Nopea kone taisi myöskin vaikeuttaa tähtäystä ja ampumista, Me262 varten kehitettiin uusi taktiikka.
Taisi ammusten lähtönopeus olla ongelma kun kone oli nopea.
Jos me262 olisi saatu käyttöön 1942, mitenköhän olisi muuttanut voimasuhteita.
Jos 262 olisi saatu käyttöön isolla lukumäärällä ja jos moottorit olisivat olleet luotettavat ja yöhävittäjiin tutka toimintaan, olisi se puhdistanut Saksan taivaan. Sodan lopputulosta se ei olisi muuttanut, oli liittoutuneiden talouden potentiaali niin murskaava verrattuna Saksaan. Sota olisi pitkittynyt, kestänyt vuoden kaksi pitempään ja maksanut enemmän ihmishenkiä vaan lopputulos olisi ollut sama.
Me 262:n isoin ongelma oli epäluotettavat moottorit. Jumo 004 suihkuturbiinit eivät kestäneet ja miehiä menetettiin ihan tästäkin syystä runsaasti.
Adolf Galland oli sodan jälkeen vetämässä Agrentiinan suihkuhävittäjäprojektia. Kurt Tank oli samassa puljussa suunnittelemassa Pulqui II:sta. Siitä lopulta mitään valmista tullut, kun Englanti möi halvalla Gloster Metetor ylijäämäkonetta.
Galland pääsi kokeilemaan Meteoria ja hän sanoi, että jos Me 262:ssa olisi ollut Meteorin R-R Derwent suihkumoottorit, olisi kyseessä ollut WW2 paras hävittäjä, Das Kone. Hän piti Me-262:n runkoa ja lento-ominaisuuksia parempana kuin tuon Meteorin. Ja piti Me-262:ta muuten helppona lentää, paitsi tuo siinä ollut moottoriongelma pilasi muuten hyvän koneen.
262:n moottorit eivät kestäneet äkillisiä isoja tehonmuutoksia. Kaasuvipuja piti käsitellä kuin ne olisivat olleet raakoja kananmunia.. Yleensä tehovipuihin ei lentoonlähdön jälkeen koskettu, ei ennen kuin oli hidastettava laskua varten.
Kone kiihtyi hitaasti ja hidastui hitaasti, koska siinä ei ollut ilmajarruja. Lentoon lähdössä ja laskussa kone oli haavoittuvaisimmillaan. Jos Me 262 pilotti töpeksi, lähti kaartamaan sillä niin tiukkaan, että menetti energian ja liikenopeuden, oli kone taas hankaluuksissa, koska kiihtyvyys oli niin huono.
Lisäksi sillä piti varoa ylittämästä suurinta sallittua nopeutta, äänennopeutta lähestyttäessä kone saattoi rueta värähtelemään voimakkaasti ja mennä lentotilaan, mistä sitä ei enää hallintaan saanut. Tuo suurin sallittu nopeus ylittyi helposti loivassakin syöksyssä.