Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
No joo, eihän noita ole pakko katsoa; olen laittanut näitä sinäputkijuttuja tarjolle niitä varten, joita jutut mahdollisesti kiinnostavat ja jotka jaksavat katsoa ja kuunnella niitä. Aihepiirit ovat mielestäni myös Gregin jutuissa kiinnostavia ja laajentavat ainakin allekirjoittaneen vähäistä ymmärrystä lentämisen tekniikasta, teknologioista ja niiden toiminnasta eri olosuhteissa.Nuo Gregin videot ovat ärsyttäviä. Jos ne litteroisi tekstiksi ja laittaisi mukaan kuvat, niin sen tekstin lukisi murto-osassa siitä ajasta mikä tuhlautuu tuon videon katsomiseen. Tuon tyyppiseen juttuun video on erittäin huono media.
Nuo Gregin videot ovat ärsyttäviä. Jos ne litteroisi tekstiksi ja laittaisi mukaan kuvat, niin sen tekstin lukisi murto-osassa siitä ajasta mikä tuhlautuu tuon videon katsomiseen. Tuon tyyppiseen juttuun video on erittäin huono media.
Lyödään lisää löylyä. Postaan tähän ketjuun vaikka viimeiset mallit olivat sodan jälkeistä tuotantoa.
Spitfire on kerrassaan hieno ja tyylikäs kone kaikkine inkarnaatioineen.
Meillä Suomessakin levitettiin jäteöljystä raitoja hiekkateille. Päätarkoituksena oli naamioida vaalea tie ilmatähystystä vastaan. Tätä taidettiin harrastaa lähinnä jatkosodan alussa, myöhemmin jäteöljyäkin kierrätettiin ja jalostettiin melko loputtomiin.Tuossa kirjassa muuten mainittiin, että vuonna 1941 neukut kaasivat noille pohjoisen kentilleen kasteluksi pölyä vastaan 1700 tonnia öljyä/polttoöljyä.
Ei tainnut olla niin nuukaa, jos joku tonni sujahti pohjaveteen. Normal katastrof.Tuossa kirjassa muuten mainittiin, että vuonna 1941 neukut kaasivat noille pohjoisen kentilleen kasteluksi pölyä vastaan 1700 tonnia öljyä/polttoöljyä.
Luftwaffen pilotit eivät voineet taistelussa erottaa, oliko vastassa vanha Mk V vai huomattavan paljon kyvykkäämpi Mk IX. Niinpä he muuttuivat varovaisemmiksi ja RAF:n tappiot pienentyivät.