esimerkiksi sitä, että ihminen suhtautuu kaksinaismoralistisesti eri etnisten ryhmien toimintaan.
 
Tatu Vanhasen "tutkimus" "osoittaa" älyllisiä eroja eri kansojen ja heimojen välille. Tekstin julkaiseminen, kritisoiminen ja puolustaminen tiedeympäristössä on ok. Sen käyttäminen rasismin oikeuttamiseen ei ole ok.

Jos lukija tietää ja ymmärtää tutkimuksen väitetyt jättimäiset metodologiset ja aineiston keräämiseen liittyvät vinoutumia aiheuttaneet ongelmat, niin tekstin populaari käsittely ei ole ok vaikka jonkin tieteellisesti pätevän samankaltaisiin tuloksiin päätyneen tutkimksen käsittely olisikin ok.

Jos taas lukijalla ei ole henkilökohtaisia valmiuksia Vanhasen "tutkimuksen" vinoutumien hahmottamiseen, niin sellaista ei voi häneltä vaatia, joten tekstin populaari käsittely on ok - jos siihen ei liity loukkaavia tai haittaa tuottavia elementtejä - niin kuin helposti liittyy...

En sano juuta enkä jaata Tatu Vanhasen tutkimuksesta, mutta mielenkiintoa siihen suhtautumisessa herättää se, että monien mielestä se ei vaan voi pitää paikkaansa siksi, koska sen paikkaansapitävyys olisi rasistista. Rasisminvastaisuus toisin sanoen katsotaan eräänlaiseksi aksioomaksi, jota ei tarvitse erikseen perustella edes tieteen piirissä.
 
Back
Top