http://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2017/09/17/pullon-henki/
Pullon henki
17.9.2017 by
Saku Timonen |
Uusi ilmiö on se, että ministerit potkaisevat välillä liian äänekkäitä äänestäjiä. Sitä roskasakkia, joka kehtaa auttaa turvapaikanhakijoita ja vastustaa epäoikeudenmukaisia pakkokäännytyksiä, vaikka hallitus ei tykkää, […] Tätä hyväntahtoisten ihmisten joukkoa hallitus uskaltaa vastustaa, tämä ei lähetä tappouhkauksia sähköpostissa. Saako pahuus ja väkivalta jo liian suuren vallan maassamme?
Näin kysyy Reija Härkönen
blogissaan. Suosittelen jutun lukemista kaikille, mutta erityisesti valtiovarainministeri Petteri Orpolle ja muille hallituksen jäsenille. Nyt on Kurt Vonnegutia siteeraten paska iskenyt tuulettimeen. Pullosta on päästetty irti sellainen henki, jota on vaikea saada sullottua sinne takaisin. Se näkyy selvästi tästä Petteri Orpon päivityksestä Facebookissa.
Niinhän siinä kävi, että sitä saa mitä tilaa. Itse olette jatkuvasti puhuneet kahdesta ääripäästä, vaikka on selvää, etteivät Orpon vaimon uhkailijat kuulu ”siihen toiseen ääripäähän”. Itse olette ottaneet hallitukseen porukan, jolla ei ole mitään muuta agendaa kuin maahanmuuton vastustaminen. Itse olette hyväksyneet hallitusohjelmaan maahanmuuttolinjauksen, jonka mukaan tänne ei tarvitse kenenkään tulla. Itse olette kiristäneet turvapaikan myöntämisen kriteereitä, itse olette omilla toimillanne edistäneet vihankylvöä. Olette koko ajan antaneet lisää elintilaa tälle kovaääniselle joukolle, joka nyt käy teidän kimppuunne.
Jos olisin ilkeä, niin sanoisin, että siitäs saitte. En kuitenkaan halua niin sanoa, sillä monien muiden lailla olen jo vuosien ajan kokenut samaa mitä Orpon perhe nyt. Olemme varoitelleet, mutta meitä ei ole uskottu. Meitä on sanottu vainoharhaisiksi ja meitä on neuvottu olemaan provosoimatta tätä laumaa, jota ei varsinaisesti johda kukaan, mutta jonka yllyttäjiä ilmestyy koko ajan lisää.
Mikä tämä lauma sitten on, millaisia ihmisiä siihen kuuluu? Katsokaa vaikka Elina Hirvosen dokumenttielokuva
Kiehumispiste, niin saatte jonkinlaisen käsityksen. Jo päällisin puolin nämä rajoja sulkevat ns. isänmaalliset näyttävät kuuluvan syrjäytettyihin. Joukossa on ihan tavallisten työttömien lisäksi sairaita, alkoholisoituneita, pieneläkeläisiä ja kaikin puolin elämän pöydästä syrjään sysättyjä. Heille on kerrottu, että he suomalaisina ovat kuitenkin parempia kuin muut, ja että heidän syrjäytymisensä on maahanmuuttajien vika. Tämän he ovat uskoneet, koska heidän tiedollinen tasonsa on keskimääräistä heikompi.
Tätä käyttävät hyväkseen heidän yllyttäjänsä. Yllyttäjiä on useammassa kerroksessa. Kansan joukossa pyörii megafoni kädessä omassa elämässän epäonnistuneita, jotka hyvän suullisen ulosantinsa ansiosta ovat nousseet johtajiksi. Heidän yläpuolellaan ovat sitten todelliset johtajat, jotka käyttävät liikehdintää hyväkseen edistääkseen omaa poliittista uraansa. Ei tarvinne sanoa keitä he ovat.
Miten tämän pahan hengen saisi takaisin pulloon? On minulla yksi ehdotus, mutta ette te sitä kuuntele. Kerron kuitenkin. Lopettakaa eriarvoistaminen ja köyhien määrän jatkuva lisääminen leikkaamalla juuri heiltä. Jos jatkatte köyhien ja syrjäytettyjen lisäämistä ja heidän elämänsä kurjistamista, niin saatte lähitulevaisuudessa kimppuunne sellaisen joukon, jolla ei ole enää mitään menetettävää. Täydellä mahalla kukaan ei kapinoi, mutta nälkäinen on vihainen.
Nyt tuli taas vihapuhetta siitä toisesta ääripäästä, niinkö? Ei tullut. Minä en ymmärrä tämän porukan vihapuhetta, mutta ymmärrän heidän katkeruutensa. Jos haluatte kuulla todellista vihapuhetta, niin katsokaa tämä video. Tämä on todellisuutta jo nyt, ja jos ette tee mitään, niin sanat muuttuvat teoiksi.
Vain asiallisia kommentteja, kiitos. Minä olen niin palttoutunut vihapuhetta vastaan, että sitä on turha minulle suoltaa.