Hylkää huomautus
Liity mukaan keskusteluun!

Rekisteröityminen ei kestä kuin hetkosen ja pääset keskusteluun mukaan, tervetuloa!

>>> REKISTERÖIDY <<<

WW2 Hävittäjät

Viestiketju osiossa 'Menneet sodat ja sotahistoria' , aloittaja Ikarus, 31.10.2014.

  1. Sarek1

    Sarek1 Eversti

    Liittynyt:
    26.11.2014
    Viestejä:
    1,737
    Tykkäykset:
    2,409
    Pisteet:
    316
    Leaderdog, Rannari, TBman ja 4 muuta jäsentä tykkää tästä.
  2. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    5,223
    Tykkäykset:
    15,302
    Pisteet:
    1,286
    Tiedättekin varmasti myös sen, että lentävissä FW-190 replikoissa on käytetty pääsääntöisesti alkuperäisten sijaan Shvetsov ASh-82 -tähtimoottoreita. Mielenkiintoinen juttu muuten sekin, että kun saksalainen firma Flug Werk ryhtyi näitä reproja valmistamaan käsittääkseni alkuperäisten piirustusten pohjalta , piti sen voida käyttää koneissaan lyhennettä FW. Ja kun alkuperäinen tuotemerkki Focke Wulf on tavaramerkkinä suojattu, syntyi Flug Werk 190, eli FW-190.

    En osaa saksaa, mutta sanotaankohan kotisivuilla, että uustuotantokoneita rakennettiin asiakkaille n. parikymmentä ja nyt valmistus olisi loppunut ?

    http://www.flugwerk.de/html/page.php?GID=19&SID=4
     
    Leaderdog, TBman, Ikarus ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  3. Mainos



  4. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,471
    Tykkäykset:
    6,489
    Pisteet:
    636


    Näyttää olleen Bf 109 Eemeli myynnissä jokunen aika sitten. Kalliita ovat.
    Koneen väitetään olleen Marseillen käytössä. Kyllä hän ehti Kanaalilla muutaman Bf 109 E:n romuksikin lentää, lienee mahdollista.
    Alkutaipaleellaan ilmasodassa Marseillelta meni omia koneita hylkyyn suunnilleen samassa tahdissa kuin pudotuksia tuli.
    Siihen lisättynä kuriton käytös, Marseillen esimies Johannes Steinhoff sai Marseillesta tarpeekseen ja siirrätti JG 27:een Afrikkaan.

    Platinum Fighter Sales: MESSERSCHMITT ME 109, S/N-3579, VFR, P&I 1999. $3,750,000. German Ace Hans-Joachim Marseille personal aircraft.
     
    Leaderdog, TBman, Sarek1 ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  5. rukkaskikka

    rukkaskikka Kapteeni

    Liittynyt:
    26.11.2010
    Viestejä:
    637
    Tykkäykset:
    427
    Pisteet:
    76
    Joitain warbirdejä massiiviselta http://www.trade-a-plane.com/ myynti-ilmoitussivustolta:

    Vuonna 2004 valmistettu kaksipaikkainen Allison-moottorinen uustuotanto Yak 9-MU $750000.

    [​IMG]
    http://www.trade-a-plane.com/search...l=YAK+9-MU&listing_id=2201616&s-type=aircraft

    Vuonna 1968 valmistettu Fouga Super Magister $99500. Halvempi Fouga $49000.

    [​IMG]
    http://www.trade-a-plane.com/filtered/search?category_level1=&make=FOUGA&model=&s-type=aircraft

    Useampia Aero L-39 Albatroseja, alkaen $150000.
    http://www.trade-a-plane.com/filtered/search?category_level1=&make=AERO&model=&s-type=aircraft

    Vielä Vietnamista tuotu Cessna A-37B Dragonfly projekti $85900. A-37 on se koulukone T-37 Tweetiä räyhäkämpi rynnäkköversio.
    http://www.trade-a-plane.com/filter...vel1=&make=CESSNA&model=A-37B&s-type=aircraft
     
    Leaderdog, Sarek1, TBman ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  6. Nenialas Idook

    Nenialas Idook Kapteeni

    Liittynyt:
    04.08.2015
    Viestejä:
    825
    Tykkäykset:
    1,685
    Pisteet:
    76
    Joo, 16 sarjaa toimitettu asiakkaille, kaksi sarjaa vielä tehtaalla ja kaksi jätetään tehtaalle varaosiksi. Tuota kirjoitettaessa viitisen asiakkaille myytyä konetta oli koottu valmiiksi ensimmäisiä moottoritestejä varten, joten ensimmäiset asiakkaiden tekemät Fw-190-lennot ovat odotettavissa pian. Erinäisiin komponentteihin on tehty päivityksiä, jotka on asennettu tehtaan omaan koneeseen ja sillä tehdään piakkoin lentotestejä.

    Tuo tehdas näyttää toimivan myös eräiden komponenttien alihankkijana amerikkalaisten Me 262 -replikaprojektissa.
     
    Leaderdog, Sarek1, TBman ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  7. Leaderdog

    Leaderdog Eversti Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.01.2016
    Viestejä:
    1,608
    Tykkäykset:
    3,350
    Pisteet:
    316
    Onko tästä tapauksesta mitään tietoa?:
    16807153_1267173126706145_4311047109218987780_n.jpg
     
    TBman, Sarek1 ja Ikarus tykkäsivät tästä.
  8. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    5,223
    Tykkäykset:
    15,302
    Pisteet:
    1,286
    TBman, Leaderdog, Sarek1 ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  9. Sardaukar

    Sardaukar Ylipäällikkö Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.03.2014
    Viestejä:
    7,637
    Tykkäykset:
    13,326
    Pisteet:
    1,286
    Taitaapi ainakin värityksen ja numeron perusteella olevan juurikin tuo.
     
    TBman tykkäsi tästä.
  10. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    5,223
    Tykkäykset:
    15,302
    Pisteet:
    1,286
    Sardaukar, TBman, Leaderdog ja 3 muuta jäsentä tykkää tästä.
  11. tulikomento

    tulikomento Ylipäällikkö

    Liittynyt:
    27.01.2015
    Viestejä:
    5,223
    Tykkäykset:
    15,302
    Pisteet:
    1,286
    Tässäpä lukemisen arvoinen artikkeli restauroidulla Bf 109:llä lentämisestä. Suosittelen !

    http://www.warhistoryonline.com/gue...f109g-flies-test-pilot-shares-experience.html
     
    Sarek1, TBman, Kalastaja ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  12. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,471
    Tykkäykset:
    6,489
    Pisteet:
    636
    Nyt Mersun ''tyyppikurssille'' Tikkakoskelle.:)

    Messerschmitt 109 G Historic, kurssi järjestetään Ilmavoimamuseolla Tikkakoskella 25.-26.3.2017. Kurssi on pääpiirteittäin sama kuin syksyllä 2016 järjestetty kurssi. Kaikki halukkaat eivät silloin mahtuneet kurssille, joten lisäkurssi on tarpeen. Kurssi alkaa lauantaina klo 11.00 ja päättyy sunnuntaina n klo 15.00 Kurssilla käydään läpi "Mersun" tekniikkaan ja ominaisuuksiin liityvät asiat.
    Majoittuminen ja ruokailu on Ränssin Kievarissa jossa myöskin iltaohjelmaa.
    Opettajina toimivat lentokonealan ammattilaiset.
    Kurssin hinta 100 € Majoituksen ja ruokailun maksavat kurssilaiset paikan päällä.
    Kurssin järjestää yhteistyössä Ilmavoimamuseo ja Lentotekniikan kilta. Osallistuminen ei edellytä killan jäsenyyttä.
    Myöskään perustiedot lentotekniikasta eivät ole välttämättömiä. Kiinnostus riittää.
    Tällä lisäkurssilla on vielä tilaa.
    http://lentotekniikankilta.fi/ajankohtaista.htm
     
    Leaderdog, Ottoville, TBman ja 4 muuta jäsentä tykkää tästä.
  13. Old Boy

    Old Boy Majuri

    Liittynyt:
    31.03.2014
    Viestejä:
    1,182
    Tykkäykset:
    1,365
    Pisteet:
    156
    Tuli tosiaan oltua ko kurssilla syksyllä. Ei voi kun kehua...
    Vastaavaa tietomäärää ei saa mistään muualta. Kannattaa tosin pitää kiirettä; veikkaan ettei ole pitkään vapaana paikkoja.
     
    Leaderdog, TBman, Sarek1 ja 3 muuta jäsentä tykkää tästä.
  14. Mainos



  15. Leaderdog

    Leaderdog Eversti Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.01.2016
    Viestejä:
    1,608
    Tykkäykset:
    3,350
    Pisteet:
    316
    Ulkomaat / HS
    14-vuotias tanskalaispoika löysi kotitilan suopellosta Messerschmitt-hävittäjän jäänteet ja lentäjän luita – sukutarinan mukaan vastarintaliike oli ampunut alas saksalaiskoneen
    Poika ja isä etsivät konetta metallinpaljastimella, koska sukutarinan mukaan vastarintaliike oli ampunut alas saksalaishävittäjän.
    [​IMG]
    Saksalaisia Messerschmitt Me 109 -hävittäjiä lentämässä Englannin kanaalin yllä noin vuonna 1940. (KUVA: PHOTOQUEST / GETTY IMAGES)
    Jukka Perttu HS

    TANSKALAINEN 14-vuotias Daniel Rom Kristiansen teki isänsä kanssa hätkähdyttävän löydön kotitilallaan sijaitsevalta suolta Pohjois-Jyllannissa, kertoo tanskalainen Nordjyske-lehti.

    Suopellon syvyyksistä löytyi toisen maailmansodan aikaisen saksalaisen Messerschmitt Me 109 -hävittäjän jäänteet. Koneen osien joukossa oli lisäksi syöksyssä kuolleen lentäjän luita sekä konekiväärin ammuksia.

    Isän ja pojan suolöytö toi paikalle poliisin tutkijat, Tanskan puolustusvoimien räjähdeasiantuntijat ja median. Löydöstä kertovat myös muun muassa ruotsalainen Aftonbladet ja Britannian yleisradioyhtiö BBC.

    ASELÖYDÖN VUOKSI viranomaiset eristivät alueen eilen tiistaina. Poliisi on ottanut yhteyttä myös Saksan viranomaisiin kuolleen lentäjän tunnistamista varten. Asia vaatii hienovaraisuutta, sillä kuolleen lähiomaisia voi olla vielä elossa.

    Tanskalaispojan johdatti hävittäjähylyn etsintään koulussa annettu tehtävä: oli laadittava kirjoitus vastarintaliikkeestä natsien miehittämässä Tanskassa. Pojan isä Klaus Kristiansen kertoi kuulleensa isoisältään, että vuoden 1944 marraskuussa vastarintaliike oli ampunut alas lentokoneen jossain kotitalon lähellä.

    Daniel Rom Kristiansen ryhtyi etsimään isänsä kanssa hylkyä metallinpaljastimen avulla. Laite antoi signaalin ja kaksikko ryhtyi kaivutöihin.

    AVUKSI TARVITTIIN kuitenkin kaivinkone, koska koneen jäänteet olivat lähes kymmenen metrin syvyydessä. Kaivannosta löytyi tuhansia koneen palasia, moottori, lentäjän luita, vaatteenkappaleita ja lompakko, jossa oli rahaa. Lentäjän taskusta löytyi myös jokin kirja.
     
    vlad, TBman, tulikomento ja 2 muuta jäsentä tykkää tästä.
  16. Ikarus

    Ikarus Kenraali Lahjoittaja

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2,471
    Tykkäykset:
    6,489
    Pisteet:
    636
    ^Aika silpuksi on mennyt. Mitähän mahtaa olla nuo 9 pyöreää esinettä moottorin edessä, paineilmasäiliöitä?
    [​IMG]
     
    TBman, tulikomento ja Sarek1 tykkäsivät tästä.
  17. Leaderdog

    Leaderdog Eversti Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.01.2016
    Viestejä:
    1,608
    Tykkäykset:
    3,350
    Pisteet:
    316
    Luulisi niiden liittyvän johonkin paineistettuun järjestelmään.
     
  18. Leaderdog

    Leaderdog Eversti Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.01.2016
    Viestejä:
    1,608
    Tykkäykset:
    3,350
    Pisteet:
    316
    TBman, tulikomento, Sarek1 ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  19. Ottoville

    Ottoville Eversti Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.12.2010
    Viestejä:
    1,770
    Tykkäykset:
    3,153
    Pisteet:
    316
    Ei löytynyt.

    [​IMG] [​IMG]


    WW2 German Luftwaffe Sauerstofflasche Oxygen Bottle #3 - Me109 Fw190 Me262
    [​IMG]
    http://www.ebay.com/itm/WW2-German-...ygen-Bottle-3-Me109-Fw190-Me262-/391441691501

    http://www.avia-it.com/act/profili_daerei/libretti_velivolo/PA_libretti_PDF/Bf-109K4.pdf





    [​IMG]
    https://www.digitalcombatsimulator.com/en/products/planes/kurfurst/?PAGEN_1=3




    G-14 näkyisi olevan eri malliset rungossa (83)
    [​IMG]
    https://www.upload.ee/image/4124141/109example.jpg
     
    Pullosorsa, TBman, tulikomento ja 5 muuta jäsentä tykkää tästä.
  20. Leaderdog

    Leaderdog Eversti Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.01.2016
    Viestejä:
    1,608
    Tykkäykset:
    3,350
    Pisteet:
    316
    ^Ja takkar ock pokkar O.V, hienosti asiantuntevasti toimittu :).
     
    TBman tykkäsi tästä.
  21. Ottoville

    Ottoville Eversti Lahjoittaja

    Liittynyt:
    05.12.2010
    Viestejä:
    1,770
    Tykkäykset:
    3,153
    Pisteet:
    316
    Westland Whirlwind

    The only Westland fighter to achieve operational status with the RAF, the Whirlwind was designed in response to Specification F.37/35 for a "cannon fighter" armed with four 20mm guns. As the P.9, the Westland design emerged as a low-wing monoplane with two Rolls-Royce Peregrine I 12-cylinder liquid-cooled Vee engines, each rated at 885hp at 4575m. The four Hispano Mk I guns were grouped in the nose, the pilot enjoyed a good all-round view from a fully-enclosed cockpit in line with the wing trailing edge, and radiators were buried in the wing leading edges inboard of the nacelles. Construction was of metal throughout, with flush-riveted stressed skins, a novelty being the use of magnesium rather than aluminium sheet to cover the monocoque fuselage aft of the cockpit. Two prototypes were ordered by the Air Ministry in February 1937, and the first of these flew on 11 October 1938. Despite delays in development and production of the Peregrine engine, two contracts were placed in 1939, each for 200 fighters as Whirlwind Is, and the first series aircraft flew in June 1940. In the event, produc tion ended with 114 aircraft built, these serving with only two RAF squadrons (Nos 263 and 137). Armament problems and changing operational needs curtailed the usefulness of the Whirlwind, which was enhanced in late 1942 by the addition of a pair of wing racks to carry two 113kg or 227kg bombs. Operational use of the Westland fighter came to an end in November 1943.



    [​IMG]


    Specification
    MODEL Whirlwind
    WEIGHTS
    Take-off weight 5165 kg 11387 lb
    Empty weight 3770 kg 8311 lb
    DIMENSIONS
    Wingspan 13.72 m 45 ft 0 in
    Length 9.83 m 32 ft 3 in
    Height 3.20 m 11 ft 6 in
    Wing area 23.22 m2 249.94 sq ft
    PERFORMANCE
    Max. speed 579 km/h 360 mph
    Ceiling 9150 m 30000 ft
    Range 1287 km 800 miles






    [​IMG] [​IMG]


    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG][​IMG] [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]




    https://en.wikipedia.org/wiki/Westland_Whirlwind_(fighter)
     
    Pullosorsa, TBman, Sarek1 ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.

Jaa tämä sivu