Mikä on tuolle lähde? Todennäköisesti amerikkalaisen lentäjän näkemys:"Yleiset rullaus- ja maakäsittelyominaisuudet ovat erittäin hyvät; näkyvyys ohjaamosta on paljon parempi kuin Nakajima Hayatessa leveämmän kuomun ja istuimen edempänä olevan paikan takia. Brittiläistyyppisessä jalkakartussa olevat jarrut ovat rullatessa hyvät, mutta sivuperäsin ei ole rullatessa kovinkaan tehokas ja kannuspyötä ei ole lukittavissa."
Ja :"Ohjattavuus ja ohjaimet ovat hyvät kaikilla nopeuksilla sakkauksesta 325 mailiin tunnissa asti, vaikka siivekkeet ovat raskaat matkanopeuksilla ja erittäin raskaat yli 325 mph. Korkeusperäsin on kevyt kaikilla nopeuksilla 335 mph asti. Sivuperäsin on hyvä kaikilla nopeuksilla. "
Ja :"Kone on dynaamisesti ja staattisesti vakaa pituus- ja sivuohjauksen suhteen, ja neutraali kallistuksen suhteen. Lyhyesti sanottunavakavuus on erinomainen."
Ja :"Koneella tehtiin sakkauksia sileänä ja laskuasussa. Sakkausominaisuudet ovat erinomaiset, paitsi että sakkausvaroitus on heikko. Nokka laskee rauhallisesti joko suoraan tai jommallekummalle siivelle ja kone oikenee nopeasti ja korkeudenmenetys on vähäinen. "
Ja :"Näkyvyys nousussa, vaakalennossa ja laskeutuessa on hyvä, vaikka kehnohko lähdössä kunnes pyrstön saa nostettua. Näkyvyys taakse on hyvä jos taaemmat ikkunat pidetään puhtaana, mutta tuulilasin metalliraamit peittävät näkyvyyttä eteen jonkin verran."
Joten hyvin positiivinen lausunto. Pätkät suomennettu kirjasta Wings of the Rising Sun/Mark Chambers. Ja lähde on suora lainaus ao. koekentoraportista.