Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tuolla https://technikmuseum.berlin/en/ pienoismalli Focke-Wulfista joka olisi ollu Mustangille paha. Valmistumisvuosi protolle 1945 ja valmistus kielletty sekä kaikki piirrustukset hukassa.
Museossa kannattaa ehdottomasti käydä ja miettiä millainen kampiakseli on tähtimoottorissa jossa 7 sylinteriryhmää peräkkäin, eli 28 cyl.
Tuolla https://technikmuseum.berlin/en/ pienoismalli Focke-Wulfista joka olisi ollu Mustangille paha. Valmistumisvuosi protolle 1945 ja valmistus kielletty sekä kaikki piirrustukset hukassa.
Museossa kannattaa ehdottomasti käydä ja miettiä millainen kampiakseli on tähtimoottorissa jossa 7 sylinteriryhmää peräkkäin, eli 28 cyl.
Ei ollut 190 pohjainen, minusta uusi suunnitelma. Valtava propelli oli tuossa ja max korkeus yli 15 km. Nopeutta maatasolla mustangin luokkaa, päälle 700. Joskus googlella tuon löysin mutta nyt google tarjoaa mainoksia ja muuta roskaa. En jaksa. Pitänee käydä kattomassa paikan päällä.Focke-Wulf Fw 190 – Design and Prototypes
The Focke-Wulf Fw 190 was designed in response for a request for a ‘back-up’ to the Messerschmitt Bf 109, and went on to be one of the most important German military aircraft of the Second World War, with around 20,000 produced.www.historyofwar.org
Tarinaa FW 190 protoista.
Ei ollut 190 pohjainen, minusta uusi suunnitelma. Valtava propelli oli tuossa ja max korkeus yli 15 km. Nopeutta maatasolla mustangin luokkaa, päälle 700. Joskus googlella tuon löysin mutta nyt google tarjoaa mainoksia ja muuta roskaa. En jaksa. Pitänee käydä kattomassa paikan päällä.
Varmaankin salaisempi projekti ku me 262.
Mutta olispa elämän paras kohta päästä lentämään jollain noilla vehkeillä, mersu, spitfire tai mustang. Cessnalla voi lennellä mutta aika mopo se on.
Book Your Authentic Spitfire Flight Experience | Spitfires.com
Enjoy the unrivalled thrill of a two-seater Spitfire flight experience of up to 75 minutes over the English Channel, in Leeds or Scotland.www.spitfires.com
Spitin kyytiin 30 minuuttia noin 3000 puntaa, tunti noin 5500. 2-paikkkaisen takapenkillä.
Jenkkilästä saa varmasti myös Mussen kyytiä.
Pitäsi googlailla, myykö joku Mersun takapenkiltä lentoa.
Vaara vaanii koelentäjää - Ruotuväki
ruotuvaki.fi
Suomalaisista ainakin Jyrki Laukkanen on lentänyt ohjaajana Mustangilla, muistaakseni joku tai joitakin muitakin löytyy.
Kyllä voisin kuvitella että muutamat kesälomarahat laittais syrjään ja nauttisi elämänsä tunnista. Vielä kun matkustajallakin olisi ohjaussauva ja polkimet.Book Your Authentic Spitfire Flight Experience | Spitfires.com
Enjoy the unrivalled thrill of a two-seater Spitfire flight experience of up to 75 minutes over the English Channel, in Leeds or Scotland.www.spitfires.com
Spitin kyytiin 30 minuuttia noin 3000 puntaa, tunti noin 5500. 2-paikkkaisen takapenkillä.
Jenkkilästä saa varmasti myös Mussen kyytiä.
Pitäsi googlailla, myykö joku Mersun takapenkiltä lentoa.
Vaara vaanii koelentäjää - Ruotuväki
ruotuvaki.fi
Suomalaisista ainakin Jyrki Laukkanen on lentänyt ohjaajana Mustangilla, muistaakseni joku tai joitakin muitakin löytyy.
Silmäilin jotain 2 paikkaisen Spitin videota, ainakin siinä oli myös takana ohjaimet.Kyllä voisin kuvitella että muutamat kesälomarahat laittais syrjään ja nauttisi elämänsä tunnista. Vielä kun matkustajallakin olisi ohjaussauva ja polkimet.
Tokihan nuo vehkeet ilmaan sais itekseenkin mutta laskeutuminen kannuspyöräkoneella voisi olla hieman hankalaa...
Paljon tuollaisessa ww2 hävittäjässä nopeus ku pyörät ottaa maahan ? Sitä varmasti paniikissa polkasis jarrut pohjaan ja keulan kautta ympäri. Eka lento cessnalla, takana kesän treenaaminen flight simulla. Ilmaan lähdin omilla polkimilla, kapu huolehti tenttupumpusta. Kaartelua , ja koneen kapteeni löi ilmassa kätensä ristiin rinnalle ja sanoi "mene kentälle". Fiddu sitä roikottamista siinä kiitoradan päällä ku pää ei kestäny sakata konetta alas asti. Ei ku kaasua ja takas taivaalle. Kolmannella lähestymisellä sain koneen maahan ja kuulemma nätisti ! Jotain 65 mailia oli nopeus siinä missä se sakkas lopulta alas.Silmäilin jotain 2 paikkaisen Spitin videota, ainakin siinä oli myös takana ohjaimet.
Ei kannuspyörökoneen lasku suoraan vastatuuleen tai tyynellä kelillä ole mikään Amerikan temppu. Nokka tarkasti kiitotien suuntaan, kosketus sauva takastopparissa. Lasku pitää olla hyvin vedetty, ilmailumonumentti on hyvin äkkiä kiitotiellä, mikäli näin ei ole asian laita.
Kannuspyöräkoneella jonkun noin 20-30 laskua tehnyt, eikä yhdessäkään ole ollut pienintäkään hankaluutta. Sauva on ollut joka kerta kosketuksessa niin takana kun se menee.
Paljon tuollaisessa ww2 hävittäjässä nopeus ku pyörät ottaa maahan ? Sitä varmasti paniikissa polkasis jarrut pohjaan ja keulan kautta ympäri. Eka lento cessnalla, takana kesän treenaaminen flight simulla. Ilmaan lähdin omilla polkimilla, kapu huolehti tenttupumpusta. Kaartelua , ja koneen kapteeni löi ilmassa kätensä ristiin rinnalle ja sanoi "mene kentälle". Fiddu sitä roikottamista siinä kiitoradan päällä ku pää ei kestäny sakata konetta alas asti. Ei ku kaasua ja takas taivaalle. Kolmannella lähestymisellä sain koneen maahan ja kuulemma nätisti ! Jotain 65 mailia oli nopeus siinä missä se sakkas lopulta alas.
Oli sittenkin 190 pohjainen https://www.militaryfactory.com/aircraft/detail.php?aircraft_id=455Focke-Wulf Fw 190 – Design and Prototypes
The Focke-Wulf Fw 190 was designed in response for a request for a ‘back-up’ to the Messerschmitt Bf 109, and went on to be one of the most important German military aircraft of the Second World War, with around 20,000 produced.www.historyofwar.org
Tarinaa FW 190 protoista.
Optimaalinen ratkaisu tukialuskäyttöön ei välttämättä ole aina ja kaikissa tilanteissa sama kuin maatukikohdista operointiin. Ilmassa Seafire oli kuitenkin omassa elementissään.
Samalla voi miettiä millaiset sisälmykset oli Tuima-luokan ohjusveneiden 56-sylinterisissä tähtimoottoreissa. Raju peli.Tuolla https://technikmuseum.berlin/en/ pienoismalli Focke-Wulfista joka olisi ollu Mustangille paha. Valmistumisvuosi protolle 1945 ja valmistus kielletty sekä kaikki piirrustukset hukassa.
Museossa kannattaa ehdottomasti käydä ja miettiä millainen kampiakseli on tähtimoottorissa jossa 7 sylinteriryhmää peräkkäin, eli 28 cyl.