Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Btw. kuinka "lyhyt" jakso esim. moottorissa on noissa vanhoissa sotaratsuissa, liekkö luokkaa 2000h ja kunnostus?.
Itse jopa ajattelin Mersua, koska ne ovat palvelleet Suomea sodassa vihamielistä naapuria vastaan mutta mutta, järkytyin suuresti;
-hintaa
-huoltoa
-hankaluutta saada lentolupa siihen
-huollon järjestymistä yms. käytännön pulmia.
Jep, eikös sillä omistajalla ole toinenkin oikea mersu työnalla hänen kotimaassaan?.
Niin, noiden kanssa puuhastelu tarvii runsaasti voimavaroja aikaa ja asiantuntevia yhteistyökumpaneita ja rutosti onnea. Meillä päin on kukistunut ihan kohtuullisen tunnettukkin firma,mm. lentoharrastus mopon karattua käsistä.
Tuosta
Noita on suomessakin tietääkseni ainakin yksi.
Ja jos Mustang tuntuu kivemmalta, löytyy UL-versio siitäkin.
Jep, eiköhän me vaan lennellä näillä kevytvehkeillä
Mustagiinhan vissiin oli äänetki hoidettu jotenkin paremmiksi...
No, Rotax 912-moottorista ei oikein Merlinin mylvintää lähde. Siinä on ilmeisesti kaiuttimilla hoidettu äänenvahvistus/muokkaus järjestelmä.
Joo, jotenkin minä muistelin että jotai buustia oli tehty.
Oliko se hinta jossain 150.000€ tienoolla.
Apropoo, koneiden omistajista tuli mieleen, että tiedättekö / tunnetteko / muistatteko tapausta, jossa joku harrastaja olisi tässä maassa käynnistellyt VL Pyry -projektia ? Hämärähkö muistikuva olisi, että joku kaveri omistaa tai olisi omistanut Pyryn osia ihan kohtalaisen määrän ja oli aikeissa rakentaa lentävän koneen. Homma olisi sitten kaatunut Pyryn vaikeaan siipirakenteeseen ? Olen kuullut jotain legendaa, että tämä heppu olisi kysellyt apuja alan museoista.
"Lyhyt". Eipä ne ilmasodassa peruskorjausjakson loppuun usein päässeet. Mersun DB-moottori ei sotalennoilla tahtonut kestää sataakaan tuntia. Spitin
R-R Merlin, joka oli kireämmäksi viritetty ei varmasti ollut yhtään kestävämpi. Lisäksi Merlinille kelpasi sekä bensa että moottoriöljy huomattavasti rivakampaan tahtiin, kuin Daimler-Benzille.
Suomalaisillla olleet Hurricanet oli nopeasti ajettu loppuun, jostain syystä varaosien saanti Merlineihin oli hieman heikohkoa..
Tuosta jaksosta en ole tietoinen, mutta nätillä käytöllä saattaa se Merlin 200 h kestää. Joka tapauksessa noiden warbirdien ylläpito ja niillä lentely ei ole halpaa lystiä.
"Lyhyt".
Suomalaisillla olleet Hurricanet oli nopeasti ajettu loppuun, jostain syystä varaosien saanti Merlineihin oli hieman heikohkoa..
Tuo varaosien saanti noihin englantilaisiin hävittäjiin oli kyllä saamattomuutta.
Ranskassa oli pellot täynnä varaosia ja mootoreita.
Tuo varaosien saanti noihin englantilaisiin hävittäjiin oli kyllä saamattomuutta.
Ranskassa oli pellot täynnä varaosia ja mootoreita.
Eipä ne saksalaisetkaan niin hirveästi noilla lennelleet eivätkä lentokuntoon laitelleet. Stenattiin varmaankin suurin osa. Jotkut "Zirkus Rosariuksen" kaltaiset kokeilu- ja testausyksiköt olivat sitten asia erikseen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zirkus_Rosarius