Hylkää huomautus
Liity mukaan keskusteluun!

Rekisteröityminen ei kestä kuin hetkosen ja pääset keskusteluun mukaan, tervetuloa!

>>> REKISTERÖIDY <<<

WW2 Hävittäjät

Viestiketju osiossa 'Menneet sodat ja sotahistoria' , aloittaja Ikarus, 31.10.2014.

  1. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    5,267
    Tykkäykset:
    15,400
    Pisteet:
    1,286
    Tämä oli mielenkiintoinen pätkä. Wiki tiesi kertoa, että kyseinen koneyksilö joka oli maailman ainoa lentokuntoinen D520, tuhoutui kaputissa jo samana vuonna.
     
    JR49, Leaderdog, Mikoyan ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  2. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,483
    Tykkäykset:
    6,527
    Pisteet:
    636
    https://www.bibert.fr/Joseph_Bibert_fichiers/D520_fichiers/Bove.pdf
    Tuossa kaputista. Pilotti Bove sai surmansa.
    Täytyisi kääntäjän läpi tuo teksti ajella.
     
    Leaderdog, Sarek1 ja tulikomento tykkäsivät tästä.
  3. Mainos



  4. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    5,267
    Tykkäykset:
    15,400
    Pisteet:
    1,286
    En osaa ranskaa pätkän vertaa, mutta pilotti on ollut kokenut. Lennettyjen konetyyppien joukossa mm. Mirage III ja IV, Mystere IV ym. Lisäksi on käynyt EPNERIN, joka on Ranskan ilmavoimien koelentokoulu. Tuossa ihan lopussa on jonkun ilmailulääkärin haastattelu ja sen verran sain selvää, että siinä puhutaan kuskin pyörtymisestä tai tajunnan menetyksestä.
     
    Leaderdog, Sarek1, Mikoyan ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  5. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,483
    Tykkäykset:
    6,527
    Pisteet:
    636
  6. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,483
    Tykkäykset:
    6,527
    Pisteet:
    636


    Animaatio Georg Peter Ederistä Me 262:lla.
    Eder ammuttiin alas 17 kertaa, hyppäsi 9 kertaa, ja haavoittui 14 kertaa. Selvisi sodasta, mutta onnea oli mukana,
     
    Sarek1, Leaderdog, Mikoyan ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  7. Leaderdog

    Leaderdog Eversti Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.01.2016
    Viestejä:
    1,650
    Tykkäykset:
    3,427
    Pisteet:
    316
    ^Lievästi sanottuna onnekas kaveri.
     
    Sarek1, Mikoyan ja Ikarus tykkäsivät tästä.
  8. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,483
    Tykkäykset:
    6,527
    Pisteet:
    636
    [​IMG]

    Bf 109 X.
    Kun BMW 801 tuli saataville, Bf 109F, Werknummer 5608, D-ITXP muutettiin moottorille BMW 801 A-0. Tästä tuli prototyyppi Bf 109X. Rungossa oli laajempi poikkileikkaus, ja uusi kuplakuomu sovitettiin. Siivenkärjen olivat sukua Bf 109E:lle Prototyyppin ensimmäinen lento oli Flugkapitän Fritz Wendelin toimesta 2. syyskuuta 1940 ja koelennot jatkuivat ongelmista huolimatta, joita oli BMW 801A moottorin kanssa. Kehitys lopetettiin alkuvuodesta 1942.

    Kuplakuomu ei olisi ollut hullumpi idea vakio Bf 109:ssä, josta takasektoriin vakiokuomulla näkyvyys oli rajoitettu.
     
    Mikoyan, Sarek1 ja tulikomento tykkäsivät tästä.
  9. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,483
    Tykkäykset:
    6,527
    Pisteet:
    636
    [​IMG]
    Lensikö yksikään Bf 109 K-14 vai ei, siitä ei ole varmuutta, mutta suunnitelmissa kone oli.
    Kaksi runkoa on kirjattu toimitetuksi II./JG52 majuri Wilhelm Batzille loppukeväällä 1945, nämä on aseistettu vain yhdellä 30 mm tykillä. Mutta koneen olemassaoloa ei ole positiivisesti vahvistettu. K-14:ssa oli tarkoitus käyttää kaksivaiheisesti ahdettua DB 605L moottoria, joka pyöritti nelilapaisia potkuria. 760 km / h (470 mph), operatiivisessa korkeudessa 12000 m (39000 ft) oli koneen suoritusarvoiksi ennakoitu. Panssarointi ja aseistus olivat muuten samanlaisia kuin K-6:ssa. Joka ei myöskään suuremmissa määrin tainnut tuontantolinjoilta ehtiä rullailla..
     
    Leaderdog, Mikoyan, Sarek1 ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  10. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    5,267
    Tykkäykset:
    15,400
    Pisteet:
    1,286
    Jotenkin tuosta haiskahtaa taas se sakemannien perisynti. Tehtaillaan ja kehitellään alatyyppien alatyyppejä ja haaskataan voimavaroja miten sattuu. Vanhan sanonnan mukaisesti ennen loppuu koiralta kusi kuin saksmannilta konstit.
     
    Sarek1 ja Ikarus tykkäsivät tästä.
  11. Ottoville

    Ottoville Eversti Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.12.2010
    Viestejä:
    1,772
    Tykkäykset:
    3,164
    Pisteet:
    316
    p
     
    Viimeksi muokattu: 23.01.2017
    Sarek1, Old Boy ja Ikarus tykkäsivät tästä.
  12. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    5,267
    Tykkäykset:
    15,400
    Pisteet:
    1,286
    JR49, Leaderdog, Mikoyan ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  13. Mikoyan

    Mikoyan Kenraali

    Liittynyt:
    03.07.2014
    Viestejä:
    2,625
    Tykkäykset:
    4,131
    Pisteet:
    636
    Italialaishävittäjiä. Macchi C.200, C.202 ja C.205 historiaa pähkinänkuoressa;

     
    Viimeksi muokattu: 21.01.2017
    tulikomento, Sarek1 ja Ikarus tykkäsivät tästä.
  14. Mainos



  15. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,483
    Tykkäykset:
    6,527
    Pisteet:
    636
    ^Fiat G 50 Freccia.
    [​IMG]
    Koneessa oli erittäin miellyttävät lento-ominaisuudet.
    Paljon Fiiulla lentänyt Kullervo Joutsen Fiatista: -Sillä teki ilmassa mitä tahtoi, hallitusta älyttömästä pyrstöluisuun asti.
    Tykkäsi, että Fiat on kivempi lentää kuin Mersu. Mersu oli hänen mukaansa lähinnä aselavetti, mahtava sellainen.
     
    JR49, Leaderdog, tulikomento ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  16. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    5,267
    Tykkäykset:
    15,400
    Pisteet:
    1,286
    Oiva "Oippa" Tuominen. Lentolaivue 26:n Fiat-ässä. Ilmavoimien ensimmäinen Mannerheim-risti 18.8.1941. Ja ura jatkui myöhemmin Mersun puikoissa.

    fiat.jpg
     
    Sarek1, Mikoyan ja Ikarus tykkäsivät tästä.
  17. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,483
    Tykkäykset:
    6,527
    Pisteet:
    636


    Lentoonlähtö, lentämistä ja laskeutuminen P-51 Mustagilla. Osissa 1 ja 2, koneen maatarkastus, rullaus ja tarkistuslistan läpikäynti ennen lentoonlähtöä.
    Hyvin näkyy olevan pilotilla ulkomuistissa.

    Lentoolähdössä Mustang näkyy tarvitsevan aika voimakkaasti oikeaa jalkaa potkurin kierron kumoamiseen.
    Lasku on hyvin vedetty, kuten kannuspyöräkoneella oikein suoritettu lasku tehdään.
    Pilotin jalat käyvät laskukiidon aikana tiuhaan, tuolla ei ''puujalat'' lentele. Ei ainakaan pitkään.

    edit: kohdan 4:40 jälkeen on nopeita kaartosuunnan vaihtoja. Mittaristossa kehystettynä keskellä alhalla yhdistetty kaartomittari/kuula. Selvästi kokenut lentäjä ja homma hienosti hallinnassa, mutta kuula (ilmaisee koneen mahdollisen sivuluisun) jonkun kerran karkaa.:) Korjaa nopeasti ja ei mitään ongelmia. Kuula pitäisi saada pysymään aina keskellä, poislukien tarkoituksella ajettu sivuluisu. (Kuula seuraa sauvaa, pakenee jalkaa.)

    Lentäjän kone tuo Musse, ei aloittelijoille. Eikä niillä tänäpäivänä äkkinäiset lentele, ovat arvokkaita vehkeitä omistaa että lentää.
     
    Viimeksi muokattu: 23.01.2017
    JR49, TBman, Kalastaja ja 4 muuta jäsentä tykkää tästä.
  18. Leaderdog

    Leaderdog Eversti Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.01.2016
    Viestejä:
    1,650
    Tykkäykset:
    3,427
    Pisteet:
    316
    Joo, vaikka kykyä omistaa, ei tarkoita että kykenee lentämään.
     
    tulikomento, JR49, TBman ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  19. Leaderdog

    Leaderdog Eversti Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.01.2016
    Viestejä:
    1,650
    Tykkäykset:
    3,427
    Pisteet:
    316
    Heh, helpoin on hommata tuo >Rolex, tuo lentäminen noin vanhalla koneelle ei kaikille sovi.
     
    Sarek1 ja Ikarus tykkäsivät tästä.
  20. JR49

    JR49 Ylipäällikkö Lahjoittaja

    Liittynyt:
    22.02.2015
    Viestejä:
    4,519
    Tykkäykset:
    9,755
    Pisteet:
    1,286
    Onko mitään käsitystä kellään, että miten pitkä koulutus esim. jenkkilentäjillä oli takana, ennen kuin pääsi sotahäätäjän puikkoihin?
    Sitä kuitenkin muistelen, että koulutusvaiheessa kärsittiin useimmissa valtioissa ankaria tappiota. Oppilaat vetivät koneit tonttiin, mutta ei mitään, vanha oppilas multiin ja uutta sisään.:rolleyes:
     
  21. Mikoyan

    Mikoyan Kenraali

    Liittynyt:
    03.07.2014
    Viestejä:
    2,625
    Tykkäykset:
    4,131
    Pisteet:
    636
    V2 ohjus värifilmeinä. Tälle aiheelle en äkkiseltään löytänyt oikeaa ketjua, joten tämä saa kelvata;

     
    Viimeksi muokattu: 26.01.2017
    Mustaruuti, Sarek1, Ikarus ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  22. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    5,267
    Tykkäykset:
    15,400
    Pisteet:
    1,286
    En osaa sanoa mitään lähteen luotettavuudesta, mutta lentotuntimäärät vaikuttavat ihan uskottavalta. Luftwaffen osalta loppusota todnäk jopa vedetty taulukossa yläkanttiin.

    https://www.quora.com/How-many-hour...required-of-Allied-pilots-during-World-War-II

    taulukko.jpg
     
    Sarek1, JR49, Mikoyan ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.

Jaa tämä sivu