Ranskalaisen Dewoitine D520 hävittäjän harvinainen näytöslento vuodelta 1986;
Tämä oli mielenkiintoinen pätkä. Wiki tiesi kertoa, että kyseinen koneyksilö joka oli maailman ainoa lentokuntoinen D520, tuhoutui kaputissa jo samana vuonna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ranskalaisen Dewoitine D520 hävittäjän harvinainen näytöslento vuodelta 1986;
Tämä oli mielenkiintoinen pätkä. Wiki tiesi kertoa, että kyseinen koneyksilö joka oli maailman ainoa lentokuntoinen D520, tuhoutui kaputissa jo samana vuonna.
https://www.bibert.fr/Joseph_Bibert_fichiers/D520_fichiers/Bove.pdf
Tuossa kaputista. Pilotti Bove sai surmansa.
Täytyisi kääntäjän läpi tuo teksti ajella.
![]()
Lensikö yksikään Bf 109 K-14 vai ei, siitä ei ole varmuutta, mutta suunnitelmissa kone oli.
Kaksi runkoa on kirjattu toimitetuksi II./JG52 majuri Wilhelm Batzille loppukeväällä 1945, nämä on aseistettu vain yhdellä 30 mm tykillä. Mutta koneen olemassaoloa ei ole positiivisesti vahvistettu. K-14:ssa oli tarkoitus käyttää kaksivaiheisesti ahdettua DB 605L moottoria, joka pyöritti nelilapaisia potkuria. 760 km / h (470 mph), operatiivisessa korkeudessa 12000 m (39000 ft) oli koneen suoritusarvoiksi ennakoitu. Panssarointi ja aseistus olivat muuten samanlaisia kuin K-6:ssa. Joka ei myöskään suuremmissa määrin tainnut tuontantolinjoilta ehtiä rullailla..
^Fiat G 50 Freccia.
![]()
Koneessa oli erittäin miellyttävät lento-ominaisuudet.
Paljon Fiiulla lentänyt Kullervo Joutsen Fiatista: -Sillä teki ilmassa mitä tahtoi, hallitusta älyttömästä pyrstöluisuun asti.
Tykkäsi, että Fiat on kivempi lentää kuin Mersu. Mersu oli hänen mukaansa lähinnä aselavetti, mahtava sellainen.
Onko mitään käsitystä kellään, että miten pitkä koulutus esim. jenkkilentäjillä oli takana, ennen kuin pääsi sotahäätäjän puikkoihin?
Lentoonlähtö, lentämistä ja laskeutuminen P-51 Mustagilla. Osissa 1 ja 2, koneen maatarkastus, rullaus ja tarkistuslistan läpikäynti ennen lentoonlähtöä.
Hyvin näkyy olevan pilotilla ulkomuistissa.
Lentoolähdössä Mustang näkyy tarvitsevan aika voimakkaasti oikeaa jalkaa potkurin kierron kumoamiseen.
Lasku on hyvin vedetty, kuten kannuspyöräkoneella oikein suoritettu lasku tehdään.
Pilotin jalat käyvät laskukiidon aikana tiuhaan, tuolla ei ''puujalat'' lentele. Ei ainakaan pitkään.
edit: kohdan 4:40 jälkeen on nopeita kaartosuunnan vaihtoja. Mittaristossa kehystettynä keskellä alhalla yhdistetty kaartomittari/kuula. Selvästi kokenut lentäjä ja homma hienosti hallinnassa, mutta kuula (ilmaisee koneen mahdollisen sivuluisun) jonkun kerran karkaa.Korjaa nopeasti ja ei mitään ongelmia. Kuula pitäisi saada pysymään aina keskellä, poislukien tarkoituksella ajettu sivuluisu. (Kuula seuraa sauvaa, pakenee jalkaa.)
Lentäjän kone tuo Musse, ei aloittelijoille. Eikä niillä tänäpäivänä äkkinäiset lentele, ovat arvokkaita vehkeitä omistaa että lentää.
Onko mitään käsitystä kellään, että miten pitkä koulutus esim. jenkkilentäjillä oli takana, ennen kuin pääsi sotahäätäjän puikkoihin?
Sitä kuitenkin muistelen, että koulutusvaiheessa kärsittiin useimmissa valtioissa ankaria tappiota. Oppilaat vetivät koneit tonttiin, mutta ei mitään, vanha oppilas multiin ja uutta sisään.![]()