#vihapuhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hansai
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Juuri tämä Keijo. Olen nuo feikkitilit järjestään blokannut, koska ihan sama mitä twiittaan, on ne aina herhiläisenä sotkemassa keskustelun älämölöksi.

Sinun linjasi on sitten johdonmukainen jos oikeasti elät kuten opetat ja pyrit aitoon debattiin.
Jos esiintyy omalla nimellään on toki myös oikeus blokata kaikki jotka eivät niin tee.

Juuri tämä Keijo. Olen nuo feikkitilit järjestään blokannut, koska ihan sama mitä twiittaan, on ne aina herhiläisenä sotkemassa keskustelun älämölöksi.

Keskustelu verkossa on kyllä rauhallisemmissakin merkeissä ja piireissä välillä toooodella haastavaa. Riittää kun tulee kirjoitettua yksi virke jonka voi tulkita eri tavalla kuin olet tarkoittanut ja soppa on valmis.

Yleensä ottaen yritän välttää verkossa tapahtuvaa asioista vänkäämistä, koska sillä ei saavuta yhtään mitään.

998.jpg

Kuvituskuva jolla haen takaa sitä millaisena pääsääntöisesti pidän netin vänkäyksiä

Keskustelu verkossa on kyllä rauhallisemmissakin merkeissä ja piireissä välillä toooodella haastavaa. Riittää kun tulee kirjoitettua yksi virke jonka voi tulkita eri tavalla kuin olet tarkoittanut ja soppa on valmis.

Yleensä ottaen yritän välttää verkossa tapahtuvaa asioista vänkäämistä, koska sillä ei saavuta yhtään mitään.

998.jpg

Kuvituskuva jolla haen takaa sitä millaisena pääsääntöisesti pidän netin vänkäyksiä

On se täällä suhteellisen kivaa kun suurin osa osaa olla loukkaantumatta verisesti aina, mukava saunailta tulisi tällä porukalla, lopuksi painittaisiin.

"Keijo Kaarisade" löytyy todennäköisimmin janitsikinilaisten ja Suomi ensin -porukoiden tms. riveistä ja joukosta.

Miksi pahuksessa kahden poliisin Twitter-maailman piti muistuttaa parodiaa? No eihän sille mitään voi eikä se uhrin vika ole. Joskus vain jää laukku auki niin että hämärään näkyy koko sisältö. Ihan sama juttu 2015, kun pedattiin sille hemmetin MV-lehdelle oikein polku niillä täysin kritiikittömillä uutisilla.

No, hyvä tietää, missä mennään. Peruskysymys on aina näissä propagandahimmeleissä tämä: kenen joukoissa seisot? Se auttaa pisimmälle. Joku käyttää hyväkseen tilannetta oikein huolella.

"Keijo Kaarisade" löytyy todennäköisimmin janitsikinilaisten ja Suomi ensin -porukoiden tms. riveistä ja joukosta.

Hyvin mahdollista, vaikkakin kognitiiviset kyvyt tehdä päätöntä huumoria siten että joku erehtyy sen olevan totta, harvemmin viittaavat SE-leiriin, jotenkin siitä porukasta näkee, että ei ole aina ihan parasta mahdollista kättä saanut elämän suuressa jaossa. Janitskin ja kaverinsa on tietysti pätevämpiä taidoiltaan tässä. Tosin en ole koko Keijoa seurannut yhtään, jos on siirtynyt jo Venäjä-trollaamisen puolelle niin asia lienee suhteellisen selvä.

Edit: Lyhyellä lukemisella en kyllä löytänyt vielä mitään merkkejä mistään Venäjä-tendensseistä (ellei yksi Hillary-jutusta väännetty vitsi ole jo narratiivia), tosin luin vasta muutaman päivän satsin enkä tällä erää ehdi/jaksa enempää. Valitettavasti minun on myönnettävä, että omia suupieliä osa noista nostatti. Sitä se Pahkasian lukeminen jo lapsena teettää, rikkinäisiä ihmisiä.

Miksi pahuksessa kahden poliisin Twitter-maailman piti muistuttaa parodiaa? No eihän sille mitään voi eikä se uhrin vika ole. Joskus vain jää laukku auki niin että hämärään näkyy koko sisältö. Ihan sama juttu 2015, kun pedattiin sille hemmetin MV-lehdelle oikein polku niillä täysin kritiikittömillä uutisilla.

No, hyvä tietää, missä mennään. Peruskysymys on aina näissä propagandahimmeleissä tämä: kenen joukoissa seisot? Se auttaa pisimmälle. Joku käyttää hyväkseen tilannetta oikein huolella.

En usko Kaarisäteen olevan suoraan tuolta, koska ulosanti ainakin alussa oli sen verran hyvä.

Parodia...Uuden Suomen tuoreinta Tapos-juttua lukiessa tuli kyllä mieleen, että eikö kellot oikeasti soita kenelläkään...

@Jantunen Onko sinun pakko olla twitterissä twiittaamassa, kuten Talvela sanoi.
Käsittämätön kysymys.

Olen Twitterissä siksi, että se on minulle myös ammatillisesti arvokasta.

Miksi mennä illalla kaupunkiin, jos pelkäät raiskausta?
Onko pakko mennä sinne kouluun, jos kiusaaminen häiritsee?
Jne jne.

En mä luovu mun oikeuksista ja vapauksista siksi, että joku yrittää häiriköimällä ja uhkailemalla saada mut hiljaiseksi, pois silmistä, kaventamaan omaa elinpiiriäni ja rajoittamaan tiedonsaanti- ja viestintämahdollisuuksiani. Ilmeisesti ajatus siitä, että häirinnässä ongelma on häiriköt, ei niiden kohde, on täysin vieras.

Täälläkin pari aina saman asian jankuttajaa näköjään trollaa Jantusta eivätkä ilmeisesti edes tajua sitä itse. Tappaa kaiken analyyttisen keskustelun.

Minun mielestäni tämä keskustelu on ihan antoisa. En havaitse varsinaista pahantahtoisuutta mihinkään suuntaan, toisin kuin n. jokaisessa keskustelussa jossain vauvafoorumilla. Tai klassisessa "ananas pizzassa - hyvää vai aivovamman merkki?" -holokaustissa.

Edit: Etsikääpä minulle netistä siistimpi keskustelu, jossa on ainakin osittain erimielisiä ihmisiä aiheesta "vihapuhe". Ja mahdollisuus anonyymiin keskusteluun, vaikka kaikki eivät anonyymejä olekaan (itse olen puolittain, koska jokainen jota asia vähänkään kiinnostaa on voinut tarkistaa sen 10 kertaan)

Edit2: Toivottavasti Jantunen haluaa osallistua myös muihin keskusteluihin tällä laudalla, tämä ketju lienee kuitenkin se "vaikein" jos näin voidaan sanoa. Ja silti tässäkin pystyy kai ihan sivistyneesti keskustelemaan, mielestäni. Turvallisuuspolitiikkaa löytyy palstoilta moneen makuun.

Viimeksi muokattu:
Voit ihan osoittaa koska en näe itsessäni vikaa.

Et varmasti näekään....

Kuten:

On se melkein pakko noissa piireissä, elantokin on julkisuudesta kiinni jos haluaa tehdä jotain muutakin sivussa.

Trollaat sitten Sotatieteiden tohtoria ja PV:n tutkijaa omien tarkoitusperiesi esiintuomiseksi.

Kuten:

Keitä kaikkia tuttusi häiriköivät?
Koko itku maalituksesta on ihan lapsellista, somessa ei ole pakko olla ollenkaan.
Jos löydät SVR operaation niin palataan asiaan sitten jookos kookos.

Aika lailla sellaista tekstiä, mikä ei kyllä tuo keskusteluun mitään lisäarvoa.

Et varmasti näekään....

Kuten:

On se melkein pakko noissa piireissä, elantokin on julkisuudesta kiinni jos haluaa tehdä jotain muutakin sivussa.

Trollaat sitten Sotatieteiden tohtoria ja PV:n tutkijaa omien tarkoitusperiesi esiintuomiseksi.

Kuten:

Keitä kaikkia tuttusi häiriköivät?
Koko itku maalituksesta on ihan lapsellista, somessa ei ole pakko olla ollenkaan.
Jos löydät SVR operaation niin palataan asiaan sitten jookos kookos.

Aika lailla sellaista tekstiä, mikä ei kyllä tuo keskusteluun mitään lisäarvoa.

Niin puolustin hänen oikeuttaan ja tarvettaan olla somessa johon hän itsekin viittasi.
Silti se on vapaaehtoista ja Keijo Kaarisateellakin on oikeus olla siellä ja Jantunen voi blokata kuinka paljon tykkää.
Mitä se häirintä on ollut?
Jos ne eivät ole uhkauksia tai herjauksia niin turha siitä on itkeä jos kaikki eivät jaa samoja arvoja tai pidä joistakin mielipiteistä.
Tällä foorumillakin itkijät saatetaan ovelle.

Viimeksi muokattu:
Back